השאלה היא האםלא צריך ללכת עד לשם
יש אפילו מורי היתר ללהשתמש בשירותי בית כנסת הנ"ל מבלי לשלם דמי חבר, ועוד לא להבין מה הבעיה בזה...
"הכנה לאשר יצר"
צריכה אישור מבעל המקום
כגון מסעדה או בית כנסת וכו'
השאלה היא האםלא צריך ללכת עד לשם
יש אפילו מורי היתר ללהשתמש בשירותי בית כנסת הנ"ל מבלי לשלם דמי חבר, ועוד לא להבין מה הבעיה בזה...
מצדדת בכל מילה!לקחת פרוסה אחת זה עוד לגיטימי
או שבעל השמחה אומר לך במפורש תיקח גם הביתה
אבל להגיע בתחילת הארוע ולשים מהמנות הראשונות שיוצאות, או לרוקן צלחות בתחילת הארוע זה מכוער.
אף אחד לא יגיד לכם שזה מפריע לו אבל זה בהחלט ממש לא נעים לבעל השמחה שטרח והשקיע- למצוא אחרי 5 דקות שולחן מלוקק.
ועל הדרך אני אכתוב גם לנשים כאן-
אני מגיעה לשמחות, הבר ערוך בטוב טעם
ונשים עומדות ומרוקנות לצלחות לקחת הביתה,
או נותנות לילדים קטנים לקחת מכל הבא ליד ולהרוס את כל השולחן.
בתחילת השמחה הבר נשאר ריק והרוס או עם חצאי מגשים ריקים.
מי התיר לכם???
אף אחד לא עיצב בר מרשים כדי שתרוקנו אותו או תתנו לקטנטנים שלכם להתנפל על כל הדברים הכי יפים והכי משובחים בתחילת הארוע.
גם אתם הייתם רוצים שככה יעשו לכם???
ושוב- בסוף השמחה זה משהו אחר.
כל אחד ישמח להתפטר משאריות שנשארו. אבל לא בהתחלה.
זה מנהג מכוער שלא ברור איך נכנס לציבור שלנו.
מתביישת בשביל מי שעושה את זה.
הוא היה אוכל? הוא ביקש רשות?בלת"ק, לא יודע אם הזכירו, הגרח"פ שיינברג זצ"ל היה חוזר הביתה קבוע עם צלחת ביד, הוא היה דואג להביא את הדברים הטעימים ביותר, אשתו הייתה אנינת טעם - כידוע...
אם הוא לא ראה בזה פחיתות כבוד, מי אני ומה כבודי.
זה ממש נכון.פורסם השבוע ב'לקראת שבת' כתבה על הגאון ר' פנחס שרייבר זצ"ל:
"באחת הפעמים קיבלנו בקשה לתמיכה ממשפחה, שעל פניו לא הציגה קושי כלכלי מובהק. הם לא חיו בהרחבה, אבל ההכנסות נראו סבירות לחלוטין, וכולנו מכירים את המשפחה ויודעים שהם לא נראים מאוד עניים.
"כשישבנו אצל הרב כדי לקבל הנחיות סופיות איך לחלק את התמיכות, הוא הפתיע אותנו: 'המשפחה הזאת צריכה לקבל תמיכה מלאה', הוא אמר.
"אנחנו חשבנו שאולי יש פה איזו אי הבנה. הרי אנחנו רואים שהנתונים שהם הציגו בפנינו לא מצביעים על מצוקה קשה, המשפחה בהחלט לא עשירה ולא יזיק לה לקבל תמיכה אבל יש לנו פה משפחות במצב קשה הרבה יותר.
"אבל הרב עמד על דעתו והסביר לנו בפשטות: 'בכל פעם שיש קידוש בבית הכנסת, אני רואה שהאבא והילדים מתנפלים על הקוגל והעוגות, הם ממש רעבים. אם הם מבקשים עזרה חייבים לעזור להם!'.
"כמובן שלא עלה על דעתו בכלל, שיש אנשים שלא חסר להם דבר ובכל זאת הם אוכלים בתיאבון רב. בעולם המושגים שלו, כשאדם אוכל הרבה, זה בגלל שהוא מאוד רעב… חייבים לעזור לו…".
בבי"כ הספרדי השקו אותו...יהודי נכנס לבית כנסת ושואל אם אפשר לשתות קפה,
בבי"כ הליטאי ענו לו זה של הציבור, צריך לשאול את הציבור...
בבי"כ החסידי ענו לו זה של הציבור, תשתה.
שמישהו פה יתקשר לקו הלכהרוב התגובות כאן דנים האם זה ראוי, והאם זה מקובל, וכו' וכו'
אבל צריך לשים לב לנקודה ההלכתית,
אם יש אפי' ספק קל אם בעל השמחה מרשה, הרי שזה ספק גזל מדאורייתא,
ספק דאורייתא לחומרא !
לא רואה שום הוראת היתר, אם אין וודאות מוחלטת שבעל השמחה מרשה,
כל מקרה לגופו, ישנם דברים ומקרים שאפשר לומר בוודאות שאפשר לקחת, אבל זה צריך להיות ברור לגמרי.
הקייטרינג הביא את זה ישר לאולם ולא ידעתי כמה יגיעו בדויקלמה מראש לא השארת לעצמך בבית????
אני הייתי בברית עם הגר"פ שיינברג זצ"ל ששימש כסנדקבלת"ק, לא יודע אם הזכירו, הגרח"פ שיינברג זצ"ל היה חוזר הביתה קבוע עם צלחת ביד, הוא היה דואג להביא את הדברים הטעימים ביותר, אשתו הייתה אנינת טעם - כידוע...
אם הוא לא ראה בזה פחיתות כבוד, מי אני ומה כבודי.
עריכה:
העירו נכון, שאין לסמוך על מעשיות וכו', מה גם שככה"נ ביקש רשות.
יפה!ייתכן שזו היא הסיבה
ולא בגלל שרצה להביא לבני ביתו
כדי למנוע את ביזת הבר צריך להתחיל לטפל מ'חדר האוכל' בישיבה.
מהגניבות של הטשולנט עד העמסת מגדלי פיזה על כל צלחת...
מכירה כמה כאלה.....תלוי איזה קהילה
יש מקומות שיש בזה ענין, לטעום מסעודת מצווה....
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ה'
לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי: