שיתוף - לביקורת גם אם לא ביקשת סליחה...

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

מצפה ופועל לישועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
יפה מאוד! הן התוכן והן הכתיבה. אהבתי בעיקר את הסיום.
אם זה הי' סיפור ארוך הייתי אכן אומר שעדיף לתאר מעשים במקום להאריך בתיאורים אודות עצמו אבל לסיפור קצר שלא רוצה להעלות יותר מידי סיטואציות זה בסדר גמור.
אני הבנתי מקריאה ראשונה שהעובדה שהתגלה לו שאבא שלו בעצם אסיר, אטמה לו את הלב וסתמה את הרגש.
אבל בהמשך הסיפור התברר לי שכנראה עצם המעשה של יגאל שקרא את זה בקול על כל מה שזה יצר- גרם לו לאבד אימון באנשים, ולהעיף כל רגש ממנו והלאה. (אחרת מה הפואנטה של הסליחה וכו'?)
אני גם לא הבנתי את זה. חשבתי שכל הקטע עם המכות עם יגאל הי' נתפרצות של מתסכול על מי שחשף בפניו את המידע המזעזע ולא שזה הי' העניין עצמו.
 

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אם כבר-
לי לא היה כל כך ברור הדרמה מסביב זה.
מה היה פה?
היה עומרי, שהיה ילד טוב, והפך לעומר שמצטייר כגבר קשוח שלא אכפת לו מכלום ומאיש.
אבל חוץ מזה שאמרו לי את זה בפירוש- לא באמת ראיתי את זה בסיפור.
איך אני אמורה לדעת שעומרי הוא ילד טוב? אז כתוב, אוקיי, אבל לפי חלק מהמעשים והמחשבות שלו (ובכוונה אני מדגישה- חלק, כי חלקם כן שמרו על האפיון כמו שהוא כתוב במפורש)- אני דווקא רואה אותו כילד לוחם וחסר מצפון. אז נכון שהוא ילד, אבל שה תמים הוא לא בשום שלב.
ואז הוא הופך לעומר-
מה הופך אותו לגבר קשוח? כזה ששונא אנשים?
אני הבנתי מקריאה ראשונה שהעובדה שהתגלה לו שאבא שלו בעצם אסיר, אטמה לו את הלב וסתמה את הרגש.
אבל בהמשך הסיפור התברר לי שכנראה עצם המעשה של יגאל שקרא את זה בקול על כל מה שזה יצר- גרם לו לאבד אימון באנשים, ולהעיף כל רגש ממנו והלאה. (אחרת מה הפואנטה של הסליחה וכו'?)
קצת התבלבלתי, כי לפי ההתנהגות הדי-לא-חלקה שלו בהתחלה, לא חשבתי שהוא אמור כילד לקחת את המעשה הזה כל כךךך רחוק- ולשנות לגמרי כיוון ודרך... (שונא אנשים- זו התבטאות עוצמתית ויפה!! היא מבטאת אמירה כל כך חזקה, שבתודעה היא אמורה להתייצב כתשובת משקל למשהו חמור באמת...)

וואו, נדירים הסיפורים שאני משקיעה בהם מחשבה ככה, מקריאה אחת סתמית בפורום...
זה אומר רק טוב.
אז טוב, דבר ראשון כנראה שכל סופר מכניס קצת מעצמו לתוך הדמויות, ולא לגמרי הצלחתי להימנע מזה... אבל חוץ מזה, מה שחשבתי זה שהאופי שלו הוא אכן עצמאי קצת, לא לגמרי מסכים עם מה שאומרים. (התחשבתי גם בסביבה בה הוא גדל, בשכונה פשוטה כלשהי...) אבל כיון שהוא גדל בביתה של סבתא שלו, עם החינוך שלה, הוא יודע שצריך כבוד למבוגרים. זה א'.
מה שהפך אותו לגבר קשוח היה הזריקה של האמת בפרצוף, שניפצה לו את התמימות שהייתה בו עד אז. ילד לא תמיד יכול להבין את התמונה השלמה. מבחינתו, חבר שמספר לו דברים כאלה על אבא שלו - הוא רע, ורשע. וכאן נכנסת הנקודה שהזכרתי קודם - נשאר בו עוד ילד קטן, ולכן גם התגובות שלו לא פרופורציונאלית, כמו ילד.

אבל לקחתי את הדברים לתשומת לב, כי אני שומעת בהחלט שיכול להיות שהיה כדאי לחדד קצת... תודה!
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
והנה הגיעה התשובה מהאקדמיה:

שלום רב,

יש היגיון בשני הניסוחים כמו שהסברת, אך למיטב ידיעתי מקובל לנקוט תמיד "מכל סוג שהוא", כלומר בניסוח הזה הכוונה היא לסוג.

בברכה,
תמר קציר
 

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני גם לא הבנתי את זה. חשבתי שכל הקטע עם המכות עם יגאל הי' נתפרצות של מתסכול על מי שחשף בפניו את המידע המזעזע ולא שזה הי' העניין עצמו.
לוקחת לתשומת ליבי לחדד את זה... למרות שבעיני זה לא סותר. הוא התפרץ על מי שחשף אותו למידע בלי לחשוב יותר מדי, וכילד נחרט לו במוח שיגאל הוא האשם במציאות הזאת. לי נראה שילדים הרבה פעמים תולים אשמה במי שהיה הגורם גם אם הוא לא באמת אשם, לא? וכמו שאמרנו, עדיין נשארה בו התפיסה הילדותית...
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מה שהפך אותו לגבר קשוח היה הזריקה של האמת בפרצוף, שניפצה לו את התמימות שהייתה בו עד אז. ילד לא תמיד יכול להבין את התמונה השלמה. מבחינתו, חבר שמספר לו דברים כאלה על אבא שלו - הוא רע, ורשע. וכאן נכנסת הנקודה שהזכרתי קודם - נשאר בו עוד ילד קטן, ולכן גם התגובות שלו לא פרופורציונאלית, כמו ילד.

צודקת. זה נכון לגמרי ומשקף בהחלט את החיים עצמם. רק שאיכשהוא בסיפור זה נבלע לי, ובלי ההסבר שלך לא הצלחתי לשייך תגובה לטריגר.
תודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה