המורה, מותר להביא מסטיקים לטיול?

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
זה נכון שלבעל תשובה קשה יותר עם דברים שהם "בהרגשה"
זה בעצם הניואנסים, הפרטים הקטנים שלא "מלמדים" עליהם,
אבל הם נרכשים.

זה בעצם החינוך.

אגב לעניין "ההרגשה"
מספרים אצלינו (חסידות כלשהי:)) על כאלו שבזמן השואה ואחריה מה ששמר עליהם מלשאת גויה,
או לרדת מהדרך היה דברים שבחסידות, או ההרגשה של-"חסידישער בוחער" זה לא מתאים.
או שהם ראו מולם את דמות הרבי וזה לא נתן להם להתנהג אחרת.

מה עצם זה זה שהם יהודים לא מספיק? צריך חסידות לעניינים אלו? ההלכה - התורה בעצמה לא מספיק חזקה?
אלא זה בשכל וזה ברגש - כמו שפחות לדבר ולהסביר ל"הגיון" (לא שצריך לדלג עליו - אין בור ירא חטא) כמה שיותר להעביר ל"הרגיש" רגש יהודי.

"וידעת את היום והשבת אל לבבך, כי ה' הוא אלוקים"
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם: רבותינו הגיע זמן קריאת שמע של שחרית.
 

anutk

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אשכול לעוס כמו מסטיק..
 

grafix

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מקווה מאוד בשביל ׳מילה בסלע׳ שלא יסגרו לה את האשכול לפני שהיא תחזור, היא כנראה עדיין בכלל לא קראה את כל התגובות.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י grafix;1471318:
מקווה מאוד בשביל ׳מילה בסלע׳ שלא יסגרו לה את האשכול לפני שהיא תחזור, היא כנראה עדיין בכלל לא קראה את כל התגובות.

מאמינה שהיא הבינה טוב מאוד לאן זה יגרר, ולקחה בחשבון מחיקה של האשכול לפני שתחזור...
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני חושבת שמדובר ב-2 דברים שונים.
א.לטיול לא מביאים מסטיק כי ככה המנהלת החליטה ואלו הכללים של ביהס שלנו נקודה.
ב. הסברה למה? מדוע? איך ומה? עדיף אבל עוד קצת... או שאם הובטח שיעור להתחיל אותו בא. כי כך הוחלט. וב. בשביל לדעת להמשך אז.....
סתם היה מחקר שלעיסת מסטיק מוגברת אינה בריאה למפרק החניכיים!
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י mig;1467800:
הבעיה מבחינתך היא עצם הלעיסה?
גם בתוך ה-4 קירות שבבית?

מעניין אותי על מה ההסתמכות.
ובאמת מה הבעיה:)

הבעיה אינה בלעיסה, אלא בלעיסה ברחוב.

בבית? לכאורה למה לא, למרות שאני אישית לא.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י רותי12;1467866:
שוב לא צריך לפחד כל הזמן מתלמידות. אם זה אסור בבית ספר אז נגמר אין דיונים יותר
אם הן רואות שכל נושא את חושבת עליו שבוע איך להעביר להן ואת אומרת שהן מחכות במתח לשיחה הזו , אז הן מפנימות שאת קצת חוששת לומר להן את דעתך בצורה ברורה וחד משמעית והן מנצלות לרעה
לגבי עניין מכובדות - גם אני אוסרת על תלמידותי לעיסת מסטיק בשיעור כי זה אסור לפי חוקי בית הספר.
להגיד שזה לא מכובד? יש דרכים ללעוס מסטיק בצורה עדינה וגם מכובדת אפילו ברחוב
לא היתי הופכת את זה לאיסור
כמה שפחות אוסרים פחות נכנסים לבעיות של אכיפה
בהצלחה
מעריכה את השקעת המחשבה שלך בענייני חינוך!

תודה,

אבל 5 השורות הראשונות בתגובתך זוכות להתנגדותי הנחרצת...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י מיכל123;1468202:
יש ביהדות הישיבתית דרך חינוך מיוחדת שנקראת "נכבדות" שמיוסדת על סבותינו הקדושים (הסבא מסלבודקה, והסבא מקלם) וממשיכי דרכם ראשי הישיבות זצ"ל ושליט"א.
הדרך הזו סולדת מכל מעשה רחובי, ומכל הנהגה שאיננה יהודית מקורית.

פותחת האשכול (לפי איך שנראה מהשאכולות שהיא פותחת) נוהגת בעצמה ומנסה להנחיל הלאה בעבודת הקודש שלה את ההשקפה הזו - יהודי הוא נכבד - יהודי הוא לא גוי.

מי שלא מסכים איתה בהשקפה, שיערב לו, אבל הוא לא חייב להגיב כאן באשכול.

הנחת היסוד היא ברורה:
1. מסטיק הוא דבר בהמי (האוכל בשוק דומה לכלב) ולכן אינו מתאים ליהודי מכובד.
2. מסטיק אינו אינטלגנטי ואינו מכובד אפילו לגוי (חביב אדם שנברא בצלם)
3. מסטיק נאסר על ידי המוסד הלימודי, יתכן וזה לכשעצמו סיבה מספקת.


השאלה היא איך מנחילים לדורות הבאים את ההשקפה הזו.

מי שיש לו תשובה לענין, מוזמן. מי שרוצה לדון על עצם הרעיון של מסטיק - שיפתח אשכול אחר.

סוף סוף משהו מבין אותי... :rolleyes:;)
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י מקופלת;1471324:
מאמינה שהיא הבינה טוב מאוד לאן זה יגרר, ולקחה בחשבון מחיקה של האשכול לפני שתחזור...


דווקא לא... :eek:
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מילה בסלע;1473341:
תודה,

אבל 5 השורות הראשונות בתגובתך זוכות להתנגדותי הנחרצת...

אנחנו יכולות לדבר על זה אם את רוצה.. בכל אופן זו דעתי מיניסיון רב עם תלמידות משמעת וכל מה שקשור לזה
 

chick

משתמש רשום
תלמדי היסטוריה

נכתב ע"י GRN;1467799:
המושג "רחובי" הוא מושג הסטורי...
כל הדברים שנכנסים תחת ההגדרה הזו הם היסטוריים לגמרי (ג'ינס, נעלי קדס, תיק קטן על הגב). בכל אופן, לפי מה שאני מכירה. אני לא כל כך מעודכנת בחידושים בתחום...

את הגינס המציאו בשביל שיהיה לבוש אחיד לגברים ונשים,בשביל שיהיה בד שלא רואים עליו שחיקה,יותר נכון שהוא כבר שחוק ולא יכול להשחק יותר,אפשר גם לקנות מלכתחילה עם חורים וכו'
 

chick

משתמש רשום
מסכימה

נכתב ע"י יוחנן ק;1467999:
יש פה ויכוח טכני על המסטיק האם הוא מסמל/מאפיין/מקשר/מרגיל לכיוון שלילי כל שהוא, וחבל על כל האנרגיות והדוגמאות, כל אחד רואה (בצדק) את העובדות דרך משקפיו שלו.
אבל יש כאן אחת שרוצה לקחת מעשה/מקרה/דוגמה כל שהיא, שיש לה אי אלו סנטימנטים של רחוביות/הפקריות/זולות , ועם זה ללכת ולחנך על הנושא לא על הדוגמה, (וכמובן שצריך שהתלמידים/ות יראו בזה לפחות משהו מהנ"ל)
האם יש פה בכלל מקום לפלפל האם אני/הרב שלי/האדם המכובד שאני מכיר, לועס מסטיק ?
הדוגמה היא רק 'מתלה' לתלות עליו את הנושא !
ובאמת שלא כדאי ומיותר לקבוע תקנות/להוציא מכתב רבנים/לעורר/לחזק, בנושא המסטיקי"ם...
זאת אחת מהבעיות שלנו, שכל דבר מסודר וקבוע, ואין מקומות אפורים, שדווקא שם יש אפשרות לחנך את עצמנו
אני לא חושבת שבית הספר צריך לאסור מסטיקים כי זה לא אסור!
כי אז אפשר לטעון איפה זה כתוב וכו' כמו שהנחש הוכיח לחוה שאם מותר לגעת מותר גם לאכל וכו'
בדיוק פה המקום כן לחנך את הבנות לעדינות בבית! וברחוב.
זכורני בסמינריון למדריכות בסמינר עלתה איזה מורה חשובה ואמרה:
כל מי שלועסת או לעסה מסטיק לא מתאימה להיות מדריכה.
באותו רגע תפסתי את הענין ומאז אינני יכולה ללעוס יותר...(באותה שעה לא לעסתי)
 

chick

משתמש רשום
טעות גדולה

נכתב ע"י בואו חשבון;1468030:
אז אולי לא נאסור ולא נאכוף שום נושא חינוכי, כי הרי כל דבר שנאסור בסופו של דבר הילדים ינסו לאכוף אותו...

נראה לי מעט מצחיק, (או יותר נכון 'מבכי'...)

אך דווקא מדבריך אני רואה יותר סיבה לאכוף גם דברים שהם לא 'עיקרי היהדות', שהרי - כמו שאת עצמך אומרת - בסופו של דבר הילדים ינסו לעקוף את הגבולות שנציב להם, וזה נכון, ילד מנסה להשתמט ממחויבוית, ולשבור מוסכמות, וזהו כמובן תפקידנו להעמידו על דרך טובה.

אך דווקא בגלל זאת, אם נעמוד איתו על לעיסת מסטיק, אז מקסימום במקרה הכי גרוע הוא כן ילעס מסטיק וכאן יסתיים העניין, אבל אם אין גדרים נוספים אלא רק מה שממש אסור, אז דווקא את הדברים החשובים באמת ילדנו/תלמידנו ינסה לעקוף אותם, וחבל.

וזו גם הסיבה שבתורה יש הרבה דברים שהם 'משמרת למשמרתי', כלומר, הם לא אסורים מן התורה, אבל חכמינו ז"ל הוסיפו זאת, כדי שלא נגיע לאיסורים ממש.

לפי דבריך נאסור עליהם מלא דברים בתקוה שחלק מהם שוליים?
בשום אופן! צריך לדעת מה אסור,מה זה משמרת-כמו תוספת שבת ומה לא מתאים.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י chick;1474095:
אני לא חושבת שבית הספר צריך לאסור מסטיקים כי זה לא אסור!
כי אז אפשר לטעון איפה זה כתוב וכו' כמו שהנחש הוכיח לחוה שאם מותר לגעת מותר גם לאכל וכו'
בדיוק פה המקום כן לחנך את הבנות לעדינות בבית! וברחוב.
זכורני בסמינריון למדריכות בסמינר עלתה איזה מורה חשובה ואמרה:
כל מי שלועסת או לעסה מסטיק לא מתאימה להיות מדריכה.
באותו רגע תפסתי את הענין ומאז אינני יכולה ללעוס יותר...(באותה שעה לא לעסתי)

נקודה חשובה:
איך חינכו ציבור שלם של נשים חרדיות לא לעשן ולא לצרוך אלכוהול (אפילו מעט)? לא בצורה של 'אסור' אלא בצורה של 'דוחה'!
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י למען דעת;1474158:
נקודה חשובה:
איך חינכו ציבור שלם של נשים חרדיות לא לעשן ולא לצרוך אלכוהול (אפילו מעט)? לא בצורה של 'אסור' אלא בצורה של 'דוחה'!

אולי לא כדאי לגעת בנושא הזה, כי לפי התגובות לעיל נראה שיש כאן כאלו שבאמת חושבים שאין בזה בעיה, וכידוע שמי שמתווכח בכל נושא שהוא חודר בו קצת מטענות של הצד השני.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י chick;1474084:
את הגינס המציאו בשביל שיהיה לבוש אחיד לגברים ונשים,בשביל שיהיה בד שלא רואים עליו שחיקה,יותר נכון שהוא כבר שחוק ולא יכול להשחק יותר,אפשר גם לקנות מלכתחילה עם חורים וכו'
הבגד הראשון שהיה ידוע כבעל סממנים דומים לג'ינס היה קיים בהודו במאה ה-16 ונקרא "דונגארי". הבגד נצבע באינדיגו ונמכר בסביבת מבצר ליד מומביי. מלחים נהגו לחתוך אותו להתאמתם.
ג'ינס מודרני נוצר לראשונה בג'נובה שבאיטליה, כשהעיר הייתה רפובליקה עצמאית. הג'ינסים נוצרו לשימוש הצי הגנואי מכיוון שהיו בו כל התכונות הנחוצות למכנסי מלחים. לשם כיבוסם היו קושרים המלחים את הג'ינסים באחורי הספינה. הדנים הראשון בא מנים, צרפת, לכן הוא נקרא בשם זה (de Nimes, דנים, בצרפתית: מ-נים). המילה הצרפתית. שמו של הג'ינס הגיע מאיטלקית: blu di genova (כחול מג'נובה), שהפך בצרפתית ל-bleu de Gênes, שיבוש של הצורה הצרפתית הפכה ל-jeans האנגלי.
בסביבות 1872 הגיע הג'ינס לאמריקה. לוי שטראוס היה סוחר יהודי ממוצא גרמני שחי בסן פרנסיסקו שמכר מכנסי ג'ינס לכורים. אחד מלקוחותיו היה ג'ייקוב דייוויס, חייט שרכש לעתים קרובות בד משטראוס. לאחר שאחד מלקוחותיו של דייוויס רכש בד פעמים רבות לתיקון מכנסיו הקרועים, עלה בו רעיון להשתמש במסמרי נחושת לחיזוק החלקים הנוטים להימתח בבגד. לדייוויס לא היה הכסף הנחוץ לרישום פטנט, והוא הציע ללוי להקים עסק משותף למכירת המכנסיים המשופרים. שטראוס קיבל את הצעתו של דייוויס וב-20 במאי 1873 קיבלו את פטנט מספר 139,121 שנקרא "שיפור בהידוק הכיסים" ממשרד הפטנטים האמריקני, ונוצר הג'ינס בצורתו המוכרת.
בראשית שנות ה-70 של המאה ה-20 עיצבה מעצבת האופנה גלוריה ואנדרבילט את ג'ינס המעצבים הראשון שהותאם לנשים ובכך פרצה דרך בעיצוב ג'ינסים יוקרתיים.
כיום, רוב חברות הביגוד בארץ ובעולם מוכרות גם ג'ינס.
במקומות רבים בעולם הג'ינס נחשב כבגד בלתי רשמי שאינו מתאים ללבישה במקומות מכובדים או בטקסים רשמיים. כך לדוגמה בשנת 2007 קבעה יושבת ראש הכנסת דליה איציק שלא תותר כניסה לכנסת לעיתונאים הלבושים בג'ינס‏[1].








עכשיו תקפצו על הפיסקה האחרונה :D
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י chick;1474095:
זכורני בסמינריון למדריכות בסמינר עלתה איזה מורה חשובה ואמרה:
כל מי שלועסת או לעסה מסטיק לא מתאימה להיות מדריכה.

ואם היא תלעס בעתיד?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה