הא בהא תליא!עברתם נושא
הנושא הוא מה כדאי ללמוד
ולא יעילות המטפלים למיניהם...
פסיכולוג מקבל הכשרה יסודית על ההתמחות שהוא יבחר בה.רבותי מה בנוגע לעו"ס קליני שמורשה לטפל?
האם זה אותו רמה שך פסיכולוג?
וא"כ מה ההבדל?
לפעמים אנשים מבינים שהם צריכים לטפל בעצמם.השאלה הראשונה מה אתה מחפש?
אם אתה מחפש לטפל בעצמך או באחרים.
מנין כל זאת?יש פסיכולוגים ועובדים סוציאליים רבים שבאים לתקן עוולות שעשו,
דרך לימוד על פי התורה.
ההבדל הוא עצום, יהודי בנוי אחרת מגוי, אי אפשר לטפל בו כמו שמטפלים בגוי. נקודה. ואי אפשר לתמצת פה תורה שלמה
קודם כל אכן עוסקים הרבה בחסרים ובחסכים משנות הילדות, ולפעמים המוקדמות מאוד.כן דוגמא למשהו שהוא לא פחות מקריטי
בפסיכולוגיה הגויית חופרים לאדם על עברו בילדותו , נועצים את ההתמודדויות שיש לו בהווה- איך לא? בהורים, הם אשמים בהכל,
לא מכיר תועלת טיפולית מכל הנ"ל.וכך גורמים לנתק מההורים, לכעסים, לפירוד.
כנ"ל בפסיכולוגיה.בתורה יש חובת כיבוד הורים ! מלמדים את האדם איך להתמודד עם הדברים, בלי להפריד אותו מההורים.
פסיכולוג טוב, לעולם לא מיעץ, מורה, או מדריך.כנ"ל בזוגיות- בפסיכולוגיה הגויית- לא טוב לך- תתגרש
ההשפקה הגויית היא אכן רחוקה מאיתנו יותר ממרחק שמים וארץ.לפי התורה מה שיותר לחבר ולקרב בין אנשים, כמובן חוץ ממקרים חריגים מאד.
בקיצור שמים וארץ.
שמע לישלום לכולם
אשמח לשמוע חו"ד כדי שתאירו את עיני בסוגיה הסבוכה שבזה אני מגשש באפלה
אני מעוניין ללמוד תורת הנפש - טיפול
ואני לא סגור על טיפול נפשי פסיכולגיה או פסיכותרפיה
או ללכת בכיוון קורסים כגון ידיד נפש/פלא יועץ/ ציצינסקי וכו'
שזה טיפול רגשי בכל שם דאית ליה והיימיש וכו'
או ללכת בכיון פסיכולוג
ובזה מה כדאי לעשות תואר ראשון ושני בפסיכולגיה
או תוארים בעו"ס
או ללמוד תעודה ולהמיר אחרי זה לתואר
או עוד אפשריות שעדיין לא עלה בדעתי...
בקיצור אני מעוניין להיכנס לחתום הכי חזק שאפשר והכי מקצועי ששייך
ופתוח לכל האופציות מבחינת תואר כסף שנים למידה וכו' "רק ע"פ כללי ההלכה כמובן"
אבל השאלה שלי זה מה כדאי מבחינת המקצעיות ובלי לבזבז סתם כח וזמן וכסף...
וגם איפה ללמוד באיזה קורס או באיזה אונברסיטה וכו'
ויש לציין שזה החלטה קריטית כי לאיזה כיוון שאני ילך בזה אני יתמקד לאורך חיי ולכן חשוב לי לשמוע ממי שלומד או שמכיר את התחום וכו'
תודה רבה
אשמח גם לשמוע ממי אפשר להתייעץ בנושאים אלה
החתם סופר כתב את זה על רופאי הגוףמנין כל זאת?
אכן ישנם כאלו שאוחזים כך,
אבל כשיש אדם שמתמודד ומגיעים למסקנה שהוא צריך עזרה רגשית,
נראה לי פחות המקום להתלספות (סליחה על הביטוי).
צריך להיות ממוקדים אם ואיך אפשר לעזור לו הכי מהר ומקצועי.
החתם סופר תמה כיצד מסקנות רפואיות שאליהן הגיעו כתוצאה ממחקרים שנעשו על גופות נוכרים יכולים להיות רלונטים ליהודים וז”ל “קשה לי לסמוך בשום הוראה על רופאי זמנינו אפי’ ישראל… דכל מומחיותם עפ”י ספרי רפואות שנעשו ע”י נסיון שהיה להם על גופי אומות העולם וכן כל חכמתם בניתוח עפ”י שנסו בגופן שלהן, דחביל גופיהו, ואין מזה ראיה לגופי בני ישראל, ואין לדון מדבריהם להקל בשום איסור כי אם לענין חילול שבת ואכילה ביוה”כ דלא יהא אלא ספק פיקוח נפש נמי דוחה שבת ,אבל להאמין להם ממש אין נראה לי” (חתם סופר על שבת פ”ו ע”ב)
(ההדגשה לא במקור)לעומת זאת רעיונות הפסיכולוגיה נשענים על הבנת החוקרים את נפש האדם. הם אמנם מאבחנים “בעיות” אך הקביעות שהם קובעים אודות מקורותיהן של הבעיות ודרכי הטפול שהם מציעים, נשענים על הנחות היסוד שלהם. הנחות שבנויות על השקפת עולמם והשקפת העולם של הפסיכולוגים שקדמו להם.
כתב המשגיח הגדול הרב שלמה וולבה זצ”ל:
“בעבודתי עם הרבים והיחידים אני רואה יותר ויותר את ההרס שהפסיכולוגיה גורמת לנו הנני לפרש דברי”.
בהמשך דבריו עובר הרב וולבה לתאר את אישיותם ואמונותיהם של מניחי היסוד לפסיכולוגיה המודרנית. זיגמונד פרויד, אלפרד אדלר, קארל גוסטב יונג, אריך פרום, וויקטור פרנקל. ומסיק כי רובם לא האמינו כלל במציאות נפש במובנים שלנו וכולם היו אנשים קטנים אכולי יצרים שהתנהגותם האישית ביישה את תאריהם. כיצד רעיונותיהם של אנשים כאלה אודות נפש האדם, רעיונות המתבססים על השקפות מטריאליסטיות או מטריאליסטיות למחצה יכולים לשמש כבסיס לטפול בענייני הנפש, שיהיה מקובל עלינו?
הרב וולבה מסכם את מאמרו ואומר: “מכל הנ”ל הגעתי בשנים האחרונות למסקנה שצריך לדחוק את הפסיכולוגיה מהציבור שלנו עד כמה שאפשר ולהראות לו דווקא העומק העצום של חז”ל הראשונים והאחרונים בחדירה לכוחות הנפש. אין זה אומר שלא נקבל כמה עצות טכניות מהפסיכולוגים. וכמובן אין להימנע מטיפול פסיכולוגי במקרים של מחלות נפש. אף בזה הרבה פעמים איננו רואים תועלת, ואני מעדיף להפנות הסובלים לפסיכיאטר טוב”. (מאמר מתוך קובץ חינוכי “שלמות והשתלמות” עמ’ נ”ג).
טוב, כבר אשיב לך אחרי שבת קודשהחתם סופר כתב את זה על רופאי הגוף
עיין פה מהרב מרדכי ניגרשל (https://mnoy.co.il/התייחסות-לטיפול-בנפתולי-הנפש-האלוקית/)
ציטוט:
החתם סופר תמה כיצד מסקנות רפואיות שאליהן הגיעו כתוצאה ממחקרים שנעשו על גופות נוכרים יכולים להיות רלונטים ליהודים וז”ל “קשה לי לסמוך בשום הוראה על רופאי זמנינו אפי’ ישראל… דכל מומחיותם עפ”י ספרי רפואות שנעשו ע”י נסיון שהיה להם על גופי אומות העולם וכן כל חכמתם בניתוח עפ”י שנסו בגופן שלהן, דחביל גופיהו, ואין מזה ראיה לגופי בני ישראל, ואין לדון מדבריהם להקל בשום איסור כי אם לענין חילול שבת ואכילה ביוה”כ דלא יהא אלא ספק פיקוח נפש נמי דוחה שבת ,אבל להאמין להם ממש אין נראה לי” (חתם סופר על שבת פ”ו ע”ב)
(הרב ניוגרשל)
לעומת זאת רעיונות הפסיכולוגיה נשענים על הבנת החוקרים את נפש האדם. הם אמנם מאבחנים “בעיות” אך הקביעות שהם קובעים אודות מקורותיהן של הבעיות ודרכי הטפול שהם מציעים, נשענים על הנחות היסוד שלהם. הנחות שבנויות על השקפת עולמם והשקפת העולם של הפסיכולוגים שקדמו להם.
כתב המשגיח הגדול הרב שלמה וולבה זצ”ל:
“בעבודתי עם הרבים והיחידים אני רואה יותר ויותר את ההרס שהפסיכולוגיה גורמת לנו הנני לפרש דברי”.
בהמשך דבריו עובר הרב וולבה לתאר את אישיותם ואמונותיהם של מניחי היסוד לפסיכולוגיה המודרנית. זיגמונד פרויד, אלפרד אדלר, קארל גוסטב יונג, אריך פרום, וויקטור פרנקל. ומסיק כי רובם לא האמינו כלל במציאות נפש במובנים שלנו וכולם היו אנשים קטנים אכולי יצרים שהתנהגותם האישית ביישה את תאריהם. כיצד רעיונותיהם של אנשים כאלה אודות נפש האדם, רעיונות המתבססים על השקפות מטריאליסטיות או מטריאליסטיות למחצה יכולים לשמש כבסיס לטפול בענייני הנפש, שיהיה מקובל עלינו?
הרב וולבה מסכם את מאמרו ואומר: “מכל הנ”ל הגעתי בשנים האחרונות למסקנה שצריך לדחוק את הפסיכולוגיה מהציבור שלנו עד כמה שאפשר ולהראות לו דווקא העומק העצום של חז”ל הראשונים והאחרונים בחדירה לכוחות הנפש. אין זה אומר שלא נקבל כמה עצות טכניות מהפסיכולוגים. וכמובן אין להימנע מטיפול פסיכולוגי במקרים של מחלות נפש. אף בזה הרבה פעמים איננו רואים תועלת, ואני מעדיף להפנות הסובלים לפסיכיאטר טוב”. (מאמר מתוך קובץ חינוכי “שלמות והשתלמות” עמ’ נ”ג).
(ההדגשה לא במקור)
והאם זה כזה הבדל ששוה את הטירוף?פסיכולוג מקבל הכשרה יסודית על ההתמחות שהוא יבחר בה.
עו"ס מקבל הכשרה מקיפה וכוללנית על הכל.
נו..החתם סופר כתב את זה על רופאי הגוף
עיין פה מהרב מרדכי ניגרשל (https://mnoy.co.il/התייחסות-לטיפול-בנפתולי-הנפש-האלוקית/)
ציטוט:
(הרב ניוגרשל)
(ההדגשה לא במקור)
בסדר, לא הולכים אחר חת"ס בזה, אבל זה רק מידע למי ששאל מניין כל זה שהיה שכתב שגוף של גוי זה לא כמו של יהודינו..
החתם סופר דיבר גם על חוליי הגוף..
ולכן ,
במקרה של ציפורן חודרנית
האם תלך לפרופוסרית שמאלנית משיבא או לטיפול בשיטת הרב משה בויאר עפ"י התורה?
עו"ס יכול להיות מטפל מעולה, אם הוא עושה את ההכשרות המתאימות.והאם זה כזה הבדל ששוה את הטירוף?
כי סו"ס הכשרון והנסיון משקחים פה הרבה
וההכשרה במקומה עומדת...???
אין אדם לא יכול יש אדם שלא רוצה...תבדקו אם בכלל אתם עומדים בתנאי הסף ומסוגלים להתחיל ולסיים את התואר הזה.
זה משפט לא נכון.אין אדם לא יכול יש אדם שלא רוצה...
ועכשיו ברצינות בעיקרון תמיד אפשר להתאמץ אבל השאלי האם ההאמצות תוכיח את עצמו?
מדוע ולמה? לדעתי מי שדיבר על מעט לימודים בתחום הטיפול הפרטני התכוון לעו"ס בעל תואר ראשון. מכירה לא מעט מטפלים עידית שבעידית שהם עוסים קליניים.תואר לעו"ס קליני זה לא כזה מקצועי לטפל בתחום הפרטני על אף שיש רישיון ואפי' שלומדים את זה קצת
אחרי תואר ראשון לא ניתן ללמוד תעודה מוכרת בפסיכותרפיה. לימודי פסיכותרפיה הם לימודים תלת-שנתיים המיועדים למטפלים עם תואר שני ובעלי כמה שנות ניסיון.ולכן המסקנא שלי תואר ראשון כלשהיא עו"ס חינוך וכו' ואחר זה ללמוד פיכותרפיה אם מוצאים משהו מתאים או תואר שני בפסיכודרמה ואחרי זה התמחות במה שמתאים וכולי עד שכל אחד יתמקצ
לדעתי אתה טועה בסעיף ג'.תודה רבה לכל המשיבים באשכול החשוב הזה זה עוד ישמש הרבה מתלבטים חן חן...
ולגוף העניין אני בישורת האחרונה להחלטה
ואני יכתוב כמה מסקנות שלי ואני מבקש את עזרת הציבור לדעת אם הגעתי להחלטות נכונות
א אין תואר שני בפסיכולוגיה בהפרדה זה אומר שכל חרד ה' אין לו אפשרות כזאת
ב ולכן אין שום סיבה הגיונית לעשות תואר ראשון בפסיכולוגיה שאתה לא יכול לעשות עם זה כלום
וגם לא כ"כ רלוונטי בשביל להיות פסיכולוג למעשה (בתכלית) כל הסטטיסטקות והאנגלית הגבוהה וכו'
ג וגם תואר לעו"ס קליני זה לא כזה מקצועי לטפל בתחום הפרטני על אף שיש רישיון ואפי' שלומדים את זה קצת
ד ולכן המסקנא שלי תואר ראשון כלשהיא עו"ס חינוך וכו' ואחר זה ללמוד פיכותרפיה אם מוצאים משהו מתאים או תואר שני בפסיכודרמה ואחרי זה התמחות במה שמתאים וכולי עד שכל אחד יתמקצע......
רבותי נא להגיב אם יש בזה מן האמת או שכלל לא אני חייב תגובות כי אני צריך כבר להחליט כבר עד יום חמישי שאז אחד מהמכללות מתחיל מכינה אם אני רוצה עו"ס
רבותי תגובות תגובות תגובות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: