שיתוף - לביקורת ארבעים אחוזי הנחה

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בס"ד
ארבעים אחוזי אנחה

כל יום אני מקבלת הודעות למייל על המבצעים החדשים, 40% לפחות על כל הקולקציה, כל מודעה חוזרת על עצמה בכפולות ארבע.

בהתחלה לא ייחסתי לכך חשיבות, אבל ברגע שיצאתי לקניות, כי פשוט הייתי צריכה משהו, גיליתי את הפאניקה.

אין מקום לשבת באוטובוס חזור, הכל מלא בשקיות ועוד שקיות, 40% שקיות יותר מהרגיל,

האמת היא שאנשים כל כך התלהבו מההנחות כך שקנו כפול אז נכון יותר לומר 80% יותר מהרגיל, ואל תתפסו אותי בחשבון כי מי עושה חשבון כשיש מבצעים מטורפים של אחד פלוס אחד.

בטלפונים אני שומעת אנשים מתפייטים על הרכישות אותם רכשו ועל ההנחות אותם קיבלו, זה היה כל כך משתלם שהייתי חייבת לקנות עוד ועוד, יצאתי עם שקיות מפוצצות, התאמתי מיקס אנד מאטש כמה חולצות לכמה חצאיות, המיקס אנד מאטש עובד נפלא, מספרת אחת הבנות בהתרגשות - להסביר לחברה שמבינה את עומק העניין לא פחות משמח מהעניין עצמו.

איך הסתדרנו לפני תקופת הבלאק פריידי, ולמה יש אותו רק פעם בשנה, למה אין הפי נובמבר למשל ביוני או יולי?

אחרי שראיתי את ההתלהבות והריצות מה אתם חושבים? נשארתי בבית, מה פתאום, יצאתי בהתלהבות גדולה למלא שקיות יפות וחמודות בארבע תשעים.

כמובן שקניתי וקניתי כמעט שקיבלתי בלאק אאוט מכל הבלאק פריידי הזה, העיקר שהיה ממש הפי נובמבר.

למען האמת קצת חששתי מאוברדראפט ולכן עברתי על החשבוניות ראיתי הרבה מספרים הם התערבבו לי הנומבר עם הנובמבר.

אולי כדאי לי להחזיר חלק מהדברים, יש לי יומיים כדי לקבל החזר כספי, החלטתי לממש את זכותי לקבלת החזר, אם יש זכויות אז כדי לממש אותם.

חזרתי כדי להחזיר וחזרתי כדי למדוד היתה שם עובדת שתלתה על קולבים ערמות דמיוניות של בגדים וחוזר חלילה חשבתי לעצמי כמה יעיל להחזיק עובדת שתתלה בגדים וכמה יעיל להחזיק כל כך הרבה מתלים.

המשכתי לחשוב כמה שאקנה יותר אקבל הנחה גדולה יותר וכמה שזה משתלם לי, אולי אקנה גם קולבים ואולי אזמין עובדת הביתה שתתלה לי את כל ההנחות הגדולות שרכשתי.

מישהי שישבה ליד השקיות שלה באוטובוס חישבה שהיא חסכה יותר מהסכום ששילמה, מי בכלל חושב על הסכום לתשלום כשהחיסכון כל כך משמעותי?

הכי טוב זה כשיש לך יום הולדת בדיוק ביום הפריידי הגדול או אז את מקבלת הנחה כפולה ואו אז את צריכה לקנות עוד דברים כדי שיהיה כמה שיותר משתלם, אם כבר חוגגים אז חוגגים.

מישהי אחרת ספרה איך היא קנתה סוודרים לכל האחיות הנשואות שלה, ברבע מחיר, אחרי שהיא קנתה לכולם היא הגיע למחיר של סוודר אחד, ובו זמנית כל אחות חשבה על השנייה כך שהן יצאו ברכוש גדול, עכשיו צריך לקנות ארון חדש, ולמצוא לו נישה בבית, אבל אל דאגה הפי נובמבר יספק לנו גם ארונות בדיל משתלם.

לאט-לאט אני מתחילה להבין למה יש את הנובמבר הזה רק פעם בשנה ולמה הוא נקרא שחור, זו עבודה מאוד קשה לרוץ יום אחרי יום לקנות להחזיר, לקנות להחזיר, לקנות לכל המשפחה, לקנות קולבים, ארונות, לסדר, ומי בכלל מדבר על לשאת את השקיות, משא כבד.

רק כשבסוף החודש ערכתי חשבון הבנתי כמה חסכתי, זאת אומרת כמה הוצאתי וכמה דברים יש לי, זאת אומרת כמה דברים מיותרים קניתי, ת'אמת כל הזמן התעלמתי מהמספרים מי יכול לחשבן בשעות כאלו של טירוף שעוד רגע מסתיימות להם, אבל במחשבה לאחור, מה הייתי צריכה? למה יצאתי לקניות? מה קניתי? ולמה?

אין לי תשובות, אבל מה לא עושים למען השמחה, ואין שמחה אלא בבגדים ותכשיטים, ואין שמחה אלא בנובמבר.

נראה לכם שאני שמחה? קצת מסוחררת, הרבה עייפה, קצת חסרת סבלנות, מודדת את הבגדים, שמחה לרגע, מתחרטת לשני רגעים, מחלקת את השלל, זה היה מסע מתיש אבל מה לא עושים למען השמחה.

אויש, צריכה לזוז הלו"ז צפוף, עוד מעט מסתיימים המבצעים.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה