אופניים חשמליים לילד בן 14

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני ממודיעין עילית ואני מדברת רק על נסיעות בתוך העיר - ושוב אני שואלת האם יש הבדל מבחינת הסיכון בין אופניים חשמליים לרגילים.
בלת"ק חלקי.
זה בהחלט מסוכן יותר מאופניים רגילות.
סכנה לסוע עם זה על המדרכה כדי לא לפגוע בהולכי רגל, וסכנה לנסוע עם זה בכביש כדי לא להיפגע ממכוניות.

וגם התנגשות 'קטנה' בהולך רגל יכולה לגרום לפציעה ח"ו. [מניסיון:( ]
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כנל הבימבות בלילות שבת כלי משחית בידי זאטוטים
כבר הסבירו יפה מאד למה האופניים החשמליות מסוכנות מאד יותר מכל שאר הכלים הגלגליים ולא צריך להביא דוגמאות כדי להוריד מחומרת הסכנה
 

יהודיפשוט

משתמש פעיל
עכשיו תשובה קצת יותר לעניין מכל אלו שנכתבו כאן
ואגב היא נכתבת מהרבה ניסיון
בתור בחור שהיה ברשותי כלים חשמליים מגיל צעיר אני יכול לומר שראיתי כמה פעמים שהבאתי "סיבוב" לחבר והוא לא כ"כ הסתדר עם הכלי, ומה שמיוחד בכלי חשמלי יותר מכל כלי רגיל זה שאם איבדת שליטה לפעמים אתה שוכח לעשות את הדבר הכי חשוב שזה להוריד את היד מידית הגז, משא"כ בכלי שאינו ממונע שזה בא באינסטינקט.
מה גם שגם מי שיש לו את החוש לזה והוא מסתדר עם זה מעולה, צריך לראות שהוא לא לוקח יותר מדי סיכונים, אלא שקול מאוד וחושב פעמיים לפני שלוקח סיכונים (לדוגמא: לנסוע במהירות ולזגזג בין הרכבים או האנשים מה שהרבה בחורים אוהבים לעשות, לחתוך רכבים ואנשים, לעקוף רכבים בצורה לא מבוקרת- וכו' וכו')

אז לסיכום הכל תלוי לפי הילד ונמדד ב2 פרמטרים
1. חוש טכני משופר כמה שיותר.
2. ילד זהיר ושקול כמה שיותר.

ועדיין יש בזה סיכון, אמנם לא כמו שאנשים כאן תיארו את זה בלי פורפורציה בכלל אבל כן ברמה כזאת שעדיף להמנע מזה כמה שיותר, אם אפשר.
סליחהההההההההה
מה אכפת לי החוש הטכני שלך אם אתה נוסע ישר לפרצוף של אמא שלי ואז חותך אותה במיומנות ברג האחרון
אבל אותה השארת מבוהלת כהוגן
אין שום הצדקה לזגזוג והחתיכות האלה מול בני אנוש ולא משנה כמה הוא מיומן
אם זה מה שכוונתו לעשות עם זה אסור לו להעלות על זה גם על הכביש
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
פציעת ראש חמורה לאשה בת 55 אינה מספיק סכנה חמורה בשביל כבודו?
חמור, אבל כמה כאלה קורה לעומת הפציעות החמורות מאופניים חשמליות ??
ובגלל שבימבה מסוכנת בצורות מסוימות ובזמנים מסוימים - זה אומר שאופנים חשמליות לא מסוכנות בכל זמן ובכל מצב ?!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
היום אני עומד ברמזור (בדרך עירונית)ופתאום אני רואה שתי ילדים עפים על הכביש אח"כ בבית ראיתי במצלמה מה היה אולי תשקלו שוב.



צפה בקובץ המצורף 1432511
אח"כ הם פונו לבית חולים זה שקמו מיד אח"כ לא אומר כלום לגבי הפציעה.
שיהיה ברור אני מגדולי המתנגדים לאופנים חשמליים, ואת האמת גם לאופנועים.

אבל כאן זה לא קשור לאופנים, הם חצו כביש במעבר חציה באור אדום, להולך רגל היה קורה אותו דבר.
 

יהודיפשוט

משתמש פעיל
וואווו
יצאו בחיים בנס
לדעתי(!) הנהג של הפריוס לכאורה לא היה עם העיניים על הכביש.. לא האט אפילו ולא בלם רק אחרי שהרגיש את הפגיעה
נכון שהשדה ראייה שלו היה מוגבל אבל היה לו מספיק זמן לנסות אפילו לעשות ברקס אינסטנקטיבית
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
וואווו
יצאו בחיים בנס
לדעתי(!) הנהג של הפריוס לכאורה לא היה עם העיניים על הכביש.. לא האט אפילו ולא בלם רק אחרי שהרגיש את הפגיעה
נכון שהשדה ראייה שלו היה מוגבל אבל היה לו מספיק זמן לנסות אפילו לעשות ברקס אינסטנקטיבית
השדה ראיה שלו היה פתוח כמעט לחלוטין, נהג נורמלי היה אמור להספיק לעצור לגמרי אפילו בלי שריקות של חריקה, בטח שלא לפגוע ועוד בכזו עוצמה.

תראה איזה מרחק מאז שהכל פתוח, וזה 2 שניות שלמות לפני שפגע (זמן מכובד מאוד באיזור עירוני)

‏‏צילום מסך (1213).png
 
נערך לאחרונה ב:

אברהם בלוך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יש כאן בעיה שצריך להבין התח''צ וגם הפרטית לעיתים מאוד איטיים ויש נוחות גדולה בקורקינטים והאופניים החשמליים,
מה שאני חושב שנכון לעשות הוא מדרכה קטנה לחשמליים עם הפרדה של גדר נמוכה מהמדרכה הרגילה, וקנסות להולכי רגל\ אופניים וקורקינטים שיסעו על מה שלא מיועד להם,
הבעיה שבערים ישנות אין מספיק מקום לזה,
אבל אי אפשר להתעלם מהצורך,
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מה גם שגם מי שיש לו את החוש לזה והוא מסתדר עם זה מעולה, צריך לראות שהוא לא לוקח יותר מדי סיכונים, אלא שקול מאוד וחושב פעמיים לפני שלוקח סיכונים (לדוגמא: לנסוע במהירות ולזגזג בין הרכבים או האנשים מה שהרבה בחורים אוהבים לעשות, לחתוך רכבים ואנשים, לעקוף רכבים בצורה לא מבוקרת- וכו' וכו')

סליחהההההההההה
מה אכפת לי החוש הטכני שלך אם אתה נוסע ישר לפרצוף של אמא שלי ואז חותך אותה במיומנות ברג האחרון
אבל אותה השארת מבוהלת כהוגן
אין שום הצדקה לזגזוג והחתיכות האלה מול בני אנוש ולא משנה כמה הוא מיומן
הערה נקודתית:
אני הבנתי מדברי @שוקופוקו שכוונתו לומר הפוך.
שאין לקחת סיכונים מהסוג הזה ואין לזגזג בין הרכבים והאנשים בצורה כזו.
ברור שגם בהלה היא נזק. ופעמים הרבה שההחלמה ממנה דורשת זמן רב יותר מפגיעה פיזית.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אבל כאן זה לא קשור לאופנים, הם חצו כביש במעבר חציה באור אדום, להולך רגל היה קורה אותו דבר.

קשור בהחלט לאופניים.
הולך רגל נורמטיבי לא היה מעיז לרוץ בכביש להנאתו בלי לבדוק ימין ושמאל, ברמה בה עושים זאת רוכבי האופניים.
כמו שכתבו כאן, הכלים האלו נותנים לרוכביהם תחושת כל-יכול כוזבת.

והמעוניין לראות דוגמאות חיות יבוא לרח' מלכי ישראל בימים אלו, ויראה נערים דוהרים על כלים חשמליים נגד כיוון התנועה. מדי פעם עולים למדרכה, מדי פעם יורדים ממנה, חוצים צמתים בלי פשר וקשר לרמזורים.

אין הולכי רגל שמזגזגים כך כשיכורים. (חוץ מבפורים)
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
קשור בהחלט לאופניים.
הולך רגל נורמטיבי לא היה מעיז לרוץ בכביש להנאתו בלי לבדוק ימין ושמאל, ברמה בה עושים זאת רוכבי האופניים.
כמו שכתבו כאן, הכלים האלו נותנים לרוכביהם תחושת כל-יכול כוזבת.

והמעוניין לראות דוגמאות חיות יבוא לרח' מלכי ישראל בימים אלו, ויראה נערים דוהרים על כלים חשמליים נגד כיוון התנועה. מדי פעם עולים למדרכה, מדי פעם יורדים ממנה, חוצים צמתים בלי פשר וקשר לרמזורים.

אין הולכי רגל שמזגזגים כך כשיכורים. (חוץ מבפורים)
יתכן ומה שגרם להם לא להסתכל זו התחושת כל יכול.
אבל באותה מידה זה יכל להיות אשה שמשוחחת בפלאפון, אדם מבוגר, או ילד שבורח מחבר שרוצה להרביץ לו.
זו התפרצות לכביש בסביבת צומת, במעבר חציה באור אדום, שנהג ממוצע בבני ברק ובגאולה פוגש 6-7 פעמים ביום.
הרוכבים נכנסו לכביש במהירות סבירה - פחות ממהירות של ילד שרץ, ואילו לנהג יש שדה ראיה רחב ומרחק עצירה מכובד מאוד - והוא לא מנסה לעצור עד אחרי הפגיעה. לא חושב שיש כאן משהו שמחריג את האופנים, אין שום ספק שכל הולך רגל שהיה ''חולם'' היה נפגע במצב כזה, גם זקנים וילדים.

ובסה''כ הגבתי לגופו של מקרה, אבל על המציאות הסכנות והמחדלים של האופניים החשמליים אין כל ויכוח.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וואווו
יצאו בחיים בנס
לדעתי(!) הנהג של הפריוס לכאורה לא היה עם העיניים על הכביש.. לא האט אפילו ולא בלם רק אחרי שהרגיש את הפגיעה
נכון שהשדה ראייה שלו היה מוגבל אבל היה לו מספיק זמן לנסות אפילו לעשות ברקס אינסטנקטיבית
השדה ראיה שלו היה פתוח כמעט לחלוטין, נהג נורמלי היה אמור להספיק לעצור לגמרי אפילו בלי שריקות של חריקה, בטח שלא לפגוע ועוד בכזו עוצמה.

תראה איזה מרחק מאז שהכל פתוח, וזה 2 שניות שלמות לפני שפגע (זמן מכובד מאוד באיזור עירוני)

צפה בקובץ המצורף 1434664
לא להאמין איך עושים בית משפט שדה לאדם
א' מבחינת שדה הראיה יש לידו אוטובוס 402 שמסתיר לו את השדה ראיה בצורה משמעותית
ב' לאחר שהוא נכנס לצומת היה לו פחות משניה וחצי עד הפגיעה
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא להאמין איך עושים בית משפט שדה לאדם
א' מבחינת שדה הראיה יש לידו אוטובוס 402 שמסתיר לו את השדה ראיה בצורה משמעותית
ב' לאחר שהוא נכנס לצומת היה לו פחות משניה וחצי עד הפגיעה
בדקתי עכשיו שוב ושוב והוא עזב את הגז מיד אחרי הפסים של המעבר חציה הראשון (15 מטר לפני הפגיעה)ועבר מיד לברקס והגיע לעצירה מוחלטת אחרי הפגיעה (סטנדרטי לחלוטין)
 
  • תודה
Reactions: צ

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לא להאמין איך עושים בית משפט שדה לאדם
א' מבחינת שדה הראיה יש לידו אוטובוס 402 שמסתיר לו את השדה ראיה בצורה משמעותית
ב' לאחר שהוא נכנס לצומת היה לו פחות משניה וחצי עד הפגיעה
לא משפט שדה, זה חישוב מקצועי ופשוט.
ובמצב המדובר האוטובוס כבר לא חוסם לו שום שדה ראיה - ראה את התמונה שצירפתי לעיל, והיה לו משם מספיק מטרים כדי לבלום באופן מייטבי.
שניה וחצי זה מיתצלצל כשום כלום, אבל זה מספיק זמן במושגים כאלו, רוב התגובות בכביש מדובר על רבע עד חצי שניה, וכאן שניה וחצי לתגובה???

בדקתי עכשיו שוב ושוב והוא עזב את הגז מיד אחרי הפסים של המעבר חציה הראשון (15 מטר לפני הפגיעה)ועבר מיד לברקס והגיע לעצירה מוחלטת אחרי הפגיעה (סטנדרטי לחלוטין)

זה לא נכון, הוא ממשיך באותה המהירות כל הזמן
ועין מקצועית רואה מיד שהוא לא זיהה עד הפגיעה ממש, הוא ממשיך ליסוע ישר בבטחון, לא מנסה להטות טיפה את הזווית - כלום!
 
נערך לאחרונה ב:

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה לא נכון, הוא ממשיך באותה המהירות כל הזמן
ועין מקצועית רואה מיד שהוא לא זיהה עד הפגיעה ממש, הוא ממשיך ליסוע ישר בבטחון, לא מנסה להטות טיפה את הזווית - כלום!
תבדוק שוב
מיד כשהוא רואה אותם הוא עוזב את הגז (רואים את זה בבירור שאחרי המעבר חציה הוא מפסיק את התאוצה)
מצורף תרשים של מרחק תגובה ומרחק בלימה וב30 קמ"ש הטווח הוא 15 מטר בדיוק כמה שהיה לו לבלום
תמונה2.jpg

ובמצב המדובר האוטובוס כבר לא חוסם לו שום שדה ראיה - ראה את התמונה שצירפתי לעיל, והיה לו משם מספיק מטרים כדי לבלום באופן מייטבי.
שוב לא נכון
תרד לרחוב רבי עקיבא תעמוד ממול פלדהיים כשלידך אוטובוס ותגיד לי אם אתה רואה את המדרכה השמאלית (חנות שמעיה)
אחרי שהוא עבר את האוטובוס הוא עזב את הגז ונכנס לטווח התגובה/בלימה
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
תבדוק שוב
מיד כשהוא רואה אותם הוא עוזב את הגז (רואים את זה בבירור שאחרי המעבר חציה הוא מפסיק את התאוצה)
הוא מפסיק את התאוצה כי ההאצה הייתה כדי להספיק את הרמזור, אבל אין שם שום בלימה.
בלימה נראית בברור, וגם בבלימת חרום הייתה צריכה להיות הטיה של ההגה לאחד מהכיוונים -לא להיתקע בהם, ולא ליסוע ישר כמו סרגל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה