חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היכי משכח"ל אדם שניצול ממות על ידי שירת שיר בסעודה?
אני שובר את הראש, מה יכול להיות?
דרוש רמז בדחיפות!
גם כדי לפתור כבר, וגם מצד פיקוח נפש..
ואגב, כדי להגיע לחידה הזאת היה עלי לדפדף מעל עשרה עמודים אחורנית.
מה שמחזק אצלי את המחשבה שלסוג החידות החדש - זה שעל הפרשה - ראוי אשכול אחר.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
דרוש רמז בדחיפות!
גם כדי לפתור כבר, וגם מצד פיקוח נפש..
ואגב, כדי להגיע לחידה הזאת היה עלי לדפדף מעל עשרה עמודים אחורנית.
מה שמחזק אצלי את המחשבה שלסוג החידות החדש - זה שעל הפרשה - ראוי אשכול אחר.
חד משמעי. יש לנו כמה חברים שכאילו נעלמי, ודי חבל עליהם, לכן כדאי שנעשה הפרדה !

בנוסף, חושבני שכדאי להעביר כאן חוק, שאחרי שבוע + צריך לבוא פתרון
ושיהיה אסור להשאיר החידה וגם אותנו תלויים כך באוויר, זה פשוט מזיק לבריאות !
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
השיר הופך את הסעודה לסעודת מצוה
גילוי נאות. עם קצת עזרה ממישהו בסעודה (לא מכוונת):

הנה הפתרון..
בן סורר ומורה אינו חייב מיתה עד שיהיה זולל וסובא. ואם הוא בסעודת מצוה, בודאי אינו נחשב בן סורר ומורה על אכילתו הגסה. ומעתה, היות ונחלקו הראשונים על סעודות חנוכה אם הן של מצוה אם לאו, ועל כן הכריע הרמ"א שישורר שירות ותשבחות כדי שתהא סעודת מצוה לכולי עלמא, הנה אם ישורר הבן הסורר הזה, שוב לא יהיה דינו גזור למיתה.
 

arye izerwerk

משתמש פעיל
גילוי נאות. עם קצת עזרה ממישהו בסעודה (לא מכוונת):

הנה הפתרון..
בן סורר ומורה אינו חייב מיתה עד שיהיה זולל וסובא. ואם הוא בסעודת מצוה, בודאי אינו נחשב בן סורר ומורה על אכילתו הגסה. ומעתה, היות ונחלקו הראשונים על סעודות חנוכה אם הן של מצוה אם לאו, ועל כן הכריע הרמ"א שישורר שירות ותשבחות כדי שתהא סעודת מצוה לכולי עלמא, הנה אם ישורר הבן הסורר הזה, שוב לא יהיה דינו גזור למיתה.
יפה מאד!
זו באמת חידה נוראית, לי לקח שלושה ימים לעלות על זה....
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
ואם הוא בסעודת מצוה, בודאי אינו נחשב בן סורר ומורה על אכילתו הגסה.
משנה מפורשת בסנהדרין:
אָכַל בַּחֲבוּרַת מִצְוָה,... אֵינוֹ נַעֲשֶׂה בֵן סוֹרֵר וּמוֹרֶה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אכן משנה מפורשת
אבל לזכור שזה קשור לחנוכה זה כבר לא כל כך מפורש
כמדומה שלא ירדת לסוף דעתו של החכם @מ.א.ק. וכי תעלה על דעתך שבשביל משנה מפורשת היה רעהו @arye izerwerk מעיד על עצמו שנשתהה כשלשת ימים עד שמצא לחידה? והלא מלבד שלא יתכן דבר זה מצד עצמו של החכם, גם לא יתכן מצד עדותו, שהרי אין אדם משים עצמו בור.
אלא כך הם עיקרם של דברים: אני אמרתי בחופזי כי אם הנער הסורר הלזה נמצא בסעודת מצוה, כי אז 'בודאי' אינו נחשב סורר. ועל זה העירני בצדק החכם כי היא משנה מפורשת, ולא היה לי לכתוב בלשון 'ודאי', אשר בלשון בני אדם משמעה כי הדבר מוחלט אצל האומר מצד סברתו והגיון לבו ולא מצד דברי ה' אשר כתב רבינו במשנתו.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
כמדומה שלא ירדת לסוף דעתו של החכם @מ.א.ק. וכי תעלה על דעתך שבשביל משנה מפורשת היה רעהו @arye izerwerk מעיד על עצמו שנשתהה כשלשת ימים עד שמצא לחידה? והלא מלבד שלא יתכן דבר זה מצד עצמו של החכם, גם לא יתכן מצד עדותו, שהרי אין אדם משים עצמו בור.
אלא כך הם עיקרם של דברים: אני אמרתי בחופזי כי אם הנער הסורר הלזה נמצא בסעודת מצוה, כי אז 'בודאי' אינו נחשב סורר. ועל זה העירני בצדק החכם כי היא משנה מפורשת, ולא היה לי לכתוב בלשון 'ודאי', אשר בלשון בני אדם משמעה כי הדבר מוחלט אצל האומר מצד סברתו והגיון לבו ולא מצד דברי ה' אשר כתב רבינו במשנתו.
צדקת כמו תמיד
ככה זה נראה אם תעזבנו יום ...... החסרתי כאן כמה ימים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כדאי שנעשה הפרדה
סברנו וקיבלנו. והנה הוא עומד בשם 'חידות לפרשת השבוע'.
ואתה בן אדם, אל תעמוד על הדם, אחוז בזה ואל תנח ידך גם מזה, יבוא מזה בן מזה ויזה, גם בדברי נביא וחוזה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
סברנו וקיבלנו. והנה הוא עומד בשם 'חידות לפרשת השבוע'.
ואתה בן אדם, אל תעמוד על הדם, אחוז בזה ואל תנח ידך גם מזה, יבוא מזה בן מזה ויזה, גם בדברי נביא וחוזה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בנוסף, חושבני שכדאי להעביר כאן חוק, שאחרי שבוע + צריך לבוא פתרון
צריך להתחיל מהחידות הנזכרות למעלה:
תקציר הפרקים הקודמים:
ואתה החוב שלי אנסה לפרוע..

החידה הנשכחת הזאת:
אח ואחות נחמדים, כאחד באו נצמדים, זו לימין וזה לשמאל כרצונם.
האחות עברה שינוי, אך בהיצמדותה לאחיה קיבל השינוי פינוי.


המבוקש הוא ניק בפרוג, מפותרי החידות..
אתן לה רמז קל, ואם לא תיענה בהקדם - אענה אני:
הרמז הוא: האח והאחות נזכרו בספר בראשית. והתשובה היא מילה אחת בלבד.
 

אם הבנים שמחה!

משתמש מקצוען
צריך להתחיל מהחידות הנזכרות למעלה:

ואתה החוב שלי אנסה לפרוע..

החידה הנשכחת הזאת:
אח ואחות נחמדים, כאחד באו נצמדים, זו לימין וזה לשמאל כרצונם.
האחות עברה שינוי, אך בהיצמדותה לאחיה קיבל השינוי פינוי.


המבוקש הוא ניק בפרוג, מפותרי החידות..
אתן לה רמז קל, ואם לא תיענה בהקדם - אענה אני:
הרמז הוא: האח והאחות נזכרו בספר בראשית. והתשובה היא מילה אחת בלבד.
שרלוט (שרי/ה ולוט) (לפי חלק מהדעות הם היו אחים)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה