חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מי שנוהג לפי בית שמאי.
מעניין. זה כל כך פשוט שגם בזמנינו אפשר לעשות כן לכתחילה?
כעת ראיתי את המקור באתר ההוא. והוא מדברי הביאור הלכה בסימן תרעא.
ונראה לי שבכלל לא כתבו במדויק. הם כתבו שמשמע מדברי הביאוה"ל שמעיקר הדין בענין ההידור רשאי לכתחילה לנהוג כבית שמאי.

אבל הנה לשונו של הביאור הלכה:
עיין בביאור הגר"א שכתב דגם דעת הרי"ף כן הוא מדהביא המימרא דרבה בב"ח אמר ר"י וכו'. ולולי דברי קדשו היה אפשר לומר עוד דדעת הרי"ף דזה לא נכנס בכלל מה דקי"ל בעלמא דהלכה כב"ה בדינא אחרי דאינם מחולקים בענין הלכה אלא בענין הידור בעלמא, ולזה הביא מה שאמר ר' יוחנן על שני זקנים. ומשמע לכאורה דהיו בימיו שכבר נפסק בעלמא דהלכה כב"ה ואפ"ה זקן אחד עשה כב"ש. אכן מדלא הוזכר ד"ז בשום פוסק אין לצרף ד"ז להלכה כלל ולא כתבתי רק לעורר לב המעיינים:
הנה לא רק שלא הסתמך על זה להלכה, גם כתב שאין 'לצרף' זאת להלכה.
בכל אופן, בשביל לפתור חידה אולי אפשר להשתמש עם זה..
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נראה לי שהוא התכוין לתמר. נזכר בשם 'תומר'.
לגבי ער, לא נראה לי שהוזכר בפתרונות למעלה.
ואגב, היכן נזכר כשם של עץ?
לא זוכרת מה היה בפתרונות למעלה.
ער זה שם של עץ, הוא לא ביקש שזה יהיה מוזכר בתור עץ בתנ"ך.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
נשאר,

1. מי היו לו שני נשים עם אותו שם ?
הם חצי
2. מדוע זכה הצפרדע להיות בעל חי הראשון שבאו במכות ? (שתי טעמים)
פעם ראשונה סביב אש

3. למי עוד היה נס עם שמן?
4. יש שם של אישיות מהתורה, שבתפילה של שבת בשחרית, מגדירים את הרבש"ע עם אותו שם ?
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
זה באמת מתקיל. כי חיפשנו שם של מישהו בפרשה.
וזה אמנם שם של מישהו, אבל בפרשיות הקודמות.
יתכן שלא הסברתי את עצמי (למרות שהתשובות אלון ושוח קרח, הם לא מפרשתנו) !
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
מעניין. זה כל כך פשוט שגם בזמנינו אפשר לעשות כן לכתחילה?
(אולי הכוונה בימי קדם).
העתקתי מהאתר
לדעת ב"ש )שבת כא, ב( שביום הראשון מדליק שמונה ומכאן ואילך פוחת והולך, נמצא שביום הששי מדליק רק שלשה
נרות. וא"כ מי שהיה תלמיד ב"ש ונהג כב"ש, היה מדליק ביום הששי לכתחילה רק שלשה נרות. והנה כ' הביאור הלכה תרעא ומשמע מדבריו דמעיקר דינא בענינא דהידור רשאי לנהוג לכתחילה כבית שמאי.

ב[ י"ל דמיירי שמכניס כל פתילה בשתי כוסיות, ומדליקן באמצע. וע"י שהן נשרפות באמצע ונחלקות, נהיות לשש נרות.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
מעניין. זה כל כך פשוט שגם בזמנינו אפשר לעשות כן לכתחילה?
(אולי הכוונה בימי קדם).
הריטב"א בשבת (כא: ) כתב וז"ל
אחד עשה כדברי ב"ש. ואפילו למ"ד שהעושה כדברי ב"ש לא עשה כלום או חייב מיתה כדאיתא בפ"ק דברכות שאני הכא שאין מחלוקתם אלא להדור מצוה בעלמא
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה