דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
ומי יקבע מה התוכן הרצוי והנכון?
תצטרך להיות ועדה רצינית שמורכבת אנשי מקצוע פלוס אנשים שעוסקים בתחום החינוך והולכים על פי הכוונת גדולי ישראל. והם יחליטו
כמו תמיד בציבור שלנו.
(אבולוציה קשור? ומחייבים ללמוד)
 

פרפר

משתמש מקצוען
אין לי מושג איפה למדת
אני יודעת שמחייבים
בין אם הצליחו לעשות עם זה משהו או לא
זה קיים בדרישות,
נשמע ממש מעניין. כי גם אני לא שמעתי מעולם על חובה כזו. ועשיתי תואר בלי שום הנחות. למעשה בכל הלימודים שלי (מקצועות בריאות) לא היה שום חומר בעייתי מבחינה יהודית. אולי תכנים שלא מתאימים לבחורות (יהיו כאלו שיחלקו על זה ויאמרו שמותר לבחורה שכשירה לנישואין להחשף גם לידע אנטומי ורפואי מהגזרה הנ"ל). וצריכים התאמה בצורת ההגשה.
המרצה שלנו לגנטיקה העבירה את החומר בצורה כל כך מותאמת ועדינה, מה שהראה לי שאפשר בהחלט.
אבל הפנטזיות שהולכות פה לגבי חומר הלימודים הנורא והאיום כבר עובר את גבולות הטעם הטוב. ו- @ת'כלס לא הבנתי מה באת להוכיח בסרטון הזה.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
מה שבאתי להוכיח בסרטון האמיתי הזה (יש לו המשך והתחלה)
זה שכדאי מאוד להתחיל להכין מערכות חלופיות ומתאימות 200% לציבור חרדי ירא שמים
ובלי להתפשר על מה שצריך באופן הקפי
לא בגמגומים ולא מעיקומים
 

reish

משתמש מקצוען
\

אין לי מושג איפה למדת
אני יודעת שמחייבים
בין אם הצליחו לעשות עם זה משהו או לא
זה קיים בדרישות,
אז הבאת ציטוטים של כמה סטודנטים/מרצים, מכמה תוכניות לימוד.
אף אחת מהתוכניות אינה ריפוי בעיסוק או הפרעות בתקשורת.
לא למדנו על אבולוציה, ולא על פמיניזם רדיקלי. למדנו חלקים מהתיאוריה של פרויד באופן מצונזר.
ואומרת זאת כבוגרת של שלוחה חרדית של מקום סופר אקדמי.
לא אומרת שלא היו תכנים בעייתיים, אבל הם מסוג ההכרחי למקצוע. לדוגמה אנטומיה. לאף אחד לא היו שאיפות לחלן אותנו. היתה את מלוא הרגישות, וכשבשנה אחת לימדה מרצה שלא הבינה את ההתאמות התרבותיות הנדרשות היא לא המשיכה ללמד.
 

פרפר

משתמש מקצוען
מה שבאתי להוכיח בסרטון האמיתי הזה (יש לו המשך והתחלה)
ואולי נכין סרטון על הבעייתיות של מקומות העבודה אליהן נשלחות בוגרות הסמינרים השמורות והטהורות שרק למדו תכנות בחדר המחשבים בסמינר. בטוחני שיהיו לנו הרבה יותר ציטוטים פיקנטיים.
זה שכדאי מאוד להתחיל להכין מערכות חלופיות ומתאימות 200% לציבור חרדי ירא שמים
ובלי להתפשר על מה שצריך באופן הקפי
לא בגמגומים ולא מעיקומים
אכן. ועל זה כבר דיברו פה הרבה. המערכת הראשונה שצריכה טיפול שורש היא מערכת הסמינרים. וביום שננתק את התלות שלנו במערכת הזו נוכל להתחיל להכין מערכות חלופיות טובות וכשרות יותר.
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
ברור שלא לזה התכוונתי
אז למה הכוונה ?

אשמח לשמוע פרוט, פשוט מנסה להבין מה אני מפספסת
איזו חומר מלמדים במקצועות הפרא ששום אשה בשום גיל איננה יכולה לשמוע ?!
ואם מדובר על נושא של פגיעות - זה הכשרה נפרדת , אומנם מצופה מכל מטפל לדעת ולהכיר אבל בהחלט לא כולם נכנסות לעומק הדברים ומעבירות את הטיפול כשיש צורך למי שהוכשר.
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נשמע ממש מעניין. כי גם אני לא שמעתי מעולם על חובה כזו. ועשיתי תואר בלי שום הנחות. למעשה בכל הלימודים שלי (מקצועות בריאות) לא היה שום חומר בעייתי מבחינה יהודית. אולי תכנים שלא מתאימים לבחורות (יהיו כאלו שיחלקו על זה ויאמרו שמותר לבחורה שכשירה לנישואין להחשף גם לידע אנטומי ורפואי מהגזרה הנ"ל). וצריכים התאמה בצורת ההגשה.
המרצה שלנו לגנטיקה העבירה את החומר בצורה כל כך מותאמת ועדינה, מה שהראה לי שאפשר בהחלט.
אבל הפנטזיות שהולכות פה לגבי חומר הלימודים הנורא והאיום כבר עובר את גבולות הטעם הטוב. ו- @ת'כלס לא הבנתי מה באת להוכיח בסרטון הזה.
בול
אני לא יודעת מה אנשים פה מתחילים לדמיין שמלמדים בקורס גנטיקה
זה יותר מתקרב למתמטיקה, אין שם שום חומר מלוכלך
 

reish

משתמש מקצוען
בול
אני לא יודעת מה אנשים פה מתחילים לדמיין שמלמדים בקורס גנטיקה
זה יותר מתקרב למתמטיקה, אין שם שום חומר מלוכלך
אני אגיד בזהירות, שלדעתי זה לא ממש נכון. אומנם לא מלוכלך, אבל יש חלקים בקורס שאין סיכוי שידברו עליהם בסמינר.
אפשר כמובן להחליט שבחורה שיכולה להתחתן יכולה להיחשף לתכנים האלה ואפשר גם שלא, אבל לא הייתי קוראת לכל הקורס מתמטיקה.
ואם נחזור לדיון המקורי, זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלא ניתן להכניס את המקצועות האלו לסמינרים.
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני אגיד בזהירות, שלדעתי זה לא ממש נכון. אומנם לא מלוכלך, אבל יש חלקים בקורס שאין סיכוי שידברו עליהם בסמינר.
אפשר כמובן להחליט שבחורה שיכולה להתחתן יכולה להיחשף לתכנים האלה ואפשר גם שלא, אבל לא הייתי קוראת לכל הקורס מתמטיקה.
ואם נחזור לדיון המקורי, זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלא ניתן להכניס את המקצועות האלו לסמינרים.
מכאן ועד להגיד שאישה בת 90 שתלמד את הדברים האלה מקבלת עונש לה ולמשפחתה להחשף לדברים שבעייתיים על פי דעת תורה ושאין רוח חכמים נוחה מהם (תגללי טיפה אחורה...) הדרך ארוכה מאוד...
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
מכאן ועד להגיד שאישה בת 90 שתלמד את הדברים האלה מקבלת עונש לה ולמשפחתה להחשף לדברים שבעייתיים על פי דעת תורה ושאין רוח חכמים נוחה מהם (תגללי טיפה אחורה...) הדרך ארוכה מאוד...
ב2 מילים התכחשות למציאות....
העולם היתקדם.......
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
אבולוציה קשור
לא באה בדבריי לעודד אף אחת ללכת ללמוד באקדמיה..
וודאי שבכל דבר הסכנות שלו, וצריך שאלת רב, והככונה לאורך הדרך..
הלכתי ללמוד בעצתו של רב גדול, וקבלתי הככונה בכל שאלה במהלך הלימודים, וממשיכה גם בעבודה (השאלות לא נגמרות..)
אבל די כבר עם דיבורים על הכפירה... זה לא נכון. לא באופן גורף לפחות.
בספר סוציולוגיה למשל היה פרק על ההתפתחות של הדורות, סתירה ליהדות ולבריאת העולם..
המרצה שאינה דתית דילגה על פרק זה..בלימודים ומבחן.
את התכנים המורכבים של פרויד העבירה מרצה חרדית, והיטבה להתבונן בזה באופן שאינו כפירה, ובצמוד למקורות.
היה מרצה שדיברה באופן שאינו הולם על הדתות כולן, הבענו מחאה בשיעור, התלוננו בהנהלה, ונראה שמאז לא לימדה יותר..
כן נחשפנו לתכנים שאינם סטריליים, אבל גם העולם שלנו כזה..עיוותים בתא המשפחתי וכו, דעת חכמים ויהודי מאמין לא נוחה איתם, אבל זה קיים. וגם מורה בסמינר הכי טוב עלולה להיתקל בכאלה בעיות בימינו..
ברור שהמכללה היא לא החממה החשובה של הסמינר, לכן לא הייתי מוותר על שנותיי שם..גם העבודה היא יציאה מאותה החממה.

מוסדות החינוך החרדיים נלחמו ונלחמים למנוע התערבות בתכני הלימודים, ומשך זו בעיה עבורם להכניס תכנים המוכתבים ע"י המל"ג.
עבודה מעשית- זו בעיה להוציא תלמידות מחוץ לכותלי הסמינר, ושיהיו כפופות למשהו אחר, חרדי ככל שיהיה (כך הסביר לנו הרב וולף את הזעקה הגדולה על שירות לאומי).

ולענין האינטרסים-
לא חושבת שמי שכותבת והיא כבר עם הכשרה ונסיון תהיה בעלת אינטרס למנוע..ההיפך.
תמיד יהיה לה את הפור של נסיון וותק עד שהמסלולים ירוצו, אם ירוצו.
וכמו שכבר כתבו לפניי, הרבה יחפשו את בעלות ההכשרה המלאה..
ותמיד אשמח לאחלה משרה של מרצה בתוך הסמינרים...:)
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בספר סוציולוגיה למשל היה פרק על ההתפתחות של הדורות, סתירה ליהדות ולבריאת העולם..
המרצה שאינה דתית דילגה על פרק זה..בלימודים ומבחן.
את התכנים המורכבים של פרויד העבירה מרצה חרדית, והיטבה להתבונן בזה באופן שאינו כפירה, ובצמוד למקורות.
היה מרצה שדיברה באופן שאינו הולם על הדתות כולן, הבענו מחאה בשיעור, התלוננו בהנהלה, ונראה שמאז לא לימדה יותר..
כן נחשפנו לתכנים שאינם סטריליים, אבל גם העולם שלנו כזה..עיוותים בתא המשפחתי וכו, דעת חכמים ויהודי מאמין לא נוחה איתם, אבל זה קיים
על זה מדברים אם יש כפירה אין רב שיכול להתיר ואין רב שיכול ללמוד
וודאי שאנחנו בתור חרדים צריכים להכין אלטרנטיבה יש לנו תורה עשירה אנחנו לא צריכים להיות חילונים סוג ב'
מוסדות החינוך החרדיים נלחמו ונלחמים למנוע התערבות בתכני הלימודים, ומשכך זו בעיה עבורם להכניס תכנים המוכתבים ע"י המל"ג.
כי זה מה שמחזיק אותנו יראי שמיים לא סתם נלחמים אין לנו ענין במלחמות מיותרות
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מה דעתכם על הצעת החוק החדשה?
לאשר לימודים של קורס מזורז או אפילו שנתיים לימודים של י"ג י"ד בסמינרים למקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, תרפיה באומנות וכו'
במקום לימודי תואר של 3.5 שנים הכוללת 1000 שעות הכשרה+ מבחן רישוי
אני חושבת שזה דבר ראשון יפגע בציבור שלנו.
יצאו לשוק מטפלות לא מקצועיות ללא מספיק ידע והכשרה והפגיעה תהיה במטופלים. בילדים שלנו.
מצד שני אכן יש חסר במטפלות בגלל שעד היום זה היה אפשרי רק עם לימדי תואר.
:mad::mad::mad::mad:
גרוע מאוד!
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
כי זה מה שמחזיק אותנו יראי שמיים לא סתם נלחמים אין לנו ענין במלחמות מיותרות
אני איתך.
שמחה שבחרת לצטט חלקים מדבריי, ולחזק את דבריי בכך.
על זה מדברים אם יש כפירה אין רב שיכול להתיר ואין רב שיכול ללמוד
אכן. אבל זה בדיוק מה שכבבתי, שלא למדנו כפירה!!!
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
גם אני למדתי באחת מהמכללות החרדיות מקצוע ממקצועות הבריאות.
בעיקרון הנחו את המרצים לא ללמד דברים מסוימים כמו אבולוציה (והמוסד האקדמי שנתן את התואר הסכים- כי זה באמת לא נצרך לעבודה בתחום), אבל אני לא יכולה להגיד שהמרצים עמדו בזה לגמרי. היה לנו מרצה אחד שהיה אומר כל הזמן "אסור לי לדבר אתכן על... אבל..." ואז לא אומר במפורש, אבל כן רומז. או מרצה אחרת, דתייה, שבנות שאלו אותה על יחס היהדות לאבולוציה, והיא דיברה אתנו על זה. (בגדול אני בעד לפתוח את הנושא ולא להשאיר את השאלות באוויר, אבל צריך לקחת בחשבון שהיחס בציבור הדתי לאבולוציה שונה מהיחס בציבור החרדי. התשובות שהיא ענתה לא נראה לי שהיו עוברות את רבני המכללה)
אז אני בהחלט מבינה את האמירות שהמכללות הן לא לכתחילה. לפחות כמו שעבודה בסביבה מעורבת היא לא לכתחילה.

לכן מעבר לתכנים שיש שיגידו שמתאים ללמוד רק אחרי חתונה ולא לפני, לימודים כאלו בצורה סטרילית לחלוטין לדעתי יכולים לעבור רק אם המרצים בעצמם חרדים, אחרת עלולות להיות פליטות פה. השאלה היא אם אפשר למצוא מספיק מרצים שיהיו גם חרדים וגם מקצועיים...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה