דרוש מידע אשמח לעזרה!!!! -רב קו מה קורה כשלא מתקפים? מי מפסיד מזה? חברת האוטובוס?

יודיתתתתתתת

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אז נשמע מהדברים פה שזה גזל וצריך להחזיר כי החברה מקבלת תמריץ על כל נסיעה, את המשכורת הם מקבלים בלי קשר
ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לא נראה לי כ"כ רלוונטי, מאז 2020 השתנו המון דברים התחבורה ציבורית
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
או משלמים באפליקציה כי לא יודעים שהמכשיר לא עובד
אם יש להם אפשרות לשלם באפליקציה
זה שהמכשיר לא עובד לא פוטר אותם מתשלום
פטור מתשלום הוא רק כאשר אין לנוסע כל דרך לשלם באותה הנסיעה
 

צחית

משתמש מקצוען
ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
ואם כבר תוסיף שתמריצים מגיע רק אם
באמת נותנים שרות ורוב החברות
לא כ"כ נותנים שרות
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
התמריצים האלו מעוגנים בהסכמים
מה ההבדל אם קוראים לזה חוזה או תמריץ?
 

live the dream

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
מה לגבי מעבר? אם עליתי באוטובוס של חברה אחת ואחכ החלפתי לחברה אחרת, בשניהם בעצם צריך לתקף אבל האם כשמחזירים את הנסיעה צריך לדאוג לעלות שוב גם על האוטובוס של החברה השניה ולתקף? אם כן, זה משנה באיזה אחד משלמים ובאיזה זה רק מעבר?
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נסעתי פעם באוטובוס, עלה פקח ונתקל ב2 נערות שלא תיקפו
אמנם לא קנס אותם אל ממש צעק עליהם שמה זה שלא תיקפו
הן ענו לו שיש להם חופשי
אז הוא אמר זה לא משנה מה הפרופיל ברב קו חייבים לתקף בכל מצב כי זה מבטח את הנוסע אם חלילה יקרה משהו.
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
מה לגבי מעבר? אם עליתי באוטובוס של חברה אחת ואחכ החלפתי לחברה אחרת, בשניהם בעצם צריך לתקף אבל האם כשמחזירים את הנסיעה צריך לדאוג לעלות שוב גם על האוטובוס של החברה השניה ולתקף? אם כן, זה משנה באיזה אחד משלמים ובאיזה זה רק מעבר?
אשמח גם לדעת!
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
אני רוצה לתקף מחר בבוקר את הנסיעות שאני חייבת שהיה לי חופשי חודשי אבל רק לא תיקפתי
אם אני עומדת בתחנה ומתקפת את כל הנסיעות בכמה אוטובוסים אחד אחרי השני
וזה בעצם מעבר
מבחינת חברת האוטובוס החזרתי לה?
כאילו מבחינתה נסעתי מספר נסיעות כמספר התיקופים באוטובוסים השונים? למרות שזה מעבר? ולא יורד לי כלום?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ממש לא, אני יכול להוסיף את דעת בעלי בתים שלי... יתכן וזה רק מניעת רווח, הרי התשלום על עצם הנסיעה ועל הנהג הם מקבלים בכל מקרה, לא בטוח שאני צריך לוודא שהחברה תקבל תמריצים.
מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
 

ראש ישר

משתמש פעיל
מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
 

מוטי אבגדהו

משתמש צעיר
יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
מסכימים לפחות שמדובר בגזל "כלשהו"
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
אם החברה אכן הייתה מקפידה על כך, הם היו דואגים לפני כל נסיעה לראות שיש מכשיר תיקוף והוא תקין, ואם זה לא תקין הנהג היה עוצר באמצע הדרך, להתקשר לטכנאי וביחד עימו לתקן את המכשיר, כמו שהיה עד לפני כמה שנים, הנהג עצמו היה מנסה בכל דרך לתקן את המכשיר, ועיכב אוטובוס שלם, כדי שהוא והחברה לא יפסידו כסף, רק לראות היום את ההפקרות בנושא מכשירי התיקוף גם מטעם החברות ששולחות המון אוטובוסים ללא שום אמצעי תיקוף, אפשר להבין שזה כלל לא מעניין אותם.
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
בחוברת המצו"ב יש את כל המידע ההלכתי לגבי נסיעות ותיקופים בתחבורה ציבורית.
שאלה- אם אני מתקפת נסיעה מיותרת זה גזל מהמדינה? שתתן תמריץ מיותר לחברה המפעילה או שבכול מקרה בתקוף אני משלמת למדינה יותר מהתמריץ שתתן אז אני מכסה את סכום התמריץ בתשלום על התיקוף?
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מראש אקדים ואומר שאיני רב וגם לא בדקתי את הנושא לעומק, אישית אני מקפיד לשלם על כל נסיעה
אני רוצה רק להציג אפשרות אחרת ממה שאתם חושבים..
התמריצים האלו מעוגנים בהסכמים
מה ההבדל אם קוראים לזה חוזה או תמריץ?
מכיוון שאת התשלום על עצם הנסיעה הם מקבלים בכל מצב לא משנה כמה נוסעים היו באוטובוס, זה אומר שהתמריצים זה סוג של בונוס שהם מקבלים "מעבר" לעצם הנסיעה, כשאתה נוסע הנסיעה שלך היא על חשבון משרד התחבורה שמתקצבת את הנסיעה באופן מלא, נכון מנעת מהחברה להרויח תמריצים
מאחר ואין כל חולק על כך שהאוטובוס הוא בבעלות פרטית של החברה, והחברה מקפידה שלא יעלו על רכושה הפרטי בלי לתקף - כל עלייה על האוטובוס בלי תיקוף היא גזל גמור, בלי כל קשר לשאלה אם זה 'מניעת רווח' או 'קבלת תמריץ'.
לא ברור, למרות שהאוטובוס נמצא בבעלות פרטית, למעשה משרד התחבורה שולט עליו בין אם הוא ירצה ובין אם לא וגם אם החברה מאוד מאוד לא רוצה שתעלה על האוטובוס כי חייבו אותם להוציא אוטובוס נוסף, עדיין שמור לך הזכות לעלות על האוטובוס בגלל שמשרד התחבורה הוא הבעלים על ה"שימוש" בתחבורה הציבורית.
 

my sound

משתמש פעיל
נעשה סדר
הטענת רב קו הולכת במלואה למשרד התחבורה ולא מגיעה לחברות
חברת התחבורה מקבלת תקציב לפי קילומטרים שהאוטובסים נוסעים (לכן הנהגים לא מקצרים את הדרך ונצמדים למסלול גם כשהאוטובוס ריק)
את הקילומטרים משרד התחבורה מקצה או מקצץ לפי נתונים סטטיסטיים שמתבססים בעיקר על תיקופים(לא משנה עם זה במעבר או חופשי חודשי) כך שאי תיקוף בנסיעה אפילו שיש לכם חופשי חודשי או מעבר מסב נזק עקיף לחברות הנסיעה,
האם על פי הלכה זה גזל חד וחלק צריך לבדוק היבטים הלכתיים
המידע באחריות מגורמים פנימיים במשרד התחבורה
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש דווקא חולקים רבים.
החברה היא אולי חברה פרטית. העסק הוא לא עסק פרטי, ווהחברה מחויבת לציבור הנוסעים בכל מיני דברים שפעמים רבות היא לא עומדת בהם. יש שסוברים שאין קשר בין המחויבות של החברה לבין החובה לתקף. והתיקוף הוא חובה לחלוטין.
ויש מספיק גדולים ויראים שסוברים שזה לא ממש כך...
אז מומלץ שכל אחד יברר עם רבותיו ולפי זה יחליט האם מדובר בגזל גמור או בגזל חלקי...
מי בדיוק הם החולקים?
החברה היא חברה פרטית, והעסק הוא עסק פרטי.
העובדה שהחברה סיכמה עם המדינה שהיא צריכה להוציא כך וכך אוטובוסים ביום תמורת סכומים מסוימים - אינה מפקיעה את האוטובוסים מרשותה הפרטית. ומאחר שהחברה מקפידה שלא יכנסו לאוטובוסים הפרטיים שלה בלי תיקוף - גם אם היא לא מפסידה מזה שקל - כניסה לאוטובוס שלה בלי תיקוף היא גזל גמור.

משל למה הדבר דומה? שאני אעשה בבית שלי משפחתון, והסיכום עם המדינה הוא שאני מקבל סכום גלובלי כל חודש, בלי קשר לכמות הילדים.
האם זה מתיר לאנשים להיכנס לבית שלי בלי רשות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה