אז אני לא מבינה.
הורים צריכים לקרוס כמו שאת מתארת בשביל בחור? שאף אחד לא באמת לא יודע מהו באמת.
והיו סיפורים..
אני לא שייכת לציבור הליטאי. אני ספרדיה.
הציבור הליטאי צריך לעשות טיפול שורש עמוק בנושא הזה.
אני מכירה משהי שיש לה בת את בגיל 7 ומהיום היא בלחץ.
נושמים לרווחה שנולד בן כי...
זה הזוי! תתעוררו באמת.
מי שיכול לעזור אז בסדר. אבל מדובר במשפחות עם ילדים ואם זה משפחה של תורה וכו' אז האבא אברך..
נו...? מה עושים?
בגלל זה בנות צריכות לשבת בבית? אני יודעת שיש כאלה שלא מפגישים אם לא נותנים סכום מסוים.
זה פשוט נוראי בעיני. עושים איקס על בחורה.
פשוט סחר באנשים. תן וקח.
ככה בונים בית אמיתי?
אני שמעתי בחורים ליטאיים בדרך לוורט הם אמרו משפט כמו הוא קיבל דירה עוד לפני הבחורה.
זה סוג של שוחד. אם פתאום האבא קורס כלכלית ואין לו שקל. היא לא שווה בעיניו הוא מרגיש שהוא נדפק וזה ממש מקח טעות.
א. הם לא קורסים. הם פשוט חיים בצמצום מאד גדול בשביל אידיאל מסוים
ב. אם הציבור הליטאי ככ נאנק מהתופעה, למה לא ראינו התארגנויות
באמת רציניות במטרה למגר את התופעה. וגם התארגנויות שהיו לא זכו לביקוש ככ גדול? למה ראשי הישיבות לא יוצאים נגד העניין אלא כפי שנאמר בדר״כ מעודדים את הבחורים לדרוש?(בישיבות מסוימות מאד!)
המציאות של קניית חתנים תמיד היתה, גם בעיירות בליטא לרוב הבחורים הטובים ביותר נישאו לביתו של גביר העיירה. צאו וראו מי היה החותנים של גדולי ישראל בדור הקודם.
אנשים עם פחות כסף לקחו לחתן בחור שנחשב פחות טוב.
נכון שלרוב האנשים אין גם את ה300-400 לתת לחתן. אבל אני לא מסכימה עם האימרה שזה הסכום הבסיסי שאפשר לחתן בו את הבת. יש בחורים בישיבות פחות נחשבות שדורשים פחות, הרבה פחות.
במקביל, יש גם הרבה אברכים שנותנים מיליון ויותר, זה לא בלתי אפשרי.
כמה מקרובי משפחתי בחורים טובים מאד נישאו בזמן האחרון וקיבלו בין 800 למיליון מאתיים והשוו ערים שלהם אברכים! וכן מכירה מהיכרות קרובה כמה וכמה אברכים לפני גיל 40 שמחזיקים ברשותם עוד דירה בבני ברק מלבד דירתם. והבנות שלהם עוד לא בשידוכים.
לצופה מבחוץ, זה נראה בלתי הגיוני. במבחן המציאות זה קורה.