חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 18

האם הפסקה של יום במלחמה על כל חטוף שישוחרר הוא מחיר סביר?

  • כן. העיקר לשחרר את החטופים.

  • לא. הפסקה לזמן מרובה תפגע במטרות המלחמה ותסכן את חיילנו.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
׳ישראל היום׳: שקמה ברסלר הגישה תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח״כ טלי גוטליב ו-6 פעילי רשת ששיתפו את דבריה של גוטליב שהאשימה את בן זוגה של ברסלר בבגידה, ביניהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי.
זה בדיוק מה שטלי גוטליב רצתה.
שבבית משפט היא תצטרך להוכיח את הצד שלה ולהסביר את הטענה הזו ולהראות שהוא כן נפגש עם סינוואר.
ואם ברסלר טוענת ההיפך - היא מוזמנת להוכיח את זה...
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
אליטוב > בלום:
מתקפת צה״ל נגד החיזבללה ומעבר למלחמה מלאה בצפון, תיערך רק בחודש מרץ לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.
י. כהן מגיב: יתכן שזה עוד סוג של תרגיל הונאה.
הדלפה מישיבת קבינט המלחמה

יתכן שפרוג עברו פה על "צנזורה" ;)
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה בדיוק מה שטלי גוטליב רצתה.
שבבית משפט היא תצטרך להוכיח את הצד שלה ולהסביר את הטענה הזו ולהראות שהוא כן נפגש עם סינוואר.
ואם ברסלר טוענת ההיפך - היא מוזמנת להוכיח את זה...
בכלל עד עתה לא היתה הכחשה על השיחה עם סינוואר. ההכחשה היחידה שהיתה (אם יש מי שעדיין מתרגש מהכחשות של 'גורמים בכירים') היא על זה ששקמה ברסלר עצמה שוחחה עם ראש המוסד.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני חושב שכל הדיון הזה לא ראוי שיהיה כאן באתר הן מבחינה מדינית הן מבחינה בטחונית והן מבחינה דתית/חרדית, ולא משנה מי צודק! ואכמ''ל וד''ל.
צודק.
בעזרת השם בקרוב ייפתח פורום השקפה ובו יתאפשרו דיונים על כל דבר.
פה זה פורום חדשות בלבד והנספח הוא להוספות על עדכוני החדשות.
 

דיני

משתמש מקצוען

ה'וול סטריט ג'ורנל': צה"ל מנצח את חמאס אבל צריך עוד זמן​

במאמר מערכת בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' מציינים העורכים כי "הגבלות של ממשל ביידן וזהירות ישראלית האטו את המלחמה". עוד כותב העיתון: "ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, וחמאס סומך על מעצמות המערב שיחלישו את המערכה של ישראל"​

"אולי פספסתם את זה בתוך התבוסתנות התקשורתית, אבל ישראל מנצחת את המלחמה שלה בעזה. האבדות של חמאס גוברות, והתמיכה במאמץ המלחמתי הישראלי נמשכת ברחבי העולם זמן רב מכפי שציפה חמאס" כך במאמר מערכת בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עוד נכתב: "המלחמה רחוקה מלהסתיים, אבל המעוז החאן יונס הדרומי של חמאס נופל. אזרחים זרמו החוצה וכוחותיו הנותרים של חמאס במערב העיר מוקפים. הם עומדים בפני התקדמות ישראלית מכל הצדדים, וישראל נלחמת כעת מתחת לקרקע בכוח".

במאמר מציינים העורכים כי "הגבלות של ממשל ביידן וזהירות ישראלית האטו את המלחמה, אך קחו בחשבון שהקרב על מוסול ב-2016-17 נגד דאעש ארך תשעה חודשים. "במוסול", כותב ג'ון ספנסר, ראש תחום לימודי לוחמה עירונית במכון המלחמה של ווסט פוינט "היה קרב אחד בעיר אחת נגד 3 עד 5 אלף חמושים עם הגנות מוגבלות. ישראל נלחמת בקרבות רבים בשבע ערים נגד 30,000 חמושים עם ערים תת-קרקעיות צבאיות שנבנו מתחת לשכונות אזרחיות".

"ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, וחמאס סומך על מעצמות המערב שיחלישו את המערכה של ישראל. המלחמה עם עזה ב-2009 הופסקה לאחר שלושה שבועות, המלחמה ב-2014 הסתיימה לאחר שישה שבועות. "אסטרטגיית שימוש במגנים אנושיים כדי להשיג אהדה תקשורתית עבדה בכל פעם עבור חמאס" נכתב.

המאמר ממשיך: "הפעם 7 באוקטובר היה אכזרי מדי. 120 יום חלפו במלחמה הזאת, וארה"ב ואירופה מסרבות לקרוא להפסקת אש. ישראל אומרת שהיא חיסלה או עצרה כ-20,000 מתוך 30,000 אנשי חמאס ופירקה 17 מתוך 24 גדודי הלחימה של חמאס בעזה. ההפסדים מנעו מחמאס להגביר תמרונים צבאיים והשביתו את ירי הרקטות שלו, ירידה של יותר מ-95% מהימים הראשונים של המלחמה.

ישראל שחררה 110 בני ערובה, אך מנהיגיה נמצאים בלחץ בגלל שיש עוד 132חטופים. ממשל ביידן משתמש בלחץ הזה כמנוף דיפלומטי לקידום הסכם עם חמאס והפוגה ארוכה במלחמה שהיא מקווה שתהפוך להפסקת אש. לא משנה שהשארת חמאס בשליטה בשטח היא ההגדרה של תבוסה ישראלית. לא משנה משך ההפוגה, ישראל תצטרך כנראה לחדש את הלחימה לאחר מכן".

"לאחר שהגדודים האחרונים של חמאס יובסו, ייקח זמן לנקות את עזה אחר חוליות ותשתיות טרור. ישראל מפנה שטח עירוני ומנהרות בקצב היסטורי", כותב ספנסר," אבל המנהרות עצומות וחיילים מוצאים תחמושת בבית אחר בית".

המשימה של ישראל לשנת 2024 היא לסיים את העבודה, אבל האם התמיכה הפוליטית של ארה"ב תחזיק מעמד? ממשל ביידן, ממשיך לספק אמצעי לחימה. בסקר האחרון של הרווארד מתברר שרוב גדול של אמריקאים תומכים בישראל ובמטרות המלחמה שלה.

גם המנהיגים הנבחרים באירופה מחזיקים בקו הזה, ואף מדינה ערבית לא פרשה מהסכם אברהם. רק איראן, שהסלימה את מלחמתה האזורית נגד ארה"ב מפעילה לחץ. אפילו בית הדין הבינלאומי של האו"ם נרתע מלהורות על הפסקת אש. זכייה במלחמה אינה מבטיחה זכייה בשלום לאחר מכן, אבל היא חיונית לישראל לחיות בביטחון והזדמנות לפלסטינים לחיות חיים נורמליים בעזה.
KORE
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
הפלסטינים לא מעכלים עדיין את הסיטואציה ולא מבינים איך ישראל תצליח לבצע פעולה צבאית במקום צפוף כל כך. ההתבטאות האמריקאית בנושא אתמול (מטעם משרד החוץ) מדברת על העניין כאופציה ריאלית פשוט מחריד אותם. יש חשש גדול ממספר גבוה של הרוגים. התרחישים האפשריים השונים כב מתחילים לרוץ לנגד עיניהם. מדברים על כך שייתכן שישראל תאפשר רק לנשים ולילדים לעלות בחזרה צפונה לפני תחילת הפעולה. הרעיון קורם עור וגידים - עד כה זה ריחף באוויר אך לא היה נראה ממשי בעיניהם. עד אתמול.
מצוין. שיקחו את העניינים לידיים שלהם אם זה כזה מחריד אותם.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
דיווח לא מאומת
דיווח: חיילי צה"ל הגיעו למנהרות שבהן שהתה החולדה (סינוואר) - מודיעין רב נמצא במקום.
יפה מאוד
אבל מה היתרון בפרסום הודעה כזאת?
צה"ל רוצה להגיע אליו?
אז עם מתקרבים שישתקו!
למה לפרסם את זה?
או שהכיוון הוא לחץ על חמאס לכיוון עסקה ?
אולי לעלות את המורל של החיילים שהנה מתקרבים אליו?
אין לי מושג
ברור שיש פה איזה אסטרטגיה מסוימת אבל אני לא מבין בזה
מי שמבין בזה אודה מראש על שיתוף בנושא
מה היתרון בפרסום הודעות מסוג זה?
 

ראובן שפירא

משתמש פעיל
יפה מאוד
אבל מה היתרון בפרסום הודעה כזאת?
צה"ל רוצה להגיע אליו?
אז עם מתקרבים שישתקו!
למה לפרסם את זה?
או שהכיוון הוא לחץ על חמאס לכיוון עסקה ?
אולי לעלות את המורל של החיילים שהנה מתקרבים אליו?
אין לי מושג
ברור שיש פה איזה אסטרטגיה מסוימת אבל אני לא מבין בזה
מי שמבין בזה אודה מראש על שיתוף בנושא
מה היתרון בפרסום הודעות מסוג זה?
החמאס יודע את זה מצויין, זה לא כמו בהתחלה שלא היה ברור איפה הכוחות נמצאים בדיוק כי היה מדובר על שטח כפרי ולא מיושב בצפיפות, עכשיו זה בתוך העיר והחמאס יודע בדיוק איפה היו ואיפה לא.

הדיווחים האלו מיועדים לאוזן הישראלית הממוצעת, לפני כמה ימים היה כאן דיון תבוסתני שלם על זה שהצבא לא הודיע כלום על פעולה בחאן יונס באותו יום...

זה מעלה את המורל, ונותן את התחושה שמתקדמים, וגם בשביל דעת הקהל העולמית - שלא יגידו שלא עושים שם כלום חוץ מלהרוג פלסטינים. לכן צריך לעדכן על כל הצלחה שיש, והצלחה שיש בה את המילים 'יחיא סינואר' נשמעת טוב.
 

ראובן שפירא

משתמש פעיל
אלא אם כן זו כבר הפעם השישית שמדווחים שצה"ל הגיע למנהרות שסינוואר שהה בהם.
דווקא לדעתי יש בזה כן אפקט של תחושה 'הנה, אנחנו הולכים אחריו', וגם לא מופרך שבאמת מגיעים למנהרות האלו לפי הסדר שסינואר הגיע אליהם, למשל מוצאים בכל מנהרה רמז איך להגיע ממנה אל הבאה.
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
בהקשר למנהרות , חטופים , סינואר , ועוד
אור הלר :

בשל ההבנה שהתקרבות לחטופים תביא להריגתם

צה"ל מתרכז כרגע במיטוט המסגרת הצבאית בחאן יונס

מכלל הן אתה שומע לאו

לא מנסים להיכנס למנהרה עם סינואר והחטופים , כן רוצים להפחיד אותו , ואת זה מנסים לעשות
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה