חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

הבריסקער הנודד

משתמש מקצוען
אני תוהה לעצמי וחושב ומעניין דעתכם.
האם יש מצב שציר הרשע יקבל החלטה לעצור את תגובת הנקמה מהסיבות הבאות.
הואיל ודרך החיסולים האחרונים ישראל "שידרה" 2 מסרים. 1. אומץ, [כלומר אנו ערוכים]. 2. מודיעין ויכולת חדירה לכל מקום.
אולי יש קולות בציר הרשע שאומרים , כל כל זמן שאין להם ולמודיעין שלהם תשובות ברורות ומכך אף חוסר יכולת למנוע עוד חיסולים כאלה האם ישראל מסוגלת להפתיע שוב ויהפכו ללעג ולקלס, ואם כך הכי נכון, לעצור כרגע, להתכנס ללמוד ולחקור הייטב ולתקן זאת לאור הכישלון ולהבליג על זה כדי שהכישלון הזה לא יגרור כישלון גדול יותר ???
מה דעתכם?
בהחלט יכול להיות
אבל כמה שזה נראה עכשיו שקט זה יכול להיות ענין של כמה שעות וצפירות השבת יחלו בכל הארץ. (בתקוה שלא)
שוב, אם נלך לפי הספר - הולך להיות כאן בוקה ומבולקה
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה

המחליף של הנייה: איראן הזמינה את ח’אלד משעל לביקור בטהרן​

מקורות פלסטינים מדווחים: משמרות המהפכה העבירו הזמנה רשמית לח'אלד משעל, שצפוי להנהיג את חמאס החל מהיום, לביקור רשמי בטהרן • ייתכן שהמהלך נועד לעצב את מדיניות חמאס בתקופה הקרובה
(ערוץ 14)
אולי יכטב"מ אותו כטב"מ...
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

המחליף של הנייה: איראן הזמינה את ח’אלד משעל לביקור בטהרן​

מקורות פלסטינים מדווחים: משמרות המהפכה העבירו הזמנה רשמית לח'אלד משעל, שצפוי להנהיג את חמאס החל מהיום, לביקור רשמי בטהרן • ייתכן שהמהלך נועד לעצב את מדיניות חמאס בתקופה הקרובה
(ערוץ 14)
איפה הוא הולך לישון? :unsure:
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
חייבת להבין פעם
מדובר במייסטרים של הנטורי קרתא או שזה כמה מטומטמים שאף אחד גם לא מתייחס אליהם?
צריך לחלק בין סאטמאר וחבריה לפלג מאוד קיצוני בנטורי קרתא
היה לי בעבר חברותא חסיד סאטמר שהוא חוץ מהלימוד איתי לא דיבר עברית כלל (אני לא יודע אידיש)
והוא פעם אמר לי באחד מהוויכוחים שהיו לנו בסבבי הבחירות תדע לך שאני אוהב כל יהודי ושונא כל ערבי
היהודים טועים אבל חלילה מלהזיק להם הוא ממש בז לנטורי כרטא
נטורי קרתא ממש לא חלק מהציבור הזה
 

chayam

משתמש פעיל
צריך לחלק בין סאטמאר וחבריה לפלג מאוד קיצוני בנטורי קרתא
היה לי בעבר חברותא חסיד סאטמר שהוא חוץ מהלימוד איתי לא דיבר עברית כלל (אני לא יודע אידיש)
והוא פעם אמר לי באחד מהוויכוחים שהיו לנו בסבבי הבחירות תדע לך שאני אוהב כל יהודי ושונא כל ערבי
היהודים טועים אבל חלילה מלהזיק להם הוא ממש בז לנטורי כרטא
נטורי קרתא ממש לא חלק מהציבור הזה
והם יוצאים נגדם?
או שבכלל לא מרגישים שיש להם קשר אליהם?
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
טור של הרב נויגרשל
חובת קריאה
מקור

אנחנו רואים דבר פלא: הישמעאלים מצליחים מאד עם ה”חרב” ונכשלים באופן מוחלט עם ה”קשת”

קרבות מגע, פיגועים והתאבדויות עלו לנו בקרבנות רבים. ואילו הטילים נכשלו באופן מוחלט. אפילו הטילים ארוכי הטווח והכבדים של סאדאם חוסיין שהגיעו (שלושים ותשעה מהם) ופגעו במקומות מיושבים לא הרגו איש ועתה אלפי טילי החמס לא מצליחים בדרך כלל לגרום לפגיעות בכלל ולפגיעות בנפש בפרט.
מאז שנברא העולם הוכנו השורשים לגלויות שיציקו לעם ישראל. כבר בפסוק הראשון של התורה מרומזות ארבע המלכויות שתחת שלטונן יהיה עם ישראל בגלויות. וכך דרשו חז”ל שהפסוק “והארץ היתה תהו ובוהו וחושך על פני תהום” מרמז על ארבע הגלויות. בדומה לזה מרומזות הגלויות האלו במקום רבים ברחבי התורה. והנה פתאום גלות חדשה – גלות ישמעאל….

בספרנו “גלות ישמעאל” ציטטנו מקורות רבים לכך שלמרות שמדברים תמיד על ארבע גלויות – בבל פרס יון ואדום, יש גלות חמישית שהיא “אחרונה לכולם וקשה מכולם” כלשונו של ר”ח ויטאל בספרו עץ הדעת טוב (על תהילים קכד). הלוא היא גלות ישמעאל.

בתוספת לנאמר בספרנו הנ”ל נוסיף כאן ונאמר שבספר “פתחי שערים” כתב רבי יצחק אייזיק חבר שישמעאל היה שורש הסט”א (שער שבירת הכלים פרק י”ד) והנה, בפתחי שערים נאמר שישמעאל השורש של הרע, ור”ח ויטאל אומר שגלות ישמעאל היא הגלות האחרונה! ומובן הדבר שהרי “סוף מעשה במחשבה תחילה” מה שהיה השורש הראשון יתגלה כמעכב האחרון לפני הגאולה וכן כתב בעל הטורים שישמעאל הוא האחרון לפני הגאולה.

האור החיים הקדוש, על הפסוק בפרשת תולדות “וירא עשיו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו וילך אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל על נשיו לו לאשה” כותב שחשש עשיו שהברכות של אבא לא יחולו על הצאצאים מהנשים המכעיסות ולכן כרת ברית עם ישמעאל שהברכות יחולו על הצרוף המיוחד הזה. ואכן כך קרה.

הברכה המדוברת היא הברכה שנתן יצחק לעשיו ואמר לו: “על חרבך תחיה”. לעשיו יש אפוא חרב, לעומת זאת לישמעאל יש קשת שנאמר “ויהי רובה קשת”. החרב היא נשק של אמיצים – קרב מגע. ואילו הקשת – של פחדנים, יורים מרחוק ומסתתרים. כיום יש לישמעאל גם את החרב – המתאבדים והבאים לבצע פגועים במצח נחושה. וגם את הקשת – הטילים. כיצד הגיעה החרב לישמעאל?

על פי האור החיים הכל מובן ברגע שנוצרה ברית בין עשיו וישמעאל, אותה ברית שעליה דיבר האור החיים, החרב מגיעה לישמעאל. ברית זו באה לידי ביטוי במלחמת העולם השניה בכמה אופנים אחד מהם: הברית בין היטלר למופתי של ירושלים חאג’ אמין אל חוסייני.

אנחנו רואים דבר פלא: הישמעאלים מצליחים מאד עם ה”חרב” ונכשלים באופן מוחלט עם ה”קשת”

קרבות מגע, פיגועים והתאבדויות עלו לנו בקרבנות רבים. ואילו הטילים נכשלו באופן מוחלט. אפילו הטילים ארוכי הטווח והכבדים של סאדאם חוסיין שהגיעו (שלושים ותשעה מהם) ופגעו במקומות מיושבים לא הרגו איש ועתה אלפי טילי החמס לא מצליחים בדרך כלל לגרום לפגיעות בכלל ולפגיעות בנפש בפרט.

אולי מפני שהחרב שהגיע לישמעאל בעקבות הברית עם עשיו ניתנה לעשיו כברכה מיצחק ואילו הקשת נתנה לישמעאל סתמית ללא כל ברכה מלווה.

ואם אכן כך הדבר נזכור שאת החרב קיבל עשיו בתנאי “והיה כאשר תריד ופרקת עולו מעל צוואריך” כלומר – רק כשבני יעקב לא יעשו את רצון ה’, רק אז מקבל עשיו את היכולת להשתמש בחרב…

תמיד נכון הדבר שכאשר המצב הרוחני משתפר גם מצבנו בשדה הקרב טוב יותר. ואולם כאן הדבר בולט שבעתים כשההצלחות של האויב הם במישור המכונה “חרב”. אותה קבלו מעשיו שקבל אותה בתנאי שעם ישראל יהיה במצב רוחני ירוד.

ממילא בידינו הדבר. ככל שניטיב מעשינו כך נהיה מוגנים יותר. הדבר נכון בכלל ונכון שבעתים כשמדובר בחרב שקיבל ישמעאל מעשיו.

אגב העובדה שהמלחמה עם ישמעאל מתעתדת להיות בחודש חשון גם היא אינה מקרית שהרי ישמעאל נולד בחודש חשוון ובחודש זה היה המבול הוא הזמן בו ירדו המים הזדונים. ובתהלים קכ”ד כשמדברים על אותה “גלות חמשית האחרונה לכולם וקשה מכולם” כלשון ר”ח ויטאל מדובר על פורענות של מים “אזי המים שטפונו… המים הזדונים”.

המערכה הזו החלה בשמחת תורה היום שבו מתפללים על המים.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
בקשר לחיסול של הנייה (שיצא מקאטר - עיר מקלטו, ונסע לטהרן)
פרק ל"ה פסוק כ"ו-כ"ז:

כו וְאִם־יָצֹ֥א יֵצֵ֖א הָרֹצֵ֑חַ אֶת־גְּבוּל֙ עִ֣יר מִקְלָט֔וֹ אֲשֶׁ֥ר יָנ֖וּס שָֽׁמָּה׃ כז וּמָצָ֤א אֹתוֹ֙ גֹּאֵ֣ל הַדָּ֔ם מִח֕וּץ לִגְב֖וּל עִ֣יר מִקְלָט֑וֹ וְרָצַ֞ח גֹּאֵ֤ל הַדָּם֙ אֶת־הָ֣רֹצֵ֔חַ אֵ֥ין ל֖וֹ דָּֽם
וכן בפסוק ל"ג:
וְלָאָ֣רֶץ לֹֽא־יְכֻפַּ֗ר לַדָּם֙ אֲשֶׁ֣ר שֻׁפַּךְ־בָּ֔הּ
כִּי־אִ֖ם בְּדַ֥ם שֹׁפְכֽוֹ
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  82  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה