רק שאין כל כך בעלי אינטרסים שיקדשו מלחמה על נושא העבודות הלא כשרות.אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.
רק שאין כל כך בעלי אינטרסים שיקדשו מלחמה על נושא העבודות הלא כשרות.אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.
קיים משהו דומה שנקרא סייעת שיקומית,זורקת רעיון, לא יודעת אם ישים:
אני הייתי מנסה לכוון את הצעת החוק למקום של הכשרת סייעות פארא-רפואיות (קיים כבר?)
שיעבדו תחת המטפלות בקופ"ח, במוסדות וכד'
ואולי יהיה מי שירצה לפתח את זה גם במגזר הפרטי
באופן זה הקלינאית תקשורת/ מרפאה בעיסוק בעלת ההכשרה האקדמית מאבחנת, קובעת את תוכנית הטיפול ואת מטרותיו
הסייעות (שיוכשרו לזה, ורק לזה, בהכשרה מותאמת חרדית וקצרה יחסית במסגרת סמינרית וכד') מקבלות ממנה הוראות לביצוע טכני בלבד של התרגול עם המטופל, וכך יהיה אפשר לטפל באותו מרחב פיזי ובאותו זמן בכמה ילדים,
כשהטיפול נשאר באחריות ובפיקוח של המטפל המורשה.
ייתן מענה לבעיית התורים הארוכים,
וייצר עוד אפיק פרנסה לנשים, שיאפשר הכנסה סבירה ביחס ללימודים, להשקעה ולאחריות.
מי שתרצה להתפתח, תשלים בהמשך את הלימודים ותוכל להפוך למטפלת מורשית.
הלוואי ואבולוציה היתה הבעיה בתכנים. על איך אבולוציה "מסתדרת" עם יהדות את יכולה לקרוא או לחשוב לבדגם אני למדתי באחת מהמכללות החרדיות מקצוע ממקצועות הבריאות.
בעיקרון הנחו את המרצים לא ללמד דברים מסוימים כמו אבולוציה (והמוסד האקדמי שנתן את התואר הסכים- כי זה באמת לא נצרך לעבודה בתחום), אבל אני לא יכולה להגיד שהמרצים עמדו בזה לגמרי. היה לנו מרצה אחד שהיה אומר כל הזמן "אסור לי לדבר אתכן על... אבל..." ואז לא אומר במפורש, אבל כן רומז. או מרצה אחרת, דתייה, שבנות שאלו אותה על יחס היהדות לאבולוציה, והיא דיברה אתנו על זה. (בגדול אני בעד לפתוח את הנושא ולא להשאיר את השאלות באוויר, אבל צריך לקחת בחשבון שהיחס בציבור הדתי לאבולוציה שונה מהיחס בציבור החרדי. התשובות שהיא ענתה לא נראה לי שהיו עוברות את רבני המכללה)
אי אפשר... כי אם הם מרצים בעצמם, הם למדו כך וכך תארים באקדמיה שר"י.אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.
לכן מעבר לתכנים שיש שיגידו שמתאים ללמוד רק אחרי חתונה ולא לפני, לימודים כאלו בצורה סטרילית לחלוטין לדעתי יכולים לעבור רק אם המרצים בעצמם חרדים, אחרת עלולות להיות פליטות פה. השאלה היא אם אפשר למצוא מספיק מרצים שיהיו גם חרדים וגם מקצועיים...
אליהם התכוונתי בתכנים שיש כאלו שיאמרו שכדאי ללמוד רק אחרי חתונה, ודובר פה עליהם הרבה.יש קורסים שבהם התכנים לא סטריליים, כי ככה הם צריכים להיות. נקודה.
אין דרך ליפות את זה, לעקוף את זה או להעלים את זה.
ולמי שרוצה ללמוד מקצועות פרא-רפואיים - או קחו או לכו.
כי יש הרבה תארים בלי כפירהאליהם התכוונתי בתכנים שיש כאלו שיאמרו שכדאי ללמוד רק אחרי חתונה, ודובר פה עליהם הרבה.
בתגובה שלי התייחסתי לטענה שאין בכלל כפירה בלימודי תואר.
לפני כן נכין סרטון על מסלול נוער בסיכון דרך וינגייט בסמינרים ירושלמיים מסוימיםואולי נכין סרטון על הבעייתיות של מקומות העבודה אליהן נשלחות בוגרות הסמינרים השמורות והטהורות שרק למדו תכנות בחדר המחשבים בסמינר. בטוחני שיהיו לנו הרבה יותר ציטוטים פיקנטיים.
התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.כי יש הרבה תארים בלי כפירה
כנראה שלא מעט אנשים מספרים לעצמם את זה כדי להרגיש יותר טוב.
העניין הוא שאבולוציה היא משהו שמתיישר מצוין עם בריאת העולם לפי התורה הקדושה. יש מספיק אנשים שמלמדים את זה.התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.
העניין הוא שהאבולוציה מוטמעת כ"כ חזק באנשי המדע, שלמרצה מן השורה יהיה קשה לא להזכיר את זה בכלל.
(אולי כבר היה עדיף שילמדו את תאוריית האבולוציה בגלוי, והמכללה מצידה תתן התייחסות תורנית לנושא. אבל כשבאופן רשמי לא מדברים על זה, ובפועל זה נוכח בלי שום התייחסות, זה הכי גרוע בעיני)
באמת ?התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.
העניין הוא שהאבולוציה מוטמעת כ"כ חזק באנשי המדע, שלמרצה מן השורה יהיה קשה לא להזכיר את זה בכלל.
אפשר לחשוב שאבולוציה זה הדבר הכי זוועתי שאפשר ללמוד(אולי כבר היה עדיף שילמדו את תאוריית האבולוציה בגלוי, והמכללה מצידה תתן התייחסות תורנית לנושא. אבל כשבאופן רשמי לא מדברים על זה, ובפועל זה נוכח בלי שום התייחסות, זה הכי גרוע בעיני)
באמת באחד העיתונים היתה התייחסות להצעת החוק המדוברת. הכותב טען שם שזה לא שיש חסר. אלא אין בכלל מטפלות חרדיות. כי מי שהלכה ללמוד באקדמיה היא הרי לא חרדית.אי אפשר... כי אם הם מרצים בעצמם, הם למדו כך וכך תארים באקדמיה שר"י.
האמת שהאבולוציה זה מהחומרים היותר קלים לצנזור עצמיקשה לי להאמין שמישהו יתערער מעקרונותיו הדתיים בגלל שהוא נחשף
לתגליותיו המרנינות של צ'ארלס דרווין.
אני מסכימה שתאוריית האבולוציה יכולה להסתדר עם התורה.העניין הוא שאבולוציה היא משהו שמתיישר מצוין עם בריאת העולם לפי התורה הקדושה. יש מספיק אנשים שמלמדים את זה.
מסכימה. לכן אני כן הלכתי ללמוד באקדמיה. אבל יש כאלו שמאמינים שלא נכון להיחשף לדעות כאלו, ולהם לא הייתי אומרת שהם יכולים ללכת לאקדמיה ללא חשש.סופר מסכימה עם כל אלה שכתבו על הפעלת ביקורת פעילה על מהות הדברים שאתה שומע, ועל יכולת סינון של תכנים. הרי כולנו חשופים לתכנים שאינם ראויים ומהווים סיכון לשלומנו הרוחני והנפשי, אבל אנחנו גם יודעים להוציא עיקר מטפל, לדפדף את מה שלא רלוונטי ולהנכיח את מה שכן.
דווקא בניית האישיות וההשקפה הטהורה (לפחות כפי שחוויתי אצלי), מתבססת על היכולת הזו להתמודד עם מידע כפרני, מתוך ידיעה שבתורה שלנו יש תשובות להכל! ברור שלא נכון שאף אחד ילך לקרוא חומרים של דרווין ושות', אבל האם כאשר מישהו יספר לנו על התיאוריה המטופשת שלו, אנחנו אמורים להתערער?! לא ברור לנו איפה האמת?! ולמי שלא ברור - כבר הקדימו כאן וציינו שניתן ללמוד ולשמוע על החומר מפי רבנים ידועים, ול ה כ ל יש תשובות!!
הם יחליטו לעצמםמסכימה. לכן אני כן הלכתי ללמוד באקדמיה. אבל יש כאלו שמאמינים שלא נכון להיחשף לדעות כאלו, ולהם לא הייתי אומרת שהם יכולים ללכת לאקדמיה ללא חשש.
אני לא חושבת שהאחרים שעושים את איקס הם לא בסדר. אבל אני מבינה שאותם אחרים חושבים אחרת ממני, ואני מתארת את המציאות שנתקלתי בה, שאני מבינה שלשיטת האחרים היא לא בסדר.ואם יש משהו שאני מאד מסתייגת ממנו זה לומר אני עשיתי איקס אבל אחרים שלומדים איקס בשינוי מסוים זה כבר לא בסדר
אוקייאני לא חושבת שהאחרים שעושים את איקס הם לא בסדר. אבל אני מבינה שאותם אחרים חושבים אחרת ממני, ואני מתארת את המציאות שנתקלתי בה, שאני מבינה שלשיטת האחרים היא לא בסדר.
כל מילה!!!יכולה מאד להזדהות עם כל הכותבות/ים שהיו שם, באקדמיה.
כי מי שלמד מקצועות הבריאות באקדמיה, יודע שהחלק של האבולוציה, אם הוא בכלל מוזכר, הוא זניח ונמצא בשולי השוליים של החומר הנלמד. סופר מסכימה עם כל אלה שכתבו על הפעלת ביקורת פעילה על מהות הדברים שאתה שומע, ועל יכולת סינון של תכנים. הרי כולנו חשופים לתכנים שאינם ראויים ומהווים סיכון לשלומנו הרוחני והנפשי, אבל אנחנו גם יודעים להוציא עיקר מטפל, לדפדף את מה שלא רלוונטי ולהנכיח את מה שכן.
דווקא בניית האישיות וההשקפה הטהורה (לפחות כפי שחוויתי אצלי), מתבססת על היכולת הזו להתמודד עם מידע כפרני, מתוך ידיעה שבתורה שלנו יש תשובות להכל! ברור שלא נכון שאף אחד ילך לקרוא חומרים של דרווין ושות', אבל האם כאשר מישהו יספר לנו על התיאוריה המטופשת שלו, אנחנו אמורים להתערער?! לא ברור לנו איפה האמת?! ולמי שלא ברור - כבר הקדימו כאן וציינו שניתן ללמוד ולשמוע על החומר מפי רבנים ידועים, ול ה כ ל יש תשובות!!
ושלא לדבר על מקומות העבודה, שבוגרות הסמינרים עובדות בהן - משלל המסלולים הקיימים. חשיפה לאינטרנט לא מבוקר, עבודה בסביבה מעורבת, ועוד... האם ההשפעות של אלה לא הרסניות אף יותר?!
ולגופו של חוק, הוא בלי ספק אינטרסנטי, פוגעני ודורס. הוא מותיר את המגזר החרדי בגזרת הלא מקצוענים והמוחלשים. בשטח האפור ששוק השרלטנים חוגג בו...
מה אשם ילד חרדי מתקשה, שמנהלי הסמינרים סובלים מחוסר תקציב בשל ירידה ברישום, עקב נהירה לאקדמיה?? האם הכל כסף?? העיקר שלסמינרים יהיו תקציבים?? ומה עם מצפון? מוסר? האם לא נכון יותר להכניס לימודים אלה תחת פיקוח המל"ג ולקבל אנשי מקצוע חרדים ומקצועיים, מהשורה הראשונה?
בלימודי מקצוע אין חומר שאסור לדעתאני עוקבת אחרי הדיון הזה בעניין רב, ומתגובה לתגובה משהו מעקצץ, משהו מטריד, ואני לא מצליחה כל כך להבין מה. ואתמול באיזשהו רגע נפל האסימון... הרגיש לי חסר התייחסות לעצם העניין בלי כל המסביב, כלומר הרבה הגיבו שנחכה עם הלימודים עד גיל X או אחרי נישואין או שילמדו בסמינר את מה שאפשר ואחר כך ימשיכו לקורסים הנוספים, אבל שאלה: ואחרי הנישואין, ולאשה בת 90 כן מגיע עונש לה ולמשפחה שלה להיחשף לתכנים שהם על פי דעת תורה בעייתיים ורוח חכמים לא נוחה מהם? זה מרגיש שהעיקר חסר פה מן הספר, אז יכול להיות שיש לימודים שהם בסדר גמור מהבחינה הזאת ולא לומדים אותם מכל מיני סיבות שעלו כאן, כסף, פוליטיקה... אבל עם אלה סיבות נוספות על העיקר, שלגופו של עניין נושא X לא שייך שילמד כפי שהוא, אז זה מה שחשוב לכאורה.
ונחזור על זה שיש היררכיה בלמידה.בלימודי מקצוע אין חומר שאסור לדעת
הפוך, אם רב האמהות היו יודעות חלק מהידע הזה בשלב גידול ילדים הוא היה עוזר להן מאוד
רק לבחורות צעירות, ובמיוחד חרדיות זה חומר זר ורחוק מאוד מעולמן
כמו לימודי אנטומיה לעומק, פגיעות מ. הפרעות נפשיות כאלו ואחרות ועוד.
לכן- הציעו, ואני אחזור על זה
ללמד את רב החומר בשלב ראשון ובשנה ג' או ד' לעבור לקורסים האלו
כשהבנות כבר בנות 22
וגם לימודים למבחן הרישוי שמתקיים אף הוא בשנה ד'.בשנים ג' וד', עד כמה שזכור לי, יש יום לימודים אחד, השאר סטאז' ועבודות מחקר. אי אפשר למשל לדחות פסיכולוגיה התפתחותית לשנה ג'.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: