דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

פרפר

משתמש מקצוען
אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.
רק שאין כל כך בעלי אינטרסים שיקדשו מלחמה על נושא העבודות הלא כשרות.
 

you can do it

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
זורקת רעיון, לא יודעת אם ישים:
אני הייתי מנסה לכוון את הצעת החוק למקום של הכשרת סייעות פארא-רפואיות (קיים כבר?)
שיעבדו תחת המטפלות בקופ"ח, במוסדות וכד'
ואולי יהיה מי שירצה לפתח את זה גם במגזר הפרטי
באופן זה הקלינאית תקשורת/ מרפאה בעיסוק בעלת ההכשרה האקדמית מאבחנת, קובעת את תוכנית הטיפול ואת מטרותיו
הסייעות (שיוכשרו לזה, ורק לזה, בהכשרה מותאמת חרדית וקצרה יחסית במסגרת סמינרית וכד') מקבלות ממנה הוראות לביצוע טכני בלבד של התרגול עם המטופל, וכך יהיה אפשר לטפל באותו מרחב פיזי ובאותו זמן בכמה ילדים,
כשהטיפול נשאר באחריות ובפיקוח של המטפל המורשה.
ייתן מענה לבעיית התורים הארוכים,
וייצר עוד אפיק פרנסה לנשים, שיאפשר הכנסה סבירה ביחס ללימודים, להשקעה ולאחריות.
מי שתרצה להתפתח, תשלים בהמשך את הלימודים ותוכל להפוך למטפלת מורשית.
קיים משהו דומה שנקרא סייעת שיקומית,
ראיתי את זה במוסדות חינוך מיוחד שבאמת היו צריכים צוות כדי שיוכלו לתת טיפול חיוני לכמות ילדים גדולה (כמו טיפול נשימתי)
לא צריך ללמוד משהו/ להגיע עם תעודה לפני. מקבלים הדרכה של פיזיוטרפיסט בנוגע לכל ילד מה בדיוק לעשות ואיך לטפל...
אבל זה לא שיש אפשרות אחר כך להשלים את זה ללימודים וזה לא נותן כלום ללימודי המשך, זה פשוט מאפשר למי שרוצה לעבוד ולקבל שכר יותר מסייעות חינוך מיוחד, וגם בלי כל העבודה של הסייעות (כמו החלפת טיטולים...)

הרעיון הוא בעצם להקל על הפרא רפואי ונותן אפשרות לתת מענה ליותר ילדים במקביל, אבל זה לא ממש נותן מענה לבנות עצמם שרוצות לעבוד במקצועות האלו, כי בסופו של דבר הם רק ממלאות פקודות ולא נראה לי שיהיה מצב שיתנו אחר כך להשלים איכשהו לתואר, אולי רק בסטאז' יהיה הקלות או משהו כזה, למרות שאני לא חושבת כי בסטאז'- צריך לעבוד מהראש ולא רק למלא פקודות של מישהו...
 

Sparrow Bird

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
גם אני למדתי באחת מהמכללות החרדיות מקצוע ממקצועות הבריאות.
בעיקרון הנחו את המרצים לא ללמד דברים מסוימים כמו אבולוציה (והמוסד האקדמי שנתן את התואר הסכים- כי זה באמת לא נצרך לעבודה בתחום), אבל אני לא יכולה להגיד שהמרצים עמדו בזה לגמרי. היה לנו מרצה אחד שהיה אומר כל הזמן "אסור לי לדבר אתכן על... אבל..." ואז לא אומר במפורש, אבל כן רומז. או מרצה אחרת, דתייה, שבנות שאלו אותה על יחס היהדות לאבולוציה, והיא דיברה אתנו על זה. (בגדול אני בעד לפתוח את הנושא ולא להשאיר את השאלות באוויר, אבל צריך לקחת בחשבון שהיחס בציבור הדתי לאבולוציה שונה מהיחס בציבור החרדי. התשובות שהיא ענתה לא נראה לי שהיו עוברות את רבני המכללה)
הלוואי ואבולוציה היתה הבעיה בתכנים. על איך אבולוציה "מסתדרת" עם יהדות את יכולה לקרוא או לחשוב לבד
גם בלי עזרה של מרצה חילוני או דתי. ואבולוציה לא פוגשים בקליניקה...

יש קורסים שבהם התכנים לא סטריליים, כי ככה הם צריכים להיות. נקודה.
אין דרך ליפות את זה, לעקוף את זה או להעלים את זה.
ולמי שרוצה ללמוד מקצועות פרא-רפואיים - או קחו או לכו.
אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.

לכן מעבר לתכנים שיש שיגידו שמתאים ללמוד רק אחרי חתונה ולא לפני, לימודים כאלו בצורה סטרילית לחלוטין לדעתי יכולים לעבור רק אם המרצים בעצמם חרדים, אחרת עלולות להיות פליטות פה. השאלה היא אם אפשר למצוא מספיק מרצים שיהיו גם חרדים וגם מקצועיים...
אי אפשר... כי אם הם מרצים בעצמם, הם למדו כך וכך תארים באקדמיה שר"י.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
יש קורסים שבהם התכנים לא סטריליים, כי ככה הם צריכים להיות. נקודה.
אין דרך ליפות את זה, לעקוף את זה או להעלים את זה.
ולמי שרוצה ללמוד מקצועות פרא-רפואיים - או קחו או לכו.
אליהם התכוונתי בתכנים שיש כאלו שיאמרו שכדאי ללמוד רק אחרי חתונה, ודובר פה עליהם הרבה.
בתגובה שלי התייחסתי לטענה שאין בכלל כפירה בלימודי תואר.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אליהם התכוונתי בתכנים שיש כאלו שיאמרו שכדאי ללמוד רק אחרי חתונה, ודובר פה עליהם הרבה.
בתגובה שלי התייחסתי לטענה שאין בכלל כפירה בלימודי תואר.
כי יש הרבה תארים בלי כפירה
כנראה שלא מעט אנשים מספרים לעצמם את זה כדי להרגיש יותר טוב.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ואולי נכין סרטון על הבעייתיות של מקומות העבודה אליהן נשלחות בוגרות הסמינרים השמורות והטהורות שרק למדו תכנות בחדר המחשבים בסמינר. בטוחני שיהיו לנו הרבה יותר ציטוטים פיקנטיים.
לפני כן נכין סרטון על מסלול נוער בסיכון דרך וינגייט בסמינרים ירושלמיים מסוימים
מסלול שהסילבוס שלו סודי וקהל היעד הוא בנות 18

פעם גם מי שהלכה לעבוד בתכנות במקום חילוני זכתה למבטים עקומים למרות שגם רהיטים עושים אצל נגר חילוני או ערבי וגם בבנק ההיימיש משרתים לקוחות גברים.
פעם גם מי שעבדה בממ"ד זכתה לעיקום אף שהיא לא עומדת בנסיון ולא עזרו הסבריה שברדיוס של הערים מסביבה אין משרות במוסדות חרדים
היום כל אלו נחשבות למוצלחות ומפרנסות בית של תורה וסמינר וולף מתגאה בהכנסת בוגרותיו לגאמפ"א (יענו החברות התל אביביות הכי גדולות וחילוניות)
הכל עניין של זמן
והזמן מתקצר כאשר הנחשוניות הן מקושרות. להן מותר.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
כי יש הרבה תארים בלי כפירה
כנראה שלא מעט אנשים מספרים לעצמם את זה כדי להרגיש יותר טוב.
התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.
העניין הוא שהאבולוציה מוטמעת כ"כ חזק באנשי המדע, שלמרצה מן השורה יהיה קשה לא להזכיר את זה בכלל.

(אולי כבר היה עדיף שילמדו את תאוריית האבולוציה בגלוי, והמכללה מצידה תתן התייחסות תורנית לנושא. אבל כשבאופן רשמי לא מדברים על זה, ובפועל זה נוכח בלי שום התייחסות, זה הכי גרוע בעיני)
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.
העניין הוא שהאבולוציה מוטמעת כ"כ חזק באנשי המדע, שלמרצה מן השורה יהיה קשה לא להזכיר את זה בכלל.

(אולי כבר היה עדיף שילמדו את תאוריית האבולוציה בגלוי, והמכללה מצידה תתן התייחסות תורנית לנושא. אבל כשבאופן רשמי לא מדברים על זה, ובפועל זה נוכח בלי שום התייחסות, זה הכי גרוע בעיני)
העניין הוא שאבולוציה היא משהו שמתיישר מצוין עם בריאת העולם לפי התורה הקדושה. יש מספיק אנשים שמלמדים את זה.
 

Sparrow Bird

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
התייחסתי ספציפית למקצועות הבריאות, שאין שום בעיה מקצועית ללמוד אותם בלי ללמוד אבולוציה.
העניין הוא שהאבולוציה מוטמעת כ"כ חזק באנשי המדע, שלמרצה מן השורה יהיה קשה לא להזכיר את זה בכלל.
באמת ?
חשבתי שמה שמוטמע אצלם זה מה שהם עשו עליו תזה ודוקטורט ;)
אישית עוד לא נתקלתי במרצה שהזכיר אבולוציה.
והיה והיו מזכירים, כמו שציינתי בתגובתי הקודמת. אדם חרדי מן השורה יכול להבין יפה איך זה מסתדר בלי שום בעיה עם יהדות, ואם לא ידע הוא מוזמן לחקור ולבדוק בעצמו אם זה בוער בנפשו היהודית. הוא יוכל לקבל יופי של מענה אצל הרב זמיר כהן שליט"א לדוגמא.
עד היום לא הצלחתי להבין למה הכניסו חזק חזק לראש שלנו משוואות כמו
אבולוציה = כפירה בעיקר
אין כזה דבר דינוזאורים = אתה מאנ"ש.
(אולי כבר היה עדיף שילמדו את תאוריית האבולוציה בגלוי, והמכללה מצידה תתן התייחסות תורנית לנושא. אבל כשבאופן רשמי לא מדברים על זה, ובפועל זה נוכח בלי שום התייחסות, זה הכי גרוע בעיני)
אפשר לחשוב שאבולוציה זה הדבר הכי זוועתי שאפשר ללמוד :)
שיתייחסו, שלא יתייחסו. לא יודעת למה זה בכלל משנה.
קשה לי להאמין שמישהו יתערער מעקרונותיו הדתיים בגלל שהוא נחשף
לתגליותיו המרנינות של צ'ארלס דרווין.
אם היית אומרת לי פרויד, ניחא. וגם לא כל החומר שלו.
חלק מלהיות אדם בוגר (שמסוגל להתחתן ולבחור מקצוע) זה כנראה גם להפעיל חוש ביקורת על מה שמלמדים אותך.
ולהבין שלא הכל מסתדר עם מה שאתה יודע על יהדות, וגם להבין שאמנם כן "חכמה בגויים תאמין" אבל גם גויים חכמים ומשכילים ככל שיהיו יכולים לפתח כל מיני תאוריות כפרניות ושטותיות מיסודן, גם אם הם זכו לכינוי "אבי הפסיכולוגיה המודרנית".

אגב, לא בכל מקצועות הבריאות לומדים על אבולוציה בכלל....
 
נערך לאחרונה ב:

פרפר

משתמש מקצוען
אי אפשר... כי אם הם מרצים בעצמם, הם למדו כך וכך תארים באקדמיה שר"י.
באמת באחד העיתונים היתה התייחסות להצעת החוק המדוברת. הכותב טען שם שזה לא שיש חסר. אלא אין בכלל מטפלות חרדיות. כי מי שהלכה ללמוד באקדמיה היא הרי לא חרדית.
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
קשה לי להאמין שמישהו יתערער מעקרונותיו הדתיים בגלל שהוא נחשף
לתגליותיו המרנינות של צ'ארלס דרווין.
האמת שהאבולוציה זה מהחומרים היותר קלים לצנזור עצמי
מאד קל להבין למה מתכוון המרצה, לסתום אוזניים סלקטיבית או לצאת מהכיתה , או להבין שצריך ללמוד רק בשביל המבחן וזהו.
התאוריה הזו גם אם מזכירים אותה היא קטנה, זניחה ולא משמעותית ללימודים הללו
ואם יש מרצה שנואם על האבולוציה בהתלהבות רבה וכל כולו שקוע בזה- מחילה אבל המכללה הייתה יכולה למצא מרצה אחר.
רוב המרצים זה כלל לא מעניין אותם, הם עסוקים כמו שאמרת בתזה ובדוקטורט שלהם.

אני באופן אישי לעולם לא התעכבתי על התאוריה הזו, וכשנתקלתי בה במהלך הלימודים מול מרצה שלא כל כך הבינה את הגבולות ופוטרה
(וגם מול בנות שהתבלבלו וחשבו שאנחנו בסמינר ערכים ובמקום לסתום ולהמשיך הלאה היו חייבות להתווכח)
בכל אופן -,ישבתי עם בעלי ופתחתי את הנושא על דעת התורה על התאוריה היה חשוב ומעניין. וחוץ מזה לא כל התאוריה היא שטותית חלקה נכונה כחלק מטבע העולם.
 

yeudithe

משתמש רשום
יכולה מאד להזדהות עם כל הכותבות/ים שהיו שם, באקדמיה.
כי מי שלמד מקצועות הבריאות באקדמיה, יודע שהחלק של האבולוציה, אם הוא בכלל מוזכר, הוא זניח ונמצא בשולי השוליים של החומר הנלמד. סופר מסכימה עם כל אלה שכתבו על הפעלת ביקורת פעילה על מהות הדברים שאתה שומע, ועל יכולת סינון של תכנים. הרי כולנו חשופים לתכנים שאינם ראויים ומהווים סיכון לשלומנו הרוחני והנפשי, אבל אנחנו גם יודעים להוציא עיקר מטפל, לדפדף את מה שלא רלוונטי ולהנכיח את מה שכן.
דווקא בניית האישיות וההשקפה הטהורה (לפחות כפי שחוויתי אצלי), מתבססת על היכולת הזו להתמודד עם מידע כפרני, מתוך ידיעה שבתורה שלנו יש תשובות להכל! ברור שלא נכון שאף אחד ילך לקרוא חומרים של דרווין ושות', אבל האם כאשר מישהו יספר לנו על התיאוריה המטופשת שלו, אנחנו אמורים להתערער?! לא ברור לנו איפה האמת?! ולמי שלא ברור - כבר הקדימו כאן וציינו שניתן ללמוד ולשמוע על החומר מפי רבנים ידועים, ול ה כ ל יש תשובות!!
ושלא לדבר על מקומות העבודה, שבוגרות הסמינרים עובדות בהן - משלל המסלולים הקיימים. חשיפה לאינטרנט לא מבוקר, עבודה בסביבה מעורבת, ועוד... האם ההשפעות של אלה לא הרסניות אף יותר?!
ולגופו של חוק, הוא בלי ספק אינטרסנטי, פוגעני ודורס. הוא מותיר את המגזר החרדי בגזרת הלא מקצוענים והמוחלשים. בשטח האפור ששוק השרלטנים חוגג בו...
מה אשם ילד חרדי מתקשה, שמנהלי הסמינרים סובלים מחוסר תקציב בשל ירידה ברישום, עקב נהירה לאקדמיה?? האם הכל כסף?? העיקר שלסמינרים יהיו תקציבים?? ומה עם מצפון? מוסר? האם לא נכון יותר להכניס לימודים אלה תחת פיקוח המל"ג ולקבל אנשי מקצוע חרדים ומקצועיים, מהשורה הראשונה?
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
העניין הוא שאבולוציה היא משהו שמתיישר מצוין עם בריאת העולם לפי התורה הקדושה. יש מספיק אנשים שמלמדים את זה.
אני מסכימה שתאוריית האבולוציה יכולה להסתדר עם התורה.
אני עצמי מלמדת את תאוריית האבולוציה, ועוד בתיכון... (אולפנה כמובן, לא סמינר)
אבל הנחת היסוד שבבסיס תאוריית האבולוציה היא בהחלט כפירה- שהכל אקראי, ואין תכלית לתהליכים שמתרחשים ח"ו.
זה כמובן לא משהו שאפשר להוכיח בעזרת הביסוסים הקיימים לתאוריית האבולוציה, אבל זאת בהחלט הנחת יסוד בחשיבה המדעית המקובלת, והיא מובללעת בהקשרים שונים בלימודים (גם כשלא מזכירים את המונח אבולוציה). לפחות כך היה אצלי, שמחה לשמוע שאחרות לא נתקלו בזה.
בעיני ללמוד את תאוריית האבולוציה בלי התייחסות לנושא הזה- זה בעייתי.

סופר מסכימה עם כל אלה שכתבו על הפעלת ביקורת פעילה על מהות הדברים שאתה שומע, ועל יכולת סינון של תכנים. הרי כולנו חשופים לתכנים שאינם ראויים ומהווים סיכון לשלומנו הרוחני והנפשי, אבל אנחנו גם יודעים להוציא עיקר מטפל, לדפדף את מה שלא רלוונטי ולהנכיח את מה שכן.
דווקא בניית האישיות וההשקפה הטהורה (לפחות כפי שחוויתי אצלי), מתבססת על היכולת הזו להתמודד עם מידע כפרני, מתוך ידיעה שבתורה שלנו יש תשובות להכל! ברור שלא נכון שאף אחד ילך לקרוא חומרים של דרווין ושות', אבל האם כאשר מישהו יספר לנו על התיאוריה המטופשת שלו, אנחנו אמורים להתערער?! לא ברור לנו איפה האמת?! ולמי שלא ברור - כבר הקדימו כאן וציינו שניתן ללמוד ולשמוע על החומר מפי רבנים ידועים, ול ה כ ל יש תשובות!!
מסכימה. לכן אני כן הלכתי ללמוד באקדמיה. אבל יש כאלו שמאמינים שלא נכון להיחשף לדעות כאלו, ולהם לא הייתי אומרת שהם יכולים ללכת לאקדמיה ללא חשש.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מסכימה. לכן אני כן הלכתי ללמוד באקדמיה. אבל יש כאלו שמאמינים שלא נכון להיחשף לדעות כאלו, ולהם לא הייתי אומרת שהם יכולים ללכת לאקדמיה ללא חשש.
הם יחליטו לעצמם
מה גם שענו לך פה קלינאיות מנסיונן על חומר במקצועות הבריאות.

ואני לא בטוחה שאין התייחסות
ואם יש משהו שאני מאד מסתייגת ממנו זה לומר אני עשיתי איקס אבל אחרים שלומדים איקס בשינוי מסוים זה כבר לא בסדר
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
ואם יש משהו שאני מאד מסתייגת ממנו זה לומר אני עשיתי איקס אבל אחרים שלומדים איקס בשינוי מסוים זה כבר לא בסדר
אני לא חושבת שהאחרים שעושים את איקס הם לא בסדר. אבל אני מבינה שאותם אחרים חושבים אחרת ממני, ואני מתארת את המציאות שנתקלתי בה, שאני מבינה שלשיטת האחרים היא לא בסדר.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני לא חושבת שהאחרים שעושים את איקס הם לא בסדר. אבל אני מבינה שאותם אחרים חושבים אחרת ממני, ואני מתארת את המציאות שנתקלתי בה, שאני מבינה שלשיטת האחרים היא לא בסדר.
אוקיי
שורה תחתונה: הסמינרים והלוביסטים שלהם (חברי הכנסת שלנו למרבה הצער) לא יכולים לתת הכשרה שרחוקה מלהיות מספקת ואז לדרוש בשם פרנסת הציבור שהיא תהיה מוכרת.

בחרתם לפי הצהרתכם בצמצום ההכשרה בשל ערכים? תשאו במחיר הבחירה. תרתי משמע.
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
יכולה מאד להזדהות עם כל הכותבות/ים שהיו שם, באקדמיה.
כי מי שלמד מקצועות הבריאות באקדמיה, יודע שהחלק של האבולוציה, אם הוא בכלל מוזכר, הוא זניח ונמצא בשולי השוליים של החומר הנלמד. סופר מסכימה עם כל אלה שכתבו על הפעלת ביקורת פעילה על מהות הדברים שאתה שומע, ועל יכולת סינון של תכנים. הרי כולנו חשופים לתכנים שאינם ראויים ומהווים סיכון לשלומנו הרוחני והנפשי, אבל אנחנו גם יודעים להוציא עיקר מטפל, לדפדף את מה שלא רלוונטי ולהנכיח את מה שכן.
דווקא בניית האישיות וההשקפה הטהורה (לפחות כפי שחוויתי אצלי), מתבססת על היכולת הזו להתמודד עם מידע כפרני, מתוך ידיעה שבתורה שלנו יש תשובות להכל! ברור שלא נכון שאף אחד ילך לקרוא חומרים של דרווין ושות', אבל האם כאשר מישהו יספר לנו על התיאוריה המטופשת שלו, אנחנו אמורים להתערער?! לא ברור לנו איפה האמת?! ולמי שלא ברור - כבר הקדימו כאן וציינו שניתן ללמוד ולשמוע על החומר מפי רבנים ידועים, ול ה כ ל יש תשובות!!
ושלא לדבר על מקומות העבודה, שבוגרות הסמינרים עובדות בהן - משלל המסלולים הקיימים. חשיפה לאינטרנט לא מבוקר, עבודה בסביבה מעורבת, ועוד... האם ההשפעות של אלה לא הרסניות אף יותר?!
ולגופו של חוק, הוא בלי ספק אינטרסנטי, פוגעני ודורס. הוא מותיר את המגזר החרדי בגזרת הלא מקצוענים והמוחלשים. בשטח האפור ששוק השרלטנים חוגג בו...
מה אשם ילד חרדי מתקשה, שמנהלי הסמינרים סובלים מחוסר תקציב בשל ירידה ברישום, עקב נהירה לאקדמיה?? האם הכל כסף?? העיקר שלסמינרים יהיו תקציבים?? ומה עם מצפון? מוסר? האם לא נכון יותר להכניס לימודים אלה תחת פיקוח המל"ג ולקבל אנשי מקצוע חרדים ומקצועיים, מהשורה הראשונה?
כל מילה!!!
אני בטוחה שכולם כאן היכוונתי לדברים האילה
את פשוט סיכמת את זה בצורה נכונה וישירה......
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני עוקבת אחרי הדיון הזה בעניין רב, ומתגובה לתגובה משהו מעקצץ, משהו מטריד, ואני לא מצליחה כל כך להבין מה. ואתמול באיזשהו רגע נפל האסימון... הרגיש לי חסר התייחסות לעצם העניין בלי כל המסביב, כלומר הרבה הגיבו שנחכה עם הלימודים עד גיל X או אחרי נישואין או שילמדו בסמינר את מה שאפשר ואחר כך ימשיכו לקורסים הנוספים, אבל שאלה: ואחרי הנישואין, ולאשה בת 90 כן מגיע עונש לה ולמשפחה שלה להיחשף לתכנים שהם על פי דעת תורה בעייתיים ורוח חכמים לא נוחה מהם? זה מרגיש שהעיקר חסר פה מן הספר, אז יכול להיות שיש לימודים שהם בסדר גמור מהבחינה הזאת ולא לומדים אותם מכל מיני סיבות שעלו כאן, כסף, פוליטיקה... אבל עם אלה סיבות נוספות על העיקר, שלגופו של עניין נושא X לא שייך שילמד כפי שהוא, אז זה מה שחשוב לכאורה.
בלימודי מקצוע אין חומר שאסור לדעת
הפוך, אם רב האמהות היו יודעות חלק מהידע הזה בשלב גידול ילדים הוא היה עוזר להן מאוד
רק לבחורות צעירות, ובמיוחד חרדיות זה חומר זר ורחוק מאוד מעולמן
כמו לימודי אנטומיה לעומק, פגיעות מ. הפרעות נפשיות כאלו ואחרות ועוד.
לכן- הציעו, ואני אחזור על זה
ללמד את רב החומר בשלב ראשון ובשנה ג' או ד' לעבור לקורסים האלו
כשהבנות כבר בנות 22
 

reish

משתמש מקצוען
בלימודי מקצוע אין חומר שאסור לדעת
הפוך, אם רב האמהות היו יודעות חלק מהידע הזה בשלב גידול ילדים הוא היה עוזר להן מאוד
רק לבחורות צעירות, ובמיוחד חרדיות זה חומר זר ורחוק מאוד מעולמן
כמו לימודי אנטומיה לעומק, פגיעות מ. הפרעות נפשיות כאלו ואחרות ועוד.
לכן- הציעו, ואני אחזור על זה
ללמד את רב החומר בשלב ראשון ובשנה ג' או ד' לעבור לקורסים האלו
כשהבנות כבר בנות 22
ונחזור על זה שיש היררכיה בלמידה.
יש קורסי בסיס שעליהם נבנה ידע מאוחר יותר.
בשנים ג' וד', עד כמה שזכור לי, יש יום לימודים אחד, השאר סטאז' ועבודות מחקר. אי אפשר למשל לדחות פסיכולוגיה התפתחותית לשנה ג'.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בשנים ג' וד', עד כמה שזכור לי, יש יום לימודים אחד, השאר סטאז' ועבודות מחקר. אי אפשר למשל לדחות פסיכולוגיה התפתחותית לשנה ג'.
וגם לימודים למבחן הרישוי שמתקיים אף הוא בשנה ד'.
ככה שאי אפשר לגשת אליו כשעוד חסרים קורסי בסיס ואין מוסד שיאשר אצלו סטאז' בלעדיהם.

שיכיר נא הציבור החרדי ששולח לסמינרים בכך שבחירות מסוימות הפכו אותו לקהל שבוי בטווח הארוך
כשעוד היה מקום לכולן בהוראה לא הכירו בזה.
והיום כשמכירים מנסים לרבע את העיגול במקום להבין שהכשרה מקצועית לחוד וחינוך לחוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה