דרוש מידע דופליקטים יונה ספיר

מצב
הנושא נעול.

חיים 8

משתמש מקצוען
אבל התליון מונע כח דופליקטי!
התליון לא מונע כוח דופלקטי, הוא מבטל את הדופלקטיות בעולם כולו!
אם מפעילים אותו הוא מבטל את כל הכוח הדופלקטי בעולם כולו (אגב, איך זה מסתדר עם זה שזה לא קסם?)
אבל הוא לא מונע בסביבתו דופלקטיות.
 

AVITAL34

משתמש מקצוען
התליון לא מונע כוח דופלקטי, הוא מבטל את הדופלקטיות בעולם כולו!
אם מפעילים אותו הוא מבטל את כל הכוח הדופלקטי בעולם כולו (אגב, איך זה מסתדר עם זה שזה לא קסם?)
אבל הוא לא מונע בסביבתו דופלקטיות.
למה לא מונע?
הוא מנע מהסקנדר של דני להיכנס, ואם הבנתי נכון גם מטהולא להתחבר לסקנדרים שלו שיבואו להציל אותו.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
השאלה היא על הספר הזה ספציפית כי הוא פנטזיה?
מרגל להשכרה עבר? ספרים, בכללם, עוברים ביקורת כזאת?
לא קראתי את הספר
אבל מקריאת האשכול פה אני יכולה להבין את השאלה
לא נשמע ספר "חרדי"
ואם כך- מה ההבדל בינו לספרים גויים?
אולי אפשר לכנות אותו פנטזיה "נקיה"

נ.ב. זו לא ביקורת, זו נקודה למחשבה...
 

AVITAL34

משתמש מקצוען
לא קראתי את הספר
אבל מקריאת האשכול פה אני יכולה להבין את השאלה
לא נשמע ספר "חרדי"
ואם כך- מה ההבדל בינו לספרים גויים?
אולי אפשר לכנות אותו פנטזיה "נקיה"

נ.ב. זו לא ביקורת, זו נקודה למחשבה..
השאלה שלי באמת הגיעה מהתענינות.
גם אני יכולה להבין את השאלה
מה זה ספר חרדי? כל הענין אם הספר טוב או לא, הוא האם הוא מספר סיפור חיים חרדי?
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
השאלה שלי באמת הגיעה מהתענינות.
גם אני יכולה להבין את השאלה
מה זה ספר חרדי? כל הענין אם הספר טוב או לא, הוא האם הוא מספר סיפור חיים חרדי?
לא חושבת. לא זה ולא זה.
קודם כל לדעתי הקריטריון הבסיסי הוא ספר נקי. וגם יש העניין של המסר שצריך להיות ברוח חרדית אמונית.
אבל בהחלט שאלה מעניינת
 

סופר סתם.

משתמש חדש
@יונה ספיר
"מדינת אוטופרט
דני התעורר בבעתה ושלח יד לאפו, הוא חלם שהסקנדר שלו מתמוסס ואפו נקטע, ואז הוא נזכר, שזהו אין יותר דופליקטים, וגם אין את המדינות המוכרות, אין את סיים ולמרות זאת כולם שוים, אין יותר גם מלך באוטוקרט ולמרות זאת ישנו שלטון חזק ועוצמתי שמביא שגשוג, כמובן פיוצ'ר התמוססה כסקנדר ולו משום שאין מי שנזקק לפיתוחיה, אינדווידואל לא מפתחת יותר כישורים אישיים יען כישוריו של כל בן אנוש מתעלים ומתמקסמים, והעולם כלו גן עדן כך שאין שוב מקום לפרדייס, כן משיח בסוף הגיע כמה שזה היה נראה רחוק, מתברר שלדופליקטים היה חלק לא מבוטל בזיכוך האנושות לקראת ביאת משיח, אך ברגע שמשיח הופיע התבטל לו הכח הדופליקטי שנועד מעיקרו לכך."

כמובן אני לא בא להשתוות ליונה היא סופרת מוערכת ואני סתם סופר, אבל באתי להבהיר בדברים נקודה שקצת דיברו בה על אודות העתיד העגום שספיר מועידה לצאצאינו שלא יזכו לביאת גואל, ולוואי ותתבדה ומשיח יבוא במהירות גבוהה מהדלפקטות, לא שאני חושב שיש בעיה לכתוב ספר דמיוני מה יקרה אילולי יבוא משיח, רק חשוב שהנקודה תובהר שלא זה העתיד לו אנו מייחלים.
עכ"פ דעתי האישית היא שהספר פורץ דרך ויביא בעקבותיו ספרות ענפה ומבורכת בציבור החרדי, מחכה כבר לכרכי ההמשך ומקווה שיצאו במהירות דופליקטית.
נ.ב. יכול להיות שזה מתאים יותר לאשכול בפורום כתיבה אבל מה אעשה שאין לי את הזכות להצטרף לשם...
 

michalor

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אכן
הקטע הזה לא ברור
פעמים רבות נכתב שזירו הוא דולפליקט

כשמסופר על הפגישה של מקס וזירו בעמק השדים כתוב שם שזירו אומר למקס - "במסדר הדופליקטים מכנים אותי זירו"
אני הבנתי מזה שזירו הוא דופליקט?
כל שאר הפעמים שמובן מהספר שהוא דופליקט הסתדר לי לבסוף לפי ההשערה של @אמת מארץ תצמח -

תמיד שכתוב שהוא דופליקט, זה בדו שיח של הדופליקטים.
כלומר: הם בטוחים שהוא דופליקט, שרוצה לשלוט במסדר.
הם לא חולמים שמדובר באדם רגיל, ושהמטרה הראשונית שלו היא בכלל להיפך לדופליקט.
הוא אמר לדני שהוא רוצה להיות המאסטר.


האמת שיש לי איזושהיא השערה פרועה, נראה מה יחשבו כאן...
נראה לי שישי הוא משתף פעולה של זירו, בגלל:
1. זירו יודע יותר מדי על הקבוצה, די ברור שיש לו שתול שם יש איזה קטע שהוא מדבר על האופי של קותי, מאיפה הוא יודע בכלל על המדריך?
2. בסוף הספר (כשהקבוצה יוצאת השיג נוצה) אז מופיע שישי יודע להשתמש בנשק והוא מתחמק מהשאלה מאיפה הוא יודע
3. טיפות הדם הסגולות..., יש מישהו שעוקב אחרי דני.
 

AVITAL34

משתמש מקצוען
כשמסופר על הפגישה של מקס וזירו בעמק השדים כתוב שם שזירו אומר למקס - "במסדר הדופליקטים מכנים אותי זירו"
אני הבנתי מזה שזירו הוא דופליקט?
הוא יכול לדעת שכך מכנים אותו אצל הדופליקטים מדופליקט, לא מוכרח שהוא בעצמו אחד כזה.
 

חיים 8

משתמש מקצוען
למה לא מונע?
הוא מנע מהסקנדר של דני להיכנס, ואם הבנתי נכון גם מטהולא להתחבר לסקנדרים שלו שיבואו להציל אותו.
הוא לא מונע, כי זה כתוב בספר, בשבועת היורהמנטום הוא אומר שהתליון מבטל את הדופליקטיות מהעולם, לא רק בסביבתו של התליון.
דבר שני, אם התליון מבטל את הדופליקטיות למה זירו קשר את הידיים של דני שלא יוכל לזוז? כדי שלא יזמן את הסקנדר שלו, אם התליון מבטל את הדופליקטיות למה הוא צריך לקשור את הידיים של דני?
בנוגע לטהולא, זה הז'אנר, יש משהו מאחורי זה, אני מאמין שזה יתברר בהמשך.
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בל באתי להבהיר בדברים נקודה שקצת דיברו בה על אודות העתיד העגום שספיר מועידה לצאצאינו שלא יזכו לביאת גואל,
אבל מה פתאום נפלו דווקא עליה?
עם כל הכבוד יש עוד סופרות שכתבו על העתיד "אחד מאלף" למשל, שמה זה מציאות בכלל עגומה, אירן שולטת על ירושלים...
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תכלעס' חברה אוהבים לקרוא משהו שאפשר להתחבר אליו ולא מדע בדיוני.
בטוח??
כי אני מכירה המון מסביבי שיותר אוהבים את הפנטזיה והמד"ב (כולל אני ;) )
ספרים זה עניין של טעם כמו כל דבר אחר, למשל לא נראה לי שכמות האנשים שאוהבים צבע סגול גוברת על כמות האנשים שאוהבת צבע ירוק וכן להיפך.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
איך טהולא הביא לזירו את הכדור אם התליון מנע ממנו לתקשר עם הסקנדרים שלו?
כנראה זירו הראה לו את התליון,
ואז הוזיז את התיליון רחוק וטהולא יכל להביא את הכדור
"הקפאה היא כח די בסיסי" (פרופסור אנגלר),
בהמשך הספר דני אומר- "אני מקפיא אנשים, חפצים, בעלי חיים.... זה לא כח העל שלי?"
"כן, מסתבר כך". (מקסימיליאן).
-- אז הקפאה זה כח בסיסי שנראה שיש אותו לכל הדופליקטים, או כח על מסוים?
כל דופליקט מתחיל עם כח על אחד
כנראה לא כל כוחות העל הם בסיסיים, אלא רק הקפאה ועוד כמה בודדים
כשדני התעורר אחרי שזירו השליך אותו מראש הצוק הוא לא זכר כלום.
"זירו הזדהה בפניו?" השתאה אונטריו. "זו עליית מדרגה! על מה הוא דיבר איתו?"
"איני יודע. לא שמעתי, רק ראיתי."(מקס). והוא", החווה בראשו לעבר דני. "אינו זוכר דבר".
באולם המועצה העליונה דני אמר לטהולא-
"הוא רצה שאזמן את הסקנדר שלי...לא הצלחתי".
איך דני ידע מה זירו רצה, הוא הרי לא זכר דבר, ומקס לא שמע.
שאלה קשה...
אולי חור בעלילה?
כשמקס רצה להוכיח לדני שהוא סקנדר אחרי שעברו לבועת האוצרים, הוא הראה לו שהרגל שלו לא פצועה.
אם דני כל הזמן הזה היה סקנדר, איך הוא היה פצוע? למה לפני שהגיע לבועת האוצרים הרגל שלו היתה פצועה?
לא, הסקנדרים נרפאים לא כל הזמן, אלא רק כשהם מגיעים לבועת האוצרים.

כמה נקודות:
* כל ספר ראשון בטרילוגיה נמכר הרבה הרבה פחות מהבאים
כי אנשים לא רוצים להתחייב לקניה של כל הבאים בתור... רוב האנשים משאילים את הספר הראשון,
ואחרי שנדבקים בקסמו קונים את הבאים...
כמובן שהגיוני מאוד שהספר נמכר הרבה פחות
זוהו ז'אנר חדש בציבור שלנו, האנשים עוד לא מכירים.
* משומה אוהבים להעיר יותר ליונה ספיר מלסופרות אחרות
יש מלא ספרי מדע בדיוני על העתיד, יונה ספיר רק המשיכה פה גימיק מוכר
ע"ע מחר יהיה יפה - תמר מור, אחד מאלף - מיה קינן, ועוד ספרים נוספים

ואני חושבת שאנחנו צריכים לבקר את הספרים האלו מתוך הבנה שיש פה בן אדם שהמציא מחדש את סוגת פנטזיה בציבור החרדי
א היה לה מאיפה ללמוד איך כדאי לכתוב זאת, לא היה לה שום ספר להשראה
אני חושבת שמגיע לה צלש ענק, ואני כותבת את זה בשביל לתת לה אותו
@יונה ספיר - תודה ענקית. אנחנו אוהבים אותך. :love::love::love:
 

אח של אמי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תגובתי לאחר קריאת הספר:
במילה אחת:
י - צ - י - ר - ה - !
אם הרף של יונה ספיר נחשב גבוה (והוא מאו--ד גבוה) הרי שכאן הוא פי כמה וכמה. היה צורך ליצור עלילה מאפס, ללא תשתיות וללא תחקיר ע"י חיפוש בגוגל. היה צורך ליצור מציאות חדשה שתשמש כקרקע להלך העלילה. אותה מציאות חדשה שנרקמה בכזו אומנות גאונית ומחשבתית הביאה לכדי התגלמותה של הסדרה שיש בה כדי להתגאות ברף הספרותי אליו הגענו כמגזר.
יונה ספיר הצליחה לעשות משהו שרבים רצו אבל פחדו, נמנעו מלשלוח ידיהם בין המושגים והפנטזיות שהיו נטע זר במחננו, ומשום ש"חדש אסור מן התורה" לא נותרבידם של הסופרים והסופרות אלא להמשיך על פי הקונספט העלילתי שכבר קיים במגזר.
אבל יונה ספיר באה לחדש, כמו תמיד, אף פעם היא לא הייתה 'עוד סופרת', להזכירכם היא זו שיצרה את המודל של העלילות שנעות על ציר מוסד-סחיטה-איומים ברצח-הרוגים וכו' מה שגרם עם השנים להיווצרותם של חקיינים רבים שמנסים לחקות את "מרגל להשכרה".
וכמו אז, כך גם היום, שנת תשפ"ד, הביאה יונה ספיר עולם חדש של כתיבה למגזרינו, פתח שיגרום לחקיינים נוספים שינסו לחקות את הקונספט.
מעבר לעלילה ישנו רובד נוסף שאותו לא תמצאו אצל אף סופר או סופרת מלבד יונה ספיר, תקראו עמוד אחרי עמוד אבל אל תשכחו לאסוף צידה לדרך, שימו לב למשפטים ולמסרים שאותם היא שוזרת ביד אמנת בין השורות. משפטים מעצימים, מחכימים ומדרבנים שלא תמצאו כתוב על אף מגנט או סטיקר. זה דוגמא לספר חולין שמייעל, מעצים ומחכים את החיים, נותן כלים להתמודדויות ופותח דרכי חשיבה מגוונות.
שאפו! הבו גודל לספרות החרדית!
 

AVITAL34

משתמש מקצוען
כנראה זירו הראה לו את התליון,
ואז הוזיז את התיליון רחוק וטהולא יכל להביא את הכדור
אז למה טהולא בזמן הזה לא הביא את הסקנדרים להציל את עצמו?
לא מראים שהוא איים עליו או משהו..
הוא לא מונע, כי זה כתוב בספר, בשבועת היורהמנטום הוא אומר שהתליון מבטל את הדופליקטיות מהעולם, לא רק בסביבתו של התליון.
דבר שני, אם התליון מבטל את הדופליקטיות למה זירו קשר את הידיים של דני שלא יוכל לזוז? כדי שלא יזמן את הסקנדר שלו, אם התליון מבטל את הדופליקטיות למה הוא צריך לקשור את הידיים של דני?
בנוגע לטהולא, זה הז'אנר, יש משהו מאחורי זה, אני מאמין שזה יתברר בהמשך.
עזבו לקשור ידיים, לאורך כל הספר דני זימן את הסקנדר שלו.. מה עם התליון בזמן הזה?
והשאלה שהכי לא הבנתי- אם הוא מבטל כוחות, איך בנדו ראה אותו מבעד לחולצה?
מבירור שערכתי בחנויות הספרים הספר דופליקטים עוד לא נגמר מהמדפים בערב החג, וזה שיא יחסית ליונה ספיר ואייל גלבוע, והם טוענים שהציבור מצביע ברגליים נגד הספר, מי ששמע או קרא פרק טעימה, וכמו שרוב הציבור לא אהב את אחד מאלף.
עזבו את ההשקפה, תכלעס' חברה אוהבים לקרוא משהו שאפשר להתחבר אליו ולא מדע בדיוני.
כשאני חיפשתי את הספר לפני החג, לקח זמן עד שהוא הגיע. אולי לכן לא נגמר.
להגיד שהציבור מצביע נגד הספר זה קצת מוקדם וקצת יומרני. הציבור עוד לא הספיק לקרוא, אז מפה ועד 'הציבור מצביע ברגליים נגד..'
ובנוגע להכללה בסוף, פחות.
בהחלט יש חבר'ה שאוהבים לקרוא משהו שאפשר להתחבר אליו ולא מדע בדיוני. לא אומר שומדבר על הספר. יש גם הרבה הרבה שאוהבים.


מודה שהטעימה היתה נראית לי לא משהו... לא בניתי עליו כל כך.
אבל אין קשר בינה לבין הספר. הוא הרבה יותר יפה.
 

AVITAL34

משתמש מקצוען
לפי ההסבר אח"כ הסקנדר של דני בבועת האוצרים ידע הכל, רואים במהלך הספר (גם לפני הגילוי) שהוא יודע יותר מדני.
כן?
יכול להיות שזה ההסבר, לא שמתי לב שהוא יודע יותר, וגם לא זכור לי הסבר שהוא ידע הכל.
המשפט שמקס אמר שדני לא זוכר וכו' היה בבועת האוצרים, אז הוא כאילו לא ידע שהסקנדר של דני שם יודע יותר?
מעניין.
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וגם לא זכור לי הסבר שהוא ידע הכל.
כשדני נפצע מהזאב מפורט שהוא יודע הכל לכן הוא בהתחלה לא רצה שהסקנדר השני יחליף את דני כי הוא לא יודע את מה שהבייס של דני לא יודע.
המשפט שמקס אמר שדני לא זוכר וכו' היה בבועת האוצרים, אז הוא כאילו לא ידע שהסקנדר של דני שם יודע יותר?
גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזו ובכל זאת אח"כ מובהר שסקנדר בועת האוצרים מלכתחילה יודע הכל- על דני ועל המסדר (עוד לפני דני).
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
כן?
יכול להיות שזה ההסבר, לא שמתי לב שהוא יודע יותר, וגם לא זכור לי הסבר שהוא ידע הכל.
המשפט שמקס אמר שדני לא זוכר וכו' היה בבועת האוצרים, אז הוא כאילו לא ידע שהסקנדר של דני שם יודע יותר?
מעניין.
לדעתי זה פשוט חור בסיפור
שתמיד אצל יונה ספיר אנחנו עולים על זה, בגלל הקריאה העיונית והחמידה לעומק של הסיפור...
בואו, אחרי 6 פעמים שקראתי את הספר זה כבר קריאה לשם ביקורת...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה