הכוונה אינה לתורת הפסיכולוגיה, אלא לפסיכולוגיה המערבית. ואם ישנן שיטות שונות, כולן רוכבות על בסיס אחד - שהאדם באשר הוא אינו יכול לשנות את טבעו וכוחותיו. התאוריות השונות חלוקות ביניהן מהו הטבע הבסיסי של האדם, ומה הכוח העיקרי שמניע אותו. והשיטות השונות הן איך הצורה לחיות את החיים בצורה הטובה ביותר למרות החסרונות - אחרי שהשלמנו אתם בלי לנסות כלל לעבוד עליהן ולתקנן.ההתייחסות לפסיכולגיה כמקשה אחת רדודה קצת, יש בפסיכולוגיה תורות ותיאוריות שלמות הסותרות זו את זו, ואם היית מושיב את שניהם באותו חדר, לא היית מבין מאיפה המצאת להם את אותו שם משפחה..
התורה מכוונת אותנו לשלול רגשות של קנאה, נקמה, תאווה, כעס וכו'
סוף סוף הוא נפטר
הקו ישר, הצפצוף אחיד. ה' אלוקינו, השם אחד.
היא לא יודעת אם מותר לחשוב כך. ועצוב לה, עצוב לה מאוד. אבל כך היא מרגישה. זהו, תם עידן.
עברו כמה רגעים, היא מעכלת את שינוי הסטטוס, לא עוד אשה בת שלושים ושמונה בלי ילדים נשואה לחולה סופני סיעודי, אומללה.
אלמנה. אלמנה ופנויה, פנויה מטיפול מסור, פנויה מחיטוט בנבכי הכאב, פנויה מייסורי מצפון. רואה תקוה, מצפה לעתיד טוב יותר.
לכן כתבתי שרק מי שעבר דבר כזה יכול לכתוב כך. נסה להבין 17 שנה. שבע עשרה שנה של אין עתיד, של סבל יומיומי, של מצב שלפעמים סופרים את הימים.... רחמנא ליצלן.כתוב מדהים ללא ספק.
אבל,
קשה לי לקבל את המצב הנפשי הזה כאפשרי.
כאשה שזה כל עולמה ומערכת היחסים ביניהם תקינה ומחוברת, לעניות דעתי, לא משנה הקושי וכמות הכאב, בשעות הראשונות לא זה מה שעומד בראש.
תהום שחור של אדם שנשאר לבד בעולם. זה מה יש שם ותו לא.
אולי קצת אח"כ מבליחות לרגע קצוות הרהור ונעלמות.
ואולי אני טועה.
ראה לעיל בתגובות הראשונות בעקבות מה כתבתי את זה.כתוב מדהים ללא ספק.
אבל,
קשה לי לקבל את המצב הנפשי הזה כאפשרי.
כאשה שזה כל עולמה ומערכת היחסים ביניהם תקינה ומחוברת, לעניות דעתי, לא משנה הקושי וכמות הכאב, בשעות הראשונות לא זה מה שעומד בראש.
תהום שחור של אדם שנשאר לבד בעולם. זה מה יש שם ותו לא.
אולי קצת אח"כ מבליחות לרגע קצוות הרהור ונעלמות.
ואולי אני טועה.
לו לא היינו כל-כך מפחדים מרגשות, והאישה הזו היתה מודעת לכעס כשהוא רק החל לבעבע, והיתה אולי מדברת עם מישהו מתאים, זה לא היה מצטבר לדבר כזה, שהתפרץ בכזו חוזקה לאחר הפטירה.אשה נורמטיבית לגמרי, מלאה אהבה לאחותה, ואפילו מעריצה שלה, שהצליחה במקביל לצבור שנאה, בתקופת המחלה. וממש הרגישה אנחת רווחה.
בדיוק על זה מדברים כאן.כתוב מדהים ללא ספק.
אבל,
קשה לי לקבל את המצב הנפשי הזה כאפשרי.
כאשה שזה כל עולמה ומערכת היחסים ביניהם תקינה ומחוברת, לעניות דעתי, לא משנה הקושי וכמות הכאב, בשעות הראשונות לא זה מה שעומד בראש.
תהום שחור של אדם שנשאר לבד בעולם. זה מה יש שם ותו לא.
אולי קצת אח"כ מבליחות לרגע קצוות הרהור ונעלמות.
ואולי אני טועה.
לו לא היינו מפחדים מלהרגיש רגשות.לו לא היינו כל-כך מפחדים מרגשות, והאישה הזו היתה מודעת לכעס כשהוא רק החל לבעבע, והיתה אולי מדברת עם מישהו מתאים, זה לא היה מצטבר לדבר כזה, שהתפרץ בכזו חוזקה לאחר הפטירה.
אם מדובר באמת ברגשות לא טובים - על פי התורה - אין מקום להפצת הדבר במין גאווה כזו: כן, אני מקנאה! וכדו'.
וגם אין להסתפק בהכרת הרגשות וקבלת המציאות שלנו - ולהיעצר שם. אלא לחשוב ולטכס עצות יעילות, שתעזורנה לנו להחליש או להעלים את הרגש הלא טוב.
מציאות של רגשות סותרים בסיטואציה אחת.
אם בודקים בדקויות, הדבר קיים באינסוף סיטואציות או אפילו העז לומר שבכל מקום.
(אדם שמח להתחתן ובד בבד הוא מוטרד מעול החיים)
כל בעל זה משהו אחר. אי אפשר להקיש.@אשר שרבר
יש לי תחושה שהקטע נכתב קודם בהפוך, כלומר- בעל שאשתו נפטרה, מסקרן אותי מאד האם נכונה התחושה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: