דרוש מידע בגלל הפשיעה בחברה הערבית, כולנו צריכים לסבול?

לחופש נולדה

משתמש רשום
או שכן.
נגיד בעלי החוות שהאמריקאים הטילו עליהם סנקציות-
תחשבו מה זה אומר אם אין מזומן וכל הכסף הוא דיגיטלי.
וזה חלק גדול ממה שהם מנסים להשיג בביטול המזומן
שליטה על האוכלוסייה.

בבקשה די עם הפוליטיקלי קורקט הזה.
תמיד שאני רואה כאזותי אמירה מגיעה לי השאלה אולי אני סטומה שלא מבינה את זה לבד
מי זה הם??
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
ומה עם טכנאים ונתוני שירות שלרובם משלמים מזומן?
הם יתחילו להסתובב בבתים עם מכשירים לגביה באשראי?
(ואח"כ גם כל התחמנים למיניהם יכחישו את העסקה כי לא בדיוק ברור למי הם נתנו לגבות 500 ש"ח באשראי...)
בעיה לא קטנה.
מה הבעיה כל שנורר קטן יש לו מכשיר קטן שאפשר לשלם שם באשראי
אולי את רגילה כך.
אבל יש אנשים שלא משתמשים לא באשראי ולא בצ'קים מכל מיני סיבות(כמוני למשל..)
ולא נתקלתי מעולם בשנוררים עם מכשירים לגביית אשראי.
מהלך כזה יהיה מאוד בעייתי עבורי וכנראה שיש עוד כמוני.
תסביר את עצמך הכסף הוא שחור אולי?
אני גרה בבני ברק, (יש שם חרדים?) ודופקים אצלי הרבה מתרימים, גם בזמן האחרון, בחיים לא ראיתי מתרים עם מכשיר של נדרים או כל מכשיר אחר.
לכל בית כנסת מגיע שנורר עם מכשיר קטן שנכנס אפי' בכיס של החולצה ומי שלא מכיר שישאל את הבעל ואין אחד שיגיד שהוא לא מכיר
 

~dasi~

משתמש פעיל
כנראה שאתה צודק, אבל לפחות למדינה יהיה יותר תקציב לדברים שהיא צריכה, ולא יצטרכו לגבות מכל אחד יום הבראה כמו שעשו השנה.
אין שום סיבה שהאזרח הפשוט ישלם מיסים גבוהים כשיש כאלה שמעלימים.
בדיוק...
סליחה, למה כל הערבים צריכים למלא להם את הבור במזומן??? שישלמו גם הם מיסים בדיוק כמו שהם אוכלים וצורכים את כל שירותי המדינה.

זה הבעיה הכי קטנה...
ילדים קטנים נשלח למכולת עם אשראי?
כסף שאוספים למלמדים?
צדקה לשנוררים?
מה נכניס לקופת צדקה ביום שישי לפני הדלקת נרות?
איך יציירו צדקה בשכפולים של 'ותשובה ותפילה וצדקה'?
תשלום לגננת פרטית?
לקנות ביצים אצל שכנה?
מוניות? (שהרבה פעמים רציתי לשלם להם באשראי, אבל אין להם)
ועוד ועוד
את כל אלו אנחנו כבר עושים מזמן רק באשראי.
מלבד הציורים של צדקה בשכפולים.. מה באמת נעשה?:sneaky:

ובכנות, בלבטל רק את השטר של 200 לא יקרה לנו כלום,
אם יבטלו לגמרי את המזומן זה באמת יקשה עלינו, למרות שאנחנו כמעט לא משתמשים, אבל בכל אופן גם הכמעט יכול לתקוע מאוד, ובפרט במי שעיכלו את החשבון וכד'
 

אדריכלית לאה

משתמש צעיר
כבעלת עסק אני מרשה לעצמי לציין שהעלויות של האשראי עבור בעל העסק הן עצומות!!
לדוגמא על עסקה של 3,000 שגביתי מלקוח שילמתי לחברת האשראי יותר מ 70- ש"ח עבור סליקת האשראי
כאשר רוב הכסף שקיבלתי הולך לספקים וכו וכו
לכן לא משתלם לאף אחד לבקש צדקה של כמה שקלים בכרטיס אשראי
אמנם כל חברה סולקת בתנאים אחרים אבל העלויות מאד יקרות
 

אות וסמל

משתמש פעיל
בזמן הטורקים היה מחסור גדול במטבעות קטנות, אז החברא קדישא הספרדית שילמה לעובדיה במטבע שהיה חקוק עליה ח"ק, וזה היה כמו שטר חוב. והמטבע נהייתה נפוצה בשוק, והתחילו לקרוא לה "חצי קופיקה"... הטורקים כלאו את יו"ר הח"ק דאז באשמת זיוף מטבעות ושימוש בכסף זר... כמובן הוא שוחרר ע"י כמה מטבעות...
מרתק.
מקור?
 

מגילת אסתר

משתמש צעיר
אני גרה בבני ברק, (יש שם חרדים?) ודופקים אצלי הרבה מתרימים, גם בזמן האחרון, בחיים לא ראיתי מתרים עם מכשיר של נדרים או כל מכשיר אחר.
אני בני ברקית, לפני פסח האחרון אם אני לא טועה ניגש אלי ילדון להתרים אותי, ועוד הוסיף אני גם מקבל אשראי...
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
מרתק.
מקור?
ספר של יעקב יהושוע אבא של הסופר א. ב. יהושוע.
קראתי לפני כמה שנים, איני זוכר את שם הספר.
זה ספר על זיכרונותיו וראיונות עם זקני ירושלים על ירושלים בזמן הטורקים והבריטים.
בעיקר מנקודת המבט של הקהילה הספרדית.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
כבעלת עסק אני מרשה לעצמי לציין שהעלויות של האשראי עבור בעל העסק הן עצומות!!
לדוגמא על עסקה של 3,000 שגביתי מלקוח שילמתי לחברת האשראי יותר מ 70- ש"ח עבור סליקת האשראי
כאשר רוב הכסף שקיבלתי הולך לספקים וכו וכו
לכן לא משתלם לאף אחד לבקש צדקה של כמה שקלים בכרטיס אשראי
אמנם כל חברה סולקת בתנאים אחרים אבל העלויות מאד יקרות
כולל השקלול של המס שמוכרחים לשלם? ;)
 

שרגא מ...

משתמש צעיר
רוצים לבטל את השטר של ה200, בשביל מבצע חד"פ, לנסות לעלות על ארגוני הפשיעה.
אני עדיין משתמשת מלא במזומן, זה ממש מפריע לי. ואני לא מבינה איך זה אמור לעזור,
אז ארגוני הפשיעה יתחילו לאגור שטרות של100... ושל 50... עד שיבטלו את המזומן?

קישור לכתבה:
חרטא
כבר אתמול פורסם שהרעיון הזה נגנז
צריך למחוק את האשכול.
@לורנס
לטיפולך.
 

אוצרי

משתמש פעיל
בסליקה של כרטיסי אשראי רגילים בד"כ זה 1.7 אחוז (בלי הנחות) עד כמה שידוע לי.
אבל יתכן בכרטיסי אשראי חוצניקים שזה יותר

סתם לידיעה אלו שמחזיקים במכשירי נדרים פלוס או תורם משלמים עמלה נוספת עד כ8%
 

יענקל'ה

משתמש פעיל
פעולה כזאת תהיה אפקטיבית רק אם יוכרז על ביטול השטר בדחיפות ותתאפשר החלפתו רק למשך ימים אחדים, מה שיקשה על גורמי פשיעה להיפטר ממיליוני שטרות שבהן מחזיקות כנופיות שונות

דווקא זה רעיון חכם והגיוני...
עשו משהו כזה בהודו
אתה אפילו לא רוצה לדמיין מה הלך שם
בארץ זה היה נגמר בבאלגאן כזה שהמדינה תקרוס
רק אובדן זמן העבודה יעלה יותר מכל מה שירוויחו



כושר ההמצאה של האומה ההודית הועמד למבחן בבהלה להציל את "הכסף השחור" - מצבור של מאות אלפי, אולי מיליוני רופי שהוחבאו ללא ששולמו עליהם מסים. במשך עשורים, ההודים מילאו את המזרנים והבלטות בשטרות של 500 ו-1,000 רופי, הנפוצים ביותר במחזור, ושוויים כעת 7 ו-14 דולר בהתאמה.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, רצה להטיל מס על ההכנסות הללו. האסטרטגיה שלו לאלץ את בני ארצו לחשוף את מצבורי הכסף שלהם? להוציא את השטרות מהמחזור ולאלץ את החוסכים להחליף אותם בחדשים.

האיסור על השימוש בשטרות 500 ו-1,000 רופי הוכרז ב-8 בנובמבר, והכלכלה נקלעה לכאוס. ההודים יצאו למסע נואש למצוא דרך להלבין את הונם ולמנוע הפסדים קטסטרופיים.

עד סוף השנה מותר להחליף את השטרות האסורים תמורת שטרות בעלי ערך נקוב נמוך יותר או שטרות חדשים שמודפסים עתה. מכיוון שהודים עשירים יותר מורשים להחליף רק עד 250 אלף רופי ללא הוכחה ששילמו מסים, רבים מהם מעבירים עתה חבילות שטרות לעניים, ומשלמים להם סכום פעוט כדי שיחזיקו אותם בחשבונות שלהם לתקופה ואז יחזירו אותם. אחרים מסתערים עם מזוודות כסף על חנויות תכשיטים ובגדי מעצבים וקונים בשטרות המיושנים.

"במקום לזרוק כסף לבית השימוש, עדיף להשתמש בו לקנות תלבושות יפות", אמרה טינה טהיליאני פריק, מנהלת קבוצת אנסמבל, הבעלים של רשת חנויות אופנה הודית. יש אנשים שמשלמים מראש – שכר עובדי משק בית למשל – לשנה או שירותי יופי.

יש שהתייאשו וזרקו את הכסף לפח. שטרות של 1,000 רופי צפים עתה בנהר הגנגס. כשליש מכל העסקים בהודו מתבצע בשימוש בכסף שחור. תעשיות שלמות, כמו נדל"ן, מסחר, קמעונות יוקרה ושירותי חתונות תודלקו בכסף שחור זה דורות,ועתה סובלים מנסיגה.

ההודים עומדים בתורים של שעות להחליף את הכסף בשטרות של 2,000 רופי שמוצר להחזיק, ושטרות של 2,500 שאפשר למשוך מכספומטים. אולם האספקה עדיין קטנה מהביקוש.

ביום שישי סירב בית המשפט העליון של הודו לפסול תביעות שהובאו בערכאות נמוכות יותר נגד צעדו של מודי. בית המשפט אמר כי אנשים הגיעו למצב היסטורי, ויש סימנים לבעיה אמיתית. יו"ר איגוד הבנקים ההודי אמר ביום שישי כי כל הבנקים במדינה יגבילו את החלפת הכסף ויציעו רק לקשישים ולקוחותיהם שלהם להחליף, כדי להמשיך בבנקאות נורמלית.

הכלכלה ההודית כל כך תלויה בכסף שחור, אומרים אנליסטים, שהזעזוע היה בלתי נמנע. "בכלכלה מתעוררת כמו הודו, שבה השחיתות עמוקה ומושרשת, אין דרך ליישם רפורמה ללא שיבוש משמעותי בטווח הקצר", אמר אסוור ס פרסד, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת קורנל.

האיסור פגע קשות במיוחד בנדל"ן, מכיוון שבדרך כלל מחיר המכירה המוצהר במסמכים רשמיים נמוך מהמחיר האמיתי - לעיתים ב-60%. אדם אחד שקיבל רופי בשווי 51 אלף דולר בתמורה לדירה שמכר, גייס 14 עניים כדי להפקיד את 250 אלף הרופי שלו בשטרות ישנים כדי שלא יצטרך לשלם מס, ושהם יוכלו להחליף את הסכומים הקטנים יותר ללא שאלות. תחום נוסף שבו נפוץ הכסף השחור הוא החתונות הראוותניות שמקובלות במדינה.

ממשלתו של מודי הודיעה כי תפקח היטב על הבנקים כדי למנוע תרגילים כאלו, אולם העבר מעיד שהרשויות בהודו מתקשות להתמודד עם שחיתות כזו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה