קצת ציניות חלודה, no moreבסדר אבל לכתוב על ערבים שווים?הסחפות בעיני.
קצת ציניות חלודה, no moreבסדר אבל לכתוב על ערבים שווים?הסחפות בעיני.
לא בא להשוות כל נתון.כמה יהודים נרצחו בירושלים מערבים, וכמה בלוד ?
- בכל מקום בפריפריה, שכחתם להוסיףשבכל מקום.
זה בסך הכל היתה תגובה...השתמע מדברך שלוד היא מקום סימפטי כי אפי' החילוניים שם מכבדים יותר, כתבתי שזה אל בדיוק כך.
והדירה הזו בערך מתקופת ששת הימים מקסימום יום כיפור, זה שכחתם להוסיףכל האלה שכתבו על מגורים בירושלים.
לפי מה שאני בררתי מחיר לדירה 3 חדרים לא משופצת זה החל מ1.4
זה מה שקוראים אצלינו-דירה made in בערך ששת הימים, זה שכחתם להוסיף
לא משופצת
אני לא בטוח שזה נכון ביחס לכל שכונה בירושלים.אבל עדיין עם כל הכבוד, ירושלים מסוכנת לא פחות מלוד מבחינת הערבים - סביר להניח יותר.
אוה. אז תדברו על המעלות. אל תכתבו דברים לא רלוונטיים.ובירושלים יש מעלות רבות נוספות שמאזנים את השיקול.
אלא שאת אזור המרכז אנחנו מכירים,על חסרונותיו ומעלותיואלא שכל אחד חושב שהיכן שהוא גר זה מקום בטוח.
באמת השוואה.ובערים החרדיות אין חרדים מהסוג שלא נעים להיות שכנים שלהם?
וזה מאוד משנה.נכון
אבל גם צריך להדגיש שההתייחסות הזו לא רק מגעילה,
היא גם פשוט לא נכונה
אוקייהבנו! אתה חושב בעיות השידוכים התחילו מאז שהבחורים החלו לבקש דירות ברמת אהרן ורק עפולה היא הפתרון..
אממה.
בעיית השידוכים קיימת 400 שנה ברציפות ובכל המגזרים ומכל הסוגים.
כנראה שיש דברים ששייכים למעלה ולא להבנות כאלו ואחרות.
NEXT
אלף לייקיםרעיון מעשי
הועלה פה רעיון לסגור את כל הגמחי"ם וכו', דבר כזה יחריף עוד יותר את הבעיה כיון שהרבה משפחות שחיתנו כבר אין להם כבר שום חסכונות וכדו', ועל ידי נעילת הגמחי"ם, גם את המינימום של המינימום לא יוכלו לתת.
יש דרך מועילה הרבה יותר: להקים גמ"ח ענק על ידי נדיבי עם, אשר הרבה גבירים בעיה זו מדירה שינה מעיניהם, שתיתן הלוואות בפריסה נוחה, כדוגמת גמ"ח בית ישראל של חסידי גור, וכן תתן מענקים והוזלות בריהוט ובהוצאות נלוות. תנאי הסף להשתמש עם הגמ"ח הוא, שאבי הבת מתחייב בתנאי כפול ומכופל לא לדרוש לשום אחד מבניו יותר מסכום מוסכם שיקבע על ידי גדולי הדור/העסקנים. ואפילו שהבחור הוא השפיץ של תפרח/ חברון/ פוניבז.. התנאי יהיה באופן שלא ישאיר שום פרצה, דהיינו שישלול כל צורה של דרישת כסף/ מתנה/ הלוואה/ דרך צד ג'/ דרך ראש הישיבה/ שלא בידיעה/ לאחר זמן וכו' וכו'. אי עמידה בתנאי יחייב מיד להחזיר את ההלוואה, ואם לא, יחשב זה כגזל גמור על פי תורה ועל פי החוק.
כך, כל בחור שידרוש מעבר לסכום שיקבע, יידע שגורם נזק ישיר לאביו ואחיותיו.
הנהלת הגמ"ח תקיים מעקב גלוי וסמוי אחרי הנהנים בכדי למנוע פריצת גדר.
יש משנה ידועה, אין פודין את השבויים יותר מכדי דמיהם משום תיקון העולם. ואפילו שיש למשפחת השבוי כסף בלי סוף, אסור להם לפדות, והשבוי ינמק עד סוף ימיו בשבי! כדי שלא יתרגלו לחטוף יהודים. וכי הבנות שנמקות ברווקות ודמעתם לחמם ואין להם מנחם, והכל בגלל הדרישות של הבחורים והעומדים אחריהם, ולבסוף מקבלות בחור הרבה פחות ממדרגתם אינם נחשבות שבויות ?? לדעתי אין לך תיקון העולם גדול מזה. ובמקום להשקיע תרומות בעזרה למשפחות מתפרקות ונוער נושר ועזרה לחולים וכד' עדיף להשקיע בפרויקט כזה שימנע מראש את כל הצרות האלו.
ותמה אני על היומנים שכותבים על דברים זוטרים של מה בכך, ובעניין זה שהנשמה תלויה בו קיימת הסכמה בשתיקה..
למה?נו באמת.
אני יודע מה יש במקומות האלו, וזה לא שאני לא בעד לשלוח לשם.
אבל ציורים אוטופיים של
לצערי רחוקים מהמציאות.
סה"כ רציתי לדייק דברים.
למה אתה כן היית שם?היית שם פעם?
לא מכיר באף מקום שציינת כזה דבר (חוץ מויז'ניץ בחיפה, אבל זה לא פותר שום דבר לליטאים, וגם המחירים שם...)
או כמו שעשים הגבלה במחיר התזמורת מי שלוקח עד מחיר מסוים רק אז הת"ת עוזרתבנוסף, אם ראשי הישיבות מאד ירצו יוכלו לשים סנקציות על בחורים שקיבלו מעל סכום מסוים, כמו שיודעים לעשות כשלא רוצים שבחורים יתחתנו מתחת גיל מסוים או בתקופה מסוימת,
אז יודעים לא לבוא לסדר קידושין לבחור או שהחברים לא יגיעו לחתונה...
מניחה שלא ביקרת יותר מדי בחיפה או פריפריה כי העובדות שהצגת פה קצת הרבה רחוקות מהמציאות.קודם כל, פרדס כץ אינה ב"ב.
היא סוג של התפשרות ביחס לבני ברק, שאני אגב, לא הייתי הולכת אליה.
לא חושבת שהנ"ל טעה.
חושבת שהוא הציג את המציאות במצב הנכון לגמרי שלה.
כשאתה מגיע לעיר מעורבת והייצוג שלך במועצה הוא עשירית מתושבי העיר,
אתה לא יכול להוציא מרפסות סוכה כאוות נפשך (שזאת גם מעלה, אבל גם חסרון מסוים)
כי השכן ממול, גם אם הוא היחיד ברחוב, פשוט יודיע לעיריה על המרפסת הלא חוקית.
אתה גם לא יכול ללכת על הכביש בשבת.
את נאלצת לנסוע רחוק כדי למצוא ביגוד מותאם,
ובקיץ לא תמיד נעים לך לעלות לאוטובוס.
החילונים של רמה ה' בב"ש הם לכאורה אותם חילונים, ההבדל הוא שיש לך במרחק 5 דק' נסיעה עיר חרדית למהדרין. וכשאת גרה בחור פריפריאלי את צריכה להכיר במציאות ולבחור בה מרצון, ולא לשגות באשליות על דמיון לב"ב.
בתור אחת שגדלה בעיר חילונית וכעת גרה בעיר חרדית. הלוואי ולא היו נותנים בעיר שלי לבנות מרפסות סוכה כאוות נפשו של כל אחד.קודם כל, פרדס כץ אינה ב"ב.
היא סוג של התפשרות ביחס לבני ברק, שאני אגב, לא הייתי הולכת אליה.
לא חושבת שהנ"ל טעה.
חושבת שהוא הציג את המציאות במצב הנכון לגמרי שלה.
כשאתה מגיע לעיר מעורבת והייצוג שלך במועצה הוא עשירית מתושבי העיר,
אתה לא יכול להוציא מרפסות סוכה כאוות נפשך (שזאת גם מעלה, אבל גם חסרון מסוים)
כי השכן ממול, גם אם הוא היחיד ברחוב, פשוט יודיע לעיריה על המרפסת הלא חוקית.
אתה גם לא יכול ללכת על הכביש בשבת.
את נאלצת לנסוע רחוק כדי למצוא ביגוד מותאם,
ובקיץ לא תמיד נעים לך לעלות לאוטובוס.
החילונים של רמה ה' בב"ש הם לכאורה אותם חילונים, ההבדל הוא שיש לך במרחק 5 דק' נסיעה עיר חרדית למהדרין. וכשאת גרה בחור פריפריאלי את צריכה להכיר במציאות ולבחור בה מרצון, ולא לשגות באשליות על דמיון לב"ב.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: