וואו בחיים שלי לא ראיתי כזה דבר יפה. - אמירה שהיא בד"כ שקר ונועדה להחמיא למישהו.
וככה האדם יחשוב שהציור/העוגה/הקטע שכתב/ הניגון שניגן, וכן הלאה והלאה - הוא יפה ומוצא חן בעיני האנשים - כאשר הוא ממש לא. והוא ינהג עם יצירותיו בהתאם.לדעתי מי שצייר ציור פשוט שצריך לומר לו שהוא יפה גם אם בעיני זה מכוער
אצלנו שמים פסיק אחרי הוודאי.אבל מי שיש לו נערווים אז גם ''בוודאי'' אסור (הוודאי שמו),
אתה יכול לשים פסיק איפה שאתה רוצה, כמדומני שהמפרשים חושבים אחרת ממךאצלנו שמים פסיק אחרי הוודאי.
הוודאי.
שמו כן תהילתו.
אצלנו זה מניין של אחד מגדולי ישראל שהנהיג כך במנין.אתה יכול לשים פסיק איפה שאתה רוצה, כמדומני שהמפרשים חושבים אחרת ממך
גם לומר לא לא פעמיים.זכור לי שפעם שמעתי לא זוכרת מקור שלומר כן כן, פעמיים, נחשב לשבועה.
אתם בטוחים דדוקא במילים האלו? אתם לא מתבלבלים עם מילים אחרות בפיוט הזה, כמו השווה ומשווה קטון וגדול, החותך חיים לכל חי, וכו'?אצלנו זה מניין של אחד מגדולי ישראל שהנהיג כך במנין.
מישהו שיודע ישר והפוך את כל התורה.
לא רוצה לכתוב שמות, אבל ת"ח מפורסם בקנה מידה.
לקחת לי את המילים מהפה.רבותי! להירגע!!
פעם שאלו את הרה"ק ר' שלמק'ה מזווהיל
על איזה ביטויים שליליים יש להקפיד מלומר
(לירושלמים יש נטיה לחשוש לכל דבר אפשרי,
ואחרי שמזכירים מישהו שנפטר מקפידים לכתוב ולהבחל"ח וכדו')
אז הוא ענה שכל ביטוי שרגילים להשתמש בזה - אין לחשוש.
כל הביטויים והסגנונות שהוזכרו כאן הם ביטויים שכל דובר עברית של שנת 2023 רגיל לומר כך
וכל אחד מבין למה הכוונה
וכשאני אומר על משהו נורא שזה סוף העולם שמאלה
אז אין טיפש באזור שחושב שזה נמצא אי שם בסוף העולם שמאלה,
ואם יש מישהו שכן לוקח כל דבר ברצינות תהומית
אולי כדאי לשקול אפשרות של לימודי שפה,
כדי שיבין את הפירוש הפשוט של הסגנון,
נכון שיש סגנון שהוא לא עדין או לא נקי
אבל שקר זה לא!
כל מי שלמד מסכת נדרים
יודע עד כמה השפה המדוברת קובעת בפרשנות המילולית
כלומר איך שאנשים מדברים היום 2023 זה קובע
והיום כשמישהו רוצה להגיד על משהו שזה יפה הוא אומר "זה מטריף"
אז לפי האמת הוא לא בא לומר שזה מטורף הוא רק בא להגיד שזה יפה מאוד, נקודה.
זה לא ביטוי עדין? יכול להיות, אבל שקר זה לא!
אני התכוונתי לזה שהוא אומר שבחיים שלו לא ראה לאו דווקא אם יפה או לא.לא דווקא המילים האלו, כל מחמאה שהיא שקר...
גם השווה,אתם בטוחים דדוקא במילים האלו? אתם לא מתבלבלים עם מילים אחרות בפיוט הזה, כמו השווה ומשווה קטון וגדול, החותך חיים לכל חי, וכו'?
מה אעשה, וברמב"ם כתוב שדרך האומר לאומרו 'מרוב חיבה'.כפרה עליך- פירושו פדיון כמו שכתבת מה זה אומר פדיון? שאם צריך לקרות ח"ו משהו לפלוני הוא לא יהיה לפלוני אלא למי שאמר כפרה עליך אני שמעתי מרבנים שאמרו בשיעורים לא לומר כך (וזה כמובן לא ראיה) אבל הבאתי מהרב מוצפי שאין לומר כך.
מחילה, אבל אין קשר בין 'חולה אהבה', שמחלתו באה מרוב אהבתו, ואפילו אם השני בריא אולם לעד לעולם, לבין 'חולה עליך' שהכוונה 'אני מרגיש בכאבך', והוא דוקא כשהשני מרגיש איזה כאב, שאז ידידו כואב את כאבו.לגבי חולה עליך הכוונה כפשוטה שאני חולה אהבה (כמו שחולת אהבה אני וכמו בספור על אותו אחד שהעלה ליבו טינא וכו') ומה שהבאת מהמפרשים הוא הדבר, אוהב שאוהב באמת עד שחולה על האחר מרגיש בצערו וכואב את כאבו.
למה?בכלל כל הסלנגים הגיע הזמן להוציא משימוש, כי לא מדברים ככה! לאנשים בני תורה לא מתאים לדבר בשפה סלנגית זולה!
כי לבני תורה מומלץ לשמור על אורח חיים מכובד ומכבד, בכלל זה גם שפה מכובדת ונקיה.למה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: