דרוש מידע אשמח לעזרה!!!! -רב קו מה קורה כשלא מתקפים? מי מפסיד מזה? חברת האוטובוס?

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
רוצים להכריע שזה חובה ולקשקש באיזה מונח לא ממש קשור של חברה פרטית ואטובוסים של אמא שלהם- לכו על זה. בכיף.
טענה לא עניינית
הוויכוח הסתיים מבחינתי
 

צלמת סופר מקצועית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בלת"ק
שמעתי מאחד המבקרים שאמר לאשה שישבה לידי
אם ח"ו קורה לך משהו באוטובוס - אשמת הנהג או החברה
ולא תקפת - אין לך בעצם הוכחה באמת נסעת באוטובוס
ואם לא ישלמו פיצויים וכאלה
חלק מהתיקוף זה שבאמת שהיית באוטובוס בשעה הזאת.
 

my sound

משתמש פעיל
או שלא הבנת נכון את "הגורמים הפנימיים" או שהם לא יודעים מה קורה במשרדם.
שכן תפתחי כל חוזה עם חברות התחבורה. חלקם ניתן לראות במכרזים של משרד התחבורה וחלקם אצל החברות. ותראי בבירור שהם מקבלים תוספת גם פר נוסע לפעמים בצורת בונוס מעל מספר נסיעות מסוים ולפעמים קבוע.
למה נראה לך החברות מחזיקות פקחים בסדר גודל כזה?
מקבלים נכון!
אבל על התיקופים לא על ההטענה
לכן מחזיקים כל כך הרבה פקחים
אני עומד מאחורי מה שאמרתי
 

שירה בר

משתמש רשום
בלי להיכנס לנושא של 'האם מותר לגזול מהמדינה', כשאת לא מתקפת את פוגעת בחברות אוטובוסים.
כשאת מטעינה, לא משנה אם ערך צבור או חופשי, הכסף הולך למשרד התחבורה. כל חברת אוטובוסים מקבלת ממנה כסף ע"פ מספר התיקופים באוטובוסים שלה, כך שכשאת לא מתקפת החברה לא מקבלת את הכסף.
לכן חייבים לתקף גם חופשי, ואם את מחזירה ניקובים אז את צריכה לתקף באוטובוסים של אותה חברה.
מחזקת את דבריך.
כל מה שכתבת נכון.
מידיעה. (אני עובדת בחברה שמספקת שירותים לחברות תחבורה ציבורית ולמשרד התחבורה)
 

שירה בר

משתמש רשום
או שלא הבנת נכון את "הגורמים הפנימיים" או שהם לא יודעים מה קורה במשרדם.
שכן תפתחי כל חוזה עם חברות התחבורה. חלקם ניתן לראות במכרזים של משרד התחבורה וחלקם אצל החברות. ותראי בבירור שהם מקבלים תוספת גם פר נוסע לפעמים בצורת בונוס מעל מספר נסיעות מסוים ולפעמים קבוע.
למה נראה לך החברות מחזיקות פקחים בסדר גודל כזה?
נ.ב. לגבי כמות הפקחים, חברות התחבורה הציבורית מחויבות ממשרד התחבורה לבצע בקרות, ואם הם לא עומדות ביעד הבקרות שנקבע על פי משרד התחבורה הם צריכות לשלם קנסות.
 

ששונית

משתמש מקצוען
בלתק
יואליש קרויס ערך מחקר בנושא ואלו התוצאות:

זכרתי ימים מקדם, לפני כ-30 שנה, אז זכיתי לשמוע בשקיקה את הגאון ר' שמשון פינקוס זצוק"ל בישיבת "ברלין" המעטירה בירושלים. הרב פינקוס ז"ל היה מוסר שמוע'ס שבועי במוסר, באותו שמוע'ס שהשתתפתי, הכותרת הייתה מהגמרא ביבמות על עם ישראל "רובם בגזל ומיעוטן בעריות".

אני זוכר שר' שמשון תמה: איך זה יכול להיות? אתה נכנס לישיבת מיר, ישנם אלפי אברכים ובחורים יושבים עם גמרות ולומדים בהתלהבות, והגמרא אומרת עליהם רובם בגזל אתמהה? הייתכן? ואם זה כתוב בגמרא ודאי שזה כך. והמשיך ר' שמשון והסביר בטוב טעם ודעת, חשבתי ובדקתי רוב האנשים גוזלים בלא יודעין ושלא בכוונה, זה חסר לו חצי שקל לנסיעה באוטובוס, ההוא לווה מחברו שעומד ליד בתחנה, וההוא בכלל שכח ממי הוא לווה את החצי שקל, אחד לווה ספר מחברו ושוכח ממי לקח, וכך במשך זמן השמוע'ס הביא עוד עשרות דוגמאות מחברים או שכנים שלווים אחד מהשני ולא זוכרים בכלל שלקחו ואיפה להחזיר.

ר' שמשון יעץ אז כי לפחות מי שחייב לקחת דבר מה מחברו, שייקח ממנו במתנה ואם יזכור להחזיר, יחזיר לו במתנה.

כעת התעוררתי לכתוב את כל הנ"ל, לאחר שלפני זמן נסעתי עם מונית והנהג שמע שיעור ברדיו מאיזה רב, לא אפרט את שמו, ובין הדברים אחד שהשתתף בשיעור שאל את הרב "שכחתי את "הרב קו" האם מותר לו לנסוע באוטובוס? ולמחר אני יתקף את "הרב קו" פעמיים", הרב השיב לו בחיוב, והסביר שזה לא נחשב גנב על מנת להחזיר שזה אסור, כי גם החברות מסכימות לאלו שמשלמים תמיד, לנסוע פעם בלי לשלם ולמחרת לתקוף פעמיים, עד כאן תשובת הרב.

ועכשיו לגופו של ענין כנראה שגם אותו רב, וגם רוב האנשים לא מכירים את התהליכים של התחבורה בזמננו, ויש כאלו שמתירים לעצמם בכלל לנסוע בלי לשלם בטענה של מדינה של גנבים, אני לא נכנס לפולמוס הזה של כן מדינה לא מדינה. זה עוד חזון למועד.

עכשיו העובדות: משרד התחבורה משלם לחברות התחבורה לפי ק"מ לדוגמא חברת "המקשר" נוסעת ביום 100 ק"מ, משרד התחבורה משלמים ל"המקשר" 1000 ₪ לפי 10 ₪ לק"מ, לא משנה כמה עלו לאוטובוס ותיקפו או לא תיקפו. מי ששוכח לתקף את "הרב קו" לא משנה אם "הרב-קו" חודשי או דו שנתי.

א. אם רואים במשרד התחבורה לדוגמא בקו של ירושלים חריש שאין נוסעים, לא מוסיפים עוד אוטובוס ואז למפרע נגרם צער לאנשים שרצו אוטובוס אחרי חצי שעה, אבל משרד התחבורה לא מאשר בגלל שאין בכלל נוסעים, כי הם לא רוצים לשלם עוד ק"מ.

ב. בכל אי-תיקוף ה"רב-קו" גזלת מחברות האוטובוסים, לא קשור למדינה ולא למשרד התחבורה. גזלת ח"ו מ"המקשר" "סופר בוס" "קווים" "אגד" וכדומה. ואם יש לחברה כמה שותפים אתה גוזל ח"ו מכמה שותפים. אתה לא גוזל לא מהמדינה לא ממשרד התחבורה, רק מאנשים פרטיים.

ג. והעולה על כולנה: יש הסדר בין החברות לנהגים, הנהג מקבל משכורת קבועה, ואם ב - 6 שעות משמרת עלו לאוטובוס יותר מכך וכך נוסעים – לדוגמא המכסה שלו הוא 400 נוסעים ועלו 401, הנהג מקבל על כל נוסע נוסף בונוס של 0.20 אג"ח. וזה שהנוסע ושכח לתקף את "הרב קו" ולמחרת הוא תיקף פעמיים, נכון שלגבי החברה הוא שילם, אבל מהנהג הפרטי הוא גזל ממנו עשרים אגורות שזה לערך שתיים וחצי פרוטות.

אני מקווה בעזרת ה' שעם ישראל יתעוררו ואם שכחו את "הרב קו" ילכו קצת ברגל או לבקש ממישהו באוטובוס שיתקף גם בשבילו. ונזכה במהרה לביטול המדינה ללא שום צער ונזק לעם ישראל בביאת גוא"צ בב"א.

שלכם יואליש קרויס
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
ג. והעולה על כולנה: יש הסדר בין החברות לנהגים, הנהג מקבל משכורת קבועה, ואם ב - 6 שעות משמרת עלו לאוטובוס יותר מכך וכך נוסעים – לדוגמא המכסה שלו הוא 400 נוסעים ועלו 401, הנהג מקבל על כל נוסע נוסף בונוס של 0.20 אג"ח. וזה שהנוסע ושכח לתקף את "הרב קו" ולמחרת הוא תיקף פעמיים, נכון שלגבי החברה הוא שילם, אבל מהנהג הפרטי הוא גזל ממנו עשרים אגורות שזה לערך שתיים וחצי פרוטות.
הנתון הזה בדוק?
יש אולי בקהל מישהו שמכיר נהג ויכול לברר?
 

h.m Automation

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
בלת"ק יצא קונטרס של 60 עמודים על כל הנושא הזה באריכות אחרי בדיקה מעמירה בעל העניינים הללו. אם תרצו אעלה אותו כאן
 

h.m Automation

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוטומציה עסקית
עימוד ספרים
בלת"ק יצא קונטרס של 60 עמודים על כל הנושא הזה באריכות אחרי בדיקה מעמירה בעל העניינים הללו. אם תרצו אעלה אותו כאן


מצורף הקובץ
אפשר לומר עליו שהוא מחמיר בנושא אבל מה שהתפרסם שהוא דרש וחקר וישב עם אנשי משרד התחבורה וחברות הנסיעות ועבד על זה המון!
שמעתי שהיה אברך שרצה להחזיר כסף ונסע עד החברה לשלם, אמרו לו אין לנו פה קופה, האברך לא ויתר ודרש וביקש לשלם, אמרו לו תשלם את זה פה בקופה, אח"כ הוא הבין שזו לא הקופה ועד היום הוא מחפש איך לשלם את החוב הזה.
בקיצור, אל תסעו בלי לשלם כי זו בעיה מאוד רצינית
 

קבצים מצורפים

  • הלכות תחב''צ.pdf
    KB 465.3 · צפיות: 124

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כי אם משרד התחבורה - אשר מחויב לי כאזרח, משלם סכום קבוע לחברה ללא קשר למספר התיקופים,
אתה משלם/לוקח ל/ממשרד התחבורה ולא ל/מהחברה.
פשוט לכל בר דעת שזה משנה מאוד.
ואם החברה שהיא חברה פרטית מקפידה שלא יעלו על האוטובוסים שלה בלי לשלם - זה לא משנה מה משרד התחבורה משלם לה, כי בכל מקרה לעלות לרכב פרטי בלי רשות זה גזל.
 

על הדרך

משתמש פעיל
שמעתי רב שענה על כך תשובה הוא אמר שמי שלא מתקף עובר על גזל חמור!!!
על מנת לעשות תשובה יש לעלות לאותו אוטובוס מאותה חברה ( לא משנה אם זה דווקא האוטובוס הספציפי הזה אבל שיהיה אותו קו וחברה) ולתקף כמה שצריך בדיוק ולהשתדל שזה לא יקרה שוב.
בהצלחה רבה וגמר חתימה טובה!
גם אני קבלתי תשובה דומה מרב. אמר לי לחשב בהשערה כמה פעמים לא תיקפתי ולעלות על מספר אוטובוסים כזה, בלי לנסוע אפילו תחנה, לתקף ולרדת.
 

יעקב דוד שלמה

משתמש חדש
תגידי לרב הזה שילמד את הלכות ז לא גניבה של כסף בחוק זה עבירה פלילית וחברה לא מרויחה מזה שום דבר שעולים ומשלמים
 

פסגות

משתמש מקצוען
א. אם רואים במשרד התחבורה לדוגמא בקו של ירושלים חריש שאין נוסעים, לא מוסיפים עוד אוטובוס ואז למפרע נגרם צער לאנשים שרצו אוטובוס אחרי חצי שעה, אבל משרד התחבורה לא מאשר בגלל שאין בכלל נוסעים, כי הם לא רוצים לשלם עוד ק"מ.
בדיחה עצובה....
הלוואי שיתגברו את הקווים לכותל (לדוג') לפי מס' התיקופים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה