ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י במי;2234256:
אלו שטוענים: "חיתנו אותנו" ומבוססים בבוץ הזה (לפעמים עד סוף החיים)מפסידים.

זבש"ם.;)
 

שולמית 1

משתמש רשום
סליחה שאני חוזרת---- ללמעלה.. וקוטעת אתכם באמצע דיון חשוב והכרחי, אבל גם אתם שמתם לב לזה:
נכתב ע"י y&m;2211343:
מיכאל הגיע בשלום והוכיח את נאמנותו של פנרס והסביר את שיזופו, אשר מת עם משפחתו, האנשים הפסיקו לנהות אחר יוסף ויותר ויותר מפחדים ממנו,ועוד.

שנפלתם?.....


היכן היה כתוב שהוא מת?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שולמית 1;2234330:
סליחה שאני חוזרת---- ללמעלה.. וקוטעת אתכם באמצע דיון חשוב והכרחי, אבל גם אתם שמתם לב לזה:

אשר מת עם משפחתו
שנפלתם?.....


היכן היה כתוב שהוא מת?

אשר ומשפחתו מתו בדרך, בעגלה.
יקואל מצא את העגלה הפוכה ואת הגופות.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י שולמית 1;2234371:
ראית שם את אשר?

אני לא,
יקוואל ראה.

ובחלק השני היא מספרת שדיאלידן סידר את זה עם גאלן ע"מ למנוע מעצמו את המשא המיותר של משפחה שתרגיש כל העת ש"חייבים לה".
 

שולמית 1

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;2234381:
אני לא,
יקוואל ראה.

ובחלק השני היא מספרת שדיאלידן סידר את זה עם גאלן ע"מ למנוע מעצמו את המשא המיותר של משפחה שתרגיש כל העת ש"חייבים לה".

.....
אחותי אמרה לי את זה ורציתי לוודא ב100 אחוז, אבל הספר עבר הלאה. אז- תבדקי שנייה, כי גם אני לא זכרתי שאשר היה מוזכר שם! (משפחתו-כן אבל הוא-?)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י במי;2234256:
אלו שטוענים: "חיתנו אותנו" ומבוססים בבוץ הזה (לפעמים עד סוף החיים)מפסידים.

אני לא יודעת סטטיסטית באחוזים באיזו צורת נישואין הזוגות מאושרים יותר ושבעי רצון. מעניין אולי לבדוק את זה.

הבעיה לא ש"חיתנו". ולא עם מי. שמן הסתם ברור שזה הבאשערט.
הבעיה היא שלא נותנים לילדים כלים לבחור, ולא מאפשרים להם לבחור, וכשהאדם מגיע לנקודת הבחירה הוא כבר נמצא במצב הרבה יותר מורכב.

בהשאלה קלה, סיטואציה דמיונית:
בחורה שגדלה בחסידות מילצ'וב ונישאה בגיל 17.5 לפני שהיא הספיקה להבין מה קורה כאן בעולם ומי נגד מי. לאחר 5 שנות נישואין טוב לה מבחינה זוגית עם בעלה אבל היא מרגישה לא במקום שלה מבחינה קהילתית מה שגורם לעתים לקונפליקטים בין בני הזוג, האברך יש לציין מילצ'ובר שרוף.

לו נניח, בצורה היפוטתית. היא היתה גדלה בצורה יותר משוחררת המאפשרת לה לבחון את ההבדלים בין הקהילות השונות (למשל סמינר כללי ולא קהילתי). היא היתה מקבלת יותר כלים לבחור.

(הסיפור יכול להיות גם במצב הפוך, אבל כבר כתבו על זה ספר...:))
 

שולמית 1

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;2234409:
אני לא יודעת סטטיסטית באחוזים באיזו צורת נישואין הזוגות מאושרים יותר ושבעי רצון. מעניין אולי לבדוק את זה.

הבעיה לא ש"חיתנו". ולא עם מי. שמן הסתם ברור שזה הבאשערט.
הבעיה היא שלא נותנים לילדים כלים לבחור, ולא מאפשרים להם לבחור, וכשהאדם מגיע לנקודת הבחירה הוא כבר נמצא במצב הרבה יותר מורכב.

בהשאלה קלה, סיטואציה דמיונית:
בחורה שגדלה בחסידות מילצ'וב ונישאה בגיל 17.5 לפני שהיא הספיקה להבין מה קורה כאן בעולם ומי נגד מי. לאחר 5 שנות נישואין טוב לה מבחינה זוגית עם בעלה אבל היא מרגישה לא במקום שלה מבחינה קהילתית מה שגורם לעתים לקונפליקטים בין בני הזוג, האברך יש לציין מילצ'ובר שרוף.

לו נניח, בצורה היפוטתית. היא היתה גדלה בצורה יותר משוחררת המאפשרת לה לבחון את ההבדלים בין הקהילות השונות (למשל סמינר כללי ולא קהילתי). היא היתה מקבלת יותר כלים לבחור.

(הסיפור יכול להיות גם במצב הפוך, אבל כבר כתבו על זה ספר...:))
אני לא פסיכולוגית, אולם העובדות אומרות את שלהן-
אחוזי הנישואין השלמים במקומות אלו עומד על 90% לעומת 50% במקומות בהם הכירו שנים קודם וד"ל.....
 

במי

משתמש רשום
נכתב ע"י y&m;2234409:
אני לא יודעת סטטיסטית באחוזים באיזו צורת נישואין הזוגות מאושרים יותר ושבעי רצון. מעניין אולי לבדוק את זה.

מאושרים או לא תלוי בסיפור שתספרו לעצמכם

הבעיה לא ש"חיתנו". ולא עם מי. שמן הסתם ברור שזה הבאשערט.

הלוואי שזה היה ברור!

הבעיה היא שלא נותנים לילדים כלים לבחור, ולא מאפשרים להם לבחור, וכשהאדם מגיע לנקודת הבחירה הוא כבר נמצא במצב הרבה יותר מורכב.

לבן אדם תמיד יש בחירה ! זה לא משהו שצריך לתת לו. הבעיה אולי שהוא לא שם לב שלהיות בקהילה זה גם רצון שלו- כלומר יש לו 2 רצונות, לאחד הוא קורא "רצון" ו"בחירה"
ולשני :"אילצו אותי"


יש לי כ"כ הרבה מה להגיד ... בקיצור כשאגדל אני מקווה לשנות את העולם או משהו כזה.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י במי;2234256:
אני מוצאת את עצמי קוראת את האשכול המרתק וכל הזמן פותחת את הפה ורוצה להגיב...

להזכיר לכם מה זה נישואים?

זוהי נשמה אחת שהופרדה בירידתה לעולם, ונמצאת פה כשני חלקים ,
החלקים חייבים להיפגשזה כמו חוק טבע. (ברור שיש נשמות שנועדו להיות ביחד ואח"כ להיפרד אבל זה נושא אחר)

כואב לי שכל מיני מושגים מבחוץ נכנסו אלינו החרדים ושכחנו את האמונה הפשוטה...

אלו שטוענים: "חיתנו אותנו" ומבוססים בבוץ הזה (לפעמים עד סוף החיים)מפסידים.
תעבדו על הזוגיות במקום להתמרמר.(אגב יצא לי לפגוש אשה בת 55 שעדיין לא בטוחה עם בעלה זהו החצי השני שלה, כי "הכריחו אותה להתחתן" ריחמתי עליה מאוד .)

הרי אם הבחורה(אפילו שהיתה בת 15) לא אוהבת ואומרת שהיא לא רוצה - היא יכולה להתעקש על זה ולא להתחתן , אז מספיק עם זה!

לצערי יכולות הביטוי שלי בכתב נמוכות אבל אני מקווה שתבינו...
להתבסס כל החיים עם הצער ותחושת הפספוס היא בודאי אינה נכונה,
למי שלא טוב בנישואין יש אופציה לעזוב. או להתחיל להתחבר.
וזה ממש מוזר -נישואין זה רק לשם שמים? בחייך לא שמעת על מקרים כאלו שההורים חפצו בשידוך ולזוג לא ממש נתנה אופציה להגיד את הרגשתם?
ועוד סיבות ודוג'.

נכתב ע"י y&m;2234409:
אני לא יודעת סטטיסטית באחוזים באיזו צורת נישואין הזוגות מאושרים יותר ושבעי רצון. מעניין אולי לבדוק את זה.

הבעיה לא ש"חיתנו". ולא עם מי. שמן הסתם ברור שזה הבאשערט.
הבעיה היא שלא נותנים לילדים כלים לבחור, ולא מאפשרים להם לבחור, וכשהאדם מגיע לנקודת הבחירה הוא כבר נמצא במצב הרבה יותר מורכב.

בהשאלה קלה, סיטואציה דמיונית:
בחורה שגדלה בחסידות מילצ'וב ונישאה בגיל 17.5 לפני שהיא הספיקה להבין מה קורה כאן בעולם ומי נגד מי. לאחר 5 שנות נישואין טוב לה מבחינה זוגית עם בעלה אבל היא מרגישה לא במקום שלה מבחינה קהילתית מה שגורם לעתים לקונפליקטים בין בני הזוג, האברך יש לציין מילצ'ובר שרוף.

לו נניח, בצורה היפוטתית. היא היתה גדלה בצורה יותר משוחררת המאפשרת לה לבחון את ההבדלים בין הקהילות השונות (למשל סמינר כללי ולא קהילתי). היא היתה מקבלת יותר כלים לבחור.

(הסיפור יכול להיות גם במצב הפוך, אבל כבר כתבו על זה ספר...:))
זה נבחן בהרבה יותר -היכולת האמיתית שלנו בתור הורים לאפשר לילד לבחור את צורת חייו היא מאד מאד קשה.
והרבה הורים בכלל לא מודעים לכך שהם לא משחררים והרבה מניפולציות מופעלות בתת מודע.
זה התנהגות קושרת ולא בהכרח מחנכת לעבוד את ה'.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י במי;2234437:
נכתב ע"י y&m;2234409:
אני לא יודעת סטטיסטית באחוזים באיזו צורת נישואין הזוגות מאושרים יותר ושבעי רצון. מעניין אולי לבדוק את זה.

מאושרים או לא תלוי בסיפור שתספרו לעצמכם

הבעיה לא ש"חיתנו". ולא עם מי. שמן הסתם ברור שזה הבאשערט.

הלוואי שזה היה ברור!

הבעיה היא שלא נותנים לילדים כלים לבחור, ולא מאפשרים להם לבחור, וכשהאדם מגיע לנקודת הבחירה הוא כבר נמצא במצב הרבה יותר מורכב.

לבן אדם תמיד יש בחירה ! זה לא משהו שצריך לתת לו. הבעיה אולי שהוא לא שם לב שלהיות בקהילה זה גם רצון שלו- כלומר יש לו 2 רצונות, לאחד הוא קורא "רצון" ו"בחירה"
ולשני :"אילצו אותי"


יש לי כ"כ הרבה מה להגיד ... בקיצור כשאגדל אני מקווה לשנות את העולם או משהו כזה.

נישואין מאושרים נהיים למי שעובד על הזוגיות שלו.
אבל בשביל שהם יצליחו צריך בסיס. והבסיס זה הקשר והרצון להינשא ועם מי שנישאים.
זה כמו עבודה שאם את אוהבת אותה יש לך סיכוי יותר להצליח בה.
זה לא אומר שלא תוכלי להצליח בכל עבודה (וברור ברור שיש עבודות שאי אפשר להצליח גם אם רוצים) אבל הקושי קיים אם זה לא הנטייה.
 

במי

משתמש רשום
PHP:
נכתב ע"י בפוטנציאל;2234452:
להתבסס כל החיים עם הצער ותחושת הפספוס היא בודאי אינה נכונה,
למי שלא טוב בנישואין יש אופציה לעזוב. או להתחיל להתחבר.
וזה ממש מוזר -נישואין זה רק לשם שמים? בחייך לא שמעת על מקרים כאלו שההורים חפצו בשידוך ולזוג לא ממש נתנה אופציה להגיד את הרגשתם?
לא הבנתי מה קשור לשם שמים , הזכרתי פשוט איך זה הולך.

שמעתי הרבה בחיי - אך תמיד כשדיברתי עם אותן נשים הוכחתי להם שזה סיפור שהן מספרות לעצמן והן הסכימו איתי .

ואם ניכנס לעומק- לא שזה המקום אבל אני ממש רוצה..

תמיד זוגות מכל המקומות תשאלי אותם למה הם החליטו להתחתן הם יענו לך תשובה מזה לא שיכלית ומושכלת זה יהיה מסיבות לפעמים מגוחחות לפעמים הם יגידו לך שהם טעו ובדיוק הדבר שבגללו התאהבו זאת טעות חיהם וכו...

מה שאני מנסה לאמר - שרוכבים פה על העגלה של : "הכריחו " בהמון דברים

די ! חאלס !
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שולמית 1;2234422:
אני לא פסיכולוגית, אולם העובדות אומרות את שלהן-
אחוזי הנישואין השלמים במקומות אלו עומד על 90% לעומת 50% במקומות בהם הכירו שנים קודם וד"ל.....

אם גירושין הם אופציה מאד-לא-מועדפת מבחינה קהילתית, אז זה שלא מתגרשים פשוט מלמד שזה מאד לא מקובל. בלשון המעטה.
זה לא מלמד כלום על מה קורה בבית.
 

במי

משתמש רשום
נכתב ע"י בפוטנציאל;2234517:
טוב , תשני את העולם ואחרי שישתנה נדבר...
זה באמת ניכר שאת לא ממש מכירה את המציאות.

בעבודתי אני מכירה מאוד וגם לעומק את המציאות .

אני בגישה לשנות את ההסתכלות והפרשנות. לדרך התורה, לאמונה

טוב זה לא קשור לכל אשכול הספוילרים, אז לילה טוב!
 

בת חורין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מה כ"כ מפחיד בלתת לילדים לחשוב בכוחות עצמם?

למה לא לתת מקום לשאלות, לכאב ולבלבול?

זה הכי טבעי והכי יהודי, אי אפשר לגדול בלי זה.

ואח"כ מתפלאים למה צעירים בדורנו רדודים כ"כ.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י במי;2234483:
PHP:
לא הבנתי מה קשור לשם שמים , הזכרתי פשוט איך זה הולך.

שמעתי הרבה בחיי - אך תמיד כשדיברתי עם אותן נשים הוכחתי להם שזה סיפור שהן מספרות לעצמן והן הסכימו איתי .

ואם ניכנס לעומק- לא שזה המקום אבל אני ממש רוצה..

תמיד זוגות מכל המקומות תשאלי אותם למה הם החליטו להתחתן הם יענו לך תשובה מזה לא שיכלית ומושכלת זה יהיה מסיבות לפעמים מגוחחות לפעמים הם יגידו לך שהם טעו ובדיוק הדבר שבגללו התאהבו זאת טעות חיהם וכו...

מה שאני מנסה לאמר - שרוכבים פה על העגלה של : "הכריחו " בהמון דברים

די ! חאלס !

אנחנו לא דנים כרגע על המפתח לחיים מאושרים וזוגיות נהדרת.
אנחנו דנים על היחס הנכון שראוי שיהיה כלפי בני נוער על מנת לחנך אותם לחיים של עבודת ה', תורה ויר"ש.

הדיון נוצר בעקבות גיבור הספר יוזבד: יקוואל.
המייצג בעיני רבים נוער בן זמנינו, ואת היחס כלפי מי שלא צועד מבחינות מסוימות בתלם.

ברור שאדם בוגר אחראי לבחירותיו ולאושרו, ושהאושר לרוב הינו פרי סיפוק ועבודת חיים.
השאלה כאן היא מה מביא את האדם לפתח יכולת ומסוגלות לבחור נכון (שכאמור הבחירות של יקוואל היו הרסניות) האם חיים של הצמדה חזקה ונוקשה למסגרת בתקווה שגם כי יזקין לא יסור ממנה. או שלעיתים טוב יותר לשחרר, לקבל, לאהוב ולהכיל למרות עסקת החבילה הכללית שהנער סוחב עימו.

כל השאר זה כבר יציאה מההקשר הדיון לחלוטין.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שולמית 1;2234402:
.....
אחותי אמרה לי את זה ורציתי לוודא ב100 אחוז, אבל הספר עבר הלאה. אז- תבדקי שנייה, כי גם אני לא זכרתי שאשר היה מוזכר שם! (משפחתו-כן אבל הוא-?)

כתוב בפרוש:
אשר, שני אחיו, אימו והמשרת הקטן שהיה מנקה את המדרגות....
משהו כזה
(אין לי את הספר לפני אבל קראתי כבר איזה 5 פעמים כך שאני די זוכרת...)
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מרשי;2234764:
כתוב בפרוש:
אשר, שני אחיו, אימו והמשרת הקטן שהיה מנקה את המדרגות....
משהו כזה
(אין לי את הספר לפני אבל קראתי כבר איזה 5 פעמים כך שאני די זוכרת...)

שולמית1 צודקת, בשומקום לא כתוב בפירוש שהוא ראה ממש את אשר מת. הוא ראה את העגלה הפוכה, מלא גופות (מיה הגזימה לגמרי הפעם), את הסוסים שנעלמו, והסיק את המסקנה ההגיונית שאשר נהרג.
די ברור שהיא הבריחה אותו משם עם הסוסים האבודים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה