תודה על ה"מראה מקום" (זה בסוף הפרשה, ולא הספקתי לראות זאת ברש"י בשבת בין גברא לגברא...). אם לדייק בדברי רש"י - הוא אינו שולל כי הכאה היא משורש נכה, אלא שולל את היות המלה "נֻכָּתה" מבנין הופעל, לפי שאין הנ' מחליפה את תחילית הה"א של הופעל עבר:
"נשברה ל' פרעה נכה, נכאים. וכן לא נכו. ולא יתכן לפרשו ל' הכאה(בבנין הפעיל) שאין נו"ן במקום ה"א לפרש נוכתה כמו הוכתה נכו כמו הכו אלא הנו"ן שורש בתיבה והרי הוא מגזרת (איוב לג) ושפו עצמותיו" - וְשֻפּוּ - מה עניין דוגמא זו לכאן? אלא כמו ש"שֻפו" בבניין פֻּעל כן נוכתה בבניין פועל ולא בהפעיל.
"נשברה ל' פרעה נכה, נכאים. וכן לא נכו. ולא יתכן לפרשו ל' הכאה(בבנין הפעיל) שאין נו"ן במקום ה"א לפרש נוכתה כמו הוכתה נכו כמו הכו אלא הנו"ן שורש בתיבה והרי הוא מגזרת (איוב לג) ושפו עצמותיו" - וְשֻפּוּ - מה עניין דוגמא זו לכאן? אלא כמו ש"שֻפו" בבניין פֻּעל כן נוכתה בבניין פועל ולא בהפעיל.