נכתב ע"י מוסיקה;1844595:זכאות לילד בחינוך מיוחד היא עד גיל 21.
אם לומדים בחינוך הרגיל-לא זכאים לכך, אא״כ לומדים במסגרות ממ״ד או ממלכתי ששם חלה ועדת דורנר המאפשרת לקבל את תקציב חינוך מיוחד במוסד רגיל.
אם זה מסתדר גם בביטוח הלאומי-אין לי מושג...
נכתב ע"י מיכאל;1891817:נושא נוסף שהרבה לא יודעים,
הורים לילד בחינוך מיוחד, אם אחד ההורים עובד ומשלם מס הכנסה, ניתן לקבל החזר מס בשווי 2 נקודות לשנה,
זה יוצא כ - 30,000 ש"ח כשמגישים ל - 6 שנים אחורה
יש חברה (חרדית) מקצועית שמתמחה בהחזרי מס להורים לילדים בחינוך מיוחד
"קו זכות" 072-22-22-600
http://www.kavzchut.co.il
למידע נוסף בנושא זה >
נכתב ע"י מרכז קשר;1928207:שלום למתדיינים הנכבדים.
ישנם שני מסלולים לקבלת סיוע כספי להורים לילדים בעלי הפרעת קשב.
האחד הוא זיכוי בנקודות מס. לשם קבלת זיכוי זה חייב הילד לעבור ועדת השמה שזוהי ועדה של מערכת החינוך והרווחה העירונית הקובעת שהילד שייך למסגרת של חינוך מיוחד.
המסלול השני זהו קבלת קיצבת נכות עבור ילד בעל הפרעת קשב. תחום זה דורש כקודמו להוכיח כי הפרעת הקשב של הילד הינה ברמה כה קשה עד כדי שראוי לקבוע לו קצבת נכות.
למעשה - שתי האפשרויות הללו אינן מתאימות לרב הילדים בעלי הפרעת הקשב. וטוב שכך.
רב הילדים בעלי הפרעת הקשב אינם ילדי חינוך מיוחד ואינם ברמה של נכות ואף ההיפך.
נכון שקשה איתם לפעמים מאד, ויש צרכים ואפילו הוצאות כספיות סביבם, אך לצערנו, לצרכים אלו ביטוח לאומי אינו נותן מענה.
אפרים
נכתב ע"י bekki;1594272:קרובת משפחה זקוקה לניתוח בעין עבור פעוטה.
מדובר ב'מכבי' . עלות הניתוח הי כ13000 ₪ בערך כאשר הקופה נושאת בנטל 4000/3000 בלבד.
והשאר מכיסם הפרטי.
מישהו יודע האם זה הגיוני?
זאת ההשתתפות המקסימאלית?
נכתב ע"י אומנות;1960047:כתבה שהועלתה פה.
שימושית ביותר. ויישר כח לכותב שהעלה את הדברים!
נקווה שגם עיתונים אחרים ילכו בעקבותיו, ויביאו למודעות הציבור כי אפשר ואפשר לגשת לתביעה בביטוח לאומי, בלי להעניק אחוזים כבדים לחברות למיניהם.
[כפי שמתבטאת גב' מלובצקי מ"רחשי לב" בכתבה:
"איני מזלזלת בהצלחותיהן של החברות, אלא באחוזים שהם גובים"]
נכתב ע"י רותי12;2050691:ואם הילד אובחן ואינו על הרצף ברוך ה ,אז אינו מקבל שקל.
נכתב ע"י אומנות;2050862:ואם הקשיים הם כן בתחום התקשורת, אז גם אם בעל מקצוע אחד לא נתן אבחנה - שווה ללכת לבעל מקצוע אחר שכן יתן אותה.
מאז שהשתנו ההגדרות מPDD וכיו"ב להגדרה כוללת של ASD
אז כדי להכנס להגדרה, הקשיים צריכים להיות בשני תחומים בלבד:
- תקשורת. יכולת לתקשר בחברה. להבין קודים חברתיים, הבנת סיטואציות חברתיות. ליצור קשרים חברתיים ולשמרם. וכו', כל מה שקשור ביכולת החברתית.
- חזרתיות. תקיעות. חוסר גמישות (התנהגותית / מחשבתית).
ברגע שקיימים קשיים בשני התחומים, כבר אפשר להגדיר זאת על הרצף.
ילדים בתפקוד גבוה, יותר קשה לקבל עליהם אבחנה. אולם יש בעלי מקצוע (מהנסיון, המומחים יותר...) יתנו אבחנה של הרצף גם לילדים בתפקוד גבוה. שוב, אם קיימים שני התחומים הנ"ל. יתכן שבתחום אחד הקושי יותר בולט, ובשני פחות. יתכן שעם השנים תחום אחד משתפר יותר והשני פחות. אולם אם קיים קושי בשניהם, הילד יכול לקבל אבחנה על הרצף.
נכתב ע"י רותי12;2073064:לסכום
אם הקושי הוא רק בתחום הראשון פלוס קשיי למידה+ קשב + שפה אינו מקבל כלום
נכתב ע"י אומנות;2076385:רותי, כל כך קשה למצוא את הסיטואציות של החזרתיות? תקיעות? עקשנות??
משהו שהוא קצת מעבר לנורמה. לא הרבה. כי אם כל השאר כן קיים, חבל לא לקבל הגדרה.
תני פוקוס על התחום. ונסי לשלות דוגמאות המביעות זאת מחיי היום יום. זה ממש ממש לא נמצא?
אתן לך מס' דוגמאות היכן זה יכול לבוא לידי ביטוי:
* קשה להסיח דעתו כשהוא רוצה משהו.
* קושי בפתרון בעיות. בחשיבה 'מעבר' או על אפשרות שונה.
* חוזר שוב ושוב על צרופי מילים. נתקע על משפט / שיר / מנגינה מסויימת. חוזר שוב ושוב על אותו משפט בלי שינוי. - מלל חזרתי.
* משחק חזרתי.
* תנועות שחוזרות על עצמן.
* טיקים.
* אוהב לגלגל חפצים.
* אוהב להביט בחפצים מסתובבים (מאוורר, מכונת כביסה)
* טקסיות - יש 'טקסים' שהוא חייב לבצע.
* עסוק ב'טקסים מורכבים' כמו העמדת חפצים בשורה וכדו'.
* קושי בויסות חושי. - גם נכנס לתחום הזה. בין אם מדובר על תגובתיות יתר ובין אם מדובר על חסר בקליטה חושית.
יש עוד. אולם זה מה שעולה לי כרגע.
ומתוך עיון בשאלון הDSM5 - צריך להיות ביטוי בלפחות שניים מהתחומים הבאים (כעת או בעבר):
1. סטראוטיפיות או חזרתיות בתנועות מוטוריות או בשימוש בחפצים או בדיבור.
2. התעקשות על אחידות, היצמדות / דבקות נוקשה לשגרה או דפוסים טקסיים של התנהגות מילולית או בלתי מילולית.
3. תחומי ענין מצומצמים / מוגבלים או מקובעים מאוד שהינם חריגים בעוצמה או במיקוד.
4. תגובתיות יתר ו/או / חסר לקלט/גרייה חושית, או התעניינות חריגה בהיבטים התחושתיים של הסביבה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: