בדיוקבקיצור,
אילו היה כתוב "ויגרשון" היה מקום לטעות ולומר שהרועים גרשו מישהו אחר שלא מוזכר בפסוק, ולאו דווקא את בנות רעואל, והרי זה כאילו היה כתוב "ויגרשו"
???
כוונתו של הראב"ד שליט"א היא שלא יחזרו על המילה 'זכר' לבד אלא מתחילת הפסוק.הוראה של הראב"ד הגאון ר' משה שטרנבוך בעניין קריאת זכור.
זֵכֶר עמלק ואח"כ זֶכֶר עמלק
שבת זכור: פוסק הדור הדגים לתלמידים כיצד להגיד "זכר" פעמיים - כל רגע
"לא לקרוא זכר זכר פעמיים" | בתיעוד וידאו מיוחד נראה פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך קורא את פרשת זכור במהלך השיעור בישיבה כדי להדגים לתלמידיו כיצד לקרוא את הפסוק האחרון של הפרשה מתחילתו, ולא להגיד 'זכר זכר' רצוף אלא לחזור על כל הפסוק האחרוןwww.kore.co.il
אכן ואמר משום חשש הפסק, וזכור לי טעם נוסף משום שתיקון תוכ"ד נחשב כמוחק את מה שאמר ולא רק כעוד אפשרות.הוראה של הראב"ד הגאון ר' משה שטרנבוך בעניין קריאת זכור.
זֵכֶר עמלק ואח"כ זֶכֶר עמלק
שבת זכור: פוסק הדור הדגים לתלמידים כיצד להגיד "זכר" פעמיים - כל רגע
"לא לקרוא זכר זכר פעמיים" | בתיעוד וידאו מיוחד נראה פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך קורא את פרשת זכור במהלך השיעור בישיבה כדי להדגים לתלמידיו כיצד לקרוא את הפסוק האחרון של הפרשה מתחילתו, ולא להגיד 'זכר זכר' רצוף אלא לחזור על כל הפסוק האחרוןwww.kore.co.il
וכן מנהג חב"דאמנם הרבה גדולי עולם
באיזה תיקון יש 2?'ויאמרו לו חכמיו וזרש אשתו' (פרק ו' פסוק יג) שתי תלישות על 'ויאמרו'
בכל מקום שעיינתי יש 2באיזה תיקון יש 2?
אני קורא עם הדגש על היוד= מלעילאיך אתם נוהגים?
כתב הערוה"ש (תר"ץ סכ"א) 'ולכתחילה לא יפסיק אפילו בין פסוק לפסוק אלא כדי נשימה. ובין סימן לסימן ינוח איזה רגעים, דצריך לקרותה כאיגרת',
האם כוונתו בין פרשה לפרשה או בין פרק לפרק, ונסתפקתי כיון שבפשטות סימן הוא פרק, אבל הרי ידוע שחלוקת הפרקים אין יסודה בעם קדוש וא"כ מדוע להדגיש חלוקה זו?
'ויאמרו לו חכמיו וזרש אשתו' (פרק ו' פסוק יג) שתי תלישות על 'ויאמרו' וראיתי שהרב ריאחי טוען שישנם שתים כדי להדגיש שהוא נקרא במלעיל, ורבים שאלתי ולא שמעתי שנהגו כן אלא רק מדגישים במעט את היוד ורוב הניגון בריש.
לא אומרים ביחיד ''בעל קריאה''איך אומרים, בעלי קריאה או בעלי קוראים?
במקרה שהבאת אז זה משנה היכן להשמיע הטעם, האם על ''קחם'' או על ''נא'' וזה משנה את המנגינה.העירוני לאחר קריאת התורה:
"קחם-נא אלי ואברכם" קריאתו במלעייל (משום המתג שתחילת המילה).
ראיתי שבהקדמה לתיקון 'סימנים' עוסק בענין מילה מחוברת שהיא נסו"א.
מה אתם אומרים?
ראה במצ"ב, הערה סז'ויאמרו לו חכמיו וזרש אשתו' (פרק ו' פסוק יג) שתי תלישות על 'ויאמרו' וראיתי שהרב ריאחי טוען שישנם שתים כדי להדגיש שהוא נקרא במלעיל, ורבים שאלתי ולא שמעתי שנהגו כן אלא רק מדגישים במעט את היוד ורוב הניגון בריש.
איפה אפשר לקנות את התוכנה דיוקי סופרים?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: