כל שם שתרצה
מהמשתמשים המובילים!
לדעת הרמב"ם, יש מצוה בתורה להשבע באמת!אגב גם לישבע לאמת לא ראוי כי אתה כאילו משתמש באלוקים לצרכים שלך
ולשון הרמב"ם (הלכות שבועות תחילת פרק יא):
כשם ששבועת שוא ושקר בלא תעשה, כך מצות עשה שישבע מי שנתחייב שבועה בבית דין בשם שנאמר ובשמו תשבע זו מצות עשה, שהשבועה בשמו הגדול והקדוש מדרכי העבודה היא, והדור וקדוש גדול הוא להשבע בשמו.
(אמנם בדורות האחרונים, לחומר איסור השבועה, נמנעים ממנה לגמרי).
לפי דרכנו למדנו מכאן, שהשבועה בשם ה' היא שבח גדול לה', ולא להיפך.