תח"צ אקסטרה ירושלים, תחבורה ציבורית מ'ערבית.

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@יוסי ב.ק יש דרך לתעד/לתבוע על נסיעה פראית? נסעתי פעם אחת עם אקסטרה והרגשתי בטיול אקסטרים.
חלק מהסיבה לכך נעוצה באוטובוסים החשמליים שבהם התאוצה לפעמים חדה מאוד
נהג בחברת דן אמר לי שהתאוצה באוטובוסים האלו אינה אמינה - לפעמים היא מהירה ולפעמים איטית
לא נהגתי אף פעם על אוטובוס משום סוג, אבל ברכב חשמלי לא נתקלתי בבעיה כזו.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק יש דרך לתעד/לתבוע על נסיעה פראית? נסעתי פעם אחת עם אקסטרה והרגשתי בטיול אקסטרים.

לא נהגתי אף פעם על אוטובוס משום סוג, אבל ברכב חשמלי לא נתקלתי בבעיה כזו.
האמת מאתגר, לא יודע אם זה יעבוד
אולי אם יצטברו כמות של מקרים
מה שכן, ניתן לצרף למקרים אחרים כמו אי עצירה וכו'
 

y.y.i.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
כמו כן באלעד חברת מטרופולין בשעות הערב והלילה הנהגים מרגישים פעלולנים והנוסעים על אוניה באמצע סערה
זה מהפכה שקורה בכל הארץ
לא רק בחברת אקסטרה
 

y.y.i.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
בהחלט אין חולק שתוגבר התדירות, האוטובוסים החדשים.
אני לא מתגעגע לאגד
אבל גם באקסטרה יש בעיות ובעז"ה גם יהיה פתרונות.
 

יעקב דב

משתמש פעיל
טוב,
אני מבין שאתה מדבר מניסיונך האישי, כי אני דווקא רואה הרבה רצון לעזור, ונראה שכולם מבינים שיש בעיה, וכולם רוצים לפתור את הבעיה.
אביא לך כדוג' את סיפור פיקוח היתר של אגד, ברגע שפינדרוס הבין שהגורם לכך הוא תשלום הבונוסים לפקחים, הוא כינס את הועדה, זימן את כל הגורמים שחשב שהם רלוונטיים, וכיון שהמשרד טען שמדובר בבעיה משפטית, הוא גם מקדם כעת חקיקה בנושא.

בשביל לפתור בעיה צריך לפרק את הבעיה לשלבים:
1. להגדיר את הבעיה.
2. להבין את הגורמים לבעיה.
3. להבין מה יכול לפתור את הגורמים לבעיה.
4. לוודא שמיישים את הפתרונות.

אני קורא כאן הגדרה כללית של בעיה, הנהגים של אקסטרה ויש טוענים של כלל החברות, נוהגים בצורה פראית ולא עוצרים בתחנות.
נסיעה של נציג ציבור באוטובוס לא תגרום לו להבין מה גורם לבעיה, אלא מקסימום תתן לו מוטיבציה לפתור את הבעיה.
המוטיבציה קיימת, ולכן נסיעה של נציגי ציבור באוטובוס לא תביא לפתרון.

עכשיו אתה מוזמן להמשיך, ולנסות ולהגדיר האם מדובר בבעיה אחת או במספר בעיות, וגם מה הם הגורמים לבעיה או הבעיות.
1. נסיעה בפראות / אי עצירה בתחנות /
2. בני דודינו..... [הנהנים להשפיל ולנקום ביהודים]
3. פיקוח אלקטרוני על עצירות פתע - עצירה בכל תחנה מינימום דקה - צפייה בלייב במצלמות המותקנות באוטובוס איך הנוסעים נופלים ועפים במשך הנסיעה... ולהתריע לנהג [אגב אפשר כבר גם לראות אם אוטובוס מלא לשלוח תגבורת ]
4. זה בידי נציגי הציבור......
בקיצור אם רק רוצים יש מלא פתרונות
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
1. נסיעה בפראות / אי עצירה בתחנות /
2. בני דודינו..... [הנהנים להשפיל ולנקום ביהודים]
3. פיקוח אלקטרוני על עצירות פתע - עצירה בכל תחנה מינימום דקה - צפייה בלייב במצלמות המותקנות באוטובוס איך הנוסעים נופלים ועפים במשך הנסיעה... ולהתריע לנהג [אגב אפשר כבר גם לראות אם אוטובוס מלא לשלוח תגבורת ]
4. זה בידי נציגי הציבור......
בקיצור אם רק רוצים יש מלא פתרונות
1. מדובר ב2 בעיות נפרדות
2. לא חושב שמכאן נובעת הבעיה, אבל אם זאת הבעיה, פיקוח לא יפתור את הביעה.
3. עצירה בכל תחנה דקה? זה המון, יפקוק את התחנות, ויאריך את זמן הנסיעה ללא תכלית.
4. בנתיים אין כאן הצעה מעשית, ולכן לא ניתן גם ליישם.
לסיכום, יתכן שיש מלא פתרונות, אבל בנתיים אף אחד לא מצליח להצביע על פתרון ראלי כלשהו.
 

יעקב דב

משתמש פעיל
1. מדובר ב2 בעיות נפרדות
2. לא חושב שמכאן נובעת הבעיה, אבל אם זאת הבעיה, פיקוח לא יפתור את הביעה.
3. עצירה בכל תחנה דקה? זה המון, יפקוק את התחנות, ויאריך את זמן הנסיעה ללא תכלית.
4. בנתיים אין כאן הצעה מעשית, ולכן לא ניתן גם ליישם.
לסיכום, יתכן שיש מלא פתרונות, אבל בנתיים אף אחד לא מצליח להצביע על פתרון ראלי כלשהו.
1. על שתי הבעיות הנ"ל אפשר לפקח באמצעות המצלמות המותקנות כבר היום על כל האוטובוסים
2. פיקוח על אי עצירה או נסיעה בפראות והתראה בלייב כן יפתור את הבעיה
3.לא חייב להיות דווקא דקה אך מינימום חצי דקה [הכוונה עצירה ריאלית אם אפשרות לעלות ולרדת ולא כמו שהם לפעמים עוצרים רק בשביל הפרוטוקול אחרי התחנה כדי שאף אחד לא יעלה ואח"כ ממשיכים]
4. לענ"ד לבדוק מצלמות לא אמור להיות בעייה קשה כ"כ חוץ מזה שיש עוד המון אפשריות טכנולוגיים אם רק רוצים.....
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
1. על שתי הבעיות הנ"ל אפשר לפקח באמצעות המצלמות המותקנות כבר היום על כל האוטובוסים
2. פיקוח על אי עצירה או נסיעה בפראות והתראה בלייב כן יפתור את הבעיה
3.לא חייב להיות דווקא דקה אך מינימום חצי דקה [הכוונה עצירה ריאלית אם אפשרות לעלות ולרדת ולא כמו שהם לפעמים עוצרים רק בשביל הפרוטוקול אחרי התחנה כדי שאף אחד לא יעלה ואח"כ ממשיכים]
4. לענ"ד לבדוק מצלמות לא אמור להיות בעייה קשה כ"כ חוץ מזה שיש עוד המון אפשריות טכנולוגיים אם רק רוצים.....
מי בדיוק יפקח? ומה יהיה האינטרס של המפקח לבצע את העבודה שלו כראוי? דרך המצלמות לא רואים יותר מידי.
ציינת שהבעיה בכך שהם שונאים יהודים, ועל עניתי שאני לא חושב שזאת ההגדרה של הבעיה, ואם זאת הבעיה, אז פיקוח לא יעזור.
גם עצירה לרגע בתחנה אם בזה צורך זה מעכב את התנועה וחוסם את התחנה ללא תכלית.
לפקח באופן כזה על כל האוטובוסים הנוסעים בארץ היא משימה מורכבת, יש כיום כ13,000 אוטובוסים שפועלים בענף התחבורה הציבורית, לא כולל קבלני משנה.
הפתרון אמור להיות אחר
אבל עדיין לא הגדרת את הבעיה שהיא מה גורם לנהגים לנהוג בפראות ומה גורם להם לא לעצור בתחנות
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ציינת שהבעיה בכך שהם שונאים יהודים, ועל עניתי שאני לא חושב שזאת ההגדרה של הבעיה, ואם זאת הבעיה, אז פיקוח לא יעזור.
האם הם לא מחויבים להעסיק אחוז מסוים שאינם ערבים (בדומה לנתיב אקספרס) ?
 

יעקב דב

משתמש פעיל
ציינת שהבעיה בכך שהם שונאים יהודים, ועל עניתי שאני לא חושב שזאת ההגדרה של הבעיה, ואם זאת הבעיה, אז פיקוח לא יעזור.

אבל עדיין לא הגדרת את הבעיה שהיא מה גורם לנהגים לנהוג בפראות ומה גורם להם לא לעצור בתחנות
אני חושב שזאת הבעיה ואתה לא, ולכן אתה לא מבין איך להגדיר את הבעיה
מה לדעתך גורם לנהג אוטובוס לנסוע בפראות שנשים ואנשים מבוגרים יצטרכו לאחוז בכל כוחם בעמודים ועם כל זה לאבד שיווי משקל?
 

MRYEK

משתמש פעיל
אם יש אי עצירה בתחנה צריך להתלונן על זה גם למשרד התחבורה וגם לחברה, הם יכולים לראות אם היה עצירה או לא (כל קו מנוטר ברמה של זמן נסיעה ופתיחת דלתות בתחנה!!), וככל שיש תלונות על החברה יש לה יותר קושי להתמודד במכרזים הבאים, דבר שמהווה דחף לחברה "להתנהג יפה", התלונה ממש פשוטה הנעשית דרך האתר של משרד התחבורה כאן , ולחברה עצמה הפניה היא דרך האתר שלהם
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני חושב שזאת הבעיה ואתה לא, ולכן אתה לא מבין איך להגדיר את הבעיה
מה לדעתך גורם לנהג אוטובוס לנסוע בפראות שנשים ואנשים מבוגרים יצטרכו לאחוז בכל כוחם בעמודים ועם כל זה לאבד שיווי משקל?
אני לא שאלתי את נהגי אקסטרה, אז קשה לי להכנס לראש שלהם כשהם נוהגים בפראות או מדלגים על תחנות.

מה שכן, אני יודע שהחברות לא עומדות בתקנה 168 לגבי זמני ההפסקה של הנהגים, וזה גורם לנהגים גם שאינם ערבים לנסות ולהספיק להגיע לקו הסיום טיפה יותר מהר.

יש גם את בעיית השתלבות בעיקר בכבישים ראשיים או צורך לעבור 3 נתיבים (כמו בכביש רמות אחרי הקניון) שגורם לנהגים להאיץ בפראות כדי לבצע את הפעלול הנדרש בלי להתנגש באף רכב.

ויש גם בעיה נוספת, שהחברה מימנה את ההכשרה של נהגים ומחוייבת להעסיק את הנהגים לתקופה מסויימת כדי לקבל מענק שמן ממשרד התחבורה, וזה גורם לנהגים צעירים שהרגע קיבלו את רישיון הנהגיה להרגיש בטוחים בעצם, לנסוע בפראות בדרך כלל דווקא מתוך רצון לנקום בחברה ולא בנהגים.

את הדברים האלה אני מכיר משיחות עם נהגים וסדרנים,
אדרבה, תנסה לתפוס נהג ולשאול אותו את הסיבה שנהג מקצוען כמוהו גורם לכך שהנוסעים שלו מעופפים ברחבי האוטובוס.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
האם הם לא מחויבים להעסיק אחוז מסוים שאינם ערבים (בדומה לנתיב אקספרס) ?
לא מכיר כזאת דרישה, גם לא בנתיב אקספרס.
החברות צריכות נהגים, ובגלל שאין ביקוש מספיק גבוה לעבודה הזאת, הם נאלצים לקבל את כל מי שמעוניין גם אם הם יודעים שהאוטובוס שלהם יהיה זקוק ליותר שעות מוסך.
 

יעקב דב

משתמש פעיל
ויש גם בעיה נוספת, שהחברה מימנה את ההכשרה של נהגים ומחוייבת להעסיק את הנהגים לתקופה מסויימת כדי לקבל מענק שמן ממשרד התחבורה, וזה גורם לנהגים צעירים שהרגע קיבלו את רישיון הנהגיה להרגיש בטוחים בעצם, לנסוע בפראות בדרך כלל דווקא מתוך רצון לנקום בחברה ולא בנהגים.
לא הבנתי בגלל שהם מקבלים הכשרה הם רוצים לנקום???
 

יעקב דב

משתמש פעיל
את הדברים האלה אני מכיר משיחות עם נהגים וסדרנים,
אדרבה, תנסה לתפוס נהג ולשאול אותו את הסיבה שנהג מקצוען כמוהו גורם לכך שהנוסעים שלו מעופפים ברחבי האוטובוס.
למרות שאיני מסכים עם כל הדברים שהבאת לעיל אני מאוד נהנה מהגישה שלך איך לשאול את הנהג
שאפו...
 

ZX

משתמש פעיל
‫שלום וברכה בהמשך לשיחתי עם סגן השרה הרב מקלב הי_ו וחה_כ הרב פינדרוס הי_ו - <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

זו התגובה שקיבלתי מלשכת הרב מקלב
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה