השאלה שלי היתה הפוכה, כי ממה שידוע לי זה בערך כפול, לפחות לצד הבתלא בדקתי כעת שוב.
כל סט האירועים מהוורט עד הש"ב האחרון, נדוניה במובן של בגדים ומצעים וכו', השכרות ומאפרות לכל הגדוד, כל זה לא בא בחינם.
השאלה שלי היתה הפוכה, כי ממה שידוע לי זה בערך כפול, לפחות לצד הבתלא בדקתי כעת שוב.
כל סט האירועים מהוורט עד הש"ב האחרון, נדוניה במובן של בגדים ומצעים וכו', השכרות ומאפרות לכל הגדוד, כל זה לא בא בחינם.
לחלוטין יש מצב. זרקתי מספר.השאלה שלי היתה הפוכה, כי ממה שידוע לי זה בערך כפול, לפחות לצד הבת
נראה לי השאלה היתה בכיוון ההפוך.לא בדקתי כעת שוב.
כל סט האירועים מהוורט עד הש"ב האחרון, נדוניה במובן של בגדים ומצעים וכו', השכרות ומאפרות לכל הגדוד, כל זה לא בא בחינם.
כי לתת 300-400 כפול ארבע בנות זה ממש בקטנה
יש איזה קטע אובססיבי לעוות דברים שאנשים כתבו,אתם בעצמכם סיפרתם הרגע על סכומים הזויים, 400 אלף ש"ח לאנשים שלא זכו בפיס (וגם שילמו לנערה הזו חודש בחודשו שכר לימוד בשמיים, ומה עוד)
מסקר קטן שעשינו לא מזמן זה איזור ה 90,000 לסטנדרטהשאלה שלי היתה הפוכה, כי ממה שידוע לי זה בערך כפול, לפחות לצד הבת
אולי על זה לבד שוה לעשות אשכול, איך להוריד מ90 ל70 (בתקוה שלא מדובר על חתונות המאה, כי בסרט הזה כבר היינו, ולא הרבה באו לצפות בו)מסקר קטן שעשינו לא מזמן זה איזור ה 90,000 לסטנדרט
אפשר להגיע ל70,000 בכבוד
לא פחות מזה - מהווארט עד החתונה כולל הכל - לצד הכלה
וממשיכים לשלם שנה ג' אחרי החתונה.... (לפעמים)וגם שילמו לנערה הזו חודש בחודשו שכר לימוד בשמיים, ומה עוד
לצד הכלה בלבד.נראה לי השאלה היתה בכיוון ההפוך.
מקובל לאמר לדוגמא,
שהסטנדרט של אירוע האירוסים כולל המסביב (שדכנות, מתנות)
20,000
תעשו סקר קטן בסביבתכם הקרובה,
אחים, אחיות, דודים דודות...
ותבררו כמה באמת כל אחד שילם,
אתם תופתעו מהתוצאות!
זה שאתם מכירים מקרה בודד על הורים שמספרים שהם נתנו סכונים הזויים,
א. זה לא אומר שזה נכון.
ב. גם אם כן זה לא מייצג.
יש שתי בעיות, במאקרו ובמיקרו.זה חוזר על עצמו קצת באשכול.
"אל תיקחו מחברון". "תקחו בחור עם חסרון, או משהו שרק נקרא חסרון".
אז תרשו לי להסביר קצת.
אנחנו מדברים כאן על הציבור הליטאי, או לפחות על החלק שבו שמאמין ב"שבתי בבית השם כל ימי חיי". הם דוגלים כשיטה שהלימוד בכולל (או במסגרת דומה) הוא הדיפולט. (חס ושלום לא במובן השלילי, אלא במובן החיובי. כמו שכובע וחליפה זה דיפולט, כמו שללמוד בסמינר ולא באולפנה זה דיפולט). הלא בשביל זה מגיעות הדירות, לסייע ללמוד בכולל.
עכשיו - הבחור מתחתן, הוא יקח מישהי ממשפחה כזו, מכל הסיבות שבעולם.
א. סתם בגלל ההתאמה, כל עוף למינו ישכון, ובני אדם בדומה להם. כך עובדים שידוכים,
ב. בגלל שהוא רוצה שהיא תסכים ללימוד שלו (לא שבסיור על גדות הירקון בפגישה השלישית היא תגיד "כן". שאחרי עשר שנות נישואים ושבעה ילדים היא תגיד "כן").
ג. לעולם ימכור אדם כל ממונו ויקח בת תלמיד חכם.
ובכן, רמת הדרישות הכללית של הבחורים מוכרחה להיות מותאמת לפחות לקצה רמת היכולת של ציבור האברכים.
זהו. אחרת הסיסטם יתקלקל וח"ו לא יצליח, או "יהיה בסכנה גדולה" כמו שאמרו גדולי ישראל. יהיה רע לבחורים, לאברכים, לחמים, לבחורות, לכולם.
אז נניח נכנסת לאשכול כאן מישהי שמתלוננת, ואומרים לה "תיקחי לבת שלך משהו כזה וכזה". אז זה לא קשור, כי בלי קשר לדיון על הבת שלה, הבעיה היא בנורמה.
כי לכמה עשרות אלפי הנערות שמיועדות להנשא לכמה עשרות אלפי הבחורים, אין את הכסף הזה (כלומר להוריהן). נ ק ו ד ה.
וזו הבעיה. זה שבחורה שמגיעה עם צ'ק צנוע ובו "רק" 200K זה כביכול "חסרון", זה לא הבעיה שלה, זו הבעיה של כולנו.
כי כמעט כל אותן בחורות שהגיעו עם ה400 ו500 ו800K זה כסף לא קיים, שההתחייבות שלו ע"י אברכים אומללים, ממיטה אסון ח"ו על כולנו.
היא לא תפתר על ידי אף נערה שתינשא לבחור עם חסרון X.
כיוון שיש לי היכרות מאוד קרובה עם שוק השידוכים אספר לך כמה זויות מענינות שלא חשבתם עליהם:כבר שם יורדים רוב השידוכים...
והפתרון לזה יכול להיות רק אחד משנים:ענין של היצע וביקוש.
למרות שהפורום לא הלכתי תרשו לי לשאול משהו:אם האבא של הבחורה לא מרמה את עצמו ואת כל הסובבים...
נכוןו-יש בחורים רציניים, שלא מוכנים לעשות שקר בנפשם, ולבזבז שנים יקרות יקרות, ויוצאים לעבודה - ואוטומטית הופכים ל'אאוט' בשוק השידוכים. 'הוא הרי בחור עובד'.
ענין הכולם נידון כבר הרבהו-כן. לא כל הבחורים בנויים לשבת וללמוד שעות ארוכות. אז יש כאלו שמוכנים להתבטל כל היום, לקרוא עיתונים ולפצח פיצוחים, העיקר שהם יקראו 'בחורי ישיבות', ויוכלו להיות בשוק השידוכים ברוגע. הם מוכנים אפילו להבטיח שהם ימשיכו בכולל כל החיים.
ו-יש בחורים רציניים, שלא מוכנים לעשות שקר בנפשם, ולבזבז שנים יקרות יקרות, ויוצאים לעבודה - ואוטומטית הופכים ל'אאוט' בשוק השידוכים. 'הוא הרי בחור עובד'.
אני גם מתעסק עם שידוכים. אצלי תכל'ס רובם משלמים 400 אל''שכיוון שיש לי היכרות מאוד קרובה עם שוק השידוכים אספר לך כמה זויות מענינות שלא חשבתם עליהם:
א. כמעט כל הורים שמדברים איתם, משווקים את עצמם כאילו הם לא דורשים כלום "אבל מה לעשות, יש לנו כל הזמן הצעות של יותר מ-600" דברים שלא היו ולא נבראו, אבל לצורכי משא ומתן אנשים תמיד משפרים את התדמית שלהם.
ב. הרבה משפחות מבררים על הצעה ומגיעים למסקנה שזה לא מתאים, והם מאוד מסתבכים עם עצמם. כיצד להודיע לשדכנית? למה ומה הסיבה שהם לא רוצים לגשת?. הקטע הכי קל להפיל שידוך, זה על הנושא הכלכלי... "אנו לא דורשים כלום... אבל בדיוק עכשיו יש לנו הצעה שנותנם 600..." פחחחחחחחח בטח!
ג. באופן כללי, כיוון שמדובר בסופו של דבר בעניני כספים, תמיד אנשים מנפחים וממסחרים את עצמם גם בתוך המו"מ בין הצדדים, כשמי שעומד מהצד מקבל את הרושם כאילו מדובר בסכומים אמיתיים. לא אמרתי שמחותנים מבטיחים ולא מקיימים אבל בהחלט יש הגזמות מכוונות בשלבים הראשנים של הגישושים.
לא חשבתי שאת מתנגדת אלא שכתבת עובדות לא נכונות בעליל על הפריפריה. והתגובה שאותה ציטטת היתה של תושבת חיפה.1. @shira bira @פרידא ועוד
אין לי מושג למה חשבתם שאני נגד מגורים בפריפריה. אני אחת מהמצדדים הגדולים ביותר במגורים בערים מעורבות בכלל ובערי פריפריה בפרט, כמובן כל עוד יש בהם קהילה חרדית שעונה על הצרכים הנדרשים מבית חרדי טוב.
אגב, בלי שום סתירה- חיפה לא הייתה ולא תהיה פריפריה, זה לא תלוי בחרדים ש"יעשו טובה ויגיעו אליה", ולא ב"חסידויות שגילו את העיר ובזכותם היא מתחרדת". חיפה היא העיר השלישית בגודלה בארץ, היו בה חרדים עוד בקום המדינה (היו- הכוונה לקהילות מגובשות ולא לבודדים.)
יש בה כל מה שצריך: עבודה, תחבורה, רפואה, מוסדות חינוך, בתי כנסת וכו' וכו'.
המחירים שלה בהתאם- הם לא מחירים של פריפריה, לפחות לא של הפריפריה אליה אני מתכוונת.
כנ"ל רכסים, במחילה מכל מי שתכנן לעבור אליהן ולהיות אביר הפורום. אדרבה, תעברו ותהנו, זה בודאי טוב יותר מלגור בדירת מחסן מעופשת בבני ברק או ירושלים. אבל זאת עדיין אל הפריפריה אליה אנו מתכוונים. בחיפה וברכסים אי אפשר לקנות דירה ב-200K בלי להתחייב לפחות ל-500K נוספים. (או שמדובר בפריפריה שלהן, האזורים הפחות מוצלחים, שהם פעמים רבות אזורי פשע.)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: