דרוש מידע אחרי האסון - זה הזמן למנוע אסונות נוספים ר"ל!

מצב
הנושא נעול.

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
תפסיקו ללעוג "קדושת האישה"
זה לא קדושה, זה עדיפות וקדימה שיש לה מקור בתורה ובגמ' ובהלכה.
אשה מקבלת קדימות בהרבה הלכות של חושן משפט לדוגמא "הבנות יזונו והבנים יחזרו על הפתחים" ואין כאן המקום להאריך בעוד הרבה דינים כאלו.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יש כאן גם שאלה אתית.
לפעמים כדי לתת לאישה (שאולי צריכה.) לשבת יש להקים ארבעה גברים. (ברביעייה. באיזור חרדי.)
אם היא לא ממש חייבת את זה. זה מוצדק?

מישהו באמת מצפה שיקימו ארבעה גברים רק כי אולי! האישה הזו צריכה לשבת?
הדיון התחיל בכלל שיתנו לאשה לעלות לאוטובוס. הרבה לפני לתת לה לשבת.
ואתה הולך למקום קיצון של ארבעה גברים יושבים. לדעתי זה רחוק מדי.

אבל בעקבות ההודעה שכתבתם שהדברים האלה בכלל לא עומדים בראש של הבחורים הצעירים, ואני דווקא די מקבלת.
אני חושבת שאם נתחיל קדם כל בהבנה שאם הגעתי עכשיו לתחנה כל מי שהיה פה קודם. גם אם הוא בחור חסון בן 16 שלא ממהר לאף מקום זו תהיה התחלה טובה.
קדם ננסה ליצור הבנה חוצת מגדרים ומגזרים שמגיע אוטובוס יש לתת זכות קדימה. אח"כ נדבר למי.
הגישה הרווחת היום היא שכשמגיע אוטובוס אני ואפסי עוד. וזה לא מתאים לנו כציבור שאמון על דאגה לזולת. וזה גם לא הוגן ומוסרי זה פגם במידות.
 

שארפער

משתמש מקצוען
תפסיקו ללעוג "קדושת האישה"
זה לא קדושה, זה עדיפות וקדימה שיש לה מקור בתורה ובגמ' ובהלכה.
אשה מקבלת קדימות בהרבה הלכות של חושן משפט לדוגמא "הבנות יזונו והבנים יחזרו על הפתחים" ואין כאן המקום להאריך בעוד הרבה דינים כאלו.
כשצריך, אז צריך וזה קיים.
וכשלא, זה עיוות.
וכאן לדעתי זה עיוות, כל עוד שלא נודע שאכן יש צורך.
ועל עיוות, יש ללעוג....
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
איני מביע דעה על מנהג ה"מהדרין" שהונהג בכמה מקומות (על פי הוראתם של חלק מגדולי ישראל)
אבל במקומות שנוהגים כן (בפרט אם זה על דעת רבני העיר) לדעתי יש בעיה הלכתית שאשה תשב בארבעת המושבים הראשונים ולא משנה מה המצב שלה.
 

אחד שתיים

משתמש פעיל
תפסיקו ללעוג "קדושת האישה"
זה לא קדושה, זה עדיפות וקדימה שיש לה מקור בתורה ובגמ' ובהלכה.
אשה מקבלת קדימות בהרבה הלכות של חושן משפט לדוגמא "הבנות יזונו והבנים יחזרו על הפתחים" ואין כאן המקום להאריך בעוד הרבה דינים כאלו.
האיש קודם לאשה להחיות ה ולהשיב אבדה, והאשה קודמת לאיש לכסות ו ולהוציאה מבית השבי - הוריות
 
D

Deleted member 64624

אורח
תפסיקו ללעוג "קדושת האישה"
זה לא קדושה, זה עדיפות וקדימה שיש לה מקור בתורה ובגמ' ובהלכה.
אשה מקבלת קדימות בהרבה הלכות של חושן משפט לדוגמא "הבנות יזונו והבנים יחזרו על הפתחים" ואין כאן המקום להאריך בעוד הרבה דינים כאלו.

נכנסת לשדה מוקשים,
יש הרבה דברים שהם קודמים ויש דברים שהם קודמים.

העיקר זה להיות מתחשבים והוגנים לכל אחד לפי המצב שלו,
ללא כל קשר למגדר וגיל!

יוכל להיות גם לפעמים שגבר מסיבה מסיומת יותר חלש מהאשה,
וגם יוכל להיות פעם שצעיר מסיבה מסיומת יותר חלש ממבוגר ממנו,
אבל מכאן ועד שגבר בן 30 צריך לעמוד לכבוד נערה צעירה בת 16,
המרחק גדול ביותר, והם מושגים שנלקחו לא מהמחוזות שלנו.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כשצריך, אז צריך וזה קיים.
וכשלא, זה עיוות.
וכאן לדעתי זה עיוות, כל עוד שלא נודע שאכן יש צורך.
ועל עיוות, יש ללעוג....
התורה לא צריכה לפרט לנו בכל מקום שוב ושוב את אותו עיקרון.
בכל הלכה כותבים אותה פעם אחת ואנחנו אמורים להבין שכל מקום שדומה לו זה אותו דין.
לכן למעשה:
איש ואשה בתחנה ב1 בלילה - האשה קודמת כי לאיש יש אפשרות להסתדר ולאשה לא.
אבל נעזוב זה דיון הלכתי אשמח שתשאל רב, לי זה פשוט שאני צריך לוותר להן. (כמובן שאם יש מקום גם לאיש וגם לאשה בדוחק אז שיעלו שניהם, אני מדבר במקרה שזה או להשאיר איש באמצע הלילה בטרמפיאדה או אשה).
 

שארפער

משתמש מקצוען
אין על הדיאלוג הישיר כאן בין שני המגדרים... :rolleyes:

אגב, מה שעובר לי בראש כשאני קורא כאן את האשכול....
שימו לב, שכנראה זהו עניין של הסתכלות.
לאישה קשה להבין איך זה נראה מהצד הגברי.
ולגברים אין אפשרות אפילו לחלום איך זה נראה מהצד הנשי.
הן לא משקרות, הן סובלות.
ולכן הדעות מתפצלות כאן ככה....
הבעייתיות כאן היא, שדנים כאן גברים, על פי המבט הנשי, ומזדעזעים......

רבותי, אפשר להירגע, הבחור שראית, פשוט רואה את התמונה אחרת, כי הוא גבר, ולכן הוא לא מבין אותך, ולא כי הוא לא בעל מידות.
ואל תשפטי אותו, כי כשם שהוא לא הבין אותך, כך גם את לא תביני אותו, ולעולם לא נדע איך אכן ראוי לנהוג בכל סיטואציה לגופה.
מה שברור ואבסלוטי, שיש להתחשב בנזקק.
ולכך יש לחנך.
ולא לאפליות מגדריות, גם אם נדמה לנו שהן "מתקנות"....
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
מצטרפת:(
פעם הייתי בתחילת ה. היפרמואזיס הרגשתי זוועה אחרי יום שלם שהתרוצצתי בלי לשבת שניה
עליתי על האוטובוס ולמרבה הנס היתה רביעיה פנויה
אמממה, שאחרי כמה תחנות עלו חבורת ילדים בישיבה קטנה(!) החליטו לעשות עלי לינץ' דתי
ורצו שאפנה להם את המקום
דבר ראשון התיישבו לידי, התחילו לדבר בצעקות ולצחוק עלי שאקום
מרב ביזיון לא היה לי ברירה אלא לקום
איך הגעתי לבית באותו היום, עדיף שלא אתאר...
:(
אני הייתי מבקשת את שם הישיבה ושם המשגיח
ואם יש גם מספר טלפון...
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
יש כאן גם שאלה אתית.
לפעמים כדי לתת לאישה (שאולי צריכה.) לשבת יש להקים ארבעה גברים. (ברביעייה. באיזור חרדי.)
אם היא לא ממש חייבת את זה. זה מוצדק?

מישהו באמת מצפה שיקימו ארבעה גברים רק כי אולי! האישה הזו צריכה לשבת?
לא יודעת מה מצופה
יודעת מה מצופה הרבה מאד פעמים
בעיר שניסו לעשות בה מהדרין - ואין!!!!!
מנשים/ בחורות שיושבות באוטובוס ברבעיה ועולים גברים והמבטים (ולפעמים גם אמירות)הם למה אתן לא קמות
עם הקדימות היא למי שהגיע ראשון
אז שיהיה ל 2 הצדדים
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אגב, מי שסיפר על הרביעייה של הבחורים ה"רשעים" לא סיפר האם היו מקומות פנויים בהמשך האוטובוס ליד נשים. כי אם כן, למה היא צריכה לתפוס רביעייה והבחורים כולם יעמדו כי יש מקום פנוי רק ליד נשים?
 

שארפער

משתמש מקצוען
התורה לא צריכה לפרט לנו בכל מקום שוב ושוב את אותו עיקרון.
בכל הלכה כותבים אותה פעם אחת ואנחנו אמורים להבין שכל מקום שדומה לו זה אותו דין.
לכן למעשה:
איש ואשה בתחנה ב1 בלילה - האשה קודמת כי לאיש יש אפשרות להסתדר ולאשה לא.
אבל נעזוב זה דיון הלכתי אשמח שתשאל רב, לי זה פשוט שאני צריך לוותר להן. (כמובן שאם יש מקום גם לאיש וגם לאשה בדוחק אז שיעלו שניהם, אני מדבר במקרה שזה או להשאיר איש באמצע הלילה בטרמפיאדה או אשה).
התורה פעמים מקדימה את הגבר, ופעמים את האישה.
במקרה שעליו כתבת, אני איתך לחלוטין.

אבל לעוות את זה עד כדי יצירת "קדושת האישה", שיש תמיד לפנות לה מקום, ולתת לה לעלות לפני גם אם אין צפיפות, ובעיקר להזדעזע כשזה לא קורה, זה לא לעניין....
 

תמר סימן טוב

משתמש פעיל
אגב, מי שסיפר על הרביעייה של הבחורים ה"רשעים" לא סיפר האם היו מקומות פנויים בהמשך האוטובוס ליד נשים. כי אם כן, למה היא צריכה לתפוס רביעייה והבחורים כולם יעמדו כי יש מקום פנוי רק ליד נשים?
לא ספר כי היו כמה רביעיות פנויות באוטובוס שישבו בהם גברים
ובדיוק היה בוער להם ללכת עד הרביעיה האחורית היחידה הפנויה אצל הנשים
 

שארפער

משתמש מקצוען
לא יודעת מה מצופה
יודעת מה מצופה הרבה מאד פעמים
בעיר שניסו לעשות בה מהדרין - ואין!!!!!
מנשים/ בחורות שיושבות באוטובוס ברבעיה ועולים גברים והמבטים (ולפעמים גם אמירות)הם למה אתן לא קמות
עם הקדימות היא למי שהגיע ראשון
אז שיהיה ל 2 הצדדים
לא נתקלתי בזה.
אם זה קיים, תקוותי שזה נקודתי.
ובכל אופן, זה ודאי גועל נפש.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה