דרוש מידע אשמח לעזרה!!!! -רב קו מה קורה כשלא מתקפים? מי מפסיד מזה? חברת האוטובוס?

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם החברה אכן הייתה מקפידה על כך, הם היו דואגים לפני כל נסיעה לראות שיש מכשיר תיקוף והוא תקין, ואם זה לא תקין הנהג היה עוצר באמצע הדרך, להתקשר לטכנאי וביחד עימו לתקן את המכשיר, כמו שהיה עד לפני כמה שנים, הנהג עצמו היה מנסה בכל דרך לתקן את המכשיר, ועיכב אוטובוס שלם, כדי שהוא והחברה לא יפסידו כסף, רק לראות היום את ההפקרות בנושא מכשירי התיקוף גם מטעם החברות ששולחות המון אוטובוסים ללא שום אמצעי תיקוף, אפשר להבין שזה כלל לא מעניין אותם.
החברה מקפידה על כך מאד, גם אם הנהגים שהם שכירי החברה לא מקפידים על כך.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא ברור, למרות שהאוטובוס נמצא בבעלות פרטית, למעשה משרד התחבורה שולט עליו בין אם הוא ירצה ובין אם לא וגם אם החברה מאוד מאוד לא רוצה שתעלה על האוטובוס כי חייבו אותם להוציא אוטובוס נוסף, עדיין שמור לך הזכות לעלות על האוטובוס בגלל שמשרד התחבורה הוא הבעלים על ה"שימוש" בתחבורה הציבורית.
משרד התחבורה לא שולט עליו, אלא מחליט על היבטים מסוימים בתדירות האוטובוסים של החברה. גם כשאני עושה משפחתון בבית - משרד התמ"ת מחליט באיזה שעות אני אפתח את הבית, אלו דברים יהיו בבית שלי, ויכולים לחייב אותי לקבל ילדים גם אם אני מאד מאד לא רוצה לעבוד היום.
אבל זה לא הופך את הבית שלי לרשות ציבורית, ואסור להיכנס אליו בלי רשות.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
גם רב שיודע חו"מ לא יכול לפסוק ללא קריאת כל ההסכמים של המדינה מול החברות.
שמעתי בחול המועד שיעור מרב שקרא את כל החומר וגזל הוא גם מהמדינה וגם מהחברה המפעילה.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אם החברה אכן הייתה מקפידה על כך, הם היו דואגים לפני כל נסיעה לראות שיש מכשיר תיקוף והוא תקין, ואם זה לא תקין הנהג היה עוצר באמצע הדרך, להתקשר לטכנאי וביחד עימו לתקן את המכשיר, כמו שהיה עד לפני כמה שנים, הנהג עצמו היה מנסה בכל דרך לתקן את המכשיר, ועיכב אוטובוס שלם, כדי שהוא והחברה לא יפסידו כסף, רק לראות היום את ההפקרות בנושא מכשירי התיקוף גם מטעם החברות ששולחות המון אוטובוסים ללא שום אמצעי תיקוף, אפשר להבין שזה כלל לא מעניין אותם.
יש המון גורמים שלא בשליטת החברה וזה לא יכול להיות אינדיקציה האם זה חשוב לה או לא.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
מי בדיוק הם החולקים?
החברה היא חברה פרטית, והעסק הוא עסק פרטי.
העובדה שהחברה סיכמה עם המדינה שהיא צריכה להוציא כך וכך אוטובוסים ביום תמורת סכומים מסוימים - אינה מפקיעה את האוטובוסים מרשותה הפרטית. ומאחר שהחברה מקפידה שלא יכנסו לאוטובוסים הפרטיים שלה בלי תיקוף - גם אם היא לא מפסידה מזה שקל - כניסה לאוטובוס שלה בלי תיקוף היא גזל גמור.

משל למה הדבר דומה? שאני אעשה בבית שלי משפחתון, והסיכום עם המדינה הוא שאני מקבל סכום גלובלי כל חודש, בלי קשר לכמות הילדים.
האם זה מתיר לא
המשל ממש לא דומה לנמשל.
תחבורה ציבורית זה מוצר בסיסי שהמדינה מספקת לאזרחיה. היא אף מנסה להמריץ בכל מיני דרכים את האזרחים לבחור בתחבורה ציבורית על מנת למנוע עומסים וכו.
המדינה מזכה חברה כל שהיא להפעיל את המערך הנדרש ועל החברה לעמוד במלוא חובותיה.
אם החברה לא עומדת בדרישות שלה כלפינו. זה ממש לא כזה ברור שאנחנו מחויבים לעמוד בדרישות שלה כלפינו.
זה לא ממש לא דוגמא למשפחתון שאם אתה לא רוצה אל תשמש בשרותינו. בכלל לא עומד על אותו מהלך.

לי יש חופשי למשל, ואני גם מקפידה תמיד לתקף. אבל להגיד שאני מזדהה עם אותם אנשים שנמצאים באוטובוס עמוס, בקושי עומדים, נדחקים ועושים כל מאמץ כדי להגיע לעמדת התיקוף, קשה...
החברה לא עמדה במחויבות שלה, לא שלחה מספיק אוטובוסים כפי שנדרש ממנה, היא גורמת לנוסעים נזק ובעצם היא פשעה נגדינו. היא לא עסק פרטי שזוכתו לעשות מה שבא לו, ולא מתאים לך לך. ולא בית פרטי שהנכנס אליו גנב, השוואה פשוט מגוחכת.
וגם לכן (חוץ מסוגית המדינה וכו') יש בהחלט רבים שסוברים שזה לא נחשב לגזל ובטח לא גמור.
וכל אחד ישאל את רבותיו...
נשים להיכנס לבית שלי בלי
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
המשל ממש לא דומה לנמשל.
תחבורה ציבורית זה מוצר בסיסי שהמדינה מספקת לאזרחיה. היא אף מנסה להמריץ בכל מיני דרכים את האזרחים לבחור בתחבורה ציבורית על מנת למנוע עומסים וכו.
המדינה מזכה חברה כל שהיא להפעיל את המערך הנדרש ועל החברה לעמוד במלוא חובותיה.
אם החברה לא עומדת בדרישות שלה כלפינו. זה ממש לא כזה ברור שאנחנו מחויבים לעמוד בדרישות שלה כלפינו.
זה לא ממש לא דוגמא למשפחתון שאם אתה לא רוצה אל תשמש בשרותינו. בכלל לא עומד על אותו מהלך.
המשל בהחלט דומה אחד לאחד לנמשל.
מסגרות לפעוטות זה מוצר בסיסי שהמדינה מספקת לאזרחיה.
המדינה מזכה משפחה כל שהיא להפעיל את המשפחתון הנדרש, ועל המשפחה לעמוד במלוא חובותיה.
אם המשפחה לא עומדת בדרישות כלפינו - זה מתיר לנו להיכנס לבית שלה בלי רשות?
החברה לא עמדה במחויבות שלה, לא שלחה מספיק אוטובוסים כפי שנדרש ממנה, היא גורמת לנוסעים נזק ובעצם היא פשעה נגדינו. היא לא עסק פרטי שזוכתו לעשות מה שבא לו, ולא מתאים לך לך. ולא בית פרטי שהנכנס אליו גנב, השוואה פשוט מגוחכת.
החברה היא בהחלט עסק פרטי. גם אם היא מחויבת להוציא אוטובוסים פרטיים שלה בזמנים מסוימים, עדיין האוטובוסים נשארים פרטיים, והעולים עליהם בלי לתקף הם גנבים.
 
נערך לאחרונה ב:

יהיה בסדר !!!!!!!

משתמש מקצוען
לידיעת הציבור [הגברים ] בקובץ בית אהרן וישראל קובץ תורני היוצא לאור מידי חודשיים הובא לאחרונה ביאור פסקי הלכה מותאמים ומתייחסים לכל השאלות הנובעות מכללי חברות התח''צ בצורה ברורה מאוד !!! ע''י הדיין החשוב רבי דוד בריזל שליט''א שווה לראות, עושה סדר מכל השאלות , ופותר אותם אחד על אחד !!!!
 

כובע שמש

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אם אוטובוס עמוס דינו כמו שמכשיר התיקוף תקול ולא צריך לתקף
אבל על כל נוסע שמתקף החברה מקבלת כסף אז זה גזל מהחברה ולא מהמדינה
 

ספרנוביץ

משתמש פעיל
נעשה סדר
הטענת רב קו הולכת במלואה למשרד התחבורה ולא מגיעה לחברות
חברת התחבורה מקבלת תקציב לפי קילומטרים שהאוטובסים נוסעים (לכן הנהגים לא מקצרים את הדרך ונצמדים למסלול גם כשהאוטובוס ריק)
את הקילומטרים משרד התחבורה מקצה או מקצץ לפי נתונים סטטיסטיים שמתבססים בעיקר על תיקופים(לא משנה עם זה במעבר או חופשי חודשי) כך שאי תיקוף בנסיעה אפילו שיש לכם חופשי חודשי או מעבר מסב נזק עקיף לחברות הנסיעה,
האם על פי הלכה זה גזל חד וחלק צריך לבדוק היבטים הלכתיים
המידע באחריות מגורמים פנימיים במשרד התחבורה
או שלא הבנת נכון את "הגורמים הפנימיים" או שהם לא יודעים מה קורה במשרדם.
שכן תפתחי כל חוזה עם חברות התחבורה. חלקם ניתן לראות במכרזים של משרד התחבורה וחלקם אצל החברות. ותראי בבירור שהם מקבלים תוספת גם פר נוסע לפעמים בצורת בונוס מעל מספר נסיעות מסוים ולפעמים קבוע.
למה נראה לך החברות מחזיקות פקחים בסדר גודל כזה?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
המשל ממש לא דומה לנמשל.
תחבורה ציבורית זה מוצר בסיסי שהמדינה מספקת לאזרחיה. היא אף מנסה להמריץ בכל מיני דרכים את האזרחים לבחור בתחבורה ציבורית על מנת למנוע עומסים וכו.
המדינה מזכה חברה כל שהיא להפעיל את המערך הנדרש ועל החברה לעמוד במלוא חובותיה.
אם החברה לא עומדת בדרישות שלה כלפינו. זה ממש לא כזה ברור שאנחנו מחויבים לעמוד בדרישות שלה כלפינו.
זה לא ממש לא דוגמא למשפחתון שאם אתה לא רוצה אל תשמש בשרותינו. בכלל לא עומד על אותו מהלך.

לי יש חופשי למשל, ואני גם מקפידה תמיד לתקף. אבל להגיד שאני מזדהה עם אותם אנשים שנמצאים באוטובוס עמוס, בקושי עומדים, נדחקים ועושים כל מאמץ כדי להגיע לעמדת התיקוף, קשה...
החברה לא עמדה במחויבות שלה, לא שלחה מספיק אוטובוסים כפי שנדרש ממנה, היא גורמת לנוסעים נזק ובעצם היא פשעה נגדינו. היא לא עסק פרטי שזוכתו לעשות מה שבא לו, ולא מתאים לך לך. ולא בית פרטי שהנכנס אליו גנב, השוואה פשוט מגוחכת.
וגם לכן (חוץ מסוגית המדינה וכו') יש בהחלט רבים שסוברים שזה לא נחשב לגזל ובטח לא גמור.
וכל אחד ישאל את רבותיו...
אתה יכול לנסות לתבוע אותם לבית דין על הנזקים שעשו לך
אבל אין שום היתר הלכתי לגבות את הנזקים שלך מהחברה בצורה של אי תשלום
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
בהרבה מקרים הנוסע סבור שהחברה לא עמדה בסיכומים בעוד שלמעשה הדברים אינם כך
 

צחית

משתמש מקצוען
לידיעת הציבור [הגברים ] בקובץ בית אהרן וישראל קובץ תורני היוצא לאור מידי חודשיים הובא לאחרונה ביאור פסקי הלכה מותאמים ומתייחסים לכל השאלות הנובעות מכללי חברות התח''צ בצורה ברורה מאוד !!! ע''י הדיין החשוב רבי דוד בריזל שליט''א שווה לראות, עושה סדר מכל השאלות , ופותר אותם אחד על אחד !!!!
עם עושה סדר
אז אולי תגיד לנו מה כותב לעניין הלכה?
 

ראש ישר

משתמש פעיל
אתה יכול לנסות לתבוע אותם לבית דין על הנזקים שעשו לך
אבל אין שום היתר הלכתי לגבות את הנזקים שלך מהחברה בצורה של אי תשלום
זה מדהים בענייני האין שום התר.....

אבל סבבה, אם טוב לכם לחשוב שמה שאתם יודעים זה הדבר היחיד, בשמחה.
העיקר שתהיה שנה טובה בעז"ה לכולנו
המשל בהחלט דומה אחד לאחד לנמשל.
מסגרות לפעוטות זה מוצר בסיסי שהמדינה מספקת לאזרחיה.
המדינה מזכה משפחה כל שהיא להפעיל את המשפחתון הנדרש, ועל המשפחה לעמוד במלוא חובותיה.
אם המשפחה לא עומדת בדרישות כלפינו - זה מתיר לנו להיכנס לבית שלה בלי רשות?

החברה היא בהחלט עסק פרטי. גם אם היא מחויבת להוציא אוטובוסים פרטיים שלה בזמנים מסוימים, עדיין האוטובוסים נשארים פרטיים, והעולים עליהם בלי לתקף הם גנבים.
צר לי, ממש לא הבנתי את הקשר.המדינה מסבסדת מעונות ומשפחתונים. לא מספקת אותם.
באזור שלי למשל - אין משפחתונים לגילאים מסוימים, כי אין מטפלות, וזה ממש לא מעניינה של המדינה ולא באחריותה.
אין שום קשר ואפילו לא דמיון בין כניסה לבית של מטפלת, לבין כניסה לאוטובוסים, שאולי מתוגמלים בצורה כל שהיא בהתאם למספר הנוסעים, אך מסובסדים ומשולמים באופן ישיר ע"י משרד התחבורה.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
בהרבה מקרים הנוסע סבור שהחברה לא עמדה בסיכומים בעוד שלמעשה הדברים אינם כך
בהרבה מידי מקרים, החברה לא עמדה בהסכמים והנוסע אפילו לא יודע מזה....

וסתם למען השקיפות, אני עובדת המקום שקשור באופן ישיר למשרד התחבורה
 

החיים טובים

סטודנטית לעיצוב פנים בסטייל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
השבוע נסעתי באוטובוס בשביל 2 תחנות לאחר התחנה הראשונה הנהג הודיע שמשנה מסלול(בגלל עומס בבר אילן) ולא פתח דלתות שיוכלו לרדת, בסוף הנהג פתח את הדלת במרחק שווה מהתחנה שעליתי אליו ותיקפתי,ובשבילי זה היה לחינם.
השאלה:האם מותר לי לקחת אוטובוס בלי לתקף, על החשבון ההוא??
 

אבן טובה

משתמש פעיל
אני שמעתי מנהג אוטובוס - הנהג מקבל 20 אג' על כל תיקוף והחברה מקבלת 50 אג'
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אני שמעתי מנהג אוטובוס - הנהג מקבל 20 אג'
אולי בעידן הכרטיסיות
או רק באגד לנהגים בני 60+ שהם "חברי אגד" (קיים בכלל?)
לפני כמה חודשים שאלתי נהג של קווים והוא אמר שהם לא מקבלים אגורה!
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
השבוע נסעתי באוטובוס בשביל 2 תחנות לאחר התחנה הראשונה הנהג הודיע שמשנה מסלול(בגלל עומס בבר אילן) ולא פתח דלתות שיוכלו לרדת, בסוף הנהג פתח את הדלת במרחק שווה מהתחנה שעליתי אליו ותיקפתי,ובשבילי זה היה לחינם.
השאלה:האם מותר לי לקחת אוטובוס בלי לתקף, על החשבון ההוא??
אם שינוי המסלול היה על פי חוק מסתבר שאין לכם זכות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה