סיפור בהמשכים אם בארזים נפלה קצפת

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מגלה לך בסוד שכבר בניתי עלילות לתלפיות. אני לא כל כך בוסרית בנושא... ובלי מבנה מקובע.
סוג של מבנה בפני עצמו.
לא חשבתי שאת בוסרית.
אני רק מביעה את דעתי שבדומה למוזיקה שבד"כ נעימה לאוזנינו כשיש בה הרמוניה וסימטריה, גם יצירה ספרותית עשויה להשתבח פלאות כששומרים על מבנה.
(אגב במוזיקה גם ליצירות א-סימטריות יש מקום אבל מיינסטרים הן לא והן יותר מאתגרות לשמיעה).
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
יש לי תחביב כזה לחרוג ממבני סיפורים. באג. לעולם לא אצליח להיות שם.
אולי לכן הסיפורים שלי יפים?
לא, אם תיצמדי לכללים, הם יהיו עוד יותר יפים.
מגלה לך בסוד שכבר בניתי עלילות לתלפיות. אני לא כל כך בוסרית בנושא... ובלי מבנה מקובע.
סוג של מבנה בפני עצמו.
אולי המבנה בפני עצמו שחסר כללים, הוא זה שגרם לביקורת הזו? שלמטה?
כי ברור שזו פשלה של סיפור קצר, שלא יכולה לחזור על עצמה בסיפור ארוך? למרות שאחר כך הסברת הכל, אבל זה לא ממש היה מובן?
לא כל כך הבנתי את ההתרחשות.
איך באמת הדלת ננעלה בעדה פתאום?
ואיך אלחנן התעורר? מהדפיקות שלה על הדלת? אז איך הוא ישר יצא להתפלל? עם פיג'מה?

משהו גם לא מסתדר לי פה עם השעות. היא סיימה את העוגה ויצאה מהבית בערך בחמש בבוקר. איך אלחנן מתעורר, יוצא לתפילה וחוזר בתשע? הוא מתפלל עם כוונות הרש"ש?
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
ומי אמר לך שלא תהיה הבהרה בהמשך לפרטים המשמעותיים?
אגב, כמעט בכל ספר וגם הרב מכר ביותר אני מוצאת רשימה של שאלות שלא מסתדרות עם ההגיון. זה ממש מציק לי.
אבל אולי לפעמים המציאות גם היא עולה על כל הגיון אז אפשר לקבל גם את הסיפור ככזה.
בכל אופן ספרות יפה היא ענין של טעם.
הספרות היא יפה, אין ספק. הכתיבה זורמת וכיפית.
ובאמת עד הפרק הזה זה לא קרה. והכל היה מושלם.

אבל -
איך יכולה לבוא בהמשך הבהרה להאם הוא יצא מהבית מפוג'ם, או מה הוא עשה מחמש עד תשע, ואיך ננעלה הדלת בעדה?
ואם מפריע לך בקריאה של אחרים, את היא זו שאמורה עוד יותר לשים לב שזה לא יקרה אצלך.
והסיפור פה הוא לא דמיוני, אז לא צריך שהמציאות שלו תעלה על כל דמיון. הוא פשוט צריך להסתדר.
את מוזמנת להתעלם מכך שהקוראים שלך לא הבינו, ולהמשיך הלאה. אבל זו עובדה. הם לא הבינו.

וגם ספרות, הכי יפה שיש, וסופרת, הכי טובה שיש. מותר לה לקבל ביקורת, ותמיד יש לאן לגדול. חבל להיתקע על אותה המשבצת.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
הסברתי. בדיוק לכן. ודברים משמעותיים גם יכולים לבוא להסבר בהמשך, מה, נגמר הסיפור כבר שצריך להבין הכול? ממה יהיו במתח?:mad:
המתח לא אמור להיות איך ומתי הוא התלבש.

השאר באמת הסברתי, למרות שכל אחד יכול עם הגיון בריא לשרטט לעצמו מה קרה.
אז אני מהאלה בלי ההיגיון הבריא.

חלילה לי אם הבנת שלא קיבלתי.
קיבלתי אכן, רק מותר לי לחשוב אחרת... :)
משפט אירוני למדי.

אבל אפסיק כאן.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בואו נעצור את הדיון כאן להבהרה קצרה:
פורום מקצועי פירושו בין השאר במה לפרסום תוצרים וקבלת ביקורת בונה בתנאי שהיא עניינית וממוקדת.
ביקורת בונה היא מתנה וכשהיא ממוקדת היא עשויה לשמש כמינוף מאין כמוהו להשבחת התוצרים הספרותיים.
לא חייבים כלל וכלל לקבל את הביקורת.
כן ראוי להכיר טובה למי שקרא והשקיע בכתיבת הערה/ הארה.
כן כדאי להבין שגם אם איננו מקבלים הערה כזו או אחרת אין טעם להתווכח עם מי שאמרה כי זו היתה הרגשתו בשעת הקריאה.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הספרות היא יפה, אין ספק. הכתיבה זורמת וכיפית.
ובאמת עד הפרק הזה זה לא קרה. והכל היה מושלם.

אבל -
איך יכולה לבוא בהמשך הבהרה להאם הוא יצא מהבית מפוג'ם, או מה הוא עשה מחמש עד תשע, ואיך ננעלה הדלת בעדה?
ואם מפריע לך בקריאה של אחרים, את היא זו שאמורה עוד יותר לשים לב שזה לא יקרה אצלך.
והסיפור פה הוא לא דמיוני, אז לא צריך שהמציאות שלו תעלה על כל דמיון. הוא פשוט צריך להסתדר.
את מוזמנת להתעלם מכך שהקוראים שלך לא הבינו, ולהמשיך הלאה. אבל זו עובדה. הם לא הבינו.

וגם ספרות, הכי יפה שיש, וסופרת, הכי טובה שיש. מותר לה לקבל ביקורת, ותמיד יש לאן לגדול. חבל להיתקע על אותה המשבצת.
בכל אופן תודה -
על המחשבה, ההתעמקות והארות הבונות.
הארת את עיני, המשיכי.
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כן כדאי להבין שגם אם איננו מקבלים הערה כזו או אחרת אין טעם להתווכח עם מי שאמרה כי זו היתה הרגשתו בשעת הקריאה.
אין טעם להתווכח.
יש טעם להבין שכמו שהוא רואה אחרת כך אני רואה אחרת. להאיר זווית שהקורא לא חשב עליו. לתת טעם לקיים. להסביר דברים לא מובנים. לשפוך אור על התמונה. לחדד נקודה לא מובנת.
אם אני מסבירה את עצמי - זה לא אומר שאני לא מקבלת. לענ"ד, אין זה סותר, להפך, זה מראה על קבלה רצינית ואחראית.
בכל אופן - אשמח לשמוע בקורת. תודה על הבניה.
 
נערך לאחרונה ב:

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אשמח להמשיך לשמוע בקורת ולקבל בהתאם.
יש כאן הרבה שישמחו לתת ביקורת בונה, אבל אני מניח שהשמחה והנכונות שלהם תלויה באופן בו מקבל הביקורת מקבל אותה...
מכל מקום הסיפור מוצלח, ואני מחכה להמשך!
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הקורא יודע שאת רואה אחרת.
הוא מציע עוד זווית.
זה לא אומר שלפי מה שהוא רואה כך צריך להיות.
לפעמים כן, לפעמים לא.
מוזר בעיני לבקר, ולחכות שהכותב ישנה את חיבורו לפי הביקורת.
קבלת ביקורת אין משמעותה ללכת אחריה בעיניים עצומות.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה לא אומר שלפי מה שהוא רואה כך צריך להיות.
לפעמים כן, לפעמים לא.
מוזר בעיני לבקר, ולחכות שהכותב ישנה את חיבורו לפי הביקורת.
קבלת ביקורת אין משמעותה ללכת אחריה בעיניים עצומות.
קראת מה שכתבתי כאן?
לא חייבים כלל וכלל לקבל את הביקורת.
כן ראוי להכיר טובה למי שקרא והשקיע בכתיבת הערה/ הארה.
כן כדאי להבין שגם אם איננו מקבלים הערה כזו או אחרת אין טעם להתווכח עם מי שאמרה כי זו היתה הרגשתו בשעת הקריאה.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
ובכן - אלחנן התעורר, היה מבולבל כדרך אנשים שמתעוררים מהשינה ועצבניים. נעל את הדלת בלי לשים לב יותר מידי כדרך אנשים שדבר ראשון רצים לראות אם הדלת נעולה...התלבש והלך ללמוד לפני התפילה.
הלוואי. דווקא אז שהם בלי המסיכות והיפות נפש שנבנית להם במשך היום הכול צף. במיוחד אם הם מתעוררים בפתאומיות. אז הם נזכרים בכל התלונות. אבל לא רק זוכרים אלא בטעות גם אומרים כי הם עדיין מטושטשים.

תסלחי לי שאני כנה איתך לגמרי. ה'הסברים' האלו נשמעים כמו תירוץ של אחד שאיחר לכיתה.

גם אם נניח שהוא אכן יצא מיד ללמוד ולהתפלל כמעשה הפחות סביר אצל זוצונצ'יק, איך הוא העביר ארבע שעות בתורה ותפילה עד השעה תשע?????
וגם לי החשבונאות הזו היתה נראית תלושה לגמרי מקורי השינה האופפים אותו.

יש טעם להבין שכמו שהוא רואה אחרת כך אני רואה אחרת. להאיר זווית שהקורא לא חשב עליו. לתת טעם לקיים. להסביר דברים לא מובנים. לשפוך אור על התמונה. לחדד נקודה לא מובנת.

אין פה זווית ראיה. אין פה כיווני חשיבה. יש כאן באג. לא גדול, לא כ"כ מביך, לא נורא. אפשר לומר- אופס! ולתקן.
וכיוון שאת מפרסמת סיפור, את אמורה לשחרר אותו לאוויר העולם כשהוא מובן ללא פירושי רש"י ותוס'.

יש לי תחביב כזה לחרוג ממבני סיפורים. באג. לעולם לא אצליח להיות שם.
אולי לכן הסיפורים שלי יפים?
לחרוג אפשר בהחלט. זה מוסיף נופך, זה משדרג, זה מעניין. אבל חריגה עושים ממבנה קיים.
גם בספרות. אבל צריך להיות הרבה יותר ממומחה כדי להצליח לעשות את זה טוב.
ולמה? כי לצאת מהמנגינה, ולחזור אליה בלי לזייף, לחרוג ממנה ולשוב להשתלב היטב ובדיוק במקום הנכון ועל הטון הנכון- זו האמנות. אחרת, יש הרבה כאלה ששרים ליד המנגינה. זייפנים מקצועיים ואף אחד לא צריך להיות אמן בשביל זה, כנ"ל בספרות.
לא, אם תיצמדי לכללים, הם יהיו עוד יותר יפים.
לא בטוח. לא חסרים חומרים שנאזקו לכללים ונעקדו על מזבח חוקי המבנה.

אבל כל הדיון על מבנה בנוגע לסיפור הזה לא מאד נכון בעיניי. הבעיה כאן לטעמי לא במבנה, אלא בהגיון ובתחושת האמינות. את הקטע האחרון, למרות שהוא מיותר בעיניי, ואולי יותר נכון לומר "חוצני", אני בולעת. אפשר לקרוא לו 'סגנון'. אבל השתלשלות חייבת להיות ברורה ומובנת ורק כך תוכל לאפשר לקורא להאמין בה.

נכתב ע"י בונבוניירה פיקנטית:

אגב, כמעט בכל ספר וגם הרב מכר ביותר אני מוצאת רשימה של שאלות שלא מסתדרות עם ההגיון. זה ממש מציק לי.

את השם "רב מכר" מקבלים בציבור שלנו ביתר קלות. סיפורים טובים, מקצועיים, ארוגים עד הסוף, בלי משחקים.
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מה הבעיה פשוט להעיר אותה מאוחר יותר, לקראת בוקר ממש ואז הכל מסתדר...
 

בונבוניירה פיקנטית

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מה הבעיה פשוט להעיר אותה מאוחר יותר, לקראת בוקר ממש ואז הכל מסתדר...
בעיה לערוך כעת. חבל. (או שיש דרך? לא ידוע לי).
וכן, דווקא מכירה מקרוב כמה כאלה שעושים 'סדר' לפני התפילה. לומדים שעתיים שלוש (אולי חשבתי שיש עוד כמוהם?)
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בעיה לערוך כעת. חבל. (או שיש דרך? לא ידוע לי).
וכן, דווקא מכירה מקרוב כמה כאלה שעושים 'סדר' לפני התפילה. לומדים שעתיים שלוש (אולי חשבתי שיש עוד כמוהם?)
תכתבי מחדש בפוסט נפרד ואני אאחד את שני הקטעים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה