את/ה בדיוק מה שהקב"ה נתן לי, והכי טוב/ה לי בעולם!!!!!
גם לנשואים!להגדיל להדפיס ולתלות!
את/ה בדיוק מה שהקב"ה נתן לי, והכי טוב/ה לי בעולם!!!!!
גם לנשואים!להגדיל להדפיס ולתלות!
מעבודה עם בחורים בארגון של יתומיםבנוגע להתייחסות הילדים לעניינים מסוג זה, אציין הארה שראיתי פעם (אם אני זוכר נכון, מהרב שלמה הופמן זצ״ל):
כמובן שיש לסייג ולחדד:
1. מדובר בילד קטן. מימד המקום כן משמעותי אצל ילד גדול יותר.
2. כעבור זמן אין ספק שגם ילד קטן מתגעגע להורה שנעלם פתאום מהחיים (אם-כי ככל שהילד קטן יותר, זיכרון ההורה הנעלם מתעמעם אצלו. ולכן דווקא חשוב לתחזק אצלו את הזיכרון באופן בריא, וזו אכן מלאכה שצריכה להיעשות בחכמה - מצד אחד לתחזק את הזיכרון, ומצד שני לא להפוך את הזיכרון והגעגוע למשהו מורכב ומתוסבך שרק יזיק לילד. אפשר ללמד ילד איך להתגעגע בצורה בריאה).
אבל העיקרון הוא שצורת ההתמודדות של ילד קטן עשויה להיות שונה ופחות מורכבת מהתמודדותו של מבוגר. על מנת שלא לגרום להתמודדות מורכבת אצל הילד, יש להשאיר את הפשטות על כנה ולהעביר לילד מסר פשוט: אבא לא פה. עכשיו הוא בשמים, והוא מסתכל עלינו ואוהב אותנו משם. זהו.
אצל ילדים לא צריך ליצור פשטות, הפשטות כבר שם באופן טבעי. מה שצריך זה לא לפגוע בפשטות הזו. כשמשדרים לילד פשטות, הפשטות הטבעית שלו נותרת על כנה.
אני חושב שהענין הזה נכון הן בקרב ילדים יתומים והן בקרב ילדים להורים גרושים.
במקרה שההורים הגרושים רבים ביניהם, זה סיפור בפני עצמו ולא נוגע להודעה הזו.
נ.ב. כתבתי את הנלענ״ד מסברא. איני איש מקצוע.
עצוב מאוד.מעבודה עם בחורים בארגון של יתומים
כל אחד נזכר בחסר של ההורה בזמן אחר ובתדירות אחרת, כשזה קורה , זה שורף עד לשמיים, לא משנה כמה זמן עבר, ובן כמה הוא היום.
כדבריהם: "אף אחד לא מבין אותי אז, אני רוצה משהו שאין אופציה להשיג אותו בשום צורה"
או הייתי רוצה את אבא שלי גם אםהוא היה משאר צמח עד היום".
הדור שונה בעוד כמה דברים, לא רק בכמות הכוחות. להשוות פעם להיום זה פשוט לא הולךובקיצור,
זה לא בעיה של זוג ספציפי, אלא מצב ש"ח הדור והחיים כולו.
כמו שפעם היו לומדים בלי מזגן ומאווררים, וכיום שאין מזגן כולם הולכים הביתה, וזה לא קשור לויכוחים וצעקות אם בן אדם מתפנק או לא רוצה ללמוד.
כך זה בגירושין, גם לאלה שנשואים אין כח להתמודד רק הם לא התנסו בניסיון קשה כזה. ובניסיון שלהם, יכול להיות שגם הם אין להם כח להתמודד.
סיפור מיוחד ותגובה כ"כ אופיינית לרב שטיינמן זצ"ל.
לדעתי הסיבה למציאות זו היא שלהתייעץ עם חברה/ אחות או משהו אחר שאינו מקצועי עלול לעיתים להחריף את המצב.אני קוראת את האשכול הזה, ומרגישה שפספסה כאן אולי איזו הדגשה -
אנשים מתביישים לספר על התמודדות וכישלון בחיי נישואין. הרבה לפני גרושין, זה אולי תחושה של 'אני לא בסדר' 'לא מספיק מוצלח'... 'לכולם הכל עובד ובסדר ורק לנו לא'
לא בטוחה מאיפה זה מגיע, אבל זו עובדה. בסדר לספר על התמודדויות מסוימות, ועל אחרות- מתביישים ומסתירים, גם אם הם כלל לא אשמים.
בחברה החרדית.
לצערי זה קשור.מה זה קשור????
לא יפה לצותת......אני רוצה לספר לך שלא מזמן עמדתי ליד דלת של חדר מורות בסמינר ושמעתי את המורות מרכלות על מישהי שהתגרשה.
אני רואה את העליונות של המורות על הסיפורים, לצערי הרב,
ואיך חברה פעם סיפרה לי שהיא קוראת לחדש מורות "חדר לשון הרע"חדר מורות בסמינר ושמעתי את המורות מרכלות על מישהי שהתגרשה. עמדתי מאחורי דלת, הלב שלי התרסק לשמוע את המילים שגלשו משם.
לצערי זה קשור.
אני רוצה לספר לך שלא מזמן עמדתי ליד דלת של חדר מורות בסמינר ושמעתי את המורות מרכלות על מישהי שהתגרשה. עמדתי מאחורי דלת, הלב שלי התרסק לשמוע את המילים שגלשו משם.
זה בסה"כ הייתה עוד שיחה מלאה בהומור, אותי היא חנקה מבפנים.
יש המון מה ללמוד מהחברה החרדית החל מהתנדבויות של מד"א, זק"א, תרומות, יד שרה - אין קץ לחסד של הציבור החרדי. אבל בנושא של רכילות, כבוד לזולת ולשה"ר מרגיש לי שיש עוד מה להתקדם.
אני כותבת את זה מהמקום הכי כואב בלב שלי. זה שורט אותי כל פעם מחדש לשמוע את העקיצות האלה,
הדיבורים מאחורי הגב. הלגלול והזלזול.
כל הנשמות נחצבו מכסא הכבוד. אלוקים חס על הכבוד של כל אחד מהילדים שלו.
לנו אין רשות להתנהג בצורה לא מכבדת לאף אחד, גם לא מאחורי הגב.
מי אמר שלברך ברכת המזון מברכון חשוב יותר מרכילות, מי אמר שללכת עם חצאית אמצע חשוב יותר
מכבוד הזולת. כמובן שאפשר גם וגם. אבל שאני שומעת שמדברים על ההיא שלא מתפללת בכוונה וזו שלא הולכת
בצניעות. זה כואב לי. שורט לי מבפנים.
לא ראויה להיות אשת חינוך.ואיך חברה פעם סיפרה לי שהיא קוראת לחדש מורות "חדר לשון הרע"
בחדרי מורות הרכילויות הכי עסיסיות...\
ועזבו מספורי גרושים כואבים
אצלנו הייתה מורה שהייתה לוחצת בטוב וברע על בנות לספר כל מיני דברים אישיים מאוד
ואחכ הייתה מספרת את זה לעוד מורות כדי להראות כמה בנות אוהבות אותה ובקשר איתה...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: