דרוש מידע דברים פשוטים שלא ידעתי

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
א. במגירה של האבקה ולא של המרכך
ב. לא נראה לי שיש צורך בבגדים לבנים כל המטרה שלו זה לשמור על הצבע של הבגד
ועל הדרך לתחזק את המכונה


לגבי ריח טיגון, עשן טיגון, קצף בטיגון
יש להכניס לשמן כמה חתיכות גזר תלוי לפי כמות השמן וגודל המחבת
זה עוזר פלאים
עד כמה שידוע לי זה מונע ספיגה יתרה של שמן
לא מונע ריח
 

גינדי

משתמש מקצוען
לגבי ריח טיגון, עשן טיגון, קצף בטיגון
יש להכניס לשמן כמה חתיכות גזר תלוי לפי כמות השמן וגודל המחבת
זה עוזר פלאים
כשמטגנים שניצלים קציצות וכו' הגזר מונע מהשמן להיות שחור .
לדוגמא בשניצלים השומשום נדבק לגזר וזה חוסך מלשטוף כל סיבוב את המחבת.
תנסו ותיהנו!
 

מוריה שיטרית

מוריה עיצובים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אם סכים בשמן זית את הסכין נוכל לחתוך בו בצל בלי לבכות
לא רק לסוך את הסכין בשמן זית
אלא, גם מי שמרכיב עדשות מגע בעיניים יכול לחתוך בצל בכמויות בלי לבכות..... ובלי מריחת הסכין בשמן זית.
 

מוריה שיטרית

מוריה עיצובים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ציצית גופיה - איך מכבסים ושומרים על החוטים לבנים?
אני מכבסת ביד, עירבוב של מים ואקונומיקה,
שומרת שלוש - ארבע ציציות ומכבסת אותם יחד,
וכך גם החוטים נשמרים לבנים וחדשים בלי קשרים.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לדוגמא בשניצלים השומשום נדבק לגזר וזה חוסך מלשטוף כל סיבוב את המחבת.
הפטנט הכי טוב, לטגן בתוך נייר אפיה. לשים ניר אפיה במחבת, עליו ליצוק את כל השמן, ולטגן כרגיל. בסיום שופכים את השמן ואם מצליחים לעשות את זה יפה המחבת נשאר יבש ונוצץ.
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
כאחד שחושב שהוא יודע הרבה דברים..
ראיתי היום זוג במסעדה,
לפני שמזגו להם משקה קר בכוס ח"פ הגברת ביקשה לעיין בתחתית הכוס..
היא הרימה את הכוס כלפי האור, ראתה מה שראתה ואמרה למוזג "זה בסדר"..

אני כמו תמיד הייתי חייב..
גברת מה חיפשת בתחתית הכוס?
מה ראית שם שזה בסדר?
היא בטח חשבה "עוד חרדי פרימיטיבי.." והתחילה להסביר:
בכל כלי פלסטיק יש מתחתית משולש עם מספר,
ממספר מסמן את שם החומר שממנו עשוי חומר הגלם ולאיזה שימוש הוא התאים..

עמדנו מרותקים עד לסוף ההרצה שלה ורצנו לבדוק לבד..
ואכן גברת יודעת דברים שאנחנו לא ידענו, יש משולש עם מספר בתחתית..

הגעתי הבייתה רצתי לגוגל ואכן זו תורה בפני עצמה -
תדפיסו לכם (כמוני) ותתלו על המקרר..
מהיום כל כלי תבדקו אם המספר מתאים לשימוש.

מה בעצם אומרים המספרים?​

סימון למוצרים אשר עשויים מפוליאתילן טרפטאלט הידוע בכינויו PET. מכינים ממנו בעיקר בקבוקי סודה, בקבוקי מים, בקבוקי חומרי ניקוי וקופסאות לתרופות. הוא פלסטיק שנחשב יחסית בטוח מבחינה בריאותית ואפשר למחזר אותו. מה שכן יש הטוענים שאם משתמשים באותו מיכל לאורך זמן או שאם הוא נחשף לחום הוא מהווה בית גידול מצוין לבקטריות ועלול לפלוט ביספנול A. זהו חומר מאוד לא בריא שמשבש את הפעילות ההורמונלית של הגוף. PET ניתן למחזור – הבקבוקים שנזרקים לכלובי המחזור נגרסים לגרגרים שמהם מייצרים מוצרים כמו: סלסלות, מוצרים לטקסטיל, ריהוט גינה, ספסלים ופחי אשפה שאותם כבר אי אפשר למחזר שוב.

סימון למוצרים אשר עשויים מפוליאתילן בצפיפות גבוהה או בכינויו HDPE. מכינים ממנו בעיקר מיכלים לנוזלי ניקוי, מיכלים לחלב, מיכלים לתמרוקים (שמפו, מרכך, סבון), שמנים למכוניות, סוגי צעצועים שונים וצינורות אנסטלציה.

סימון למוצרים אשר עשויים מפוליוויניל כלוריד או בכינויו PVC. מכינים ממנו בעיקר צינורות אינסטלציה, לוחות שקופים, בקבוקים, כיסויים, ריפודים וצפוי חוטים. עוד לא הוכח מחקרית שהחומר עצמו רעיל, אבל ידוע שכאשר הוא מתפרק הוא משחרר חומרים מסרטנים, לכן מאוד לא מומלץ להשתמש בו בכל הקשור למזון, ביחוד חימום מזון.

סימון למוצרים אשר עשויים מפוליאתילן בצפיפות נמוכה או בכינויו LDPE. מכינים ממנו בעיקר שקיות קניות, שקי אשפה ויריעות גמישות לחממות. מבחינתי הוא אויב הציבור מספר אחד ולא בגלל החומרים שנפלטים ממנו, אלא בגלל שאנחנו מתייחסים אליו בזילות ולא מהססים להשתמש בו בצורת שקית קניות תמימה שבעצם היא ממש לא תמימה.

סימון למוצרים אשר עשויים פוליפרופילן או בכינויו PP. מכינים ממנו בעיקר בקבוקי תרופות, כלים חד פעמים, מעדנים ומוצרי חלב, חיתולים, ושקי לפינוי אשפה כבדה.

סימון למוצרים אשר עשויים פוליסטירן או בכינויו PS או בשמו הידוע ביותר קלקר! מכינים ממנו בעיקר כלים חד פעמים, אריזות שקופות או צבעוניות, עטים, צעצועים שונים, כלי כתיבה, מיכלים לבידוד כמו ג’ריקנים או צידניות והוא משמש כחומר אריזה והגנה על מוצרים רבים. עוד אויב ציבור מכיוון שקצב ההתפרקות שלו איטי מאוד וכנראה שגם נכדי נכדנו יזכו לראות את האריזות שלנו בעוד מאות שנים, זה כמובן לא מונע משום חברה להמשיך להשתמש בו עוד ועוד. ובנוסף, הוא פולט חומרים מסרטנים, במיוחד כאשר מחממים אותו.

code7הסימון הבא ייחודי לעומת שאר הסימונים. סימון מס’ 7 אומר – כל סוג פלסטיק אחר. מה זה אומר? זאת יכולה להיות קומבינציה של מספר סוגים של פלסטיק שכמעט בלתי אפשרי למחזר או פלסטיק אשר עשוי מחומרים ביולוגים. בדרך כלל היצרנים מוסיפים מתחת לסימון מס’ 7 את שם הפלסטיק ואם לא אז יהיה רשום OTHER. הכוס המדוברת שאיתה פתחתי עשויה מפלסטיק שמתכלה ביולוגית וליד הסימון צוין גם שם החברה שטוענת שניתן לקמפסט את הכוס בקומפוסטר רגיל. עוד סוג פלסטיק שמסומן בסימון מס’ 7 הוא פוליקרבונט או בכינויו PC (מופיע מתחת לסימון) שמייצרים ממנו את מיכלי מים כמו אלו של חברות המים המינרלים או בקבוקים אישיים רב פעמיים. המחקרים לגביו סותרים אחד את השני, יש הטוענים שהוא בטוח ויש הטוענים כי גם הוא פולט ביספנול A.


צפה בקובץ המצורף 1136340
יפה מאוד
רק לא הבנתי
באיזה מספרים מותר להשתמש ולאיזה צורך
אשמח להסבר..
 

כריתי

משתמש פעיל
יום אחד גיליתי תוך כדי תנועה פתרון לעור של המושטים
הצמדתי נייר כסף מלמעלה על המושטים (העור כלפי מעלה)
ברגע שיוצא מהתנור פשוט מעיפה בתנועה את הנייר כסף והעור פשוט נשלף
נראה לך שזה ילך גם עם סלמון?
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
במשפחה גדולה צריך לשדך כל שבוע עשרות זוגות גרביים.
ויצרני הגרביים כנראה בכוונה לא מייצרים שתי גרביים זהות, כדי שיקנו ויקנו. כך שיש מאות גרביים בארון/מגירה ואין אחת מהם דומה לחברתה.
אחרי שנים נכנענו והבנו שלפחות אצל הבנים שתשעים אחוז מהגרב מכוסה בנעל והמכנס, אז בשביל העשר אחוז שנראה כלפי חוץ מספיק עשר אחוז התאמה...
(ואגב זה גם הבנות זוכות לזוגות גרביים "מן השמים").
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה