לא יודע איפה בדקת, המידע שלי הוא לא מבדיקה בודדת.בבדיקה שעשיתיי ברחד הבית הכנסיות הגדולים ששיכים למורשת, בכל הבית כנסת, יש אולי 5% שהולכים.
לא יודע איפה בדקת, המידע שלי הוא לא מבדיקה בודדת.בבדיקה שעשיתיי ברחד הבית הכנסיות הגדולים ששיכים למורשת, בכל הבית כנסת, יש אולי 5% שהולכים.
בגדי התימנים, שבזה בפשטות לא היה נתק מאז בית המקדש, וכן היה נתק בינם לירושלמים, דומים מאד לקאפטן! (ולא לשום שינוי שהכניס האדמו"ר מללוב)הרי היה נתק של מעל אלף חמש מאות שנה, מאז חורבן בית המקדש ועד שהאשכנזים התחילו (בעקבות הסיפור עם ה'חורבה', ללכת עם בגדי הספרדים.
אינני יודע איך בדקת.לא יודע איפה בדקת, המידע שלי הוא לא מבדיקה בודדת.
בעבר (לפני כ-150 שנה), לרוב הטליתות (במזרח אירופה) היו פסים כחולים - להזכיר את התכלת.צפה בקובץ המצורף 1181919מה שכתבת על בעלזא- זה לאו דוקא חו"ל כמעט כולם היום עם הכחולים, כל החדשים זה רק כחולים זה יצור מיוחד לבעלזא עם ההכשר, גם לטלית קטן יש הכשר של בעלזא -יצור מיוחד
(לא יודע כמה "המכלול" אמין, אבל גם זה משם
מערכת הלבוש של נכבדי הערבים, כשל רבים מתושבי אימפריה העות'מאנית, כללה את הדגם המקורי של מעיל הקאפטאן - מעיל פסים, בהיר בדרך כלל, וארוך. הקפטאן נקרא בערבית: قُفْطَان (קֻפְטַאן), בטורקית: kaftan, ובפרסית, שהיא כנראה מקור השם: خفتان (ח'פתאן).[4] שמו ביידיש, כשגור בפי אנשי היישוב הישן האשכנזים, היה געלע קאפטן.
ישנם תמונות של נכבדי הערבים הלבושים קאפטן, שנראה ממש כמו הקאפטן הירושלמי (חוץ מהשינויים שהכניס האדמו"ר מללוב, שבעיקרם פתיחת הקאפטן מקדימה בשביל שיהיה הבדל בין יהודים לערבים)
בגדי התימנים, שבזה בפשטות לא היה נתק מאז בית המקדש, וכן היה נתק בינם לירושלמים, דומים מאד לקאפטן! (ולא לשום שינוי שהכניס האדמו"ר מללוב)
בפסים, בתפירות, בזה שיש גם דזובע, ועוד (לא בקיפול בשרוול ובצווארון, אבל עדיין מספיק דברים דומים)
ועל זה כתבתלא 'מיוחס' לאבות הקדושים.
רק שהיו צדיקים שאמרו ש'מסתמא' כך הלכו האבות הקדושים.
וגם זה, לא בבגד המדויק שהולכים היום - של הפסים והעשרים ושש חלקים ושביד הפסים לרוחב ובסוף השרוול עקום - להזכיר את רצועות התפילין. רק באופן כללי שזה היה צבעוני, בלי צוארון ובלי כפתורים.
וזה מתאים עם שני הציטוטים שלך (שהבאתי למעלה).לא נכון, אלא מיוחס לאבות הקדושים עם כל התפירות והדקדוקים (לא ממש הכל, אבל כן ה26 חלקים, והקיפול בשרוול, וכו').
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות גם אצל הישמעאלים זה מיוחס לאברהם וישמעאל (להבדיל בין קודש לחול),
ובעבר (יתכן וגם היום, אך לא מצאתי) מכובדי הישמעאלים לבשו מלבוש זה.
לפי מה שאני יודעת גם בוויזניץ מונסי הולכים עם סרט בצד ימיןקראתי פעם שרק ענפי ויז'ניץ שיצאו מה'אמרי חיים' נהגו כך, מפני מעשה שהיה עמו.
לאחר בדיקה מצאתי את המקור כאן. (מומלץ לעיין שם בשאר הפרטים - נוגעים ישירות לנושא אשכול).
אך יצויין שב'ויקיפדיה' נכתב כך:
אם נכונים הדברים, אין סיבה שבשאר חצרות ויז'ניץ יהיה שונה (כך גם לפי טעם ה'קבלה').
מעניין לראות שב'המכלול' הפרטים נכתבו בשינוי, בלי פרטים מדוייקים:
גם ויז'ניץ מאנסי יוצאים מהאמרי חייםלפי מה שאני יודעת גם בוויזניץ מונסי הולכים עם סרט בצד ימין
בדיוק הפוך וגם על מה שכתבת לגבי הלבוש של ר"ח זה בתוא"י ולא בתו"אכנראה שאתה מתכוון לזה:
חוץ מזה יש לאחרונה משהו שבמקום כחול חזק החליפו לשחור, שזה בעיקר אצל יותר מודרנים.
מי המציא שבגור הילדים מכניסים ציציות למכנסיים?אני מנסה לעשות טבלה שעל פיה יהיה אפשר לזהות כל חסיד לאיזו חסידות הוא משתייך - על פי לבושו.
רוב הטבלה נכתבה בעזרת גולשים נדיבים וחביבים
א. אני צריך את עזרת הציבור, ומבקש מאוד ומפיל תחינתי ונופל על אפיים ועוד כל מיני ביטויים מיוחדים של תחינה ובקשה להמנע מכתיבת שטויות ובדיחות ובפרט פגיעות וכו' אלא רק תוספות ענייניות ומדויקות.
הטבלה יכולה לעזור להרבה אנשים וחבל שהאשכול ינעל על שטויות.
זהו אשכול של אהבת ישראל ופרגון ומתיקות, וחלילה שלא יצא ממנו ההפך.
מי שקיבל ממני "שכויח" על הודעתו סימן שהכנסתי אותו לטבלה אצלי במחשב (ונא לא לערוך אחר כך את ההודעה שלו, אני לא יראה את העריכה...)
אשתדל לפרסם טבלה פעם בעמוד או שתיים, לכן לפני שמוסיפים הודעה - נא לעיין בטבלה המעודכנת האחרונה! אולי היא כבר מופיעה...
כמו כן אבקש להוסיף מידע רק על חסידויות גדולות ומוכרות (מעל 200 משפחות בערך) אלא אם כן יש מאפיין בולט שמסגיר את החסידות - מאפיין שהיא יחידה בו (כמו המגפיים של סקווער וכדומה).
תודה רבה לכל העוזרים, ואם טעיתי במה שכתבתי - גם למתקנים...
(נ.ב. כמובן שבכל חסידות יש הרבה יוצאים מן הכלל, אבל אני מחפש את המידע העקרוני עבור כל חסידות...
עוד נ.ב. שקשור לנושא - אמרתי פעם לחברים מקשיבים, שכמו שבכותל יש בכניסה דוכן עם כיפות לקחת כיפה, גם בכניסה לבית דין של מעלה יש דוכן של כיפות - ולפני שנכנסים הנידון צריך לשים שם את הכיפה, כי שם בודקים דברים אחרים...)
ימות החול כובע כיפה פיאות משקפיים לבוש עליון מכנסיים יחודי בעלזא סאמעט
בחורים מגיל בר מצוה עד סוף שיעור א' ישיבה קטנה
-דאשיקלהרבה מגלגלים סביב האוזניים מגיל 17 עד לחתונה מסגרת פלסטיק שקופה קפוטה עם גארטל-
זה יחודי לבעלזאברכים הרוב ארוכים
מעטים
קצריםבטלית הפסים כחולים ברסלב הרוב קרמבו
מעט כובעים אחריםהרוב ראק
מעט אחרלהרבה יש תכלת בציצית גור כיפה בד גבוהה מחוץ לירושלים - מתחת לכיפה.
בחצר הרבה ובירושלים - פאות בחוץמסגרת
פלסטיק שקופהבתוך הגרביים הילדים מכניסים ציציות למכנסיים ויז'ניץ סאמעט - הפרפר בצד ימין הרוב מסגרת פלסטיק.
בחורים בעיקרחב"ד קנייטש מכופף יותר בד ללא קטיפה פיאות קצרות עד לגיל צמיחת הזקן חליפה קצרה למשחיסטים - כיפת "יחי" ודגלון.
לבחורים אין גארטלסאטמאר סופר ירושלמי או המבורג הונגרי חליפה 3/4 סלונים המבוגרים יותר פאות מאחורי האוזן סערט ויזניץ ילדים - כיפה מחומשת "כיפה סערט" מגולגלות סביב האזניים סקווער מגולגלות באזור האוזן מסגרת חצי עליון שחור ציציות ארוכות
עד לברכייםקרלין ירושלמי סופר
והכיפה מכוסה בוחלאט ארוכות תולדות אברהם יצחק ירושלמי
סופריארמולקע אברכים - כחול כהה עם פסי זהב קצרות תולדות אהרן ירושלמי
סופריארמולקע אברכים - כחול כהה עם פסי זהב קצרות
שבת כובע כיפה לבוש עליון גארטל מכנסיים גרביים ילדים יחודי אלכסנדר ספודיק ארוכות אמשינוב ספודיק ארוכות אשלג ספודיק ארוכות באבוב ראז'וולקע - מעיל חלק הדור קצרות לבנות בעלזא שטריימל אברכים פרחוני,
בקיטשע עם גרטל מסובב.
בחורים - חלק, קפוטה עם גארטלקצרות שחורות.
בחגים אברכים לבנות.
בחורים שחורותקסקט - דאשיקל ברסלב שטריימל הרבה עם יארמולקע בב"ש וירושלים הרוב ג'ובע - חום, קאפטן- פסים. ובסעודה שלישית בעקיטשע=עס חלאט
השאר בקיטשע שחורגור ספודיק אברכים קטיפה
בחורים חלקהקפוטה חלקה
מגיל 12בתוך הגרביים שחורות ויז'ניץ שטריימל.
ויזניץ שיכון - ללא קרויןקצרות לבנות קסקט - דאשיקל (בבני ברק יותר מקפידים) חב"ד כובע קנייטש יותר מכופף סירטוק לאברכים מודזיץ ספודיק ארוכות סקווער מגפיים קרלין יש בחורים עם שטריימל סינטטי יארמולקע לשבת ג'ובע חום
על קאפטן מוזהבתולדות אברהם יצחק שטריימל גם לבחורים יארמולקע קאפטן
זהב עם פסים ירוקיםדק
לבן
בחורים - בצבע בז'תולדות אהרן שטריימל גם לבחורים יארמולקע קאפטן
זהב עם פסים ירוקיםרחב מוזהב בחורים - שחורות
אברכים - לבנות
אני כתבתי את זה,מי המציא שבגור הילדים מכניסים ציציות למכנסיים?
מי המציא שבגור הילדים מכניסים ציציות למכנסיים?
אכן טעות.אני כתבתי את זה,
ובהחלט יכול להיות שאני טועה,
אני זוכר שלפני עשרים שנה בערך סיפרו לי את זה, ואז בדקתי את זה שעברתי ליד ת"ת של גור וכמעט כולם היה כך,
ואדרבה אם יש פה חסיד גור שיודע לומר שזה לא נכון, אני מבקש מחילה שהטעיתי,
ומודה ועוזב ירוחם...
ביבר
סאטמאר מה השם של הכובע?
רבים ויחיד כותבים והוגים אותו דבר..אז איך כותבים ירושליימער בלשון רבים?
שגיאה למהדרין.ברודער'ס
לא צודקרבים ויחיד כותבים והוגים אותו דבר..
ככה גם ווייבער, מענער, אראבער.
ולא ווייבער'ס אראבער'ס וכד'
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: