התייעצות בחור ישיבה שמכור לאינטרנט

מצב
הנושא נעול.

מערבבנו הידוע

משתמש מקצוען
לאדם יש את האני הפנימי שלו והאני החיצוני ולא תמיד הם שווים
לדוגמא בחור שבנה את עצמו כפי מה שמצופה ממנו והוא בחור שמור ואפילו חינכו אתו להיות צול אז זה האני החיצוני שלו אבל לפעמים האני הפנימי שלו שונה (בפרט אצל בחורים שעוד לא עיצבו את האני הפנימי שלהם) והאישיות שלו רוצה משהו אחר וזה נמצא אצלו בסתירה ומכאן מגיעה ההתנהגות הזאת
כאשר האדם מבין שיש לו אישיות עצמאית ויש לו פנימיות שהיא עולם קטן והוא לומד להשלים עם זה ולהודות באמת כלפי עצמו מה הוא ולא לחיות מנותק מעצמו או במשחק המושלמות אז הוא יכול לגשת לסתירות הפנימיות שבו ולדעת בדיוק מה הם ואיך להתמודד איתם
הדרך להגיע לזה היא לא קלה ויש אנשים שמעבירים חיים שלמים בלי לדעת את עצמם אבל זה דבר בסיסי כדי להיות אדם בנוי
רוב בני האדם מפחדים מלהכיר את עצמם כי אז יתברר להם שהם אחרת ממה שהם חשבו ואז הם יכנסו למשבר ולכן צריך מישהו שמבין ויד מכוונת שתסביר לו בדיוק על מה הוא צריך להסתכל ואיך הוא צריך לעבוד עם עצמו
לזה קוראים איש מקצוע וזה לא דבר מאיים להתיעץ איתו אלא דבר בונה אבל מאד ראוי שהוא יהיה מקצועי ומבין את הלך הרוח של היהדות הנאמנה והוא יכוון אותו במקצועיות למקום ראוי בתור חרדי בעזרת השם
 

הזוג

משתמש חדש
שלום רב התמכרות זה מילוי של חוסר ושם שוכחים את כל מה שיש בלב ובראש כדי לדבר אם הבחור על זה שהוא בורח ממשהו ככול שהוא ההיא יותר מודע הוא יוכל לבקש עזרה
בהצלחה
 

חן משתמש

משתמש רשום
המשתמש נחסם
נודע לי על בחור "צול" מישיבה טובה שיש לי קצת קשר איתו שפשוט התמכר לאינטרנט.
לא חלילה פריצות וכדו', נכנס לחדרי מחשבים של נטפרי למשך שעות. יכול לבזבז שם 100 ש"ח ביום על כלום.
הקטע זה שהוא בעצמו מת לצאת מזה ומדי פעם כותב לחותם שיחסמו לו את החשבון - ואז פותח חשבון אחר.
מה עושים?
מה עושים? מסתכלים על הבעיה בשורש.
כשאתה לא נותן לבחור להתחתן בגיל 13 כמו שפעם היה נהוג, והוא היה יכול עכשיו לנהל בית שלם ולהיות עסוק טוב טוב. במקום זה אתה טוחן אותו בסוגיות שהוא לא רוצה ללמוד, בלי שום חיות, בלי אישה בלי פרנסה כמו שצריך.
מה יעשה הנער? אם לפני 300 שנה היו בני נוער שהיה קשה להם למרות שהחיים היו מספיק בשביל להעסיק אותך כל היום כולו, כל שכן היום שהבחור ישיבה כמעט לא צריך לעשות כלום.
ואל תגיד לי שהוא צריך לשבת ללמוד כל היום כי כל עוד אין לו חיות מתיקות וקשר אמיתי עם בורא עולם זה מבחינתו שווה ללימודי חול. הוא צריך להרגיש באמת בשורש מה חסר לו, אם חסר לו יחס ואהבה, חברים וידע, או כל דבר אחר. שיגש לזה בשורש הבעיה והעיקר שלא יהיה אכפת לו כלל מה העולם אומרים עליו שיראה באמת מה הוא צריך ויקבל את זה מצד הקדושה כראוי.
הוא גם צריך לשמוח מאוד מאוד בנקודות הטובות שיש בו אשריו שהוא עדיין מניח תפילין ושומר שבת ואוכל כשר היום שום דבר לא מובן מאילו כל שכן וכל שכן שהוא עדיין מחזיק בישיבה ולומד תורה,
הוא צריך לרקוד על זה שהוא לא רואה פריצות ולא הדרדר לגמרי.
ובכל אופן שידע שהאינטרנט זה קליפה ותאווה כמו כל תאווה אחרת,
מי שיצר את האינטרנט בנה אותו אחרי התייעצות עם הרבה מומחים לדעת איך לגרום לאנשים להתמכר לזה ולהרגיש טוב עם עצמם שהם נמצאים בזה כל היום כולו.
 

איש הככר

משתמש פעיל
באמת חבר'ה תגדילו ראש.
זה משבר אמנם כואב אך קטן שלפחות שבעים אחוז מהאוכלוסייה עוברים בשלב כלשהו של החיים.
מעולם לא יצא לכם שביטלתם תוכניות כי יותר כיף לכם במצב הנוכחי? זה אותה גברת בשינוי אדרת.
אם גם סביבו עומדים אנשים וצועקים לו באוזן בלי נשימה - אתה מכור, אתה לא נורמלי, ייעוץ דחוף
אז רוב הסיכויים שגם בעיה קטנה תהפוך מהר לבעיה גדולה.
רחמנות על הבחור.
 
נערך לאחרונה ב:

אברך צנוע

משתמש רשום
שעתי פעם מאדם חכם מפורסם שהצורך הכללי של בן אדם לשמוע חדשות הוא צורך לברוח מעצמו ומבעיותיו שלו , וזה רק דרך להסיח את הדעת ולשים דברים אחרים על סדר היום.
מי שמתעניין כל הזמן באנשים אחרים ובצרותיהם (כמובן שלא על מנת לעזור אלא סתם התעניינות) ברור שרע לו /משעמם לו עם עצמו.
הדרך לפתור את זה היא ליצור עניין ורצון עם עצמך,
 

גרף הול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם זה התמכרות או לא, רק הבחור בעצמו יכול להחליט.

יש הגדרות קליניות מאוד ברורות מה זה מכור
סבילות
התנזרות
ונסיגה
בלי להיכנס להסברים מקצועיים, מדובר אובססיביות שמתבטאת בכל תחומי החיים ברמה כזאת או אחרת, ומתפרצת ביתר שאת בנקודה שאליה הוא התמכר. כשהבסיס של ההתמכרות הוא "בריחה" מקשיים והתמודדויות במשך החיים, במודע או בתת מודע.
או במילים פשוטות, כדי לאבחן האם הבנאדם מכור או לא, המבחן הוא האם "כוח הרצון" כבר לא עובד. אז ייתכן שהוא מכור.

היחיד שהמכור שיכול לתת בו אימון ולהיפתח מול בכנות ונכונות, זה מישהו אחר שהוא גם מכור.
מי שמכיר את הכאב שבדבר, מסוגל להכיל את המכור עם אהבה ואמפתיה מלאה, וגם מצא דרך שעזרה לו לצאת מזה לחיים טובים יותר.
רק מכור יכול לעזור למכור.
מטפל יכול לעזור מסביב, לשים פלסטר, ולקדם בשאר תחומי החיים.
אבל כדי לצאת מההתמכרות, רק מכור שהחלים יכול לעזור.
יש דרך, אפשר לצאת מזה.

יש אינספור קבוצות תמיכה של כלמיני סוגי התמכרויות, ששם אפשר למצוא את האדם המתאים שיעזור לו.
אלכהוכול, סמים, הימורים, תאווה, אכילה רגשית, דיגיטל, הרבה תוכניות כאלו ואחרות שממולצות ע"י משרד הבריאות וגופים רשמיים.
 
אני חושב שלא כ"כ הבנת לשם מה מגדירים תופעות התנהגויות רגשיות או רפואיות.
נביא דוגמא מעולם הרפואה: ילד מגיע לרופא עם חום ושיעול, הרופא אומר-דלקת ריאות!
אז זה כאילו לא שייך אלי אלא מחלה שצריך לטפל בה?
הפוך, צריך לטפל במחלה שאבחנתי כי זה שייך אלי.
מה היית מגיב לרופא שאומר: אה, זו מחלה! או יש לו חום!
אני חושב שלא כ"כ ניסית להבין מה אני בכלל אומר לפני שבכלל תסכים איתי כן או לא, זה נשמע שבאת עם דעה מהבית ונחפזת להגיב
כי אם לא כן איך לא שמת לב שאת הדוגמא שהבאת "מעולם הרפואה" אני בעצמי הבאתי, כלומר אני בעצמי כתבתי שכשילד (או מבוגר) מגיע לרופא כי הוא משתעל (או כל מחלה שלא תבוא אלא רק על כל שונאי ישראל,) זו באמת בעיה שהרופא באמצעות התרופה או הטיפול צריך לטפל לא המטופל אמור בכוחות עצמו לטפל בעצמו חוץ מלשמוע להוראות הרופא ולקחת תרופה, ולהמנע להבא לא לחזור על הסיבה (אם יש כזו) שבגינה בא לו החולי, כלומר צריך טיפול בוודאי צריך אבל שהרופא יתן לי טיפול תרופתי זה הרבה יותר קל
שונה הדבר לגמרי בחולי הנפש קרי מלחמת היצר היומיומית שם לא הרופא או חברת התרופות עושה את עיקר העבודה, אלא שם זו עבודה זיפית יומיומית של ליטוש המידות של עצלות זריזות יר"ש אהבת הבריות נדיבות העברה על המידות כמובן עמלות בתורה וכו' וכו', יותר הייתי מדמה את לטיפול בטרפיה ל"ע ארוך טווח של עשרות שנים רק שפה לדעתי זה עוד הרבה יותר קשה.
יש נטיה היום, שמגיעה בעיקר ממחוזות השמאל שהאדם לא כ"כ אחראי למעשיו אם הוא עשה מעשה כל שהוא זה כי הוא מסכן והאופי שלו כזה או כי הוא קם אותו יום על צד שמאל או כי השני עצבן אותו וכו' כדי להוריד במקסימום האפשרי מהאדם את האחריות יש שופטים שמאלנים שהגישה שלהם מקילה על עונשים למרות היותם קבועים בחוק), חלק בגלל הסיבות המנויות לעיל, הגיעו הדברים עד כדי כך ששופטים גם מקלים על בני מיעוטים מסבות של רקע סביבה וכיו"ב ולא זה המקום להאריך אך האמינו לי אני יודע על מה אני מדבר
לא באתי להכליל שאין שום צורך בטיפול נפשי ברור שיש גם כאלו
אך הריצה האוטומטית על כל התמודדות למחוזות הטיפול התרופתי נשמע לי לקוח מעולמות לא שלנו ודי למבין
בכל מקרה נדמה לי שלפני טיפול נפשי צריך קודם כל לדעת להקשיב... ;)
בידידות
 

אברך צנוע

משתמש רשום
מה עושים? מסתכלים על הבעיה בשורש.
כשאתה לא נותן לבחור להתחתן בגיל 13 כמו שפעם היה נהוג, והוא היה יכול עכשיו לנהל בית שלם ולהיות עסוק טוב טוב. במקום זה אתה טוחן אותו בסוגיות שהוא לא רוצה ללמוד, בלי שום חיות, בלי אישה בלי פרנסה כמו שצריך.
מה יעשה הנער? אם לפני 300 שנה היו בני נוער שהיה קשה להם למרות שהחיים היו מספיק בשביל להעסיק אותך כל היום כולו, כל שכן היום שהבחור ישיבה כמעט לא צריך לעשות כלום.
ואל תגיד לי שהוא צריך לשבת ללמוד כל היום כי כל עוד אין לו חיות מתיקות וקשר אמיתי עם בורא עולם זה מבחינתו שווה ללימודי חול. הוא צריך להרגיש באמת בשורש מה חסר לו, אם חסר לו יחס ואהבה, חברים וידע, או כל דבר אחר. שיגש לזה בשורש הבעיה והעיקר שלא יהיה אכפת לו כלל מה העולם אומרים עליו שיראה באמת מה הוא צריך ויקבל את זה מצד הקדושה כראוי.
הוא גם צריך לשמוח מאוד מאוד בנקודות הטובות שיש בו אשריו שהוא עדיין מניח תפילין ושומר שבת ואוכל כשר היום שום דבר לא מובן מאילו כל שכן וכל שכן שהוא עדיין מחזיק בישיבה ולומד תורה,
הוא צריך לרקוד על זה שהוא לא רואה פריצות ולא הדרדר לגמרי.
ובכל אופן שידע שהאינטרנט זה קליפה ותאווה כמו כל תאווה אחרת,
מי שיצר את האינטרנט בנה אותו אחרי התייעצות עם הרבה מומחים לדעת איך לגרום לאנשים להתמכר לזה ולהרגיש טוב עם עצמם שהם נמצאים בזה כל היום כולו.
אוי אוי,
הגישה המרחמת הזאת על בחורי ישיבות של ימינו היא הרסנית ונוראית
בכל דור ודור היו קשיים גם אם מסוגים קצת שונים
ובחורי ישיבה ואני הייתי גם עונה להגדרה זו עד לפני לא הרבה שנים צריכים לדעת שבלי לאכול חצץ לא גודלים בשום תחום וודאי שלא ברוחניות
אם בחורי ישיבה יחשבו שאשריהם שהם מניחים תפילין - ובזה הם יכולים להיות מאושרים- עדיף שיחפשו מקצוע אחר
 

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אחד הדברים הכי חשובים לדעת שיש תקווה.
אנשים יצאו גם מדברים גרועים יותר.
העבודה לפעמים קשה, וכנראה גם כרוכה באי נעימות ללכת לטיפול, לשתף את ההורים ומן הסתם עוד קשיים, אבל התוצאה משתלמת.
ועדיף כמה שיותר מוקדם.
בהצלחה.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
בן אדם הוא אישיות מתמכרת, ולפני ה'למה', בן אדם שלא מתמכר למשהו, הוא לא בן אדם.
רק יש כאלה שמבזבזים את הדחף החיובי של ההתמכרות' לדברים פסולים ושטויות!
בחור שהתמכר לדף גמרא לא יתמכר למשהו אחר וה"ה אם הוא התמכר למצווה חשובה אחרת!
 

חן משתמש

משתמש רשום
המשתמש נחסם
אוי אוי,
הגישה המרחמת הזאת על בחורי ישיבות של ימינו היא הרסנית ונוראית
בכל דור ודור היו קשיים גם אם מסוגים קצת שונים
ובחורי ישיבה ואני הייתי גם עונה להגדרה זו עד לפני לא הרבה שנים צריכים לדעת שבלי לאכול חצץ לא גודלים בשום תחום וודאי שלא ברוחניות
אם בחורי ישיבה יחשבו שאשריהם שהם מניחים תפילין - ובזה הם יכולים להיות מאושרים- עדיף שיחפשו מקצוע אחר
בלי לאכול חצץ לא גודלים בשום תחום? בוודאי לא ברוחניות? אוי לאוזניים שכך שומעות.
יש הרבה אנשים שמושפעים מתרבות עשיו שנכנסה לצערנו גם לעולם החרדי.
זה לא כוחי ועוצם ידי, לא ברוחניות ולא בגשמיות.
בוודאי שמוטלת עלינו השתדלת ויש לנו בחירה בכל דבר ועניין.
הבעיה היא שכמעט אף אחד לא מדבר ולא נוגע בנקודה של מה קורה כשאני ניכשל והקבלות שלי לא עולות יפה. דבר שכידוע מצוי מאד, בפרט בדורנו.
ועוד דבר שלא מדברים עליו היא הסכנה שיש בכוחי ועוצם ידי כאשר אדם תולה את הצלחותיו רק בכישרונותיו.
כללו של דבר, כל דבר שעושים עם השם ולמען השם יש לו ערך. ומה שעושים בכוחנות בלאכול חצץ וכיוצא בהגדרות כאלה, אין לו ערך כי על המתגאה השם יתברך בעצמו אומר: "אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת".
דרכיה דרכי נועם, לא דרכי אכילת חצץ.
ומי שמקשר את זה לעצלנות זה בוודאי היצר הרע. וכי מי שמלמד את האדם לא להתייאש ותמיד לנסות ולהמשיך ולהתעקש ברצונות וכיסופים תפילה והמתנה זה דרך של עצלנים? חלילה. הרבה יותר קשה לעשות את זה מאשר להתעקש ו''לשבור'' את עצמך שוב ושוב במקום לבקש שהשם יתברך הוא יפתח לך והכול ילך חלק ובמתיקות.
אם בחור ישיבה יחשוב שאשריו שהוא מניח תפילין הוא יקבל עוד כוח מזה לעשות עוד דברים בקדושה אם בחור ישיבה ישב עם עצמו וכל היום יחשיב את מה שהוא עושה ככלום ושום דבר אז הוא יפול לייאוש וחלישות הדעת וגם את המעט שהוא עושה הוא יפסיק.
 

הצרצר

משתמש צעיר
כשאתה לא נותן לבחור להתחתן בגיל 13 כמו שפעם היה נהוג, והוא היה יכול עכשיו לנהל בית שלם ולהיות עסוק טוב טוב. במקום זה אתה טוחן אותו בסוגיות שהוא לא רוצה ללמוד, בלי שום חיות, בלי אישה בלי פרנסה כמו שצריך.
מהגמרא בקידושין כט מבואר שזו מחלוקת בין רב חסדא ורב הונא. ורב הונא לטעמיה
יש המשך בגמרא בדף ל ע"א לפי פירוש אחד ברשי
אל רבא לרב נתן בר אמי אדידך על צוארי דבריך משיתסר ועד עשרים ותרתי ואמרי לה ממני סרי עד עשרים וארבע וזו גם מחלוקת תנאים.
בחור רצה להתארס בש"ג אמר לו רה"י כתוב "שוש תשיש ותגל עקרה בקיבוץ" א"ל הבחור: כתוב "בקיבוץ בניה" - בקיבוץ צריך שיהיה בנים אבל להתארס צריך בשיעור ג'.
 

הצרצר

משתמש צעיר
תוכנית שנים עשר הצעדיםאנגלית: Twelve-step program) היא תוכנית כללית להחלמה מהתנהגות מתמכרת או כפייתית.

תוכנית שנים-עשר הצעדים המקורית פותחה על ידי אלכוהוליסטים אנונימיים (AA) כדרך להתמודד עם מה שהם מכנים "חוסר האונים" בהפסקת שתיית אלכוהול - אלכוהוליזם. תוכנית 12 הצעדים אומצה מאז על ידי קבוצות שונות כגון אכלני יתר אנונימיים (OA), מהמרים אנונימיים (GA), מכורים אנונימיים (NA), תלויי-יתר אנונימיים (CODA) (אנ'), רגשות אנונימיים (EA), ילדים בוגרים להורים לא מתפקדים או אלכוהוליסטים (ACA) חושבי יתר אנונימיים (OTA) ועוד.

כל תוכניות שנים עשר הצעדים השונות מתנהלות בדרך דומה וכולן פועלות לפי שתים עשרה המסורות שהן הקווים המנחים המאפשרים להן להתקיים באופן עצמאי ולשמור על קיומם. מדובר במעין נורמות התנהגותיות המאפשרות את האנונימיות ואת התחזוקה השוטפת של הקבוצה. חברי התוכנית נפגשים בצורה סדירה כדי לשתף את ניסיונם, כוחם ותקוותם. המשותף לכל הקבוצות הללו הוא שהחברים בהן חשים שהם סובלים ממחלת התמכרות חשוכת מרפא[דרוש מקור] ולא עם 'הרגל גרוע' או 'דרך חיים גרועה'. המחלה מיוחסת ל"אלרגיה" פיזית לחומר הממכר, אשר יוצרת כמיהה המלווה בהתנהגויות אובססיביות המובילות לשימוש חוזר בחומרים הממכרים ולהתדרדרות במצבם. התמודדות עם המחלה יכולה להתרחש על ידי ויתור על הניסיון להילחם בה ומסירת הקשיים ל"כוח עליון" (כל אחד על פי הגדרתו, תפיסתו ואמונתו) בשילוב עשייה פעילה של שנים-עשר הצעדים. לדברי מייסדי התוכנית, על אף האזכור הרב של אלוקים, תוכנית שנים עשר הצעדים אינה תוכנית דתית וחברים בעלי אמונות דתיות שונות ואף כאלה שהם אגנוסטיקנים ואתאיסטים יכולים ליטול בה חלק[1].

אחד המאפיינים המוכרים ביותר של תוכניות שנים-עשר הצעדים הוא העובדה שחברי התוכנית מודים שיש להם בעיה על ידי השימוש במשפט כגון "שלום, שמי פלוני ואני אלכוהוליסט". אמרת כנף זו מזוהה כיום עם קבוצות תמיכה בכלל. אמירה זו באה לבטא את העיקרון היסודי של התוכנית, שהמכור נשאר מכור כל ימי חייו, גם אם הוא 'נקי' שנים ארוכות. אפשר לראות את זה באתרי הקבוצות שהם מתייחסים למכור כנכה שנכרתה לו רגל שלעולם לא יצמיח רגל חדשה רק עליו ללמוד איך לחיות עם נכותו.

המשתתפים בקבוצות התמיכה משתפים את ניסיונם, האתגרים בהם הם עומדים, הצלחות וכשלונות, ומספקים תמיכה ישירה לאחרים מפני שהם מהווים דוגמה לכך שההימנעות והחיים ללא החומרים ו/או ההתנהגות ההתמכרותית אפשריים. רבים אשר הצטרפו לקבוצות אלה מדווחים כי מצאו הצלחה בנושאים שבעבר הכשילו אותם, בעוד אחרים - ובכללם כמה חברים לשעבר - מבקרים את יעילות התוכנית ואת ההתאמה שלה לחיים כיום.

תוכנית זו שנויה במחלוקת בשאלת היעילות שלה כלפי מכורים בכלל ואלכוהוליסטים בפרט. בדו"ח שארגון הבריאות העולמי הוציא בשנת 2009 על יעילות תוכניות לגמילה מאלכוהול, נכתב שאף על פי שפרויקט Match (אנ') מצא ראיות שיש לה השפעה חיובית, דומה לשיטות אחרות של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי וטיפול שיפור מוטיבציה, מטא-אנליזה מצאה ראיות משישה מחקרים לכך שהתוכנית אינה יעילה ומשבעה מחקרים לכך שתוכנית אלכוהוליסטים אנונימיים אינה יעילה, ושסקירה אחרת של שמונה מחקרים לא מצאה ראיות חד משמעיות לאפקטיביות השיטה[2].

תוכן עניינים​

12 הצעדים של האלכוהוליסטים האנונימיים​

אלה הם 12 הצעדים כפי שהוגדרו על ידי אלכוהוליסטים אנונימיים:

  1. הודינו שאנו חסרי אונים מול האלכוהול, שאבדה לנו השליטה על חיינו.
  2. הגענו לאמונה שכוח גדול מאתנו יכול להחזיר לנו את שפיות דעתנו.
  3. החלטנו למסור את רצוננו ואת חיינו להשגחת אלוקים, כפי שאנו מבינים אותו.
  4. עשינו חשבון נפש מוסרי, נוקב וחסר פחד.
  5. התוודינו בפני אלוקים, עצמנו ואדם נוסף על טבעם המדויק של פגמינו.
  6. היינו נכונים לחלוטין שאלוקים ישחרר אותנו מפגמים אלה באופיינו.
  7. ביקשנוהו בענווה שישחרר אותנו מחסרונותינו.
  8. עשינו רשימה של כל האנשים שבהם פגענו והיינו נכונים לכפר על כל מעשינו בפניהם כולם.
  9. כיפרנו על מעשינו במישרין בפני אנשים אלו כאשר הדבר ניתן, פרט למקרים שמעשה זה יפגע בהם או באחרים.
  10. המשכנו בחשבון הנפש, וכאשר שגינו, הודינו בכך מיד.
  11. חיפשנו בדרך של תפילה והרהורים לשפר את הקשר ההכרתי שלנו עם אלוקים, כפי שאנו מבינים אותו, כשאנו מתפללים רק לדעת את רצונו עבורנו ומבקשים את הכוח לבצע זאת.
  12. משעברה עלינו התעוררות רוחנית כתוצאה מצעדים אלה, ניסינו לשאת בשורה זו לאלכוהוליסטים וליישם עקרונות אלה בכל תחומי חיינו.

12 המסורות​

  1. טובתנו המשותפת קודמת; החלמה אישית תלויה באחדות AA.
  2. למטרות קבוצתנו יש רק סמכות סופית אחת – אלוקים אוהב כפי שהוא עשוי לבטא את עצמו במצפון הקבוצה. מנהיגינו אינם אלא משרתים שזכו לאמון. אין הם מושלים.
  3. הדרישה היחידה לחברות בAA היא הרצון להפסיק לשתות.
  4. על כל קבוצה ב-AA להיות עצמאית, מלבד בעניינים הנוגעים לקבוצות אחרות או ל-AA ככלל.
  5. לכל קבוצה ישנה מטרה עיקרית אחת – לשאת את המסר שלה לאלכוהוליסט שעודנו סובל.
  6. קבוצת AA לעולם לא תמסור את שם AA ולא תממן כל מוסד מקורב או יוזמה חיצונית, פן בעיות של רכוש, ממון ויוקרה יסיטו אותנו ממטרתנו העיקרית.
  7. על כל קבוצת AA להיות נושאת את עצמה לחלוטין ולסרב לתרומות מבחוץ.
  8. על האלכוהוליסטים האנונימיים להישאר לעולם בלתי מקצועיים, אך מרכזי השירות שלנו יכולים להעסיק עובדים מיוחדים.
  9. AA כמו שהוא, אל לו להתארגן לעולם, אך אנו יכולים ליצור הנהלות לשירותים או ועדות האחראיות ישירות בפני אלה שאותם הן משרתות.
  10. ל"אלכוהוליסטים אנונימיים" אין כל דעה בעניינים חיצוניים, ולכן אין לגרור את שם AA למחלוקת ציבורית כלשהי.
  11. מדיניות יחסי הציבור שלנו מבוססת על משיכה ולא על פרסומת. עלינו לשמור תמיד על אנונימיות אישית ברדיו, בעיתונות ובסרטים.
  12. אנונימיות היא הבסיס הרוחני לכל מסורותינו, להזכירנו תמיד להעמיד עקרונות לפני האישיות.
האמת היא שליהודים חרדים אין כאן שום דבר חדש
 

חן משתמש

משתמש רשום
המשתמש נחסם
מהגמרא בקידושין כט מבואר שזו מחלוקת בין רב חסדא ורב הונא. ורב הונא לטעמיה
יש המשך בגמרא בדף ל ע"א לפי פירוש אחד ברשי
אל רבא לרב נתן בר אמי אדידך על צוארי דבריך משיתסר ועד עשרים ותרתי ואמרי לה ממני סרי עד עשרים וארבע וזו גם מחלוקת תנאים
ברוך השם אני גם זוכה ללמוד גמרא,
וגם אני יכול לצטט גמרא למשל:
תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף כ"ט עמוד ב' : רב הונא לשיטתו שאמר בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה. בעבירה סברה דעתך?! אלא אמור כל ימיו בהירהור עבירה. אמר רבא, וכן נשנה בבית מדרשו של רבי ישמעאל, עד 20 שנה יושב הקב"ה ומצפה לאדם מתי ישא אשה; כיון שהגיע 20 ולא נשא, אומר "תיפח עצמותיו". אמר רב חסדא מה שאני עדיף על חבריי שנשאתי [אישה] ב[גיל] שש-עשרה, ואם הייתי נושא בארבע-עשרה הייתי אומר לשטן "חץ בעיניך!"

וכן גדולי ישראל היו מתחתנים בגיל מוקדם מאוד, וזה עוד היה לפני האינטרנט והפריצות המטורפת שהולכת היום אז מה נגיד עכשיו?
 

הצרצר

משתמש צעיר
ברוך השם אני גם זוכה ללמוד גמרא,
וגם אני יכול לצטט גמרא למשל:
תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף כ"ט עמוד ב' : רב הונא לשיטתו שאמר בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה. בעבירה סברה דעתך?! אלא אמור כל ימיו בהירהור עבירה. אמר רבא, וכן נשנה בבית מדרשו של רבי ישמעאל, עד 20 שנה יושב הקב"ה ומצפה לאדם מתי ישא אשה; כיון שהגיע 20 ולא נשא, אומר "תיפח עצמותיו". אמר רב חסדא מה שאני עדיף על חבריי שנשאתי [אישה] ב[גיל] שש-עשרה, ואם הייתי נושא בארבע-עשרה הייתי אומר לשטן "חץ בעיניך!"

וכן גדולי ישראל היו מתחתנים בגיל מוקדם מאוד, וזה עוד היה לפני האינטרנט והפריצות המטורפת שהולכת היום אז מה נגיד עכשיו?
זו בדיוק הגמרא שהבאתי... רק שאני הבאתי את המשך הסוגיא...
 

ღmaximumღ

משתמש פעיל
מסכן הבחור
תפסתם אותו וניתחתם אותו לנתחים...
תכל'ס הרבה מאתנו כמוהו בדיוק אם לא יותר
לדעתי צריך לעבוד על סיפוק מעבודת השם
ולחדד את המטרה והתכלית שלי בעולם
וכמובן להרבות בתפילה חזקה
בשורות טובות
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה