דרוש מידע אתם מאלה שלוקחים מהקידוש בבית כנסת "קוגל" הביתה?

מצב
הנושא נעול.

נופל וקם

משתמש מקצוען
מעניין לעניין...
באחת מחגיגות ה'אופרוף' במשפחתי, קנינו סטוק של סוכריות ושאר ירקות לזרוק על החתן המתוק.
כל התפילה אנחנו הבנים ממתינים בציפיה מתוחה ל'מבול', אך לאכזבתנו במקום מבול, יורד בקושי גשם...
הפתרון לתעלומה התברר לאחר מכן כשראיתי את אחת המתפללות עם שק קטן מפוצץ סוכריות.

ואז הבנתי שבעוד שאנחנו הבנים עטים על כל פרור סוכריה מבין רגליים ענקיות וגערות מהגבאי, הבנות פשוט חוסכות את המאמץ וחוסכות מאתנו את השלל.
 

פישל שלום

משתמש פעיל
יש פתגם "יותר קשה להוציא את היהודי מהגלות מאשר את הגלות מהיהודי"
לקיחת אוכל הביתה מאירועים נשארה כנראה טבועה בדם מימי העניות של פעם או לחילופין לזכות את בני המשפחה בסעודת מצווה אבל לזה די בחתיכה קטנה ולא צריך להעמיס כמויות אולי במקומות שהנוהל הזה עוד קיים צריך לקבוע זמן נגיד באירוסין ובבר מצווה משעה 11 ובקידוש משעה לאחר התפילה אפשר לקחת זה גם זמן שאם בא אורח ולא נשאר כיבוד אז זה לא מבייש את בעל השמחה
גילוי נאות אישית אני מאוד אלרגי לעניין גם כשבעל השמחה מנסה לתת לי בכח
ממש ככה
אבל פעם חשבתי שזה רק בארץ ישראל, הייתי בחו"ל בברית, והמנהג שם בדרך כלל הסעודה אחרי הברית על המקום, מוכן שמה נייר כסף לעטוף אוכל, ואתה רואה אנשים יוצאים עם אוכל עטוף, אולי באמת זה לאנשים שממהרים לעבודה ויאכלו את זה שמה.
שמעתי סיפור מיהודי זקן בערך לפני 10 או 15 שנה, שהיום הוא קרוב למאה עד מאה ועשרים, סיפר לי בזה הלשון, (לא להאמין אבל זה היה מציאות) כשיהודי עשה עליה לתורה בבית הכנסת, ואחרי התפילה עשה קידוש, במזרח היה יושבים החתן והמחותנים, וכשהכניסו הקוגל, התחילו לחטוף מהמגש בלי רחמנות עד שהמלצר הגיע למזרח לא היה מה להגיש, ואמר לי שהמלצר היה צועק בקולי קולות תן לי לכבד המחותנים ובלשונו "האטס רחמנות"
 

מרחבית

משתמש מקצוען
משהו משונה...
תוך כיומיים 184 הודעות, רובן המאוד מכריע נגד התופעה המבישה וגרורותיה.
וגם המעטים שהיו בעד, לא היו בעד הגזמות פרועות בעניין.
היו חסידים שחשבו שאולי זה אצל ליטאים, כי לא מכירים אצל עצמם...
והיו ליטאים שחשבו שאולי זה אצל חסידים כי לא מכירים אצל עצמם...
אז איפה זה כן?... איפה נמצאים כל הגזלנים השוגגים וחסרי ההתחשבות והטאקט למיניהם?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
האשכול הזה מרתק מבחינה סוציולוגית, ומעלה שאלה האם כל מי שמדבר על הקידושים, מדבר על אותו אירוע.
לא דומה קידוש ספרדי בבית כנסת (שבדרך כלל מגוון יותר מבחינת סוגי התופינים והכיבודים)
לקידוש שבת בבוקר בבית כנסת ברסלבי, שמלווה בסיפורי מעשיות, ומהווה כעין המשך לתפילה.
לקידוש ליטאי לרגל שמחה, או לקידוש ליטאי בקהילה מודרנית מול קידוש ליטאי בקהילה שמרנית.
ושלל סוגי קידושי החסידים שאיני בקי בטיבם.
100%,
נראה לי שחלק גדול מהתיאורים על החסידים שנסחבים עם צלחת קוגל מהבילה במעלה הרחוב ב1 בצהריים, כששטריימל ענק לראשם ו'עטורה' כבדה מתנוססת על צווארם,מדובר בהרבה בתי כנסת שעושים קידוש קבוע כל שבת!
לצורך עניינים מסויימים,
ואז מקובל שהציבור שהוא מי שמשלם ע"ז בדמי חבר לוקח קצת הביתה...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
והבנו שלקחת פרוסה אחת זה הגיוני
אבל לקחת מגש לכל בני הבית זה חסר הגיון

והפנמנו עם הזמן שכדי להאכיל משפחה גדולה נדרש כ"כ הרבה ב"ה
שלא הפרוסה הזאת תציל אותנו
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מעניין לעניין:
בבחרותי למדתי באיזור משופע באולמות שמחה בבני ברק.
היו בחורים שהיו הולכים לאכול בחתונות, אני לא הייתי מסוגל לעשות את זה.
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
מי שזוכר פעם בחתונות או בשמחות
היתה מריבה על כל כוס או בקבוק שתיה
והיה מקובל מאוד לצעוק קח מהשולחן שלך או תחזיר מיד
היתה תופעה שאנשים החזיקו בקבוקי שתיה על הרצפה ליד רגליהם ונתנו לכל דורש רק כוס אחת
היום זה נשכח לגמרי
מתי ישכח גם נושא הקוגעלים?
מנהג דומה קצת שב"ה כמעט עבר עליו הקלח אצל החסידים נוהגים לאכול במוצאי הצום בבית כנסת בעיקר פעם אנשים מבוגרים שהיו רואים ילדים אוכלים הם היו צועקים אליהם שרק מי שצם אוכל [כאילו שלא מגיע לילדים להנות]
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
מעניין לעניין:
בבחרותי למדתי באיזור משופע באולמות שמחה בבני ברק.
היו בחורים שהיו הולכים לאכול בחתונות, אני לא הייתי מסוגל לעשות את זה.
אכן תופעה מוכרת
אף פעם לא ידעתי להסביר אותה
אולי זה אפילו סוג של גזל, לא יודע.
 

אחד העורכים

משתמש פעיל
עריכה תורנית
הגזמת!!!!!
מה אתה רוצה שנחיה כמו בסדום??
בשלמא מדובר על מישהו קבוע שנמצא בבית כנסת אז ניחא
אבל מישהו מגיע פה ושם מה קרה??

אני לא מכיר שום אדם שפוי שמפריע לו שמשתמשים בשירותים שהוא משלם עליהם דמי חבר,
מה קרה בנאדם נתקע ברחוב....
הוא לא שבר את השירותים בבית שלו ועבר להשתמש בשירותים של הבית כנסת...
אני מאד שמח שיהודי נהנה מדבר שאני ממילא משלם עליו...
וכן כוס קפה ליהודי שבא להתפלל מנחה... לא קרה כלום אם מישהו נהנה ממני ולא שילם!!!
כולכם צודקים במאה אחוז
כוונתי לחברי הקהילה מתפללים קבועים שלא מבינים את המובן מאליו, וחושבים שדמי חבר זה משהו ששייך למי שכבר אין לו מה לעשות עם הכסף שלו
ה"י...
אבל תחשוב עליו שאין לו מה לאכול בבית....
זה מקרה חריג, ועובדה שתיארת אותו לפרטי פרטים....
בכאלו מקרים אני חושב שבעל השמחה בעצמו לו היה יודע היה הולך להביא לו הביתה סיר שלם של קוגל...
(אא"כ הוא בעצמו בכזה מצב:unsure:)
ספציפית, במקרה הזה הוא לא כזה עני, זה יותר אשתו שמתעצלת להאכיל את הילדים...
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
אולי באמת זה לאנשים שממהרים לעבודה ויאכלו את זה שמה.
זו הסיבה
בחו"ל אנשים יותר עובדים ומקובל לעשות את הברית בבוקר לפני שאנשים יוצאים לעבודה, כך שמי שממהר אורז את ה'בייגל' עם ה'קרם צ'יז' ולוקח איתו את ה'סעודת מצווה'.. כאן בארץ מקובל שמפסידים את כל אחה"צ/צהריים עבור ברית ברוב עם וסעודה בשרית וכו'
לא דומה בשום צורה למה שנדון כאן
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה