תח"צ אקסטרה ירושלים, תחבורה ציבורית מ'ערבית.

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

זוטא

משתמש רשום
אם שמתם לב : לא תראו שום נהג "אגד" בגילאי ה20.... כולם בני 40 +.... (שמעתי שזה תנאי קבלה, אבל לא מאומת.)
משא"כ ב"אקסטרה" שרובם ככולם בגילאי הטיפש עשרה...
לא פלא ההתנהגות והנסיעה הפרועה....
גם בחברת דרך אגד כל הנהגים ערבים בגיל 19,
כנראה אין הרבה יהודים שחושקים לעבוד בזה.
 

יעקב דב

משתמש פעיל
אני ממש נהנית מאקסטרה
יש תדירות מאווד גבוהה של אוטובוסים ממוזגים ומהירים
מה רע????
למה תמיד מוצאים על מה להתלונן???
סוף סוף יש אוטובוסים גדולים לכותל ולאזורים חרדיים
מה רע כעת???
לדעתי זה פצצה של חברה וחבל לקטר סתם...
הרע הוא שהם נוסעים כמו חיות
בהתחלה גם אני חשבתי כנ"ל שסוף סוף בא השינוי אפי' היה תקופה שלא עליתי על אגד בכלל וחיכיתי דווקא לאקסטרהo_O
אבל לאחרונה הנהגים שם הגזימו לגמרי נוהגים בפראות
חכו עד שתורכם יגיע לרכבת ההרים....
 
  • תודה
Reactions: ZX

אופקים 1

משתמש מקצוען
הבעיה היא לא זו
אלא : חברות האוטובוסים עושות ככול העולה על רוחן מהרגע בו זכו במכרז
1.הגיע הזמן להכניס מספר חברות בכל עיר שתהיה לקהל בחירה באיזו חברה לנסוע !!! להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר ולתת אפשרות להדיח במידית חברה שלא עומדת בהבטחותיה
2. לעודד תחרות בכל דרך שהיא
3, או אפילו לתת לציבור לבחור באיזו חברה הם מאמינים , שההבטחות של החברות יהיו מול הלקוחות , אולי הן תלחצנה יותר לפעול כמו שצריך (סוג של כמו בחירות לחברת האוטובוסים)
1. בירושלים פועלות 3 חברות, זה עוזר משהו? יש מי שמחליט שהוא נוסע רק באחת מהן? להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר, יגרום לכל חברה לרצות להשקיע פחות בהכשרת נהגים או תיקון תקלות כי בין כה וכה עוד מעט הם יוחלפו. גם לא ידוע לי שהחברה הבטיחה משהו חוץ לביצוע של המסלול, ולא על זה הטענות באשכול זה.
2. איך מעודדים תחרות?
3. אמנם המשרד משלם תמריץ תיקוף שאמור להיות מועבר לנהגים, אבל נראה שהחברות מעדיפות דווקא שלא יסעו איתם, כי התשלום על הנסיעה מועבר בין שהנוסעים יהיו מרוצים ובין שלא, וגם אם יהיה איזה מנגנון כזה, איך החברה תאכוף את הנהגים שלה לנהוג כפי שצריך?
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
1. בירושלים פועלות 3 חברות, זה עוזר משהו? יש מי שמחליט שהוא נוסע רק באחת מהן? להוריד את מספר שנות התפעול בכל עיר, יגרום לכל חברה לרצות להשקיע פחות בהכשרת נהגים או תיקון תקלות כי בין כה וכה עוד מעט הם יוחלפו. גם לא ידוע לי שהחברה הבטיחה משהו חוץ לביצוע של המסלול, ולא על זה הטענות באשכול זה.
2. איך מעודדים תחרות?
במנגנון הקיים אי אפשר לעודד תחרות בכל הקווים, אבל בחלק אפשר: למשל אם קווי הכותל יהיו מופעלים ע"י 2 חברות, יש מספיק נוסעים שיוכלו לבחור באיזה חברה לנסוע. למשל, כל אלו שמגיעים מחוץ לעיר יכולים לבחור באיזה תחנה לרדת ולהמשיך.
במקביל, יש להגדיל את הפרמיה שהחברה מקבלת לפי מספר הנוסעים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
במנגנון הקיים אי אפשר לעודד תחרות בכל הקווים, אבל בחלק אפשר: למשל אם קווי הכותל יהיו מופעלים ע"י 2 חברות, יש מספיק נוסעים שיוכלו לבחור באיזה חברה לנסוע. למשל, כל אלו שמגיעים מחוץ לעיר יכולים לבחור באיזה תחנה לרדת ולהמשיך.
במקביל, יש להגדיל את הפרמיה שהחברה מקבלת לפי מספר הנוסעים.
להפעיל קו אחד על ידי שני מפעילים שונים זה מתכון לבעיות קשות, בעבר קו 402 הופעל במשותף על ידי אגד ודן, וכל אחד זרק את הבעיות לצד השני, וזאת מבלי להתייחס להכנת הלו"ז.
בזמני כמו חול המועד, כל אחד יכריז שאין לו איך לתגבר את הקו ושהוא ממש מתנצל, ובייחוד שיש לו מידע מוצק שלמפעיל השני יש את היכולת המלאה להכפיל את מספר הנסיעות בלי בכלל להתאמץ...
גם הגדלת הפרמיה בעייתית, כי זה גורם לכך שבשעות קשות כמו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות שהנסיעות חשובות, אבל אין הרבה נוסעים, החברות יערימו קשיים על הפעלת הנסיעות, כי זה לא ישתלם להם.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
נראה שעירבו פה שני נושאים שונים,

הסיבה העיקרית למופרעות של הנהגים תלויה בסוג האוטובוס,
הרבה מהאוטובוסים של "אקסטרה" הם מסוג האוטובוסים הסיניים החשמליים,
שהם לא יציבים עד בעיתיים בלשון המעטה, והתנעה של הנהג היא בד"כ הקפצה קדימה ולא התנעה נורמלית,
לעומת רוב האוטובוסים של אגד ואפי' סופרבוס הם מהדגמים המקובלים {סופרבוס פחות, אבל זה עדיין מבחינת הסביר}
{ויעידו ע"כ תושבי גוש דן שנפצעו בשנים האחרונות מהקווים ה"חשמליים" של דן}.

באמת היה ראוי שמישהו יעשה סדר בכל מכרז בסוג האוטובוסים, ולא ישמחו שהחברה הביאה בזול ואפי' חשמלי....
כי בשורה התחתונה באמת מפחיד לעמוד היום באוטובוס לעומת האוטובוסים הישנים!
יצוין לשבח בחברת דרך אגד שכל האוטובוסים הם מרצדס/וולבו חדישים {ולא סינים ה"י}, והנסיעה פשוט תענוג!!

כמובן שישנם נהגים בני דודים צעירים או מבוגרים שמתנהגים מתחת לכל ביקורת אבל זה יש בכל החברות,
ויתכן שיותר בולט בחברות חדשות, שהנהלים בהם בד"כ פחות קשוחים מאשר בחברות הוותיקות, בפרט שיש להם יותר מחסור בנהגים!!
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
גם הגדלת הפרמיה בעייתית, כי זה גורם לכך שבשעות קשות כמו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות שהנסיעות חשובות, אבל אין הרבה נוסעים, החברות יערימו קשיים על הפעלת הנסיעות, כי זה לא ישתלם להם.
המצב הנוכחי בו עיקר הפרמיה היא על ביצוע נסיעה בעייתית שבעתיים, כי זה גורם לכך שהמוטיבציה לשרת את הנוסעים נמוכה. האם המטרה היא לבצע נסיעות או להסיע נוסעים?
איך שאמורים לפתור את הבעיה של קווים הפסדיים, כך אמורים לפתור את הבעיה הזאת. המודל בו התחבורה הארצית הפכה להיות מותאמת לאותם קווים הפסדיים, כלומר, לפי ביצוע נסיעה בלבד, היא שגויה מיסודה.
 

עד לרקיע

משתמש צעיר
להפעיל קו אחד על ידי שני מפעילים שונים זה מתכון לבעיות קשות, בעבר קו 402 הופעל במשותף על ידי אגד ודן, וכל אחד זרק את הבעיות לצד השני, וזאת מבלי להתייחס להכנת הלו"ז.
בזמני כמו חול המועד, כל אחד יכריז שאין לו איך לתגבר את הקו ושהוא ממש מתנצל, ובייחוד שיש לו מידע מוצק שלמפעיל השני יש את היכולת המלאה להכפיל את מספר הנסיעות בלי בכלל להתאמץ...
גם הגדלת הפרמיה בעייתית, כי זה גורם לכך שבשעות קשות כמו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות שהנסיעות חשובות, אבל אין הרבה נוסעים, החברות יערימו קשיים על הפעלת הנסיעות, כי זה לא ישתלם להם.
1. אולי אכן צריך שתהיה חברה אחת מסודרת שתפקידה לדאוג לכלל העיר
אבל אוטובוסים נוספים של חברות פרטיות שיותר להם לעשות גם כן נסיעות(אפילו שיעלו יותר יקר) לא יכול לעזור קצת
במיוחד כשנתקעים עם אוטובוס שלא יצא ולא תפקד?
2. חייב שחברה זוכה תיתן דין וחשבון לגוף מסוים על כל ליקוי שלה ואי עמידה בהתחייבות לתושבים , לכן כתבתי אולי אופציה כזו שלראש העיר תהיה אפשרות לסיים את המכרז בשל ליקויי החברה באמצע ולהתחיל מכרז חדש תעזור לדבר הזה , שהחברות תפחדנה שהתושבים לא יהיו מרוצים
או אם תצטרכנה לשלם מיסי ליקויי לראש העיר על כל ליקוי ,

בסופו של דבר ברור שיש מה לעשות בנידון למי שכתב שאין וחברי הכנסת גם אם מאוד רוצים לא יכולים לעשות דבר
אז אם מחשבה יצירתיות וחקיקת חוקים חדשים , אשפר לפתור את בעיית התחבורה הציבורית, צריך לצאת ללמוד בשטח מה הן הליקויים ואיך ניתן לפתור אותן בצורה הטובה ביותר !
אולי כדאי שמשהו ישלח קישור לאשכול זה לנוגעים בעניין
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
המצב הנוכחי בו עיקר הפרמיה היא על ביצוע נסיעה בעייתית שבעתיים, כי זה גורם לכך שהמוטיבציה לשרת את הנוסעים נמוכה. האם המטרה היא לבצע נסיעות או להסיע נוסעים?
איך שאמורים לפתור את הבעיה של קווים הפסדיים, כך אמורים לפתור את הבעיה הזאת. המודל בו התחבורה הארצית הפכה להיות מותאמת לאותם קווים הפסדיים, כלומר, לפי ביצוע נסיעה בלבד, היא שגויה מיסודה.
אני מסכים שהשיטה לא מוצלחת, אבל השיטה הקודמת בה שילמו לחברות לפי מספר הנוסעים הייתה בעייתית עוד יותר.
בלונדון קיים מודל משולב, בו המפעיל מקבל תשלום עבור הנסיעות והמתכנן (במקרה של לונדון החברה העירונית) מקבל את הרווחים ממכירת הנסיעות, מה שאמור לתת איזון כלשהו.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אף א
1. אולי אכן צריך שתהיה חברה אחת מסודרת שתפקידה לדאוג לכלל העיר
אבל אוטובוסים נוספים של חברות פרטיות שיותר להם לעשות גם כן נסיעות(אפילו שיעלו יותר יקר) לא יכול לעזור קצת
במיוחד כשנתקעים עם אוטובוס שלא יצא ולא תפקד?
2. חייב שחברה זוכה תיתן דין וחשבון לגוף מסוים על כל ליקוי שלה ואי עמידה בהתחייבות לתושבים , לכן כתבתי אולי אופציה כזו שלראש העיר תהיה אפשרות לסיים את המכרז בשל ליקויי החברה באמצע ולהתחיל מכרז חדש תעזור לדבר הזה , שהחברות תפחדנה שהתושבים לא יהיו מרוצים
או אם תצטרכנה לשלם מיסי ליקויי לראש העיר על כל ליקוי ,

בסופו של דבר ברור שיש מה לעשות בנידון למי שכתב שאין וחברי הכנסת גם אם מאוד רוצים לא יכולים לעשות דבר
אז אם מחשבה יצירתיות וחקיקת חוקים חדשים , אשפר לפתור את בעיית התחבורה הציבורית, צריך לצאת ללמוד בשטח מה הן הליקויים ואיך ניתן לפתור אותן בצורה הטובה ביותר !
אולי כדאי שמשהו ישלח קישור לאשכול זה לנוגעים בעניין
המשרד מוציא דוחות על רמת העמידה של החברות במכרזים, וגם קבע סף שמתחתיו אפשר לסלק את המפעיל.
בנתיים לא קרה שסילקו מפעיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה