sgan*mot.gov.ilאתה יכול לתת לי את המייל שלו?
sgan*mot.gov.ilאתה יכול לתת לי את המייל שלו?
גם בחברת דרך אגד כל הנהגים ערבים בגיל 19,אם שמתם לב : לא תראו שום נהג "אגד" בגילאי ה20.... כולם בני 40 +.... (שמעתי שזה תנאי קבלה, אבל לא מאומת.)
משא"כ ב"אקסטרה" שרובם ככולם בגילאי הטיפש עשרה...
לא פלא ההתנהגות והנסיעה הפרועה....
הרע הוא שהם נוסעים כמו חיותאני ממש נהנית מאקסטרה
יש תדירות מאווד גבוהה של אוטובוסים ממוזגים ומהירים
מה רע????
למה תמיד מוצאים על מה להתלונן???
סוף סוף יש אוטובוסים גדולים לכותל ולאזורים חרדיים
מה רע כעת???
לדעתי זה פצצה של חברה וחבל לקטר סתם...
1. בירושלים פועלות 3 חברות, זה עוזר משהו? יש מי שמחליט שהוא נוסע רק באחת מהן? להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר, יגרום לכל חברה לרצות להשקיע פחות בהכשרת נהגים או תיקון תקלות כי בין כה וכה עוד מעט הם יוחלפו. גם לא ידוע לי שהחברה הבטיחה משהו חוץ לביצוע של המסלול, ולא על זה הטענות באשכול זה.הבעיה היא לא זו
אלא : חברות האוטובוסים עושות ככול העולה על רוחן מהרגע בו זכו במכרז
1.הגיע הזמן להכניס מספר חברות בכל עיר שתהיה לקהל בחירה באיזו חברה לנסוע !!! להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר ולתת אפשרות להדיח במידית חברה שלא עומדת בהבטחותיה
2. לעודד תחרות בכל דרך שהיא
3, או אפילו לתת לציבור לבחור באיזו חברה הם מאמינים , שההבטחות של החברות יהיו מול הלקוחות , אולי הן תלחצנה יותר לפעול כמו שצריך (סוג של כמו בחירות לחברת האוטובוסים)
במנגנון הקיים אי אפשר לעודד תחרות בכל הקווים, אבל בחלק אפשר: למשל אם קווי הכותל יהיו מופעלים ע"י 2 חברות, יש מספיק נוסעים שיוכלו לבחור באיזה חברה לנסוע. למשל, כל אלו שמגיעים מחוץ לעיר יכולים לבחור באיזה תחנה לרדת ולהמשיך.1. בירושלים פועלות 3 חברות, זה עוזר משהו? יש מי שמחליט שהוא נוסע רק באחת מהן? להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר, יגרום לכל חברה לרצות להשקיע פחות בהכשרת נהגים או תיקון תקלות כי בין כה וכה עוד מעט הם יוחלפו. גם לא ידוע לי שהחברה הבטיחה משהו חוץ לביצוע של המסלול, ולא על זה הטענות באשכול זה.
2. איך מעודדים תחרות?
להפעיל קו אחד על ידי שני מפעילים שונים זה מתכון לבעיות קשות, בעבר קו 402 הופעל במשותף על ידי אגד ודן, וכל אחד זרק את הבעיות לצד השני, וזאת מבלי להתייחס להכנת הלו"ז.במנגנון הקיים אי אפשר לעודד תחרות בכל הקווים, אבל בחלק אפשר: למשל אם קווי הכותל יהיו מופעלים ע"י 2 חברות, יש מספיק נוסעים שיוכלו לבחור באיזה חברה לנסוע. למשל, כל אלו שמגיעים מחוץ לעיר יכולים לבחור באיזה תחנה לרדת ולהמשיך.
במקביל, יש להגדיל את הפרמיה שהחברה מקבלת לפי מספר הנוסעים.
המצב הנוכחי בו עיקר הפרמיה היא על ביצוע נסיעה בעייתית שבעתיים, כי זה גורם לכך שהמוטיבציה לשרת את הנוסעים נמוכה. האם המטרה היא לבצע נסיעות או להסיע נוסעים?גם הגדלת הפרמיה בעייתית, כי זה גורם לכך שבשעות קשות כמו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות שהנסיעות חשובות, אבל אין הרבה נוסעים, החברות יערימו קשיים על הפעלת הנסיעות, כי זה לא ישתלם להם.
1. אולי אכן צריך שתהיה חברה אחת מסודרת שתפקידה לדאוג לכלל העירלהפעיל קו אחד על ידי שני מפעילים שונים זה מתכון לבעיות קשות, בעבר קו 402 הופעל במשותף על ידי אגד ודן, וכל אחד זרק את הבעיות לצד השני, וזאת מבלי להתייחס להכנת הלו"ז.
בזמני כמו חול המועד, כל אחד יכריז שאין לו איך לתגבר את הקו ושהוא ממש מתנצל, ובייחוד שיש לו מידע מוצק שלמפעיל השני יש את היכולת המלאה להכפיל את מספר הנסיעות בלי בכלל להתאמץ...
גם הגדלת הפרמיה בעייתית, כי זה גורם לכך שבשעות קשות כמו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות שהנסיעות חשובות, אבל אין הרבה נוסעים, החברות יערימו קשיים על הפעלת הנסיעות, כי זה לא ישתלם להם.
אני מסכים שהשיטה לא מוצלחת, אבל השיטה הקודמת בה שילמו לחברות לפי מספר הנוסעים הייתה בעייתית עוד יותר.המצב הנוכחי בו עיקר הפרמיה היא על ביצוע נסיעה בעייתית שבעתיים, כי זה גורם לכך שהמוטיבציה לשרת את הנוסעים נמוכה. האם המטרה היא לבצע נסיעות או להסיע נוסעים?
איך שאמורים לפתור את הבעיה של קווים הפסדיים, כך אמורים לפתור את הבעיה הזאת. המודל בו התחבורה הארצית הפכה להיות מותאמת לאותם קווים הפסדיים, כלומר, לפי ביצוע נסיעה בלבד, היא שגויה מיסודה.
המשרד מוציא דוחות על רמת העמידה של החברות במכרזים, וגם קבע סף שמתחתיו אפשר לסלק את המפעיל.1. אולי אכן צריך שתהיה חברה אחת מסודרת שתפקידה לדאוג לכלל העיר
אבל אוטובוסים נוספים של חברות פרטיות שיותר להם לעשות גם כן נסיעות(אפילו שיעלו יותר יקר) לא יכול לעזור קצת
במיוחד כשנתקעים עם אוטובוס שלא יצא ולא תפקד?
2. חייב שחברה זוכה תיתן דין וחשבון לגוף מסוים על כל ליקוי שלה ואי עמידה בהתחייבות לתושבים , לכן כתבתי אולי אופציה כזו שלראש העיר תהיה אפשרות לסיים את המכרז בשל ליקויי החברה באמצע ולהתחיל מכרז חדש תעזור לדבר הזה , שהחברות תפחדנה שהתושבים לא יהיו מרוצים
או אם תצטרכנה לשלם מיסי ליקויי לראש העיר על כל ליקוי ,
בסופו של דבר ברור שיש מה לעשות בנידון למי שכתב שאין וחברי הכנסת גם אם מאוד רוצים לא יכולים לעשות דבר
אז אם מחשבה יצירתיות וחקיקת חוקים חדשים , אשפר לפתור את בעיית התחבורה הציבורית, צריך לצאת ללמוד בשטח מה הן הליקויים ואיך ניתן לפתור אותן בצורה הטובה ביותר !
אולי כדאי שמשהו ישלח קישור לאשכול זה לנוגעים בעניין
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: