חסידי ברסלב ירושלמים מדורי דורות, קאפטן זה הצהוב פסים.קוראים לבגד השחור המבריק קפטן. (בתור חסיד ברסלב כנראה
לשחור מבריק קוראים 'עס חאלאט/ביקיטשע'
חסידי ברסלב ירושלמים מדורי דורות, קאפטן זה הצהוב פסים.קוראים לבגד השחור המבריק קפטן. (בתור חסיד ברסלב כנראה
יש הרבה יותר מחמש אחוז יש קרוב לעשרים וחמש אחוז אבל לא כולם הולכים עם אותו סוג תכלתאינני יודע איך בדקת.
אך אני מדבר על הירושליימער'ס.
בכל 'קהילה' שמונה כמה מאות אנשים, לא יודע האם יש לך אפילו 2% שהולכים עם תכלת.
מאנשי 'מורשת', תקח כל בית כנסת גדול, השוהל במא"ש, הקלויז בברכפלד, נעימות הנחל בביתר, אנשי הצדיק\נחלת חן\הקריה\רמה ג' ורמה ד' בבית שמש.
תוריד את כל הבני ברקים והמקורבים, ואז תתן לי מספר.
נראה לי שאין גם 5%.
טעות גדולה.לא צודק
יש פעמים שאתה צודק כמו מענער
אך אראבער זה אחד ורבים זה אראבערס
בשנים האחרונות גם בחוהמ וכן כששבת סמוכה לחגבעלזא שבת גרביים שחורות גם הנשואים
ורק בחגים לבנות
כמעט ולא (נשארו כמה חנונים ) נפוץ מעט באנטוורפןובבעלזא הרבה הולכים פיאות מסביב לאוזניים.
בבעלזא חובשים קסקט מגיל 3 בשבת ומגיל 13 עד סוף שיעור א יש''ק ואז עוברים לכובע המטרה היא לחסוך להוריםואגב בבעלזא וגם קצת בויז'ניץ הילדים בשבת הולכים עם כובע קסקט,
ובבעלזא ביום חול גם הבחורים בישי"ק הולכים עם זה,
יש ברבה בגור שהולכים כךאני כתבתי את זה,
ובהחלט יכול להיות שאני טועה,
אני זוכר שלפני עשרים שנה בערך סיפרו לי את זה, ואז בדקתי את זה שעברתי ליד ת"ת של גור וכמעט כולם היה כך,
ואדרבה אם יש פה חסיד גור שיודע לומר שזה לא נכון, אני מבקש מחילה שהטעיתי,
ומודה ועוזב ירוחם...
מטעמים פוטוגניים..יש ברבה בגור שהולכים כך
בבעלזא חובשים קסקט מגיל 3 בשבת ומגיל 13 עד סוף שיעור א יש''ק ואז עוברים לכובע המטרה היא לחסוך להורים
כמעט ולא (נשארו כמה חנונים ) נפוץ מעט באנטוורפן
אצל הירושליימער'ס קפטן הכוונה לקפטן ירושלמי.חסידי ברסלב ירושלמים מדורי דורות, קאפטן זה הצהוב פסים.
לשחור מבריק קוראים 'עס חאלאט/ביקיטשע'
חבל על הויכוח.יש הרבה יותר מחמש אחוז יש קרוב לעשרים וחמש אחוז אבל לא כולם הולכים עם אותו סוג תכלת
ר' לוי יצחק הפסיק פה עם התכלת בארץ למרות שאחז מהתכלת של ראבר"ן בגלל שינויים בצורת הצביעה
תראה איך הוא מתאר את תפירת הקאפטן, ותבין שזה הבגד הזה, ולא עוד בגד שנקרא ככה.לא כתבתי שהוא המציא את המילה 'קפטן'.
גם בארצות אשכנז קוראים לבגד השחור המבריק קפטן. (בתור חסיד ברסלב כנראה נתקלת בזה בסיפורי מעשיות וחיי מוהר"ן).
כתבתי
ועל זה כתבת
וזה מתאים עם שני הציטוטים שלך (שהבאתי למעלה).
אין עניין להמשיך בויכוח, כאחד שמסתובב בשטיבלאכים של שתיהם (לך תבדוק איך הולכים הבנים של האדמו"ר מתו"א)בדיוק הפוך וגם על מה שכתבת לגבי הלבוש של ר"ח זה בתוא"י ולא בתו"א
אין לי הודעות פרטיות.חבל על הויכוח.
תעבור להודאות הפרטיות, תבחר איזה בית כנסת ממה שמיניתי קודם, ותביא רשימת שמות.
אתה תראה שרוב רוב רובם, הם בעלי תשובה\עדות המזרח\שובו בנים ובני ברקים* (גם הם הרוב לא הולכים עם תכלת, לדוגמה משפחת ג' נכדי מוהר"ן, ומשפחת ב' מנהלי הישיבה).
בלי לזלזל באף אחד חלילה.
הנושא זה תכלת, ולא כמה הם יהודים יקרים.
יש ברבה בגור שהולכים כך
אז יש יותר ממשהו במה שכתבתי,מטעמים פוטוגניים..
אפשר להגיד שאין מנהג להכניס ציציות דווקא, ואולי גם לא להוציא..
שפירא והורביץ, אצל הדור המבוגר. הדור הצעיר, ברובם לא.אין לי הודעות פרטיות.
אז ככה, משפחת שפירא לענפיה (כמעט כולם), ועוד משפחות גדולות שלא נמנים לא על עדות המזרח, לא בעלי תשובה, לא בני ברקים, ולא שבתאים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: