לפני שמתייעצים צריך לבדוק סיכון מול סיכוי כי אחרי ששואלים כבר לא נעים ולא מתאים לא לשמוע לחוות דעתה, ולפעמים קשה להיכנס לראש של סבתות.ניתן להתייעץ עם הסבתא בעצמה.
מה היא אומרת, אחרי שכ"כ היו קשורים עם הסבא, ורוצים וזוכים לקרוא על שמו...
לפני שמתייעצים צריך לבדוק סיכון מול סיכוי כי אחרי ששואלים כבר לא נעים ולא מתאים לא לשמוע לחוות דעתה, ולפעמים קשה להיכנס לראש של סבתות.ניתן להתייעץ עם הסבתא בעצמה.
מה היא אומרת, אחרי שכ"כ היו קשורים עם הסבא, ורוצים וזוכים לקרוא על שמו...
זה מה שאני חושש ברגע שאני שואל אותה זה על-חזור ,ואז אם זה יפריע לה /יפגע בה לא יהיה לי ברירה אלה לקרוא בשם הזהלפני שמתייעצים צריך לבדוק סיכון מול סיכוי כי אחרי ששואלים כבר לא נעים ולא מתאים לא לשמוע לחוות דעתה, ולפעמים קשה להיכנס לראש של סבתות.
נקודה יפה. לכן זה קצת הרגע האחרון ושלשום היה יותר טוב להתייעץ.זה מה שאני חושש ברגע שאני שואל אותה זה על-חזור ,ואז אם זה יפריע לה /יפגע בה לא יהיה לי ברירה אלה לקרוא בשם הזה
התלבטתי רבות עם לכתוב את המוצא שלי אני לא יכתוב בפירוש אבל מי שיבין יביןמכירה ששאלו את השאלה הזו ,
רב גדול מאד (הייתי כותבת את שמו אבל אני חושבת שזו היתה הוראה ליחיד)
הוא אמר שאם האמא חושבת שהבן שלה יתבייש בשם הזה (וזה היה שם יחיד של הסבא)
שיקראו לילד בשם נוסף, ואת השם של הסבא, רק בתור שם שני.
ואז האבא שאל את הרב איזה שם נוסף .
הוא אמר לו שם X.
האבא רצה לצאת מהחדר, ואז הרב קרא לו שוב,
ואמר תגיד לסבתא (אשתו של אותו סבא)
שאני אמרתי לקרוא לילד בשם הזה, ואת שם הסבא רק כשם שני.... (איזה רגישות!!)
הסבתא בכתה קצת בברית, (כנראה בגלל זה, אבל לא היה לה מה לומר - זו היתה הוראה של גדול הדור..)
היום היא מאד אוהבת את הנכד...
דבר נוסף, אני חושבת שבדיון הזה, יש לכתוב את ההשתיכות של המשפחה.
אין להשוות בענין הזה משפחה חסידית למשפחה ליטאית.
הן בכמה מקובל לקרוא לילד בשם פחות שיגרתי,
והן בענין, כמה מקובל לתת "על שם.. הנפטר" על כל שמותיו בלי להחסיר אף אות.....
בלת"קאני עושה ברית בחמישי אי"ה ואני רוצה לתת שם על סבא מסוים שהיה לי קשר קרוב אתו
הבעיה שהיה לו שני שמות והשם השני לא כל כך מקובל אצלנו
ואנחנו בתור הורים לא רוצים לתת לילד כזה שם
מה אפשר לעשות כדי שהסבתא לא תיעלב שהורדנו שם
מישהו שהיה בכזה סיטואציה או משהו דומה ויכול לעזור לתת פיתרון אשמח שיגיב תודה רבה
נפיץ לשון נפוץ או לשון חומר נפץ?אני חסידי והשם שאני לא רוצה לתת הוא נפיץ בחסידות שלי ברמה גבוהה בשנים האחרונות
איזה עדות? ע"מ? לא שמעתי על זה, אבל אלו שמכריזים עם שמות, מכריזים עם שם המלא.חייבים? יש עדות שמעלים "שלישי העולה יעמוד לקרוא בתורה בכבוד".
אכן בעדות המזרח, אבל גם אצל אחרים יש שינויים, למשל בישיבת חברון לא מזכירים את שם האב.איזה עדות? ע"מ? לא שמעתי על זה, אבל אלו שמכריזים עם שמות, מכריזים עם שם המלא.
אני חושב שמי שקוראים לו עזרא וראה את התגובה הזאת אולי קצת נעלב.......אם השם הוא באמת שם מוזר לכל הדעות, ולא קצת מוזר כמו: עזרא.
אז זו לא הכוונה.אני חושב שמי שקוראים לו עזרא וראה את התגובה הזאת אולי קצת נעלב.......
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: