האם מבינים את הרצף?
מבינים היטב.
רק תמשיכיהכוון?
תלוי מה גרם לדלת להינעלמתפתח יפה?
האם מבינים את הרצף?
רק תמשיכיהכוון?
תלוי מה גרם לדלת להינעלמתפתח יפה?
יש מקומות בטקסט, שאת עוברת מלש' מדבר ללש' נסתר, כמו פה-הערות והארות, בבקשה.
ובאופן כללי כדאי לך לעבור על פרק לפני שאת מעלה. פרק מוגה, גם אם בקלילות, נותן חוויה אחרת.מובילים אותי למסקנה הברורה שעדיין לילה. היא מציצה בשעון
אממ... יש משהו. עדיין יש כמה "ש", שצריך להחליף ב"כש".מאכזב?
ושהשעון מצפצף קלות שמחצית השעה
צריך לפזול קשות כדי לראות את זה. או לשבת מול המראה. אחרי שהן נספגות הן נראות יותר כמו שלולית קטנה ועכורה...הדמעות שזולגות לי בדממה נדמות לי פתאום כמו אבני חן נוצצות.
יפהפה!!והעולם שמשתקף מהן הוא קריסטלי.
כמה טירון, ככה יפה!בכלל, ממתי אישה כשרה מדברת עם בעלה נגד אמו?
מעולה!!!וההסברים שהוא לא צריך לשמוע עכשיו.
תודה על ההארות!יש מקומות בטקסט, שאת עוברת מלש' מדבר ללש' נסתר, כמו פה-
ובאופן כללי כדאי לך לעבור על פרק לפני שאת מעלה. פרק מוגה, גם אם בקלילות, נותן חוויה אחרת.
יש הרבה "אני". המון אפילו.
בערך שליש פסקאות מתחילות במילה הזו, ועוד משפטים רבים מאד.
אני יודעת שזה מאתגר מאד לכתוב בלשון מדבר בלי לפול בפח הזה, אבל זה משדרג בכמה רמות.
כמה אפשרויות-
א. פשוט לשמוט את ה"אני". לדוגמא: במקום "אני שוכבת על הספה באפיסת כוחות" "שוכבת על הספה באפיסת כוחות"
זו אפשרות יפה, אבל אסור להשתמש בה יותר מדי, כי היא עלולה להפוך לבלתי נסבלת. היתה מישהי שהשתמשה באפשרות הזו וכתבה המון "היא" במקום שם הדמות, ואח"כ עברה להשמטת ה"היא". בשלב מסויים זה בלתי נסבל. בעצם בכל האפשרויות אסור. כל דבר טוב במידה.
ב. להתחיל את המשפט מהפועל. במקום "אני קוראת את המשפט בפעם השלישית" "קריאה שלישית של המשפט מותירה אותי.."
ג. להפוך את הפועל או התיאור, לזווית ממנה תצא הכתיבה. זה דומה למה שכתבתי בב', אבל שונה במעט.
לדוג':
במקום "אני שוכבת על הספה באפיסת כוחות"
"מתוך הספה, נראית גבעת הכביסה כהר מטיל אימה"
או
"גם בקריאה שלישית של המשפט, קשה למצוא לו הסבר שיפתח פתח תקווה".
שימי לב כמה הכתיבה שמשתחררת מה"אני" מתרחבת, מעמיקה ומתעשרת. תסתכלי על המשפטים. כל פעם מחדש אני נדהמת כמה משמעות יש לשינויים הקטנים האלו.
ערך נוסף להימנעות מה"אני", הוא האפשרות לא להיצמד רק לתפיסה אובייקטיבית של המדבר. למרות שהוא המדבר, הוא עדיין יכול לתאר דברים באופן ניטרלי משהו. כמו בשני המשפטים האחרונים. את יכולה פה להעביר חוויה סובייקטיבית, ויחד עם זה לחבר ולשתף את הקורא כך שהוא עצמו ירגיש כך.
אממ... יש משהו. עדיין יש כמה "ש", שצריך להחליף ב"כש".
דוגמא אחת:
ואם לא די לך בהערות-
צריך לפזול קשות כדי לראות את זה. או לשבת מול המראה. אחרי שהן נספגות הן נראות יותר כמו שלולית קטנה ועכורה...
יפהפה!!
כמה טירון, ככה יפה!
מעולה!!!
נראה לי אבוד איתי...אממ... יש משהו. עדיין יש כמה "ש", שצריך להחליף ב"כש".
יש מקומות בטקסט, שאת עוברת מלש' מדבר ללש' נסתר, כמו פה-
ובאופן כללי כדאי לך לעבור על פרק לפני שאת מעלה. פרק מוגה, גם אם בקלילות, נותן חוויה אחרת.
יש הרבה "אני". המון אפילו.
בערך שליש פסקאות מתחילות במילה הזו, ועוד משפטים רבים מאד.
אני יודעת שזה מאתגר מאד לכתוב בלשון מדבר בלי לפול בפח הזה, אבל זה משדרג בכמה רמות.
כמה אפשרויות-
א. פשוט לשמוט את ה"אני". לדוגמא: במקום "אני שוכבת על הספה באפיסת כוחות" "שוכבת על הספה באפיסת כוחות"
זו אפשרות יפה, אבל אסור להשתמש בה יותר מדי, כי היא עלולה להפוך לבלתי נסבלת. היתה מישהי שהשתמשה באפשרות הזו וכתבה המון "היא" במקום שם הדמות, ואח"כ עברה להשמטת ה"היא". בשלב מסויים זה בלתי נסבל. בעצם בכל האפשרויות אסור. כל דבר טוב במידה.
ב. להתחיל את המשפט מהפועל. במקום "אני קוראת את המשפט בפעם השלישית" "קריאה שלישית של המשפט מותירה אותי.."
ג. להפוך את הפועל או התיאור, לזווית ממנה תצא הכתיבה. זה דומה למה שכתבתי בב', אבל שונה במעט.
לדוג':
במקום "אני שוכבת על הספה באפיסת כוחות"
"מתוך הספה, נראית גבעת הכביסה כהר מטיל אימה"
או
"גם בקריאה שלישית של המשפט, קשה למצוא לו הסבר שיפתח פתח תקווה".
שימי לב כמה הכתיבה שמשתחררת מה"אני" מתרחבת, מעמיקה ומתעשרת. תסתכלי על המשפטים. כל פעם מחדש אני נדהמת כמה משמעות יש לשינויים הקטנים האלו.
ערך נוסף להימנעות מה"אני", הוא האפשרות לא להיצמד רק לתפיסה אובייקטיבית של המדבר. למרות שהוא המדבר, הוא עדיין יכול לתאר דברים באופן ניטרלי משהו. כמו בשני המשפטים האחרונים. את יכולה פה להעביר חוויה סובייקטיבית, ויחד עם זה לחבר ולשתף את הקורא כך שהוא עצמו ירגיש כך.
אממ... יש משהו. עדיין יש כמה "ש", שצריך להחליף ב"כש".
דוגמא אחת:
ואם לא די לך בהערות-
צריך לפזול קשות כדי לראות את זה. או לשבת מול המראה. אחרי שהן נספגות הן נראות יותר כמו שלולית קטנה ועכורה...
יפהפה!!
כמה טירון, ככה יפה!
מעולה!!!
תודה על הבקורת.הכתיבה יפה.
ומציגה יפה את התסכו והקושי של אישה צעירה והססנית כשהיא נכנסת למשפחה חזקה ופרפקציוניסטית.
לטעמי ריבוי האני משקף יפה את השקיעות של האשה בעצמה.
(אני כמובן בעד להפחית במינון) חלק מהקושי של האשה הוא לאוו דווקא בדברים נגדה כמו - הגיסה הצעירה והחצופה - שאפילו לא מבינה עד כמה המילים שלה לא מתאימות. (ומבחינתה לפעמים זה אפילו לגטימי להעמיד את הכלה שכל הזמן מסתכלת עלינו בעיניים מבקרות במקום)
אלא איפה שהיא רואה "מושלמות" היא פוגשת את נחיתות הבלתי מוצדקת כמובן.
תודה על הבקורת.
אבל לכלה דווקא אין בקורת....
היא שקועה בעצמה, נכון, אבל זו לא מילה נרדפת לביקורת.
עד כה לא ראיתי שהכלה עשתה/חשבה/הגיבה ביקורת, היא אמרה את דעתה בלגטימיות מתבקשת.
לא חושבת שיש מישי שמעניקה לגיטמציה לכלה הצעירה, אבל אולי? זה היופי בחיים, שכל אחד חושב משהו אחר. אם לא - לא היה סיפור...
אני חושבת שהיופי שיהיה בהמשך הסיפור הוא לראות שגם הגיסה הצעירה היא לא 'לא בסדר', היא נתון. לא משנה מי צודק, משנה מה עושים, אבל לא מגלה יותר...התגובה של הגיסה הצעירה לא בסדר.
אני דווקא אוהבת אותה יותר מהכול!פרק מעניין במיוחד.
לענ"ד הפסקה האחרונה מהמילה "פעם" ועד לסוף הפרק מיותרת.
ההתרחשות שכתובה לפניה מסבירה את עצמה יותר טוב מכל סיכום שהוא
כתוב מצוין!מתי זה קראה
עדיין לא.כתוב מצוין!
זה הפרק האחרון?
לא כל כך הבנתי את ההתרחשות.הדפיקות שלי קלות, שקטות, השכונה המנומנמת לא אמורה להתעורר עדיין בגלל שגברת אחת נשארה מאחורי בית נעול, אבל כשאין מענה הקצב מוגבר והדציבל מוגבה, ופתאום – הדלת נפתחת בתנופה.
"איפה היית?" תמיד כשאלחנן מתעורר הוא עצבני, מבולבל, מטושטש. העפעוף המהיר, הקמט הדק במצח, הקול הקצר רוח מספרים את זה בלי מילים. עם רגשות.
השתיקה שלי לא מתכוונת להתריס, רק לשתוק את אין המילים. מה אני אסביר? שהיתה-כאן-אישה-שלא-רצתה-שבעלה-יחזה-בכשלונה? המתח מאכל את קצות אצבעותי, ואלחנן, למרות אופיו הנוח והרגוע בדרך כלל מסתכל על השתיקה בעיניים אחרות ממני.
"למה את שותקת?" הוא שואל. אבל לא מחכה לתשובה. "אני לא יודע מה זו ההתנהגות המוזרה הזו שלך, הכול בסדר איתך? וגם" הקול שלו מתגבר, הוא נעשה בטוח בעצמו מחד אך נסער מאידך "לא הבנתי מה שאמרת על אמא שלי. בכלל בכלל לא. אמא שלי היא אישה מקסימה ונהדרת, כולם אוהבים אותה, כנראה לא סתם. את צריכה קצת לפתוח את העיניים ולראות איזה שוויגער מיוחדת קבלת" ככה הוא זועף לי, שופך עלי קיתון של מילים חמות (תרתי משמע) וכשהשתיקה עדיין לופתת אותי אני רואה את כנף חליפתו חוצה את מפתן הדלת וצליל עדין של טריקה.
ובכן - אלחנן התעורר, היה מבולבל כדרך אנשים שמתעוררים מהשינה ועצבניים. נעל את הדלת בלי לשים לב יותר מידי כדרך אנשים שדבר ראשון רצים לראות אם הדלת נעולה...התלבש והלך ללמוד לפני התפילה.איך באמת הדלת ננעלה בעדה פתאום?
ואיך אלחנן התעורר? מהדפיקות שלה על הדלת? אז איך הוא ישר יצא להתפלל? עם פיג'מה?
הלוואי. דווקא אז שהם בלי המסיכות והיפות נפש שנבנית להם במשך היום הכול צף. במיוחד אם הם מתעוררים בפתאומיות. אז הם נזכרים בכל התלונות. אבל לא רק זוכרים אלא בטעות גם אומרים כי הם עדיין מטושטשים.ועוד משהו, גברים שמתעוררים טרוטי עיניים, לא נוטים להיזכר לפתע בכל התלונות שיש להם על יחסי הכלה-שוויגער של זוגתם.
יש לי תחביב כזה לחרוג ממבני סיפורים. באג. לעולם לא אצליח להיות שם.מבנה של סיפור
אבל אם את שואפת לבנות עלילה לתלפיות כדאי להיצמד למבנה מסוים.יש לי תחביב כזה לחרוג ממבני סיפורים. באג. לעולם לא אצליח להיות שם.
אולי לכן הסיפורים שלי יפים?
מגלה לך בסוד שכבר בניתי עלילות לתלפיות. אני לא כל כך בוסרית בנושא... ובלי מבנה מקובע.אבל אם את שואפת לבנות עלילה לתלפיות כדאי להיצמד למבנה מסוים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: