זוג רגיל, אוהב, פשוט.
זה חלק מזה. הם בדיוק זוג כזה. אולי לא רגיל,(יש דבר כזה?) אבל בטח אוהב. היא אוהבת אותו מאד. זה לא סותר. וזה עולה כל כך יפה מהכתיבה, בלי להתנגש. מיוחד מיוחד!
זוג רגיל, אוהב, פשוט.
מהקטע ההורס הזה אין יותר לאן לרדת כמה אפשר לאמלל בן אדם אחד.אוייש, זה קצת לא יפה, אני לא כזה שטן, ואם את קוראת קבועה שלי אני אפילו קצת חוטא ברומנטיות יתר...
כן, אבל היא רוצה אותה בוכה, רק בגלל שהוא אוהב, מחכה רק לעוד רגע אחד, שהיא תראה אותו, מחייך, תתנחם בסובבים אותה, בילדיהם, וברגעים היפים. ותרגיש רק את הבור הגדול, החסר כל כך.זה חלק מזה. הם בדיוק זוג כזה. אולי לא רגיל,(יש דבר כזה?) אבל בטח אוהב. היא אוהבת אותו מאד. זה לא סותר. וזה עולה כל כך יפה מהכתיבה, בלי להתנגש. מיוחד מיוחד!
לא זוכר משהו ספציפיאגב, חסיה ברטלר כתבה קטע אלמנותי, מיוחד. ההשראה משם?
מעניין איפה או למה זה נשמע לך כך?היה נשמע שהיא סובלת וחיה ללא תכלית. רק ייסורים בעקבות מחלתו.
תודההוא הצליח לגרום לכם לשמוע משהו אחר*, לחוש אותו, ולהביע רגש כלפיו (במקרה הזה- זעזוע).
זהו תהליך שלא כל קטע מסוגל לייצר.
לא מדברת על תכלית אלוקית..מעניין איפה או למה זה נשמע לך כך?
אין תקוה, דיברתי על החוסר בילדים, שזה באמת סבל בל יתואר. אבל לקרוא לזה ללא תכלית. נראה לי מוגזם. כך גם לסופניות בשל החולי, קשה לקרוא קשר ללא תכלית. ובפרט כשיש אהבה גדולה וקשר שהם קשרו אחד בשני שהופך אותם ממש לאחד.אבל אם היא ידעה( וגם הוא) שלמעשה אין תקווה בעין בשר למחלתו אז זה ללא תכלית.
אדם ללא ילדים נחשב כמת.אין תקוה, דיברתי על החוסר בילדים, שזה באמת סבל בל יתואר. אבל לקרוא לזה ללא תכלית. נראה לי מוגזם. כך גם לסופניות בשל החולי, קשה לקרוא קשר ללא תכלית. ובפרט כשיש אהבה גדולה וקשר שהם קשרו אחד בשני שהופך אותם ממש לאחד.
האמירה לתת אישור לרגשות בין חיוביים ובין שלילים היא באה לתת לגיטמציה לאנושיות. לדברים שקורים איתנו.את כל האשכול חופפת רוח שאומרת: כל רגש הוא לגיטימי. אם אתה מרגיש כך, זה בסדר. תן לעצמך להרגיש כך, כי אחרת זה יתפרץ במקום אחר.
נראה לענ"ד שזו גישה של הפסיכולוגיה המערבית, המנוגדת לגישת התורה.
התורה מכוונת אותנו לשלול רגשות של קנאה, נקמה, תאווה, כעס וכו'
בניגוד לגישת הפסיכולוגיה שאומרת שכל רגש הוא בסדר ולגיטימי, התורה אומרת -לא. לא כל רגש הוא לגיטימי.
(אני מדבר באופן כללי, ולא דווקא על הסיפור בראש האשכול)
כיוונו לאותו ענין.ברור לי שהתורה לא מתכוונת להילחם ברגש בעודו מורגש אלא מאמינה שהיא נותנת עיצות מעשיות איך לא להגיע למצבים שיצטרכו להרגיש רגשות שליליים.. כי לדוגמא אדם שמקנא לא יעזור לו תוך כדי הקנאה לומר לעצמו שאסור לקנא וכו' או לחילופין לשקר לעצמו שהוא לא מקנא.. זה לא יעבוד..
אחזור על מה שאמרונראה לענ"ד שזו גישה של הפסיכולוגיה המערבית, המנוגדת לגישת התורה.
התורה מכוונת אותנו לשלול רגשות של קנאה, נקמה, תאווה, כעס וכו'
בניגוד לגישת הפסיכולוגיה שאומרת שכל רגש הוא בסדר ולגיטימי, התורה אומרת -לא. לא כל רגש הוא לגיטימי.
אממ, אולי תגיב גם לזה...ולא דווקא על הסיפור בראש האשכול)
את כל האשכול חופפת רוח שאומרת: כל רגש הוא לגיטימי. אם אתה מרגיש כך, זה בסדר. תן לעצמך להרגיש כך, כי אחרת זה יתפרץ במקום אחר.
נראה לענ"ד שזו גישה של הפסיכולוגיה המערבית, המנוגדת לגישת התורה.
התורה מכוונת אותנו לשלול רגשות של קנאה, נקמה, תאווה, כעס וכו'
בניגוד לגישת הפסיכולוגיה שאומרת שכל רגש הוא בסדר ולגיטימי, התורה אומרת -לא. לא כל רגש הוא לגיטימי.
(אני מדבר באופן כללי, ולא דווקא על הסיפור בראש האשכול)
אמת, מכתב מרתק, הייתי מעלה אותו אלא שהוא ארוך למאוד.לדעתי ב' אור ישראל' להגר"י סלנטר במכתב ל' משתמע קצת אחרת.
תעלה קובץאמת, מכתב מרתק, הייתי מעלה אותו אלא שהוא ארוך למאוד.
את כל האשכול חופפת רוח שאומרת: כל רגש הוא לגיטימי. אם אתה מרגיש כך, זה בסדר. תן לעצמך להרגיש כך, כי אחרת זה יתפרץ במקום אחר.
נראה לענ"ד שזו גישה של הפסיכולוגיה המערבית, המנוגדת לגישת התורה.
התורה מכוונת אותנו לשלול רגשות של קנאה, נקמה, תאווה, כעס וכו'
בניגוד לגישת הפסיכולוגיה שאומרת שכל רגש הוא בסדר ולגיטימי, התורה אומרת -לא. לא כל רגש הוא לגיטימי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: