איך אתם מפסקים את זה?

שירבירשירי

משתמש פעיל
בושה. בושה. למה רק את חשבת שזה ג'??:eek::eek:

השאלה שמעניינת אותי. היא. איפה מרגיש לכם, שנכון לשים פסיק
זה כשדבורי רנד מנקדת.
אבל גם לי נשמע הכי סביר.

מבחינה תחבירית, איך באמת מנתחים את המשפט הזה?
מה 'הוא' נקרא? אוגד?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מי שלמד תחביר לפני כחמישים שנה היה מנקד לכם ככה: השאלה, שמעניינת אותי, היא, איפה אתם מרגישים לנכון לשים פסיק. (מה זה 'מרגיש לכם'? זה עברית?)
מאז האקדמיה התגמשה מאוד בנושא הפסיקים, ובמשפט דלעיל היא מסתפקת בפסיק אחד שיבוא באמצע המשפט (בערך). כאן הייתי נוטה לפסק דווקא אחרי 'היא', כי זו ההטעמה שבה היינו אומרים זאת (אמרו בקול ותראו כי העצירה הטבעית היא שם).
לשאלת הניתוח התחבירי: 'השאלה' - נושא במשפט עיקרי, 'שמעניינת אותי' - פסוקית (? בתקופה שציינתי קראו לזה: משפט טפל) לוואי (איזו?), היא - אוגד (במשפט עיקרי), 'איפה וגו' ' - פסוקית/טפל נשוא. צריכים גם את הניתוח של הפסוקית/הטפל של הנשוא?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

קנקן חדש

משתמש פעיל
עריכה תורנית
זו אופנה חדשה? רק בשנים האחרונות ראיתי כאלה דברים וגם מעט מאד.
השאלה (הפותחת את האשכול, לא זו המצוטטת כאן) אינה הוגנת.
נכון שלדקדוק יש כללים מדויקים ומדוקדקים, אך הכל בהתאם לתוכן.
השאלה שהוצגה היא תיאורטית ו'קרה', ואינה מייצגת את כל אפשרויות השימוש במשפטים הדומים לו.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
השאלה שהוצגה היא תיאורטית ו'קרה', ואינה מייצגת את כל אפשרויות השימוש במשפטים הדומים לו.
רק שאלתי אם פיסוק עם הרבה נקודות כדי לבטא כעס זו אפשרות שימוש חדשה מהשנים האחרונות, או שהיא כבר ותיקה? כיון שרק ממש לאחרונה נתקלתי בה.
 

*צילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
מבחינה תחבירית:
השאלה המעניינת אותי היא: איפה אתם מרגישים שנכון לשים פסיק?
*איני (אם אנו עוסקים בתחביר ;)) יודעת מה לגבי הנקודותיים ששמתי שם. אולי ניתן לשים שם פסיק. המשפט דורש חלוקה, אבל היום פחות מתייחסים לזה במסגרת הלימודים
 

אספרה

כל מה שצריך כדי שמילים שהשמעתם יגיעו אל הדף
מנוי פרימיום
מאז האקדמיה התגמשה מאוד בנושא הפסיקים, ובמשפט דלעיל היא מסתפקת בפסיק אחד שיבוא באמצע המשפט (בערך).
היום האקדמיה מורה כלל לא לשים פסיק במשפט כזה. כאן
לעניות דעתי, במקרה זה הצדק עמם. אין צורך 'ללכלך' את המשפט בפסיק שאינו תורם לרהיטות הקריאה.
 

נעמה :)

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
היום האקדמיה מורה כלל לא לשים פסיק במשפט כזה. כאן
לעניות דעתי, במקרה זה הצדק עמם. אין צורך 'ללכלך' את המשפט בפסיק שאינו תורם לרהיטות הקריאה.
לא הבנתי מאיפה הביאו את כל האופציות האחרות.
אין שום סיבה לפסיק במשפט כזה.
(לפי כללי התחביר - במשפט מורכב לא שמים פסיק לפני פסוקית / פסוקיות.)
 

סערצע

משתמש מקצוען
בד"כ, מעדיפים לחלק משפטים ארוכים - כדי שלא ידמו לעשרת בני־המן במוצאי תענית־אסתר...
דקדוקית, יתכן שהצדק אכן עמכם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה