נכתב ע"י חגי פאהן;1616074:
זה יפה
אפשר לבזבז דקה מזמנך שתריץ את הקטעים הללו באפשרות 1?
עיקר התגלות התורה ועבודה היא בארץ ישראל כי אין תורה כתורת ארץ ישראל (ב"ר טז, ד). ומחמת שקודם שבאים להתגלות צריכים להתנסות ולהצטרף בגלות של הע' לשון היינו בתאוותיהם והעיקר בתאות ניאוף שהוא הרע הכללי של כל הע' לשון - על כן קודם שקבלו ישראל התורה ובאו לארץ ישראל נצטרפו תחלה בגלות מצרים שהיו מושלים אז על כל האומות, ומצרים היא ערות הארץ ושטופי זימה כי שם עיקר התגברות תאות ניאוף, ומחמת שתאוה זו הוא בחינת מלכות הרשעה אלהים אחרים ע"ז - על כן היתה גם כן מצרים מלאה גילולים וע"ז כמאמר רז"ל (רש"י שמות ט, כט), ועל כן גם ארץ ישראל בעצמה היתה תחלה ביד כנען ושאר עממין שהיו גם כן שטופים בע"ז ובעריות מאד שזה בחינת מה שהזכיר הכתוב (ויקרא יח, ג) כמעשה ארץ מצרים וכמעשה ארץ כנען לא תעשו וכו' כי את כל התועבות האלה וכו' ואקוץ בם, ועל כן הוכרחו לצעוק הרבה קודם שיצאו ממצרים - כי זה בחינת הצעקות שקודם ההולדה שהיא בחינת התגלות התורה ועבודה.
גם עיקר אמונת היחוד וקבלת עול מלכות שמים שכלול בשמע וברוך שם וכו' הוא בארץ ישראל - כי שם עיקר שלימות האמונה כנ"ל ואמרו רבותינו ז"ל (כתובות קי
כל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלו"ה.
והיא בעצמה בחינת מלכות דקדושה בחינת ים של שלמה העומדת על שנים עשר שבטי יה - ועל כן נתחלקה ארץ ישראל לשבטים (ב"ב קכב.). וקודם כניסתן לארץ שרצה להתגבר עליהם קליפת בלעם ימ"ש והיה אז מעשה זמרי כתיב אחר כך (במדבר כו) ויהי אחרי המגפה וכו' ונמנו אז בני ישראל כל הי"ב שבטים וכל הראשי בתי אבות שהם הע' נפש, ודייקא אז במספר זה כתיב החנוכי הפלואי ודרשו רז"ל שמי מעיד עליהם לפי שהיו האומות מבזין אותם וכו' - היינו שלא האמינו שיכלו ישראל לעמוד בשלימות בנסיון תאוה זו בהיותם במצרים, לפיכך הטיל הקב"ה שמו עליהם וכו', וזה בחינת (ישעיה לח, יא) יה בארץ החיים דייקא, ואחר כל המנין הזה כתיב וידבר ה' וכו' לאלה תחלק הארץ - כי כל זה היה הכנה לחילוק ירושת ארץ ישראל, ועל כן כתיב לשמות מטות אבותם ינחלו אלו יוצאי מצרים וכו' - וזה מחמת שעיקר הכניסה לארץ ישראל הי' על ידי הצירוף שנצטרפו תחלה במצרים כנ"ל.