דרוש מידע איך לשכנע בנות נעורים לשמוע שירים טובים?

מצב
הנושא נעול.

אושר קסום

משתמש רשום
אצלנו בסמינר עשו תוכנית שלמה בנושא:
א. מצגת פתיחה ממש מרגשת (אח"כ הראו אותה גם לאמהות באסיפת הורים הכללית) על הסיפור של 'אחר' - אלישע בן אבויה שרכב על סוסו ביו"כ שחל להיות בשבת ותלמידו ר' מאיר בעל הנס, הלך לצידו. עד שאמר לו אלישע: לפי מספר צעדי סוסי, עד כאן מותר לך ללכת עמדי, בגלל תחום שבת וכו' . הוא היה אחד מארבעה שנכנסו לפרדס אך 'קיצץ בנטיעות'. והסיבה להתפקרותו הייתה שזמר יווני היה שגור על שפתיו.
ב. הרב של הסמינר מסר הלכות ברורות של מותר - אסור וכל בת קיבלה את הדף עם הדינים.
ג. הביאו הרצאות ממש יפות.
ד. פאנל בנות שפעם שמעו לא הכי 'גלאט' ונתנו כלים טיפים וחיזוקים.
מקווה שעזרתי.....
 

מליון

משתמש מקצוען
בלת''ק חלקי.
כאחת שנמצאת בסביבה של בנות סמינר, אני רואה שמצד אחת הבנות מאוד מתחברות לשירים מרגשים בסגנון של פעם, ומצד שני חסר להם גם בנוסף הסגנון שמדבר אל הלב, כמו עקיבא, יובל דיין וכדו' שאין כ''כ בסגנון חרדי, בד''כ השירים ספציפי לא בעייתי, אלא יותר הרעיון, העיקרון.
מה שדיברו שומעים מוזיקה פופ, מזרחי פחות ראיתי שהבנות מחפשות, לזה בד''כ מספיק להם החיקויים ה'חרדים'...

יש מצב שזה מום עובר?? משהו שעובר עם הגיל? משום מה כך מרגיש לי ברב המקרים..
 

יאט

משתמש פעיל
אצלנו בסמינר עשו תוכנית שלמה בנושא:
א. מצגת פתיחה ממש מרגשת (אח"כ הראו אותה גם לאמהות באסיפת הורים הכללית) על הסיפור של 'אחר' - אלישע בן אבויה שרכב על סוסו ביו"כ שחל להיות בשבת ותלמידו ר' מאיר בעל הנס, הלך לצידו. עד שאמר לו אלישע: לפי מספר צעדי סוסי, עד כאן מותר לך ללכת עמדי, בגלל תחום שבת וכו' . הוא היה אחד מארבעה שנכנסו לפרדס אך 'קיצץ בנטיעות'. והסיבה להתפקרותו הייתה שזמר יווני היה שגור על שפתיו.
ב. הרב של הסמינר מסר הלכות ברורות של מותר - אסור וכל בת קיבלה את הדף עם הדינים.
ג. הביאו הרצאות ממש יפות.
ד. פאנל בנות שפעם שמעו לא הכי 'גלאט' ונתנו כלים טיפים וחיזוקים.
מקווה שעזרתי.....
יש לך איך להשיג לי את המצגת?
 

גל מגולגל

משתמש רשום
בלת"ק חלקי
בזמנו, בשבוע שהיה בקו אמהות על הנושא
אמרו שכדאי שההורים ישמיעו בבית ברקע שירים טובים וראויים
והם יחדרו ללב הילדים
וכך, גם אם באוזניות הם שומעים שירים לא לעניין
א. האווירה בבית היא של שירים שמורים
ב. המוזיקה תחדור לליבם ואולי תעזור
לא מבטיחה שדייקתי לגמרי, בכל זאת מצטטת מהזכרון, זה היה לפני המון זמן
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
כתוב במשנה "היוצא מן הטמא-טמא..." מדובר על כשרות הבהמות.
אבל זה כ"כ נכון גם לגבי שירים- שיר שכתב/הלחין/שר זמר טמא שעובר על העבירות החמורות ביותר בתורה- כל דבר שיוצא ממנו פשוט טמא ומגיע מכוחות הטומאה!
מעניין שפתאום עושים דואט עם זמר חרדי/דתי ,כבר לא עובר הטומאה
 

נועה מ

משתמש מקצוען
שמעתי על זה..
שכל הרוחניות של הבעל תלוי ברוחניות של האישה.
שאם נערה\בחורה יורדת ברוחניות... בזמן הזה לבעלה לעתיד יש גם כן קושי ברוחניות...
אמרה לנו את זה אחת המורות, שנדע, שאנחנו מתפללות לבעלים ת''ח,
ואנחנו צריכות לדעת, שזה תלוי בנו, הבנות. וגם בגיל הנערות...
לא יודעת.
אני גדלתי על האימרה הזאת והאמנתי בה בטירוף.
בסופו של דבר כשהתארסתי עם בעלי בדקנו מתי היו תקופות טובות ומתי היו תקופות של ירידה.
והכל היה ה-פ-ו-ך. כשאני הייתי בירידה הוא היה בעליה וכן להיפך.
קצת נשברתי כשגיליתי את זה כי זה היה הרבה פעמים מנוע בשבילי לעלות.
לדעתי מה שמתכוונים זה שבנאדם מתחתן עם בן זוג ברמה שלו. האם הדרך חייבת להיות חופפת? כנראה שלא.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
עיין בקישור את תשובות הרמב"ם לגבי זמר הישמעלים

שו"ת רמב"ם סימן רכד


נ.ב. יש עוד עשרות ראשונים שמדברים דברים חמורים

אני מביא רק את הלשון של הפלא יועץ בערך שיר (אמנם מהאחרונים אבל הלשון שלו לשון פנינים ממצה את כל הנושא על רגל אחת)

וכשם שטוב להודות לה' ולזמר בשירות ותשבחות, כל קְבל דנא אסורא רבא איכא לשורר שירי נכרים ושירי עגבים ובפרט על היין, שעובר על מה שכתוב (ישעיה כד ט) בשיר לא ישתו יין. והן בעוון פשתה המספחת הזאת באיזה מקומות ובפרט בין הבחורים בשמחת מרעות, ובין אנשים זה דרכם כסל למו, לשורר שירי נכרים ושירי עגבים, או לעינים שכך רואות ולאזנים שכך שומעות. וכבר אמרו רבותינו זכרונם לברכה (סוטה מח, ב) אדנא דשמע זמרא תעקר. עוד אמרו (שם) זמרא בביתא, חרבא בסופא. והמון העם לא ידעי דאיכא אסורא וחמר שבו. וראוי למנהיגי הערים שיעמדו בפרץ ויודיעום ויפרישום מהך אסורא, שהרי אמרו בש''ס (שם), דרב הונא בטל זמרא, קם מאה אוזי בזוזא ומאה סאה חטי בזוזא ולא אבעין, אתא רב חסדא זלזל בה, אבעיא אוזא בזוזא ולא אשתכח:


הנה כי כן ראוי למנהיגי הערים לחוס על עריהם שתהא ברכת השם מצויה ביניהם. אך מה יעשו מנהיגי הדור שאין דורם דומה יפה, שאם ידרשו אלף חכמים אלפי אלפים דרושים ששירי נברים ושירי עגבים אסורים, הנשים והבחורים לא משגחי בהו, אי משום שלא יאמינו וישחקו למו, או משום שאינם יכולים לכף את יצרם להניח מנהגם הרע, כי לא ידעו שירות ותשבחות השם, באלה למדו לשונם, ומה ישוררו בשמחות וגיל, ולו חכמו ישכילו ששתיקותם יפה. ויקראו למשוררים או משוררות שיודעים לשורר שירים של תורה שהן הודאות לה' ובקשות, וההעדר טוב ממציאות הרע, וחושבים לעשות מצוה כגון, לשמח חתן וכלה וכדומה, ועברה היא בידם שמנבלים פיהם ופוגמים אותה, והלואי שלא תהפך שמחה לתוגה, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה (שם) זמרא בביתא וכו'. ובראות חכמי הדור שאין דבריהם נשמעים, הצנועים מושכים את ידיהם מלהוכיח על כל דבר פשע, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה (שבת קמח, ב) הנח להם לישראל מוטב יהיו שוגגים ואל יהיו מזידים. אבל האיש היודע באשתו ובני ביתו שהם יראי שמים ושומעים לדבריו, יזהיר אותם בשבע אזהרות שלא ישמע על פיהם שירי נכרים ושירי עגבים בשום מקום, וכל שכן שלא יניח בשום אפן לשוררם בביתו, ובזה לא תאנה אליו רעה ונגע לא יקוב באהלו, והיה שלום בחילו:


ומי שחננו השם קול ערב, אם יוציא אותו לשורר לדבר עברה, הרי זה דומה למי שכבדו המלך בלבוש נאה כדי שיתגאה בו בבואו לפניו, והוא מלבישו לכלבו כי יקצף המלך מאד. ואם יכתב בפנקסו אלו השירים הרעים, כך יכתבו בפנקסו של מעלה ויקראו לפניו בשעת הדין, ועל הכל יביא אלהי''ם במשפט:


וזו רעה חולה שיש באלו דברים שדשו בהם רבים ונעשו להם כהתר גמור, כגון זה של שירים רעים, ואסור דברים בטלים, ואסור בטול תורה אפלו רגע כשהוא פנוי וכדומה, כשידרש להם החכם ויאמר, זה עוון גדול ועוון פלילי. יאמר, כמה מכביד עלינו זה החכם ורוצה לעשות אותנו פרושים מזה העולם כמלאכי השרת, ומי יוכל עמד לקים דבריו, כך מצינו את העולם מימי קדם ושנים קדמוניות, וכך נהגו, וכך מנהג כל העולם, מה שיהיה מהם יהיה ממנו. אבל מי יתן והיה שתבוא נשמה מאותו עולם, כמו שבאה לרבנו יחיאל וספרה לו, כיצד מדקדקים וכיצד דנים באותו עולם על כל דהוא דבר פשע אפלו כחוט השערה, וכל שכן אסורים כאלו שכל המאמין בדברי רבותינו זכרונם לברכה הקדושים שהם אמת ודבריהם אמת, יודה יודה שהם עוון פלילי וענשם חמור רע ומר. ועל מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים, הוא ברחמיו רע ומר. ועל מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים, הוא ברחמיו יטע בלב עמו ישראל אהבתו ויראתו לעשות רצונו כרצונו ולשמע דברי חכמים לטוב להם, אמן כן יהי רצון:
מתאים לימי בין המצרים. מכיוון שהאיסור בשמיעת שירי נוכרים הוא משום שאסור לשמוע שירה בגלל חורבן בית המקדש.
ישר כוח.
 
נערך לאחרונה ב:

נועה מ

משתמש מקצוען
עכשיו נזכרתי- היתה איזשהי קבוצת מחקר שבדק כיצד המוזיקה משפיעה על המח, ולקחו 2 קבוצות עכברים.
לקבוצה אחת שמו מוזיקה עדינה ורגועה, ולקבוצה שניה שמו מוזיקה רועשת ופראית.
ובדקו את ההתנהגות של העכברים. (לאחר שבועיים אני חושבת כשכיבו את המוזיקה...) וזה היה מדהים! העכברים ששמו להם מוזיקה פראית הסתובבו בתזזיתיות ובחוסר מנוחה ואף שרטו, נשכו ופצעו את חבריהם. ולעומת זאת העברים שלהם שמו מוזיקה רגועה היו נינוחים ורגועים.
מזכיר לי שפעם היה לנו מרצה בסמינר שגיבר נגד שירים לא טובים.
והביא כדוגמא שפעם לפני הרבה שנים באמריקה היה מופע של זמר פופ פופלארי ואנשים מרוב שהם השתגעו מהמוזיקה הם עשו משהוא (לא זוכרת מה הייתה הפעולה) ואנשים נהרגו. והביא כדוגמא נגדית כמה מוזיקה קלסית אין לה את המאפינים הגרועים האלה כמו המקצבים של היום.
עזבו את זה שזה סיפור שאי אפשר ללמוד כלום. מי אמר שלא מדובר בבנאדם שלקח סמים והחליט שהוא רוצה להרוג? או בכלל איזה מטורף שלקח נשק שיש בכמויות מטורפות בארה"ב והחליט שזה המקום לרצוח?
נגיד שהסיפור נכון.
אבל עם איזה מוזיקה הובלו אבותינו לכבשנים באירופה? עם ג'סטין ביבר? לא. עם המוזיקה העדינה של באך.
עם הנעימות הרגועות של בטהובן.
אותי ההרצאה לא שכנעה. וגם את רוב חברותי.
 

מפ מפ

משתמש חדש
נראה לי שזו אחת הליצנויות שמותרות לכתחילה..........
וכל זמר שעושה שטויות שיקח בחשבון שהוא יהיה ללעג וקלס, זה יהיה מצוין.
לא כזה פשוט, *צריך לשאול אנשי חינוך.*
כי יכול להיות שמבחינת הבחורה הזילזול פשוט יחסום מגעים בינך אליה בקשר לנושא, כי יכול להיות שהיא תגיד וואלה את לא מבינה ולא תתייחס.
 

מפ מפ

משתמש חדש
לא כזה פשוט, *צריך לשאול אנשי חינוך.*
כי יכול להיות שמבחינת הבחורה הזילזול פשוט יחסום מגעים בינך אליה בקשר לנושא, כי יכול להיות שהיא תגיד וואלה את לא מבינה ולא תתייחס.
זה יכול להיות טוב אולי למניעה לפני שהיא שומעת, אבל אחרי זה לצחוק על משהו שמבחינתה זה יפה ומגניב...
 

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הניסוי היה יותר מורכב, ובוצע באופן חד פעמי על ידי סטודנט, והוא לא ממש מוכיח שהמוזיקה הרועשת היא שלילית.
אני חושב שכל אחד ששומע מוזיקה רועשת כל היום - ישתגע.
כידוע בטבע: רעילות = מינון.
כל דבר במינון גבוה מדי - יהיה רעיל.
כולל חמצן, מים, ובעצם כל דבר.
וזאת בדיוק הנקודה.
לכל מוזיקה יש את המינון שלה, יש מוזיקה אפקטיבית יותר, שהביט שלה יותר אינטנסיבי, והיא גורמת לנו להפריש יותר דופמין, בגלל הציפיה שהביט גורם לנו, הדופמין מופרש על ידי המוח בכל פעם שהביט שציפינו לו מופיע.
דופמין כהורמון הוא חיובי, אבל עודף בדופמין לא גורם למוח להיות מאוזן, כמו מנת יתר של סמים.
פלפל חריף הוא לא שלילי יותר מאשר פלפל מתוק, אבל אכילת יתר ממנו תגרום לך לצרוח ולהתרוצץ בחדר עם פה פתוח..
מוזיקה קלאסית משפיעה באופן פחות מתגמל על המוח, ולכן היא נסבלת יותר לאורך זמן, זה לא הופך אותה לחיובית יותר, אלא לבעלת השפעה חלשה יותר.
ההמלצה שלי - תמננו את המוזיקה שלכם, ואל תשמעו מוזיקת רוק רועשת כל היום.
יש מושג שנקרא אפקט מוצרט
הוכח בכמה וכמה מחקרים שילדים ששמעו מוסיקה קלאסית ובפרט מוסיקה קלאסית של מוצרט התפתחו יותר בבחינות מסוימות, ולהפך ילדים ששמעו מוסיקת רוק ופופ התפתחו פחות מהממוצע.
התוצאות המדוייקות של הניסוי שנויות במחלוקת אבל המסקנה די ברורה שיש לכך השלכות על התפתחות המוח.
כמובן שמוסיקה חסידית 'כשרה' כמו אהרל'ה סאמט לא טובה יותר ממוסיקת פופ לועזית מהבחינה הזאת.
למוסיקה של מוצרט יש אפקט יוצא דופן של סימטריה, ובכלל המוסיקה הקלאסית פשוט הרבה יותר מורכבת ולכן מאמצת יותר את המוח לעקוב אחריה.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מתאים לימי בין המצרים. מכיוון שהאיסור בשמיעת שירי נוכרים הוא משום שאסור לשמוע שירה בגלל חורבן בית המקדש.
ישר כוח.
האיסור בשמיעת כלי שיר בגלל החורבן זה הלכה בשולחן ערוך וזה מדובר על כל סוגי המוזיקה כל השנה!!!! ללא קשר לשירי הנוכרים.
הבעיה בשירי הנכרים זה ההשפעה שלהם על נפש האדם כמו שכתב הרמב"ם
 

אוריה מילר

משתמש רשום
שמעתי מאחד מראשי הישיבות הגדולים בדורנו שנשאל לגבי נושא זה ואמר שיש דעה של כמה מן הפוסקים שאומרים שאדם ששומע שירי עגבים אינו יכול להיות שליח ציבור. היות ותפילותיו נחסמות! אני מכיר באופן אישי כמה בחורים שעשו מחיקה גדולה מאוד לאחר מכן....
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
בתור אחד ששמע כמה שירים בבחרותו....
מצד שני לא רואה בזה כזה נזק.
היום לא מעניין אותי בכלל זמרים חילוניים.
נטו מתלציו''ת!!

יש מצב שזה מום עובר?? משהו שעובר עם הגיל? משום מה כך מרגיש לי ברב המקרים..
אנשים לא מבינים משמעות של דברים על הנפש
יש נטיה לחשוב נו נו מום עובר
וזו טעות משתי סיבות עיקריות
אחד
כי יש כאלה שזה מוביל אותם למקומות על חזור
שתיים
כי זה נצרב בנפש
לשנים
זה נותן מושגים ורגשות
ואני לא אגזים אם אני אומר שזה יכול להשפיע על כל הזוגיות
יתכן וליטאים לא יאהבו את ההפי הנד המושלם.
יש לזה מקורות
אגב
לא ברור מה גרם למה
יתכן שהחיזוק שלו גרם לס"ד שלה
 
נערך לאחרונה ב:

גל מגולגל

משתמש רשום
לא מזמן היה בגליון "אז נדברו" טור בנושא האיסור של שמיעת שירים כל השנה בגלל החורבן, והוא ציין שמה שחשוב זה שהנושא לא יהיה מופקר, שנבדוק אותו, ואם החלטנו לקבל את השיטה המקילה בגלל X אוY שנהיה מודעים לזה, ולא נהיה מומר לדבר אחד.
מומלץ לקרא בפנים, זה רק חלק מהנקודות שהוא כתב
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
חב"ד היא דוגמא מדהימה לטוהר הניגונים שלהם.
(אגב, לא רק בניגונים) זה מדהים לראות את זה, ונדיר ביותר. זה הכח שלהם!!!!!
זה מראה שכח של קהילה הוא דבר עוצמתי כ"כ אבל בשביל להגיע לרמת חב"ד...
לא כולם כך לטוב ולמוטב. אפילו הקהילות הסגורות ביותר אין להם את הדביקות הזו)
הכל נכון בענין הניגונים,
אבל זה לא הכי עוזר לנוער,
אני עובדת עם נוער של חב"ד וגם שם יש קושי מאוד! גדול בענין המוזיקה שלא שלנו...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה