דרוש מידע הורים?! הילד שלכם לומד אחה"צ עם אברך וכדו' - כנסו....

לבלוב

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
זה לא אני...
שאלו מה המחירים כתבתי שאני יודע שהמחירים בין וכו' עיין לעיל
נו נו ......
אני מכיר את המחירים מקרוב (מהכיס שלי....), נדיר למצוא מחירים כאלו!
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
1. לפי הידוע לי הגזימו קצת הרבה.. מדובר בסדר גודל של 50 -60. ואין צורך באיש מקצוע וכו' שיתמחר פי שתיים
למה אין צורך באיש מקצוע? רבה רגיל יש לו בכתה,
ללמוד פרטי זה כדי לקדם את הילד - ולא לחזור על החומר הנלמד - זה אבא גם יכול לעשות,
כמובן שאברך בשנה ראשונה אפשר לשלם 50 ש"ח מה הוא יודע לעשות?
במחיר הנמוך... (והתוצאה גבוהה!)
תמשיך לחלום
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אשמח לדעת איך ההורים מגיעים לאברך הנכון? או שאלה הפוכה איך אברך שרוצה ללמוד עם בחורים יכול להגיע לאנשים הנכונים?
אם יש "שם טוב" ותוצאות בשטח זה עובר מהר מאוד מפה לאוזן.....
(למשל הרבה שואל לאבא - מה קורה עם משי בזמן האחרון? אני רואה שיפור גדול.... אה הוא לומד עם מורה פרטי....
הוא לוקח את השם ממליץ לעוד כמה ילדים ולכמה רבה'ס מהחיידר....)
 

ר.ג.ע

משתמש רשום
למד פעמים בשבוע.
אבל לפעמים צריך לא רק ללמוד אלא גם קצת עניינים מעבר כמו התעניינות בילד עצמו קצת לגלוש לנושאים אחרים, לזרום עם הילד.

לא מבינה בגמרא, אבל אחרי מס' חודשים שהם למדו, האברך אמר לבעלי שהצליח להסביר לילד מושג מסויים בגמרא
בקיצור לא בשביל מושג אחד שלחנו את הילד והשקענו ממיטב כספנו.
חבל חבל ובעיקר עצוב לי על הילד.
אחד הילדים שלמדתי איתם אמר לאמא שלו, האברך שלומד איתי הוא "החבר הכי טוב שלי אבל חבר מסוג אחר".
 

ר.ג.ע

משתמש רשום
אם יש "שם טוב" ותוצאות בשטח זה עובר מהר מאוד מפה לאוזן.....
(למשל הרבה שואל לאבא - מה קורה עם משי בזמן האחרון? אני רואה שיפור גדול.... אה הוא לומד עם מורה פרטי....
הוא לוקח את השם ממליץ לעוד כמה ילדים ולכמה רבה'ס מהחיידר....)
חיידרים הרבה פעמים פונים לאברכים לצורך כך. מניסיון.
 

ר.ג.ע

משתמש רשום
לא הבנתי,
אפשר הסבר?
אחד הילדים שלמדתי איתו, פנו אלי מהחיידר שלו וביקשו שאלמד באופן קבוע עם ילדים בחיידר,
בחדר צדדי בתוך החיידר, (לא ידוע עם התשלום מהחיידר או ההורים של הילדים, אולי חלק).
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אחד הילדים שלמדתי איתו, פנו אלי מהחיידר שלו וביקשו שאלמד באופן קבוע עם ילדים בחיידר,
בחדר צדדי בתוך החיידר, (לא ידוע עם התשלום מהחיידר או ההורים של הילדים, אולי חלק).
בדיוק זה שכתבתי,
מספיק שהרבה בחיידר רואה שינוי עצום באחד התלמידים, ומכאן הדרך קצרה ב"ה......
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
למה אין צורך באיש מקצוע? רבה רגיל יש לו בכתה,
ללמוד פרטי זה כדי לקדם את הילד - ולא לחזור על החומר הנלמד - זה אבא גם יכול לעשות,
כמובן שאברך בשנה ראשונה אפשר לשלם 50 ש"ח (גם 30 בסדר) מה הוא יודע לעשות?
אני מלמד בחיידר ויוצא לי לא מעט להפנות תלמידים למלמד פרטי.
ואצל המון ילדים כשהם התחילו ללמוד עם אברך ראיתי שיפור דרמטי.
ותופתע לשמוע.
גם כשלומדים עם אברך צעיר שאינו איש מקצוע הוא יכול מאוד לקדם את הילד.
ולא תמיד אבא יכול לעשות את זה.
בגדול,
מלמד פרטי צריך:
א) סבלנות.
ב) כושר הסברה.
ג) לבוא לשיעור מוכן!!!
ד) להפעיל את התלמיד כמה שיותר ולא להרצות בפניו. (שהתלמיד יקרא, ושהוא יסביר מה שהוא יודע, ומה שהוא לא יודע צריך לכוין אותו שיגיע כמה שיכול בכוחות עצמו.)
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מלמד פרטי צריך:
א) סבלנות.
ב) כושר הסברה.
ג) לבוא לשיעור מוכן!!!
ד) להפעיל את התלמיד כמה שיותר ולא להרצות בפניו.
והעיקר
איך לגרום לילד לדעת לחשוב ולדעת בהמשך ללמוד גמרא גם בלי עזרה צמודה.....
ואיך עושים את זה?
למי שיש את הכשרונות שכתבתם למעלה סבלנות, גישה לילדים, כושר הסברה + לימודים נכונים איך לעשות את זה נכון = מורה פרטי אלוף!!
(אני מקווה שאני מדייקת בדברים אני לא עובדת בזה בכל אופן)
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
לא אמרתי שאין תועלת בלימודים מקצועיים.
ברור שאברך שהשקיע ולמד שיטות ודרכים למקסם את התועלת בד"כ יקדם יותר את התלמיד.
אבל זה לא אומר שאברך שלא למד את זה לא יועיל כלום.
 

עץ

משתמש רשום
אני מלמד בחיידר ויוצא לי לא מעט להפנות תלמידים למלמד פרטי.
ואצל המון ילדים כשהם התחילו ללמוד עם אברך ראיתי שיפור דרמטי.
ותופתע לשמוע.
גם כשלומדים עם אברך צעיר שאינו איש מקצוע הוא יכול מאוד לקדם את הילד.
ולא תמיד אבא יכול לעשות את זה.
בגדול,
מלמד פרטי צריך:
א) סבלנות.
ב) כושר הסברה.
ג) לבוא לשיעור מוכן!!!
ד) להפעיל את התלמיד כמה שיותר ולא להרצות בפניו. (שהתלמיד יקרא, ושהוא יסביר מה שהוא יודע, ומה שהוא לא יודע צריך לכוין אותו שיגיע כמה שיכול בכוחות עצמו.)
ממש ככה!!!
בעלי מתעסק בזה, וב"ה באמת יש לו תכונות שמתאימות לנ"ל בצורה מדהימה! (לא ביקשתי ממנו רשות לכתב עליו... :))
ואכן, רוב רובם של הילדים תוך שבועיים המורים לא מכירים את הילדים. אמת!
זה אכן השקעה מצד ההורים, זה הרבה כסף, אבל מורה טוב נותן דחיפה כזו משמעותית שפותחת לילד את הראש ואת הלב להמשיך ולרצות ולהצליח להתקדם.
מאחלת הרבה נחת לכולם!
 

ר.ג.ע

משתמש רשום
אני מלמד בחיידר ויוצא לי לא מעט להפנות תלמידים למלמד פרטי.
ואצל המון ילדים כשהם התחילו ללמוד עם אברך ראיתי שיפור דרמטי.
ותופתע לשמוע.
גם כשלומדים עם אברך צעיר שאינו איש מקצוע הוא יכול מאוד לקדם את הילד.
ולא תמיד אבא יכול לעשות את זה.
בגדול,
מלמד פרטי צריך:
א) סבלנות.
ב) כושר הסברה.
ג) לבוא לשיעור מוכן!!!
ד) להפעיל את התלמיד כמה שיותר ולא להרצות בפניו. (שהתלמיד יקרא, ושהוא יסביר מה שהוא יודע, ומה שהוא לא יודע צריך לכוין אותו שיגיע כמה שיכול בכוחות עצמו.)

והעיקר
איך לגרום לילד לדעת לחשוב ולדעת בהמשך ללמוד גמרא גם בלי עזרה צמודה.....
ואיך עושים את זה?
למי שיש את הכשרונות שכתבתם למעלה סבלנות, גישה לילדים, כושר הסברה + לימודים נכונים איך לעשות את זה נכון = מורה פרטי אלוף!!
(אני מקווה שאני מדייקת בדברים אני לא עובדת בזה בכל אופן)
כל כך נכון!
אישית לא למדתי אף קורס בנושא הזה. ויתכן שאם אלמד זה ישפר את יכולתיי.
ואני משוכנע שזה בעיקר תלוי בכישורים אישיים של גישה נכונה לילד, כושר הסבר,
לעשות את הלימוד למעניין וחוויתי. לגרום לו להבין שזה כיף פשוט ככה!
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני בשלב מסוים בחיי (די קצר, זה לא התחום שלי) התעסקתי בזה מעט.
המחירים שלי היו 120 ש״ח ל40 - 50 דקות.
אני לא חושב שזה מוגזם בכלל. הידע שלי בלימוד גמרא ובהנחלתה נקנה במשך למעלה מ10 שנים, וזה הרבה יותר ניסיון מכל בעל תואר אקדמאי שהוא.
תשאלו אם היו מי שמוכנים לשלם - תתפלאו, אבל דווקא היו הרבה. כשאתה לוקח סכום נורמלי על שיעור פרטי אתה מכין אותו בהתאם, וחשבתי הרבה באותה תקופה איך לייעל את עצמי ולהיות שווה את התמורה הכספית.
הנערים שלמדתי איתם (הכנה ליש״ק) התקדמו מאוד, התקבלו לישיבות בינוניות (זו הצלחה מבחינתם) וזה סיפוק רב.
עשיתי את זה שנה אחת בלבד, אבל המסקנות שלי הן כדלהלן:
1. מי שלא יודע לנהוג, לא יכול לעבוד כנהג משאית. באותה מידה, מי שאין לו יכולת ללמד - לא יכול להיות מורה טוב. הכלל הזה אולי פשוט, אבל יש אנשים שחושבים שללמד ילדים זה מקצוע אוניברסלי, וזה ממש לא נכון. אם כבר ההפך.
2. צריך הבנה די טובה בחומר כדי ללמד. זה שהם ילדים - לא הופך את זה לקל יותר, בדיוק ההפך. אם אתה לא מבין משהו בעצמך - לעולם לא תוכל ללמד אותו למבוגר וק״ו לילד.
3. אם אתה טוב במשהו, אל תחשוש לגבות תמורה הולמת, גם אם ידידך הבלתי מוכשר שלא שמע לכללים 1 ו- 2 לוקח חצי ממך. בסוף - אנשים מוכנים לשלם למי שמקדם את הילד שלהם.
4. כדאי מאוד לחשוב כל העת איך להנגיש את החומר. ילד הוא לא מבוגר, וילדים שצריכים עזרה - מתקשים בדר״כ להתרכז (אני השתמשתי ביכולת האיור שלי, לכל אחד יש את החוזקות שלו).
5. אל תתבייש בזה לעולם! גם אם יש מי שהמקצוע נראה לו בזוי, זה רק בגלל התופעות שהוזכרו לעיל (אנשים שלא מבינים בתחום, וחושבים שיוכלו להצליח באופן מושלם. זה קורה רק בתחום הזה ובתחום כתיבת הסת״ם. הצד השווה שבהם - מקצועות שאברכים רבים חושבים שאין צורך בכישרון עבורם). אני, לדוגמא, הייתי מלמד תחילה בכולל בריש גלי (ממש לא בבית כנסת חשוך באישון ליל), ואנשים ששמעו אותי מהצד התלהבו. התוצאה הייתה שקיבלתי הצעה למסור שיעורים לקבוצת אנשי עסקים - משכורת יותר גבוהה, ועיסוק מכובד הרבה יותר.
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
במה הוא שונה מהאבא?
א) לא תמיד יש לאבא את הכישורים הנדרשים.
ב) כשהילד לומד עם אבא שלו הוא מרגיש צורך לרצות את האבא, והוא לחוץ ולא מספיק משוחרר.
ג) כשהאבא רואה שהבן שלו מתקשה, והוא מסביר לילד דבר כמה פעמים והוא לא בדיוק מבין, זה קשה לו רגשית, ולפעמים במקום לעודד, הוא מוציא את הקושי שלו על הילד וגורם יותר נזק מתועלת וד"ל.
ד) יש אכן אבות שלומדים עם הילדים שלהם ומקדמים אותם המון.
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
אני בשלב מסוים בחיי (די קצר, זה לא התחום שלי) התעסקתי בזה מעט.
המחירים שלי היו 120 ש״ח ל40 - 50 דקות.
אני לא חושב שזה מוגזם בכלל. הידע שלי בלימוד גמרא ובהנחלתה נקנה במשך למעלה מ10 שנים, וזה הרבה יותר ניסיון מכל בעל תואר אקדמאי שהוא.
תשאלו אם היו מי שמוכנים לשלם - תתפלאו, אבל דווקא היו הרבה. כשאתה לוקח סכום נורמלי על שיעור פרטי אתה מכין אותו בהתאם, וחשבתי הרבה באותה תקופה איך לייעל את עצמי ולהיות שווה את התמורה הכספית.
הנערים שלמדתי איתם (הכנה ליש״ק) התקדמו מאוד, התקבלו לישיבות בינוניות (זו הצלחה מבחינתם) וזה סיפוק רב.
עשיתי את זה שנה אחת בלבד, אבל המסקנות שלי הן כדלהלן:
1. מי שלא יודע לנהוג, לא יכול לעבוד כנהג משאית. באותה מידה, מי שאין לו יכולת ללמד - לא יכול להיות מורה טוב. הכלל הזה אולי פשוט, אבל יש אנשים שחושבים שללמד ילדים זה מקצוע אוניברסלי, וזה ממש לא נכון. אם כבר ההפך.
2. צריך הבנה די טובה בחומר כדי ללמד. זה שהם ילדים - לא הופך את זה לקל יותר, בדיוק ההפך. אם אתה לא מבין משהו בעצמך - לעולם לא תוכל ללמד אותו למבוגר וק״ו לילד.
3. אם אתה טוב במשהו, אל תחשוש לגבות תמורה הולמת, גם אם ידידך הבלתי מוכשר שלא שמע לכללים 1 ו- 2 לוקח חצי ממך. בסוף - אנשים מוכנים לשלם למי שמקדם את הילד שלהם.
4. כדאי מאוד לחשוב כל העת איך להנגיש את החומר. ילד הוא לא מבוגר, וילדים שצריכים עזרה - מתקשים בדר״כ להתרכז (אני השתמשתי ביכולת האיור שלי, לכל אחד יש את החוזקות שלו).
5. אל תתבייש בזה לעולם! גם אם יש מי שהמקצוע נראה לו בזוי, זה רק בגלל התופעות שהוזכרו לעיל (אנשים שלא מבינים בתחום, וחושבים שיוכלו להצליח באופן מושלם. זה קורה רק בתחום הזה ובתחום כתיבת הסת״ם. הצד השווה שבהם - מקצועות שאברכים רבים חושבים שאין צורך בכישרון עבורם). אני, לדוגמא, הייתי מלמד תחילה בכולל בריש גלי (ממש לא בבית כנסת חשוך באישון ליל), ואנשים ששמעו אותי מהצד התלהבו. התוצאה הייתה שקיבלתי הצעה למסור שיעורים לקבוצת אנשי עסקים - משכורת יותר גבוהה, ועיסוק מכובד הרבה יותר.
נכון ויפה.
מה שמסקרן אותי זה איך הצלחת בזמן יחסית קצר ובלי הרבה ניסיון בתחום לשכנע הורים ששוה להם לשלם עליך כל כך הרבה כסף, כשיש אברכים שלוקחים על שיעור כזה פחות מחצי מהמחיר שציינת.
 

אנטוריום

משתמש מקצוען
ד) להפעיל את התלמיד כמה שיותר ולא להרצות בפניו. (שהתלמיד יקרא, ושהוא יסביר מה שהוא יודע, ומה שהוא לא יודע צריך לכוין אותו שיגיע כמה שיכול בכוחות עצמו.)
נקודה ממש חשובה, כדאי שכל מי שלומד עם ילד יעבוד ככה..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה