מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

דוד יוסף גרוס

משתמש צעיר
איך זה עובד?
ממתי צריך לקנות דירה?
שלב חמישי: מימוש הזכייה
זכאי המחזיק באישור זכייה יכול לממש את המענק עד לתום 6 חודשים ממועד הודעת הזכייה.
על מבקש המענק להיכנס לאזור האישי שבאתר ההגרלות, להעביר את המסמך המאשר את זכאותו למענק ישירות לדוא"ל של הבנקאי, באישור זה יצוין תום תוקף אישור הזכייה.
העסקה צריכה לעמוד בכפוף לכללי השמאות של הבנק לגבי התוכנית.
הזוכה יידרש לחתום בפני הבנק על כתב התחייבות לעמידה בתנאים, בהתאם לכללי תוכנית מענקים לרכישת דירות יד שנייה, איסור מכירת הדירה ו/או העברת הזכויות בדירה הנרכשת לצד שלישי במשך 5 שנים ממועד החתימה על הסכם הרכישה, לרבות איסור על ביצוע עסקה הכרוכה בהתחייבות מראש להעברה עתידית של זכויות, לאחר תקופת ההתחייבות.

תנאים נוספים לגבי הדירה הנרכשת:

  • חוזה הרכישה נחתם החל מ"המועד הקובע" (10.8.2023) וסכום המענק לא יעלה על היתרה לתשלום לפי חוזה הרכישה.
  • הדירה לא נרכשה מהורה/ים, הורי הורים, אח/ות, בן/ת, דוד/ה, גיס/ה, בני דודים ואחיינים.
  • דירה אינה דירת דיור ציבורי הנרכשת על ידי דייר מכוח חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה).
  • "דירה מגורים תקנית"– דירה המיועדת וראויה למגורים שנבנתה לפי היתר כדין וניתן בגינה טופס 4, העונה על הגדרת "דירת מגורים" לפי הוראות נוהל בנקאי 329 ונהלי הבנק בעניין, ולפי שיקול דעת הבנק.
  • דירת יד שנייה בלבד.
  • מחיר הדירה אינו נמוך מ-300,000 ₪ ואינו עולה על 600,000 ₪ (כולל).
  • תאריך מסירת המפתח על פי החוזה הוא בתוך 6 חודשים מתאריך החתימה על חוזה הרכישה.
  • בנייה רוויה - לפחות 4 יחידות לדונם.
  • עברה בדיקת שמאות על פי הנחיות הבנק.
  • במסגרת העסקה נרכשו כלל הזכויות בדירה
  • הדירה לא דירה בדמי מפתח
שימו לב!
זוכה יהיה זכאי לרכוש דירה אחת בלבד בתוכניות דיור בהישג יד (דירה בהנחה, מענקי יד שנייה וכו').

זוכה באחת מתוכניות דיור בהישג יד לא יוכל להירשם להגרלה אחרת באחת מתוכניות אלו אלא אם כן יבטל את זכייתו.

אולם אם לא זכה והוא בתור הממתינים, יוכל להירשם להגרלות אחרות.

לאור האמור, בעקבות זכייה בהגרלה תבוטל הרשמת הזוכה לכל ההגרלות האחרות שנרשם אליהן במסגרת תוכניות דיור בהישג יד ולא יאושר לו להירשם להגרלות נוספות (אלא אם יבטל את זכייתו בהגרלה זו, כאמור). בכלל זה, יוסר רישום הזוכה מרשימות המתנה בהגרלות קודמות שבהן השתתף, וכך תימנע ממנו האפשרות לזכות בהגרלות של תוכניות דיור בהישג יד, גם אם בסופו של דבר לא מימש את זכייתו בתוכנית.
 

דוד יוסף גרוס

משתמש צעיר
אם אפשר רק להעלות את הרשימות של הדירות בארץ שעומדים בקריטריונים...
מתוך כלכליסט

המהלך הראשון של קבינט הדיור: מענק רכישת דירה מותאם לחרדים​

שר השיכון יבקש לאשר היום מענק ממשלתי של 50 אלף שקל לרוכשי דירה מיד שנייה, בתנאי שמחירה פחות מ־600 אלף שקל. מבדיקת כלכליסט עולה שדירות זולות כאלה נדירות, ונמכרות בעיקר בערים עם שיעור חרדים גבוה. המענק עלול לתדלק ביקושים, בלי מנגנון שיבטיח שלא יגיע למוכרים​


מענק של 50 אלף שקל לרכישת דירה מיד שנייה בתנאי שהמחיר שלה אינו גבוה מ־600 אלף שקל, זו התוכנית של שר השיכון יצחק גולדקנופף (אגודת ישראל) שתעלה היום לאישור ועדת שרים לדיור. הטענה היא כי התוכנית נועדה לסייע לרוכשי הדירות, אך המענה הזה עלול לתדלק את הביקוש לדירות הרלבנטיות, וכך להתגלגל בסופו של דבר, לפחות חלקית, לכיסם של מוכרי הדירות.
בהצעת ההחלטה שתעלה היום לדיון מוסבר כי התוכנית מיועדת להגדיל את היצע הדירות בנות־ההשגה. אבל אין בתוכנית שום מנגנון שימנע את גלגול המענק למוכרי הדירות, שיוכלו להעלות את מחיר הדירות, אם הביקוש להן יגדל.
רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם
ההערכות בממשלה הן כי בשנת 2022 נמכרו כ־5,800 דירות שמתאימות לקריטריונים, והתחזית היא כי בעקבות עליית ריבית בנק ישראל והאטה בשוק הדיור צפויה גם ירידה בהיקף העסקאות לרכישת דירות מהסוג הזה. תקציב התוכנית הוא 100 מיליון שקל, כך שהיא תספיק ל־2,000 רוכשי דירות שייבחרו בהגרלה. זכאים להשתתף בה יחידים או משפחות שמוכרים על ידי משרד השיכון כחסרי דירה, כלומר שלא היתה רשומה על שמם דירה בשלוש השנים האחרונות.
סייגים נוספים בתוכנית: דירה שמקנה זכאות למענק חייבת להיות בבניין משותף, הקונה לא יוכל למכור את הדירה במשך חמש שנים. אם יעשה כן יתבקש להחזיר את המענק בתוספת ריבית והצמדה למדד. הכללים המפורטים שיבהירו מה התנאים לקבלת המענק יגובשו על ידי החשב הכללי של משרד האוצר ויפורסמו 45 ימים לאחר ישיבת הקבינט.


התוכנית הזו נולדה בדיוק לפני שלוש שנים על ידי יעקב ליצמן, גם הוא מאגודת ישראל, כאשר כיהן כשר השיכון. באותה עת מחיר הדירה שמקנה זכאות למענק היה גבוה יותר, כ־700 אלף שקל, ועל פי הרעיון שנרקם אז היתה רשימה סגורה של ערים שרכישת דירה בהן תקנה את המענק. גם הפעם בדיונים בממשלה על התוכנית גולדקנופף ביקש רשימה סגורה של יישובים, אך עלה חשש כי רשימה סגורה כזו תעלה את הסיכון לכך שהמענק יוביל לעליית מחירים.
ככל שהיצע הדירות הרלבנטיות קטן, כך היתרון בידי בעלי הדירות גדל. משום כך הוחלט לוותר על רשימת הערים ולהסתפק ברף מחיר מקסימלי לדירה. הציפייה היא כי המנגנון הזה יגדיל במעט את כושר המיקוח של הזכאים רוכשי הדירות.
את ההיגיון של התוכנית הזו צריך לחפש באינטרסים הפוליטיים. אם גולדקנופף וקודמו ליצמן כל כך התעקשו לקדם אותה, כנראה שהיא טובה למצביעים שלהם. בדיקה של הערים שבהן בוצעו מתחילת השנה עסקאות לרכישת דירה שעומדת בקריטריונים האלה ודווחו לרשות המסים מעלה את הממצאים הבאים. ב־6 מתוך 11 הערים שבהן אותר המספר הגבוה ביותר של עסקאות לרכישת דירה במחיר של 600 אלף שקל ומטה, שיעור האוכלוסייה החרדית גבוה מ־20%. נוסף לכך, דימונה שבה שיעור החרדים נמוך יחסית כעת, סומנה על ידי האדמו”ר מגור והוא מכוון את מאמיניו למגורים בה. ירושלים שבה 30% חרדים ובני ברק החרדית מדורגות שלישית ורביעית ברשימה, בשתיהן יחד בוצעו 342 עסקאות.
אפשר למצוא ברשימה גם את אשדוד שבה קהילה חרדית גדולה, כולל הקהילה הגדולה בארץ של חסידי גור, החצר שאליה שייך גולדקנופף. בולטת גם העיר ערד שבה כ־1,330 משפחות מחסידי גור, וגם בה אפשר למצוא לא מעט עסקאות במחיר שאינו גבוה מ־600 אלף שקל.
בגלל שההכנסה הממוצעת לנפש במשפחה חרדית נמוכה, הם רוכשים בדרך כלל דירות זולות בהרבה מהמקובל בציבור שאינו חרדי. למשל, מחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם ב־2020 מצא כי הדירות שהם רוכשים זולות ב־28% מדירות שנרכשות על ידי אחרים. כך שהמענק שאליו מכוון גולדקנופף מתאים למצביעיו. כפי שראינו בעבר, גם בערים שבהן אין היום הרבה חרדים יכולה לצמוח קהילה משגשגת.
בישיבה תעלה גם ההצעה להעמיק את גובה המענקים לרכישת דירה בפריפריה. כיום זכאים של משרד השיכון שרוכשים דירה במסגרת אחת התוכניות הממשלתיות מחיר למשתכן או המחליפות שלה, נהנים ממענק של 40 אלף שקל באזורים שבהם מחיר קרקע ליחידה דיור נמוך מ־100 אלף שקל. על פי הצעתו של גולדקנופף, המענק הזה יגדל ב־10,000 שקל ל־50 אלף שקל. בנוסף, באותם פרויקטים בפריפריה גם הקבלנים מקבלים מענקים בסך 50 אלף שקל על כל דירה שהם בונים. כאמור, את המענקים האלה מקבלים בפרויקטים שבהם הדירות נמכרות בהנחה, והם נועדו לשפר את הרווחיות של פרויקטים לא כלכליים בפריפריה. בלעדיהם סיכוי גבוה שהפרויקט לא ייצא כלל לדרך.
על פי ההצעה שתעלה היום, המענק הזה יגדל בעוד 35 אלף שקל עד ל־85 אלף שקל. הפרויקטים שייהנו מהמענקים האלה פתוחים לקהל הרחב, ללא מגבלה, אבל גם במקרה הזה הם מבוקשים על ידי חרדים מאותן סיבות שפורטו כאן.
אף שחלפו כבר שבעה חודשים מכינונה של הממשלה, וקצב העסקאות והתחלות הבנייה האט - לא תעלה בקבינט של גולדקנופף תוכנית להתמודדות עם המשבר שמתפתח.

גולדקנופף אמנם מצהיר כי הוא רוצה לסייע לחסרי הדיור, אבל התוכנית שהוא יגיש לא תשנה את מצבם. ראשית, משום שההיקף שלה קטן והיא לא תוכל להשפיע על שוק הדיור - בשנה ממוצעת נחתמות כ־120 אלף עסקאות לרכישת דירה. 2,000 העסקאות שעליהן תשפיע התוכנית הן בערך 1.6% מהשוק וזניחות. במילים אחרות, מעט מדי אנשים ייהנו באופן חד־פעמי מהשקעה ממשלתית של הרבה מאוד כסף. אפשר היה לנצל את התקציב אחרת באופן שישפיע לטובה על יותר אנשים, לזמן ממושך יותר. למשל, הרבה תוכניות בנייה מתעכבות בגלל תשתיות הכרחיות שעדיין לא הוקמו. ב־100 מיליון שקל אפשר היה לפתור חלק מהבעיות האלה.
בנוסף, קשה למצוא היגיון כלכלי שעומד מאחורי התוכנית של גולדקנופף. מספר העסקאות בשוק הדיור ירד בחודשים האחרונים בעקבות עלייה חדה של ריבית בנק ישראל, שהובילה להתייקרות הריבית על המשכנתא. ההלוואות יקרות, לאנשים יש פחות כסף ולכן לא יכולים לקנות דירה, או צריכים להסתפק בדירות זולות יחסית. במצב הזה מוכרים נאלצים להוריד מחירים. ואכן מינואר השנה מחיר הדירות קפא, ובחודשים מרץ־אפריל הוא ירד בממוצע ב־0.2% בהשוואה לחודשיים קודם לכן. לעומת זאת, מענק לרכישת דירה הוא בדיוק הפעולה ההפוכה - מגדיל את סכום הכסף שבידי הקונה ומגדיל את הביקוש לדירות מסוג מסוים.
 

קבצים מצורפים

  • ביאור 2023-08-10 124951.jpg
    ביאור 2023-08-10 124951.jpg
    KB 61.9 · צפיות: 35

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
ספרתי את שני העמודים הראשונים של הלוח (הדירות היותר רלוונטיות מבחינת תאריכי המודעות) והערים המובילות עם הדירות בין 300K ל600K הן כדלהלן:
באר שבע - 20 דירות
דימונה - 12
חיפה - 10
ירוחם - 9
ערד - 5
בית שאן - 4
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
במעבר חד חזרה ל'דירה בהנחה' - יש מכרז מחיר מטרה נוסף שפורסמה בו השבוע חוברת מכרז, כשהפעם מדובר בקרית מלאכי. המכרז קטן יחסית - סה"כ 106 יח"ד, כשתאריך הסגירה שלו הוא ב 30/8. בתקווה שלא יהיו דחיות ושיהיה זוכה.
מקור:
 

יאיר צ

משתמש פעיל
בתכלס', מתי סוף סוף תהיה הגרלה נוספת של מחיר מטרה?
יש למישו מושג?
בעיקרון היה אמור להיות כל חודשיים - דהיינו בתחילת אוגוסט היה צריך להיות הגרלה נוספת
 

E7

משתמש פעיל
ספרתי את שני העמודים הראשונים של הלוח (הדירות היותר רלוונטיות מבחינת תאריכי המודעות) והערים המובילות עם הדירות בין 300K ל600K הן כדלהלן:
באר שבע - 20 דירות
דימונה - 12
חיפה - 10
ירוחם - 9
ערד - 5
בית שאן - 4
מה עם קרית ים? קרית מוצקין? פתח תקווה?

ואגב, קחו בחשבון שאנשים לפעמים יכולים להוריד מחירים כדי למכור דירה- כי יש יותר ביקוש לדירות זולות..
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
לכל הזכאים שימו לב: מי שיזכה בהגרלה של התוכנית החדשה של גולדקנופף על הדירות עד 600K, ייפלט אוטומטית מהזכאות לדירה בהנחה!

מקור- ציטוט מהודעת משרד השיכון:
חשוב לציין!
זוכה זכאי לרכוש דירה אחת בלבד בתוכניות דירה בהנחה. לאור האמור, במידה וזכאי יזכה בהגרלה תבוטל הרשמת הזוכה לכל ההגרלות האחרות שנרשם אליהן במסגרת תוכניות דירה בהנחה ולא יאושר לו להירשם להגרלות נוספות אלא אם יבטל את זכייתו בהגרלה זו. בנוסף, יוסר רישום הזוכה מרשימות המתנה בהגרלות קודמות שבהן השתתף, גם אם בסופו של דבר לא מימש את זכייתו בתוכנית.

מי שקרוב בתור לזכיה באחת ההגרלות - שישים לב בעיקר לשורה האחרונה...
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
לענ"ד, גם זכאים שאינם נמצאים במקום ריאלי ברשימת המתנה לאחת ההגרלות, לא כ"כ כדאי להם להירשם לתוכנית החדשה, כי ממש לא בטוח שרווח של 50K לקניית דירה ישנה בפריפריה הרחוקה שווה את איבוד הזכאות מתוכנית 'דירה בהנחה' על כל המשתמע מכך.
יוצאים מכלל זה, אלו זכאים שבאמת מתכננים לגור בדירה הזולה שירכשו ואינם רוכשים אותה לצורך השקעה גרידא. במקרה כזה יש אולי מקום לשקול בצורה חיובית את הרישום לתוכנית.
 

צחיאל

משתמש מקצוען
אני לא בטוח שזה בכלל שווה יש בזה רווח של 50K ש"ח ואסור למכור את זה 5 שנים אז מה הרווח פה לי נראה שבכלל לא שווה להכנס לזה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
זה נראה לחסידי גור בלבד:mad::mad::mad:
יש אולי עוד כמה בודדים שיכולים להנות מזה, כפי ש@עו"ד נתן רוזנבלט ציין באשכול אחר. אבל אין ספק שזה מאד עוזר לחסידי גור ותפור במיוחד לצורכיהם, ולכן אין זה מקרה שליצמן וגולדקנוף היו שרי השיכון היחידים שקידמו את התוכנית ה'מבריקה' הזו...
שיערב ויבושם להם, ומבחינתי שכל ה1000 זוכים יהיו מחסידות גור...
מה שבאמת צריך לקוות ולהתפלל זה שהוא לא ילך ויבטל את הגרלות מחיר מטרה, בפרט כשהוא יראה שהרישום לתוכנית שלו לא הולך להיות מי יודע מה...
(הימור שלי: מקסימום אלף נרשמים, כך שכולם זוכים...)
 

דוד יוסף גרוס

משתמש צעיר
שיערב ויבושם להם, ומבחינתי שכל ה1000 זוכים יהיו מחסידות גור..
אם הוא דואג ככה לחסידי גור אולי הוא יבטל את כל ההגרלות
אבל בעצם אין כבר ההגרלות מחודש ניסן ועד הכי מוקדם זה יהיה חודש חשון כי צריך לחכות עד אחרי ההגרלה הזאת שזה עד כ"ה תשרי אז יותר מחצי שנה שלא יהיה הגרלות כלל
וזה בושה {יש בחירות בחשון }
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
אם הוא דואג ככה לחסידי גור אולי הוא יבטל את כל ההגרלות
אבל בעצם אין כבר ההגרלות מחודש ניסן ועד הכי מוקדם זה יהיה חודש חשון כי צריך לחכות עד אחרי ההגרלה הזאת שזה עד כ"ה תשרי אז יותר מחצי שנה שלא יהיה הגרלות כלל
וזה בושה {יש בחירות בחשון }
יש לי הרבה מה לומר בענין, אבל אני לא חושב שזה כדאי, כי בסוף האשכול החשוב הזה יינעל (כמו הרבה אשכולות אחרים)...
 

המצפה לרחמיו

משתמש פעיל
חושב שנכון לעשות חיפוש של עד 650.000 כי זה סכום הגיוני שירד בהתמקחות קטנה
זה עדיין בסה"כ 500 יח"ד
מקווה מאד שיש בתכנית הזאת הגבלת מכירה וכד
לתשומת ליבך ההפרש בין 600000 ל650000 הוא גובה המענק
כך שאם סכום זה אינו חשוב בעינך אז כל התוכנית הזו חסרת משמעות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה