תח"צ הסדרי התח"צ במוצאי ראש השנה בבני ברק - אשכול סיכום

ד. ל.

משתמש פעיל
מה דעתכם היה מוצלח?? או לא??
אמנם העיר עמצה היתה פתוחה אבל כל איזור השומר והמסתעף היה פקוק בצורה לא נורמלית בגלל שהרכבים היו צריכים למצוא דרכים חלופיות...
היציאות מהעיר החלופיות היו גם לא משהו..
מה דעתכם יכול להיות פיתרון או שמא... בני ברק לא ברת פיתרון וזהו!!!
 

נעזר1000

משתמש פעיל
אני לא מכיר את התמונה המלאה,
יכול לתת את החוויה (העצובה) שלי

יצאתי מי-ם (עם 401) בשעה 23:00 הנסיעה הייתה חלקה עד בר אילן, משם עמדתי בתור לזכות להיכנס לבני ברק מגשר קוקה קולה זה לקח 45 דק',
כבר לא היה לי כוח לשבת וירדתי בתחנה לפני הגשר, משם הלכתי חצי שעה רגלי.

סיכום שלי כל השנים היה גרוע והשנה פי 10.
מאמין שיש אנשים שהיה להם אחרת אבל אני לא היחיד כי בתור הזה של 45 הדק' היו עוד עשרות / מאות אוטובוסים.
אני מיואש לא נראה לי שיש פתרון לעיר הזו.
 

ד. ל.

משתמש פעיל
אני לא מכיר את התמונה המלאה,
יכול לתת את החוויה (העצובה) שלי

יצאתי מי-ם (עם 401) בשעה 23:00 הנסיעה הייתה חלקה עד בר אילן, משם עמדתי בתור לזכות להיכנס לבני ברק מגשר קוקה קולה זה לקח 45 דק',
כבר לא היה לי כוח לשבת וירדתי בתחנה לפני הגשר, משם הלכתי חצי שעה רגלי.

סיכום שלי כל השנים היה גרוע והשנה פי 10.
מאמין שיש אנשים שהיה להם אחרת אבל אני לא היחיד כי בתור הזה של 45 הדק' היו עוד עשרות / מאות אוטובוסים.
אני מיואש לא נראה לי שיש פתרון לעיר הזו.
זה לא נראה לי כ"כ קשור להסדרים החדשים כי ברגע שרכבים פרטיים לא נכנסים לבני ברק מהגשר אמור להיות פחות פקקים כך שאולי זה בעקבות כמות האוטובוסים...
ת'אמת אני לא ראיתי איך היה הההסדרים בכניסה והיציאה מהעיר אולי הורידו שם נתיבים וזה מה שגרם לפקק הזה..
אולי מישהו שהיה שם יחכים אותנו...
 
נערך לאחרונה ב:

שוקולד תות 143

משתמש פעיל
אחותי חיכתה שעתיים!! בתחנה ליסוע לאשדוד ולא היו אוטובוסים
ואחרי שעתיים עלתה על אוטובוס עמווווווווס
בתא מטען כבר כמובן לא היה מקום והיתה צריכה לעלות את המזוודה לאוטובוס
בקיצור היה לה סיוט!!
משרד התחבורה צריכים להביא עוד מאות אוטובוסים בשביל הציבור היוצא מבני ברק!!
ועד אז לא יקרה שינוי!
 

שמחהלה

משתמש פעיל
יתכן והיה צריך לפזר את התחבורה לעוד נקודות ורחובות,
לדוגמא, למה קווי הצפון (טבריה, עפולה, נתניה, חיפה, כרמיאל ועוד) שנוסעים במסלול מבית העלמין בתחילת חזון איש לרחוב רבי עקיבא ומשם לזבוטינסקי, למה העבירו אותם גם לרחוב השומר, מה הבעיה אם היו נשארים ברחוב חזון איש בכיוון של רבי עקיבא,
היו צריכים לעשות את הרב כהנמן כיוון אחד אשדוד, וכיוון שני מודיעין עילית, וברחוב רבי עקיבא כיוון אחד לאלעד וכיון שני לביתר, כי זה עיקר העומס בתח"צ, ושאר ערי הפריפריה, שישארו במסלול שלהם.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לתשומת לב כל מתכנני המסופים והשאטלים
וכל הטוענים שהפתרון יועיל למשתמשי התח"צ...

אז כן. הסטה של כל האוטובוסים מחוץ לעיר פתחה את העיר לנסיעה פנימית קצה יותר לבעלי רכב פרטי
והפכה את הנסיעה בתח"צ בדיוק כמו שניבאתי תמיד - לסיוט מהלך
גם היסחבות בתוככי העיר בשאטלים או ברגל - גם המתנה אינסופית לזכות לעלות לאוטובוס. גם שעות נסיעה עליו...
וכל זה בתשלום כפול כיאה וכיאות.

נוח יותר ומהיר יותר - לשבת בתוך האוטובוס את חצי השעה בממוצע של מסלולו בתוך העיר.

אבל כמו שאני צופה את הענין
המסקנה תהיה שפעם הבאה צריך יותר להרחיק את התח"צ מהעיר ולעשות את התחנה המרכזית באם המושבות או במסובים..
כדי שהאוטובוסים לא יפריעו חלילה לכניסה לעיר עבור הרכבים הפרטיים המועדפים.

ככה מקדמים תח"צ
ככה בטוח רוב תושבי בני ברק ימכרו את הרכב או ישאירו אותו בחניה
ואף אחד בכלל כבר לא ירצה לקנות רכב ולהגדיל חלילה את מצוקת נפח הרכבים בעיר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
יתכן והיה צריך לפזר את התחבורה לעוד נקודות ורחובות,
לדוגמא, למה קווי הצפון (טבריה, עפולה, נתניה, חיפה, כרמיאל ועוד) שנוסעים במסלול מבית העלמין בתחילת חזון איש לרחוב רבי עקיבא ומשם לזבוטינסקי, למה העבירו אותם גם לרחוב השומר, מה הבעיה אם היו נשארים ברחוב חזון איש בכיוון של רבי עקיבא,
היו צריכים לעשות את הרב כהנמן כיוון אחד אשדוד, וכיוון שני מודיעין עילית, וברחוב רבי עקיבא כיוון אחד לאלעד וכיון שני לביתר, כי זה עיקר העומס בתח"צ, ושאר ערי הפריפריה, שישארו במסלול שלהם.
היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.

חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.

ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.

חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.

ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.
את שוכחת שזה לא כביש ראשי, אנשים גרים שם.
אי אפשר לאסור על כל העיר להגיע לבית שלהם, במיוחד כשהמצב בתח"צ הפנימית מזעזע.
 

קצרה

משתמש מקצוען
את שוכחת שזה לא כביש ראשי, אנשים גרים שם.
אי אפשר לאסור על כל העיר להגיע לבית שלהם, במיוחד כשהמצב בתח"צ הפנימית מזעזע.
ממש לא שוכחת
הם יגיעו לבית באוטובוס. ואז המצב יהיה פחות מזעזע.
או יגיעו עד לרחוב ליד.

לא המצאתי את זה. יש מקומות כאלו בעולם
וגם שם גרים אנשים
ולא הם לא יכולים להגיע ממש עד הבית ברכב
ולפעמים בגלל זה הם חושבים אם בכלל להעמיס את העיר בעוד רכב
מה שמייעל וממהר יותר את התחצ
 

א.ד.מ.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.

חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.

ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.
ואני חושב בדיוק הפוך, אוטובוסים רק על כביש 4 מה דעתך? אי אפשר בערב חג להעמיס את כל העיר באוטובוסים...
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
ממש לא שוכחת
הם יגיעו לבית באוטובוס. ואז המצב יהיה פחות מזעזע.
או יגיעו עד לרחוב ליד.

לא המצאתי את זה. יש מקומות כאלו בעולם
וגם שם גרים אנשים
ולא הם לא יכולים להגיע ממש עד הבית ברכב
ולפעמים בגלל זה הם חושבים אם בכלל להעמיס את העיר בעוד רכב
מה שמייעל וממהר יותר את התחצ
בד"כ מה שיש זה איזורים לתנועת תח"צ עם החרגה לתושבי האיזור.
או שזה המצב באופן קבוע, אבל עם מערכת תח"צ קצת יותר נוחה, כמו קווי רכבת תחתית או מטרו, ולא שזה המצב כמה פעמים בודדות בשנה אבל עם קווי אוטובוס שמזדחלים בכביש ביחד עם כל הקווים הבינעירוניים.
הדבר שכן צריך לעשות זה תח"צ פנימית בלבד, והאוטובוסים הבינעירוניים מחכים על כביש 4 או בז'בוטינסקי.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ואני חושב בדיוק הפוך, אוטובוסים רק על כביש 4 מה דעתך? אי אפשר בערב חג להעמיס את כל העיר באוטובוסים...
זה נקרא העדפת רכב פרטי על פני תח"צ.

זה נקרא לגרום באופן ישיר ומהיר לשילוש וריבוע וחימוש של מספר כלי הרכב בעיר. וכמובן להכפלת ושילוש וחימוש מצוקת הנפח והחניה.

זה אגב מה שעושים כאן במדינה כל הזמן.
הרעיון ההפוך שלך היה בעצם רעיון כהנמן - וכמו שידעתי המסקנה של בעלי הרכבים תהיה - אז איך להרחיק עוד יותר את האוטובסים והתח"צ מהעיר.
שיעלו עליהם איפשהו - בכביש 4 , צומת מסובים, אם המושבות .. אפשר גם בשפירים ליתר ביטחון.

המסקנה הרי ברורה. מי שלא קונה רכב פרטי. שייסחב בעיר , יעלה על שאטלים, יחכה שעות לזכות לעלות לאוטובוס...
וברור שאחר כך הוא בכלל לא יקנה רכב פרטי מרוב נוחות.

אז לא.
אין חולק על כך שתחצ יעילה היא הפתרון היחיד לערים עמוסות.
כי אוטובוס אחד תופס מקום של 3 רכבים ומעמיס 60 איש במקום מקסימום 12 ...
 

קצרה

משתמש מקצוען
בד"כ מה שיש זה איזורים לתנועת תח"צ עם החרגה לתושבי האיזור.
או שזה המצב באופן קבוע, אבל עם מערכת תח"צ קצת יותר נוחה, כמו קווי רכבת תחתית או מטרו, ולא שזה המצב כמה פעמים בודדות בשנה אבל עם קווי אוטובוס שמזדחלים בכביש ביחד עם כל הקווים הבינעירוניים.
הדבר שכן צריך לעשות זה תח"צ פנימית בלבד, והאוטובוסים הבינעירוניים מחכים על כביש 4 או בז'בוטינסקי.
התח"צ תהפוך לנוחה ולא תזדחל אם יהיה בלתי אפשרי ומסייט לנסוע ברכב פרטי.
תח"צ שנוסעת במסלול אחיד ולא סוטה ימינה ושמאלה. ושמפחיתה את כמות הרכבים באופן דרסטי הופכת למשומנת ויעילה.

וכאמור לעיל
הבדיחה שלי כבר הופכת עצובה כשאנשים ממש מתכוונים אליה ברצינוץ.
כשהמסקנה שלכם ומן הסתם גם של מקבלי ההחלטות
היא -
להשאיר את הסיוט של התחצ כמו שהוא
פשוט להעצים את הסיוט ושהכאוס שהיה בכהנמן יעבור למקום "בלתי מפריע" לרכבים הפרטיים....

בגדול זה בדיוק היה התוכנית "כהנמן" שכשלה - אוטובוסים עירוניים וציר נסיעה קצר.
אבל מבחינת בעלי הרכבים הכשל היחיד הוא - שפשוט לא הרחיקו רחוק רחוק את התחצ שלחלוטין לא תכנס לעיר
לא זה שאנשים גם הטלטלו בתחבורה פנימית עד לאוטובוס הבינעירוני וגם המתינו לו שעות וגם נסעו בו שעות.
ומן הסתם עוד פעם-פעמיים כאלו והם יקנו רכב ויגדילו את העומס על תשתיות בני ברק גם ביום יום הרגיל...
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
התח"צ תהפוך לנוחה ולא תזדחל אם יהיה בלתי אפשרי ומסייט לנסוע ברכב פרטי.
תח"צ שנוסעת במסלול אחיד ולא סוטה ימינה ושמאלה. ושמפחיתה את כמות הרכבים באופן דרסטי הופכת למשומנת ויעילה.
זה לא יעזור.
לדוגמה: גם כיום רוב מוחלט של הרכבים הנוסעים ברחוב חזון איש שקרוב לרבי עקיבא זה אוטובוסים.
אבל אם מכניסים 100 אוטובוסים למקום בעל קיבולות של 50, אז יש פקק.
במיוחד שהאוטובוסים עוצרים כל תחנה ומעלים נוסעים, ובינתיים כל שיירת האוטובוסים מאחור ממתינה.
וכאמור לעיל
הבדיחה שלי כבר הופכת עצובה כשאנשים ממש מתכוונים אליה ברצינוץ.
כשהמסקנה שלכם ומן הסתם גם של מקבלי ההחלטות
היא -
להשאיר את הסיוט של התחצ כמו שהוא
פשוט להעצים את הסיוט ושהכאוס שהיה בכהנמן יעבור למקום "בלתי מפריע" לרכבים הפרטיים....
לא אמרתי להשאיר את המצב כמו שהוא, אלא הצעתי חלופה.
בגדול זה בדיוק היה התוכנית "כהנמן" שכשלה - אוטובוסים עירוניים וציר נסיעה קצר.
אבל מבחינת בעלי הרכבים הכשל היחיד הוא - שפשוט לא הרחיקו רחוק רחוק את התחצ שלחלוטין לא תכנס לעיר
לא זה שאנשים גם הטלטלו בתחבורה פנימית עד לאוטובוס הבינעירוני וגם המתינו לו שעות וגם נסעו בו שעות.
ומן הסתם עוד פעם-פעמיים כאלו והם יקנו רכב ויגדילו את העומס על תשתיות בני ברק גם ביום יום הרגיל...
זה לא היתה התוכנית בכהנמן.
התוכנית בכהנמן היתה אוטובוסים בינעירוניים שהוכנסו לתוך רחוב עירוני, סטנדרטי, ובזה מתחילה הבעיה.
זה שהם לא עוברים בכל העיר זה לא פותר את הבעיה, אלא רק מרכז אותה למקום מסוים.
הפתרון שהצעתי הוא להעביר את כל הקווים הבינעירוניים לכבישים בעלי לפחות 3 נתיבים בכל כיוון.
כבישים כאלו מסוגלים להכיל כמות גדולה יותר של אוטבוסים, והרוחב שלהם מועיל לאוטובוסים לא להתקע בשיירה ארוכה בעקבות העיכוב בתחנות.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זה נקרא העדפת רכב פרטי על פני תח"צ.

זה נקרא לגרום באופן ישיר ומהיר לשילוש וריבוע וחימוש של מספר כלי הרכב בעיר. וכמובן להכפלת ושילוש וחימוש מצוקת הנפח והחניה.

זה אגב מה שעושים כאן במדינה כל הזמן.
הרעיון ההפוך שלך היה בעצם רעיון כהנמן - וכמו שידעתי המסקנה של בעלי הרכבים תהיה - אז איך להרחיק עוד יותר את האוטובסים והתח"צ מהעיר.
שיעלו עליהם איפשהו - בכביש 4 , צומת מסובים, אם המושבות .. אפשר גם בשפירים ליתר ביטחון.

המסקנה הרי ברורה. מי שלא קונה רכב פרטי. שייסחב בעיר , יעלה על שאטלים, יחכה שעות לזכות לעלות לאוטובוס...
וברור שאחר כך הוא בכלל לא יקנה רכב פרטי מרוב נוחות.

אז לא.
אין חולק על כך שתחצ יעילה היא הפתרון היחיד לערים עמוסות.
כי אוטובוס אחד תופס מקום של 3 רכבים ומעמיס 60 איש במקום מקסימום 12 ...
התהליך אמור ללכת בדיוק הפוך.
צריך לבנות תח"צ יעילה כל כך, שלאנשים לא יהיה נורא ואיום לוותר על המכונית הפרטית.
בדיוק כמו שעשו לדוגמה בנתיב המהיר ליד לוד.
כל עוד זה לא המצב - את לא יכולה לגזור גזירות דרקוניות על אנשים.
ביום שבו תהיה תח"צ פנימית יעילה בבני ברק - תוכלי להציע את כל ההצעות היפות האלו.
 

קצרה

משתמש מקצוען
זה לא יעזור.
לדוגמה: גם כיום רוב מוחלט של הרכבים הנוסעים ברחוב חזון איש שקרוב לרבי עקיבא זה אוטובוסים.
אבל אם מכניסים 100 אוטובוסים למקום בעל קיבולות של 50, אז יש פקק.
במיוחד שהאוטובוסים עוצרים כל תחנה ומעלים נוסעים, ובינתיים כל שיירת האוטובוסים מאחור ממתינה.

לא אמרתי להשאיר את המצב כמו שהוא, אלא הצעתי חלופה.

זה לא היתה התוכנית בכהנמן.
התוכנית בכהנמן היתה אוטובוסים בינעירוניים שהוכנסו לתוך רחוב עירוני, סטנדרטי, ובזה מתחילה הבעיה.
זה שהם לא עוברים בכל העיר זה לא פותר את הבעיה, אלא רק מרכז אותה למקום מסוים.
הפתרון שהצעתי הוא להעביר את כל הקווים הבינעירוניים לכבישים בעלי לפחות 3 נתיבים בכל כיוון.
כבישים כאלו מסוגלים להכיל כמות גדולה יותר של אוטבוסים, והרוחב שלהם מועיל לאוטובוסים לא להתקע בשיירה ארוכה בעקבות העיכוב בתחנות.
ממש ממש לא.
רחוב רבי עקיבא מלא ברכבים פרטיים פי כמה וכמה מאוטובוסים
עובדתית.

והם תוקעים את התח"צ וחוסמים אותה לוקחים לה את כל הרמזורים. במיוחד כשהם רוצים לפנות ימינה ושמאלה והנתיב הנגדי חוסם אותם מהפניה אז בכלל.. הם הופכים את הכל לכאוס אחד גדול.
שלא לדבר על חיפוש חניות ועצירה לרגע עד שהאישה קופצת לחנות---
אם כל בעלי הרכבים עולים לאוטובוס ויש אפס רכבים בכביש . יהיה מקום לכמות האוטובוסים לזרום חלק ובטוח.
יש קיבולת במקום ל100 אוטובוסים +0 רכבים. רק אם יש כבר 500 רכבים לא נשאר מקום אפילו ל50 אוטובוסים.
פשוט תצפי בזה יום אחד מלמעלה. ותראי איך הרכבים הפרטיים "אשמים" בעיקר הכאוס .

התוכנית בכהנמן היתה הוצאת הקווים מהעיר ואיסוף במיקום מרכזי.
הכשל שלה מבחינת בעלי הרכבים היה שהיא היתה ברחוב עירוני סטנדרטי ולכן הפריעה להם לצאת מהעיר בקלות.
הכשל שלה מבחינת נוסעי התחצ היתה שהם גם הטלטלו בתוך העיר על רמזוריה בשאטל. גם עמדו 300 איש בתחנה אחת בכל רגע נתון וחיכו שעות . וגם נסעו באוטובוס איטי שעצר בעוד תחנות ...
וכל השלל הזה לא קרה בגלל שהקונספט היה ברחוב "סטנדרטי". זה פשוט הקונספט בעצמו כולל גם נסיעה בתוך העיר עם כל הרכבים והאוטובוסים העירוניים. וגם המתנה של קהל גדול מכדי יכולת שינוע בציר אחד.

שלושת הנתיבים - זה שוב חשיבה בראש של "רכב". כי הרי האוטובוסים לא יסעו על כל שלושת הנתיבים ויחסמו את כביש 4 וזבוטינסקי.. זה לא בתןכנית. אז זה שוב חשיבה איך האוטובוסים לא יחסמו את הרכבים...
לנוסעי התחצ אין הבדל אם הם קיבלו נתיב אחד מתוך 2 בכהנמן או נתיב אחד מתוך 3 בכביש 4. נתיב זה נתיב. ב2 המקרים לאוטובוס שלא עוצר בתחנה כרגע יש איך לעקוף את אלו שעוצרים ואוטובוס שצריך לעצור בתחנה מחכה מאחורי אלו שעוצרים.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
התהליך אמור ללכת בדיוק הפוך.
צריך לבנות תח"צ יעילה כל כך, שלאנשים לא יהיה נורא ואיום לוותר על המכונית הפרטית.
בדיוק כמו שעשו לדוגמה בנתיב המהיר ליד לוד.
כל עוד זה לא המצב - את לא יכולה לגזור גזירות דרקוניות על אנשים.
ביום שבו תהיה תח"צ פנימית יעילה בבני ברק - תוכלי להציע את כל ההצעות היפות האלו.
בנתיב המהיר ליד לוד
הפכו קודם את תל אביב לסיוט לרכב פרטי
הפכו נתיבים לנתצים
צמצמו חניות.
אחרת למה שאנשים יניחו פתאום את הרכב הפרטי בשפירים ולא ימשיכו איתו הלאה?!

התחצ בבני ברק לא תוכל להיות יעילה בשום אופן אם לא יפנו לה נתיבים משלה.
ולכן קודם צריך במקביל ממש לגזור גזירות דרקוניות - לפנות לה נתיבים. וממילא בדיוק כמו שעשו בנתיב המהיר ליד לוד - זה יהפוך בעזרת השם להצלחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  83  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה