דרוש מידע הורים?! הילד שלכם לומד אחה"צ עם אברך וכדו' - כנסו....

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
נכון ויפה.
מה שמסקרן אותי זה איך הצלחת בזמן יחסית קצר ובלי הרבה ניסיון בתחום לשכנע הורים ששוה להם לשלם עליך כל כך הרבה כסף, כשיש אברכים שלוקחים על שיעור כזה פחות מחצי מהמחיר שציינת.
כמו כל מוצר או שירות, צריך שיווק טוב. לא שיווק ברמה של עסק, אבל בהחלט שיווק.
התובנות שלי הן כדלהלן:
1. קודם כל להבין מי אני ומה אני יכול להציע. להבין מה התכונות החזקות שלי ולקבוע על פיהן מה אוכל לעשות הכי טוב.
2. בשיחה הראשונה עם ההורים, להבין קודם מי הילד ולמה הוא צריך עזרה, ולראות אם זה מתאים לנתונים שהגדרתי לעצמי. לשם הדוגמא: אני טוב מאוד בהסבר, אבל אני לא איש חינוך ולא מתיימר להיות כזה. מאחר שכך, כשהבעיה של הילד היא בעיית קש״ר - לא מתאים לי ללמד אותו, כי אין לי איך לתרום לו. אבל אם הוא קשה הבנה - אז בהחלט זה עונה למה שאני יכול לעשות.
כמובן, התהליך נעשה מול ההורים, באופן שברור להם מהרגע הראשון (חשוב מאוד: לפני שהם מספרים על החסרונות של התלמיד) מה החוזקות שלי, ובאילו מקרים היכולות שלי באות לידי ביטוי.
3. בניית תכנית ברורה, עם יעדים ברורים שלא תלויים רק בי או בגורם אחר, אלא ההורים יכולים לבד לדעת אם הילד מתקדם או לא.
4. הפגישה הראשונה נעשית בנוכחות האבא, בבית מדרש שבו מכירים ומעריכים אותי. הרבה יותר קל לאבא להשתכנע שאתה האדם המתאים כשהוא נכנס לכולל מלא אברכים ורואה שאתה אברך רציני ומוערך, מאשר כשהוא נדרש להביא את הילד לחצר אחורית שוממה של בית כנסת, שם אתה ממתין לו בפרצוף של: ׳רק שהחברים לא יראו אותי פה... בושות׳.
דרך אגב: מנסיוני, אם אתה עושה את זה מהסיבות הנכונות, לא רק שלא מפסיקים להעריך אותך אלא בדיוק להיפך.
5. לא להתבייש להציע מחיר, לא לתרץ תירוצים ולא לנסות לעשות הנחות. אם אתה מאמין במה שאתה נותן והגעת למסקנה שהשעה שלך שווה את הסכום הזה - אתה כמו כל בעל מקצוע אחר, שיכול לאהוב מאוד את העבודה שלו ולהתפתח ממנה יפה מאוד - אבל זה לא סותר את זה שהוא צריך להתפרנס בכבוד.
6. שיחות קבועות למלמד של התלמיד בת״ת. זו גם יושרה, גם תיאום שמוכרח להיות, וגם הפרסומת הכי טובה.
7. לעולם לא להטיל חיסרון באחרים, גם אם אתה מרגיש שהם משיגי גבול. זה לא מכבד. אם מיידעים אותך שפלוני לוקח חצי מחיר, התגובה הנכונה תהיה: אני שמח מאוד שיש תחרות בתחום, בגמרא מבואר שאין דין השגת גבול במלמדי תינוקות. אם אתה מעוניין לבדוק את פלוני, אני תומך בזה והלוואי שזה יהיה מתאים. ובכל זאת, חשוב שתדע שאני מתמחה ב - x וב - y ולכן אם כעת או בעתיד תחשוב שהיכולות שלי מתאימות יותר ספציפית לבן שלך - אשמח לשמוע ממך.
8. להאמין באמת במספר 7. אחרת זה לא יעבוד.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני לוקח 60 שקל ל40 דקות אני חושב ש120 זה מוגזם[בלי קשר אין לי לב לבקש יותר כי רובם משפחות של אברכים]
ואם היית טכנאי מזגנים? או מורה נהיגה?
האמת שכתבת נקודות חשובות...אבל בזה איבדתי אותך....לא הבנתי ממי אני אמור להתבייש...
אם לא הבנת, זה סימן מעולה.
תתפלא, אבל רבים רואים בזה פחיתות כבוד, ולא בצדק.
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
ואם היית טכנאי מזגנים? או מורה נהיגה?
ההשוואה ממש לא במקום.....בגלל שזה לימוד גמרא עם הילד...הייתי מעדיף מישהו שפחות יחשוב על הכסף[בל נשכח שברמה עקרונית אסור לקחת כסף על לימוד תורה]
טכנאי מזגנים יש מחיר שווה פחות או יותר....120 זה מוגזם[ויעיד כל האשכול על המחיר]אפילו בהשוואה לשיעורים פרטים במקצועות חול...
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ההשוואה ממש לא במקום.....בגלל שזה לימוד גמרא עם הילד...הייתי מעדיף מישהו שפחות יחשוב על הכסף[בל נשכח שברמה עקרונית אסור לקחת כסף על לימוד תורה]
טכנאי מזגנים יש מחיר שווה פחות או יותר....120 זה מוגזם[ויעיד כל האשכול על המחיר]אפילו בהשוואה לשיעורים פרטים במקצועות חול...
אם לא היית חושב על הכסף, לא היית לוקח כסף. אין שום סתירה בין תחושת השליחות, הסיפוק וההתפתחות העצמית שיש לכל מי שמלמד כל סוג של לימוד, לבין הרצון להתפרנס בכבוד ולנהל חיים של תורה.
מצד הבעיה ההלכתית, כולנו יודעים שיש בזה היתרים, אחרת כל האשכול לא היה קם.
מצד הפקעת מחירים - מעולם לא הכרחתי אף אחד לשלם לי. עשיתי את החישוב שלי, לפי מה שהיה נראה לי שזה שווה לי, ומי ששווה לו בפחות - יכול לעשות מה שהוא רוצה. דרך אגב: אני לא מבין את הרבותא ב׳אפילו לימודי חול׳. אני חושב שהרבה יותר קשה ללמד גמרא מללמד לימודי חול.
העניין שלא ליטול הרבה כי ׳אין לי לב׳- זו טענה קשה בעיניי ועליה הגבתי. אם אתה לא בטוח בעצמך ולא מאמין בשירות שאתה מספק, איך אחרים יאמינו בזה? מעולם לא ראיתי בעל מקצוע שלא לוקח מה שהוא חושב שמגיע לו בגלל כזו טענה. ולמען האמת - אני לא מצליח להבין את החילוק בין בעל מקצוע שעוסק במקצוע גשמי לבין מי שמוסר שיעורים או משקיע מזמנו כדי ללמד תלמידים. בסוף, אני מתאמץ, משקיע בזה זמן ומחשבה - וכי אני צריך לחיות בתחושה של יסורי מצפון על כך שלקחתי על המאמץ שכר ממי שהיה מוכן לתת לי אותו בחפץ לב?
 

אבי חיל

משתמש פעיל
כמו כל מוצר או שירות, צריך שיווק טוב. לא שיווק ברמה של עסק, אבל בהחלט שיווק.
התובנות שלי הן כדלהלן:
1. קודם כל להבין מי אני ומה אני יכול להציע. להבין מה התכונות החזקות שלי ולקבוע על פיהן מה אוכל לעשות הכי טוב.
2. בשיחה הראשונה עם ההורים, להבין קודם מי הילד ולמה הוא צריך עזרה, ולראות אם זה מתאים לנתונים שהגדרתי לעצמי. לשם הדוגמא: אני טוב מאוד בהסבר, אבל אני לא איש חינוך ולא מתיימר להיות כזה. מאחר שכך, כשהבעיה של הילד היא בעיית קש״ר - לא מתאים לי ללמד אותו, כי אין לי איך לתרום לו. אבל אם הוא קשה הבנה - אז בהחלט זה עונה למה שאני יכול לעשות.
כמובן, התהליך נעשה מול ההורים, באופן שברור להם מהרגע הראשון (חשוב מאוד: לפני שהם מספרים על החסרונות של התלמיד) מה החוזקות שלי, ובאילו מקרים היכולות שלי באות לידי ביטוי.
3. בניית תכנית ברורה, עם יעדים ברורים שלא תלויים רק בי או בגורם אחר, אלא ההורים יכולים לבד לדעת אם הילד מתקדם או לא.
4. הפגישה הראשונה נעשית בנוכחות האבא, בבית מדרש שבו מכירים ומעריכים אותי. הרבה יותר קל לאבא להשתכנע שאתה האדם המתאים כשהוא נכנס לכולל מלא אברכים ורואה שאתה אברך רציני ומוערך, מאשר כשהוא נדרש להביא את הילד לחצר אחורית שוממה של בית כנסת, שם אתה ממתין לו בפרצוף של: ׳רק שהחברים לא יראו אותי פה... בושות׳.
דרך אגב: מנסיוני, אם אתה עושה את זה מהסיבות הנכונות, לא רק שלא מפסיקים להעריך אותך אלא בדיוק להיפך.
5. לא להתבייש להציע מחיר, לא לתרץ תירוצים ולא לנסות לעשות הנחות. אם אתה מאמין במה שאתה נותן והגעת למסקנה שהשעה שלך שווה את הסכום הזה - אתה כמו כל בעל מקצוע אחר, שיכול לאהוב מאוד את העבודה שלו ולהתפתח ממנה יפה מאוד - אבל זה לא סותר את זה שהוא צריך להתפרנס בכבוד.
6. שיחות קבועות למלמד של התלמיד בת״ת. זו גם יושרה, גם תיאום שמוכרח להיות, וגם הפרסומת הכי טובה.
7. לעולם לא להטיל חיסרון באחרים, גם אם אתה מרגיש שהם משיגי גבול. זה לא מכבד. אם מיידעים אותך שפלוני לוקח חצי מחיר, התגובה הנכונה תהיה: אני שמח מאוד שיש תחרות בתחום, בגמרא מבואר שאין דין השגת גבול במלמדי תינוקות. אם אתה מעוניין לבדוק את פלוני, אני תומך בזה והלוואי שזה יהיה מתאים. ובכל זאת, חשוב שתדע שאני מתמחה ב - x וב - y ולכן אם כעת או בעתיד תחשוב שהיכולות שלי מתאימות יותר ספציפית לבן שלך - אשמח לשמוע ממך.
8. להאמין באמת במספר 7. אחרת זה לא יעבוד.
אתה משווק נהדר, כל ההמלצות האלו יכולות להיות יעילות בחיפוש כל עבודה שהיא,
אני חושב שקצת רצון אמיתי לא יזיק, במיוחד שכמו שציינו קודם שקהל היעד שלך הוא אברכים.
כמובן שכל אחד יעשה לפי הבנתו, בסך הכל גם מי שלומד עם הילד הוא אברך...
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
העניין שלא ליטול הרבה כי ׳אין לי לב׳- זו טענה קשה בעיניי ועליה הגבתי. אם אתה לא בטוח בעצמך ולא מאמין בשירות שאתה מספק, איך אחרים יאמינו בזה? מעולם לא ראיתי בעל מקצוע שלא לוקח מה שהוא חושב שמגיע לו בגלל כזו טענה.
גם אם אני יהיה טכנאי מזגנים לא יהיה לי לב לשחוט אנשים...אני לוקח כסף כי צריך להתפרנס....אבל אני לא מודד כמה אני שווה בכמה כסף אני יוכל לקחת...האמת שאתה קופירייטר מבריק אבל לא כל החיים זה כסף...
 
נערך לאחרונה ב:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
גם אם אני יהיה טכנאי מזגנים לא יהיה לי לב לשחוט אנשים...אני לוקח כסף כי צריך להתפרנס....אבל אני לא מודד כמה אני שווה בכמה כסף אני יוכל לקחת...האמת שאתה קופירייטר מבריק אבל לא כל החיים זה כסף...
זה נהפך קצת לאישי לא? שימו לב...
לי לא מפריע, זה עדיין בתחום הביקורת הנורמלית והתקינה, אבל יש כללים לפורום וחשוב לא לדרדר את השיח חלילה.
אני רק רוצה לדייק מה שאמרתי:
אני בוודאי לא מודד את הערך שלי בכמה אני יכול לקחת. אני כן מודד, תמורת כמה כסף אהיה מוכן לטרוח, להתאמץ, לעזוב את החברותא ואת הלכות איסור והתר למשך זמן מסוים ולהכין שיעור במסכת קידושין. כמו כן, אני חושב גם על המאמץ של יציאה מהבית אחרי שעות הכולל, על אשתי שנשארת לבד עם הילדים, ועל עוד כהנה וכהנה.
שישים ש״ח לא נראה לי סכום מספק. מאה ועשרים כן. האם זה מוגדר שחיטה? האם זה קיצוני כל-כך? - אני לא חושב. כבר כתבתי לעיל שהיום אני מוסר שיעורים למבוגרים, והסכומים ניתנים כתרומה, והם הרבה יותר לשעה.
זה שיש כאלו שמוכנים לעשות מאמץ דומה בחצי המחיר, לא מחייב אותי. ייתכן שהמאמץ שאני משקיע גדול יותר, וכל עוד יש מי שמוכן לתת על כך תמורה - איפה כאן בדיוק הבעיה?
 

@YB@

משתמש פעיל
ההשוואה ממש לא במקום.....בגלל שזה לימוד גמרא עם הילד...הייתי מעדיף מישהו שפחות יחשוב על הכסף[בל נשכח שברמה עקרונית אסור לקחת כסף על לימוד תורה]
עם אותו תרוץ שאתה משתמש לקחת 50 - גם מי שלוקח 100 משתמש... רק שהוא מוסיף עוד כמה שיקולים, כמו תמריץ להשקיע הרבה יותר כפי שמעיד הניסיון, הו משאיר בבית אישה וילדים בשעות שהוא די נצרך בהם וכו...
[ויעיד כל האשכול על המחיר]
ממש ממש ועוד פעם ממש - לא נכון!!!!
עיקר האשכול מדבר על טיפים דגשים רעיונות וכו'... התשלום מהווה טפל! והאיכות עיקר!
אבל אני לא מודד כמה אני שווה בכמה כסף אני יוכל לקחת...
כנ"ל הכסף לא בא להעיד כמה המלמד שווה - בשביל זה יש את מבחן התוצאה... הכסף בא על ההשקעה הנוספת, על האישה שנשארת בבית עם הילדים, על כך שאני מלמד סוגיא שדשתי בה רבות מבלי לזלזל במעלה וכו' ומניח את ההספקים האישיים שלי, על זה שאני גם מהווה אוזן קשבת לשאר צרכי התלמיד כמו שרואים במציאות!

האמת שאתה קופירייטר מבריק אבל לא כל החיים זה כסף...
מיותר!!
 

די

משתמש סופר מקצוען
תמורת כמה כסף אהיה מוכן לטרוח, להתאמץ, לעזוב את החברותא ואת הלכות איסור והתר למשך זמן מסוים ולהכין שיעור במסכת קידושין.
כמה זמן אתה מכין את השיעור הזה של 45 דק' במסכת קידושין? כלומר כמה זמן בפועל אתה מקדיש לתלמיד כולל זמן ההכנה?
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אם מדובר בילד רגיל ללא בעיות רקע כל שהם
(סתם חוסר חשק או הבנה)

כל מה שכתבתי שמורה פרטי צריך לימודים וכו' דברתי על ילדים שיש להם בעיה בהבנה וכד' ולא רק חוסר חשק...
לחוסר חשק ברור שמספיק אברך אם גישה טובה לילדים וכל מה שכתבו כאן.

בעיקרון צריך להיות בדיוק הפוך... בכיתה רבה עם תעודה כזו או אחרת ובזה יש עוד לדון הרבה ואילו אחה"צ מישהו עם לב עם הבנה וכו' ולאו דוקא תעודה...
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
כל מה שכתבתי שמורה פרטי צריך לימודים וכו' דברתי על ילדים שיש להם בעיה בהבנה וכד' ולא רק חוסר חשק...
מה זה אומר בעיה בהבנה?
בדרך בלל מדובר בילד שקצת חלש מבחינת כישורים מהממוצע בגילו,
וקשה לו להבין את הגמ' היטב במסגרת כיתתית.
ולכן מצמידים לו אברך שיסביר לו את הגמ' בקצב שלו ובהתאם להבנה שלו,
ואברך שיש לו את הכישורים לכך יכול לקדם את הילד בזה גם אם הוא לא למד.
כמובן שאם הוא השקיע ולמד הוא יוכל לקדם את הילד הרבה יותר.
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מה זה אומר בעיה בהבנה?
בדרך בלל מדובר בילד שקצת חלש מבחינת כישורים מהממוצע בגילו,
וקשה לו להבין את הגמ' היטב במסגרת כיתתית.
ולכן מצמידים לו אברך שיסביר לו את הגמ' בקצב שלו ובהתאם להבנה שלו,
ואברך שיש לו את הכישורים לכך יכול לקדם את הילד בזה גם אם הוא לא למד.
כמובן שאם הוא השקיע ולמד הוא יוכל לקדם את הילד הרבה יותר.
יש ילד שיש לו ראש מעולה, או בינוני, יודע לקלוט את הגמרא אבל אין לו סבלנות / יש לו בעיות קשב / אין לו חשק וכו' אז מספיק אברך,
הוא יושב איתו ומלמד אותו את הגמרא - מעולה! אולי הוא ידע במבחן יותר טוב, אבל הוא לא קנה לעצמו כלים להצליח להמשך הדרך.... לישיבה... לכולל......
-אני מדברת על משהו שונה לגמרי-
יש ילדים שיש להם בעיה בהבנה הגמרא | בעיה בחשיבה | בעיה בזיכרון | (אני כותבת רק דברים ששמעתי אני לא בטוחה שאני מדייקת)
וצריכים ללמד את המח איך לחשוב, (ע"י משחק ותרגילים - לא דווקא דרך לימוד)
איך להגיע למסכנות מתוך 3-4 פרטים ולסכם, (כנ"ל (ע"י משחק ותרגילים - לא דווקא דרך לימוד)
איך עושים סיכום ברור בראש כדי לזכור,
יש ילדים שזוכרים תמונות - ללמוד אותם איך לצייר למוח את הנלמד ולזכור את זה בתמונות....
ועוד הרבה
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
יש ילד שיש לו ראש מעולה, או בינוני, יודע לקלוט את הגמרא אבל אין לו סבלנות / יש לו בעיות קשב / אין לו חשק וכו' אז מספיק אברך,
הוא יושב איתו ומלמד אותו את הגמרא - מעולה! אולי הוא ידע במבחן יותר טוב, אבל הוא לא קנה לעצמו כלים להצליח להמשך הדרך.... לישיבה... לכולל......
-אני מדברת על משהו שונה לגמרי-
יש ילדים שיש להם בעיה בהבנה הגמרא | בעיה בחשיבה | בעיה בזיכרון | (אני כותבת רק דברים ששמעתי אני לא בטוחה שאני מדייקת)
וצריכים ללמד את המח איך לחשוב, (ע"י משחק ותרגילים - לא דווקא דרך לימוד)
איך להגיע למסכנות מתוך 3-4 פרטים ולסכם, (כנ"ל (ע"י משחק ותרגילים - לא דווקא דרך לימוד)
איך עושים סיכום ברור בראש כדי לזכור,
יש ילדים שזוכרים תמונות - ללמוד אותם איך לצייר למוח את הנלמד ולזכור את זה בתמונות....
ועוד הרבה
את מכירה כאלו שעובדים בצורה הזו ?
כי אני לא מכיר
אברכים רגילים בכולל ודאי שלא, אבל אפילו מקצוענים שלמדו שיטה כל שהיא או פיתחו בעצמם שיטה, לא ראיתי שעובדים כך ע"י משחקים
זה לא תרפיה באומנות. כן אני מכיר כמה שמלמדים את הילד את הגמרא בצורה שתשלים לו את המיומנות שחסרה לו בגמרא
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
את מכירה כאלו שעובדים בצורה הזו ?
כי אני לא מכיר
אברכים רגילים בכולל ודאי שלא, אבל אפילו מקצוענים שלמדו שיטה כל שהיא או פיתחו בעצמם שיטה, לא ראיתי שעובדים כך ע"י משחקים
זה לא תרפיה באומנות. כן אני מכיר כמה שמלמדים את הילד את הגמרא בצורה שתשלים לו את המיומנות שחסרה לו בגמרא
כן אני מכירה - בעלי
זה לא תרפיה באמנות אבל זה בהחלט לימוד באמנות :D
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי

@YB@

משתמש פעיל
לא ראיתי שאמרו
עייני בתגובות למעלה... אמרו בכל מיני צורות שרוב ככל התלמידים לא זקוקים לכזה טיפול... אם אפשר לקרוא לזה ככה, וגם רוב המלמדים לא עובדים בשיטה הזו!
רק להבהיר: אין ספק שזו שיטה מעולה וכו' וכו' אבל לא כולם זוקים לכזה טיפול שורש, ברוב הפעמים הבעיה קלה ומסתכמת בקושי בהבנה בכיתה גדולה וכדו' בעיות שבשיעור פרטי מתגברים עליהם, ולאחר שהילד עלה על המסלול הוא כבר נוסע לבד...
בכל אופן אני חושבת ש99 אחוז נראה לי הגזמה.....
אמת, אבל לא כזה רחוקה... מה שברור שמתוך 100% של תלמידים הרוב המוחלט לא כאלו - וכמובן שזה לא אומר כלום...
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כן אני מכירה - בעלי
זה לא תרפיה באמנות אבל זה בהחלט לימוד באמנות :D
שוב, אז את מכירה אחד כזה (יחיד ומיוחד)
כל האברכים שאני ראיתי אף אחד לא עבד כך
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
שוב, אז את מכירה אחד כזה (יחיד ומיוחד)
רק רוצה לדייק
לא יחיד- כי ביחד איתו בקורס היה עוד אברכים,
וזה לא הקורה הראשון ולא האחרון של השיטה...
אז כנראה הם אחוז קטן מאוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה