ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.אז נשמע מהדברים פה שזה גזל וצריך להחזיר כי החברה מקבלת תמריץ על כל נסיעה, את המשכורת הם מקבלים בלי קשר
לא נראה לי כ"כ רלוונטי, מאז 2020 השתנו המון דברים התחבורה ציבוריתהצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?
ב"רשות הרבים" יתד נאמן פורסם השבוע מכתב ובו נכתב שחברות התח"צ מקבלות מימון ממשרד התחבורה פר נוסע, כלומר פר תיקוף. וזה גם אם התיקוף הוא של חוזה חופשי חודשי וכד'. זאת אומרת, אם עליתי לאוטובוס עם חופשי ולא תיקפתי, בזדון או בשגגה או באונס (עליתי מאחורה עם ילדים שלא יכלתי לעזוב לא מצאתי מי לשלוח עם...www.prog.co.il
אם יש להם אפשרות לשלם באפליקציהאו משלמים באפליקציה כי לא יודעים שהמכשיר לא עובד
ואם כבר תוסיף שתמריצים מגיע רק אםממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
התמריצים האלו מעוגנים בהסכמיםממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
אשמח גם לדעת!מה לגבי מעבר? אם עליתי באוטובוס של חברה אחת ואחכ החלפתי לחברה אחרת, בשניהם בעצם צריך לתקף אבל האם כשמחזירים את הנסיעה צריך לדאוג לעלות שוב גם על האוטובוס של החברה השניה ולתקף? אם כן, זה משנה באיזה אחד משלמים ובאיזה זה רק מעבר?
מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
יש דווקא חולקים רבים.מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
מסכימים לפחות שמדובר בגזל "כלשהו"יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
אם החברה אכן הייתה מקפידה על כך, הם היו דואגים לפני כל נסיעה לראות שיש מכשיר תיקוף והוא תקין, ואם זה לא תקין הנהג היה עוצר באמצע הדרך, להתקשר לטכנאי וביחד עימו לתקן את המכשיר, כמו שהיה עד לפני כמה שנים, הנהג עצמו היה מנסה בכל דרך לתקן את המכשיר, ועיכב אוטובוס שלם, כדי שהוא והחברה לא יפסידו כסף, רק לראות היום את ההפקרות בנושא מכשירי התיקוף גם מטעם החברות ששולחות המון אוטובוסים ללא שום אמצעי תיקוף, אפשר להבין שזה כלל לא מעניין אותם.מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
שאלה- אם אני מתקפת נסיעה מיותרת זה גזל מהמדינה? שתתן תמריץ מיותר לחברה המפעילה או שבכול מקרה בתקוף אני משלמת למדינה יותר מהתמריץ שתתן אז אני מכסה את סכום התמריץ בתשלום על התיקוף?בחוברת המצו"ב יש את כל המידע ההלכתי לגבי נסיעות ותיקופים בתחבורה ציבורית.
מכיוון שאת התשלום על עצם הנסיעה הם מקבלים בכל מצב לא משנה כמה נוסעים היו באוטובוס, זה אומר שהתמריצים זה סוג של בונוס שהם מקבלים "מעבר" לעצם הנסיעה, כשאתה נוסע הנסיעה שלך היא על חשבון משרד התחבורה שמתקצבת את הנסיעה באופן מלא, נכון מנעת מהחברה להרויח תמריציםהתמריצים האלו מעוגנים בהסכמים
מה ההבדל אם קוראים לזה חוזה או תמריץ?
לא ברור, למרות שהאוטובוס נמצא בבעלות פרטית, למעשה משרד התחבורה שולט עליו בין אם הוא ירצה ובין אם לא וגם אם החברה מאוד מאוד לא רוצה שתעלה על האוטובוס כי חייבו אותם להוציא אוטובוס נוסף, עדיין שמור לך הזכות לעלות על האוטובוס בגלל שמשרד התחבורה הוא הבעלים על ה"שימוש" בתחבורה הציבורית.מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
מי בדיוק הם החולקים?יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: