ואם הקשיים הם כן בתחום התקשורת, אז גם אם בעל מקצוע אחד לא נתן אבחנה - שווה ללכת לבעל מקצוע אחר שכן יתן אותה.
מאז שהשתנו ההגדרות מPDD וכיו"ב להגדרה כוללת של ASD
אז כדי להכנס להגדרה, הקשיים צריכים להיות בשני תחומים בלבד:
- תקשורת. יכולת לתקשר בחברה. להבין קודים חברתיים, הבנת סיטואציות חברתיות. ליצור קשרים חברתיים ולשמרם. וכו', כל מה שקשור ביכולת החברתית.
- חזרתיות. תקיעות. חוסר גמישות (התנהגותית / מחשבתית).
ברגע שקיימים קשיים בשני התחומים, כבר אפשר להגדיר זאת על הרצף.
ילדים בתפקוד גבוה, יותר קשה לקבל עליהם אבחנה. אולם יש בעלי מקצוע (מהנסיון, המומחים יותר...) יתנו אבחנה של הרצף גם לילדים בתפקוד גבוה. שוב, אם קיימים שני התחומים הנ"ל. יתכן שבתחום אחד הקושי יותר בולט, ובשני פחות. יתכן שעם השנים תחום אחד משתפר יותר והשני פחות. אולם אם קיים קושי בשניהם, הילד יכול לקבל אבחנה על הרצף.