נסכם שאנחנו מסכימים שאברכים שחיים בתפיסה הזאת אזי וודאי שהקב"ה ינהג עימם במעל הטבענכון בדיוק גם אני חושבת ובוודאי שצריך להאמין אבל זו עבודת חיים!!!! ואם לא שם עכשיו ורוצה בעזרת השם יצליח זה נסיון ההתמודדות לכל אחד יש התמודדות בעולם ןבוחרים במה להתמודד
נכון וזה לא אומר שמי שלא בדרגה הזו לא יזכה לניסים עי שלומד ועוזב את הדרך הטבעית להתפרנס מעבודה
מי זה אתה שמחלק כאן דרגות?כאלו שלא נמצאים בדרגה הזאת
והקב"ה שולח לכל אחד את פרנסתו, ואת השפע - מפתח הפרנסה נמצא אצל הקב"ה,אלא סתם אחד שיושב ולומד
אברך זה מי שלומד תורה לא?מי זה אתה שמחלק כאן דרגות?
מי קובע מי נקרא אברך ומי לא?
כל מי שמסגרת עיסוקו היא בלימוד בכוילל - הוא אברך
מי שמסגרת עיסוקו הוא ללמד בבית הספר - הוא מורה
מי שמסגרת עיסוקו - מסירת שיעורים בישיבה - הוא ר"מ
ומי שמסגרת עיסוקו - מכירות, הוא מוכר.
אין לך שום קנה מידה לבחון מיהו אברך ומי לא!
והקב"ה שולח לכל אחד את פרנסתו, ואת השפע - מפתח הפרנסה נמצא אצל הקב"ה,
ברור לכל בר דעת שאברך זה לא רק אחד שלומדמי זה אתה שמחלק כאן דרגות?
מי קובע מי נקרא אברך ומי לא?
כל מי שמסגרת עיסוקו היא בלימוד בכוילל - הוא אברך
מי שמסגרת עיסוקו הוא ללמד בבית הספר - הוא מורה
מי שמסגרת עיסוקו - מסירת שיעורים בישיבה - הוא ר"מ
ומי שמסגרת עיסוקו - מכירות, הוא מוכר.
אין לך שום קנה מידה לבחון מיהו אברך ומי לא!
והקב"ה שולח לכל אחד את פרנסתו, ואת השפע - מפתח הפרנסה נמצא אצל הקב"ה,
אברך זה אחד שלומד וחי את הלימוד גם מתי שיש לו אפשרות לא ללמוד כי אברך זה מהות לא מקצועברור לכל בר דעת שאברך זה לא רק אחד שלומד
אלא משהו מעבר
רק להוכיח שהחפץ חיים אמר פעם על ישיבה שלא למדה מוסר(שברור שהרעיון של המוסר
הוא להגיע לדרגות הגבוהות הללו)
שאפילו אבק של טבק היא לא שווה לא זוכר את הביטוי באידיש
אם יש וויכוח בעניין הזה אזי
לדיון הזה אני לא נכנס
לא יודעת מי מינה את עצמו על הניסים, והחליט שהם יחולקו לאברכים בלבד.
למיטב ידיעתי ה' יכול לעשות ניסים לכולם.
עד כמה שאני יודעת, הוא מפרנס מקרני ראמים ועד ביצי כינים, ועצמאיים, שכירים ואברכים בכלל זה.
לא יודעת מי מינה את עצמו על הניסים, והחליט שהם יחולקו לאברכים בלבד.
למיטב ידיעתי ה' יכול לעשות ניסים לכולם.
עד כמה שאני יודעת, הוא מפרנס מקרני ראמים ועד ביצי כינים, ועצמאיים, שכירים ואברכים בכלל זה.
האם גברים שנולדו וגדלו בחברה שבה ישנה לגיטמציה רק לאברכות, וישנו קושי גדול, חברתי (מה יגידו) ומעשי (חוסר השכלה, שמצריך הרבה מאמץ כדי להיות מסוגלים לעבוד בעבודה המכבדת את בעליה), כדי לצאת לעבוד.ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלקים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים הרי דוד ע"ה אומר ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי.
גם בני שבט לוי עצמו הרי נולדו וגדלו בשבט שבו ישנה לגיטמציה רק לחיים המוקדשים לעבודת ה'כמדומה שהמקור הוא דברי הרמב"ם המפורסמים:
האם גברים שנולדו וגדלו בחברה שבה ישנה לגיטמציה רק לאברכות, וישנו קושי גדול, חברתי (מה יגידו) ומעשי (חוסר השכלה, שמצריך הרבה מאמץ כדי להיות מסוגלים לעבוד בעבודה המכבדת את בעליה), כדי לצאת לעבוד.
אז "בחירתם" ללמוד בכולל הופכת אותם אוטומטית לזכאים ל "ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו" ?
גם זה לא כתוב בשום מקום.נגזר בזיעת אפיך תאכל לחם חוץ מאוכלי המן אלו שממיטים עצמם על התורה
כמדומה שהמקור הוא דברי הרמב"ם המפורסמים:
האם גברים שנולדו וגדלו בחברה שבה ישנה לגיטמציה רק לאברכות, וישנו קושי גדול, חברתי (מה יגידו) ומעשי (חוסר השכלה, שמצריך הרבה מאמץ כדי להיות מסוגלים לעבוד בעבודה המכבדת את בעליה), כדי לצאת לעבוד.
אז "בחירתם" ללמוד בכולל הופכת אותם אוטומטית לזכאים ל "ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו"?
הרמב"ם לא טוען שה' עושה ניסים רק לשבט לוי.גם בני שבט לוי עצמו הרי נולדו וגדלו בשבט שבו ישנה לגיטמציה רק לחיים המוקדשים לעבודת ה'
אפשר להיוולד כבן לשבט הלוי ואז חלים עליו החובות ("לא יהיה לכוהנים הלויים כל שבט לוי, חלק ונחלה עם ישראל") והזכויות ("אני חלקך ונחלתך") של בן לוי.גם בני שבט לוי עצמו הרי נולדו וגדלו בשבט שבו ישנה לגיטמציה רק לחיים המוקדשים לעבודת ה'
נכון שאנחנו מדברים על מציאות שלישית שאליה הרמב"ם לא התייחס במפורש, אבל הסברא נותנת שבאותה מידה שבן לוי היה זכאי לסיוע משמים מפני שלפי מקומו בעם ישראל זהו תפקידו, הוא הדין לכל אדם שהגיע למקום דומה מפני נתוניו המשפחתיים והקהילתייםאפשר להיוולד כבן לשבט הלוי ואז חלים עליו החובות ("לא יהיה לכוהנים הלויים כל שבט לוי, חלק ונחלה עם ישראל") והזכויות ("אני חלקך ונחלתך") של בן לוי.
ואפשר לבחור להשתייך (אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' וכו').
אבל לגדול כישראל מבלי שנדבה רוחו אותו והבינו מדעו, ולחשוב שבזה הוא שבט לוי ?
אנו לא חושבת שמישהו יכול לטעון שהוא זכאי לסיעתא דשמיא בגלל החברה שבה הוא נולד.נכון שאנחנו מדברים על מציאות שלישית שאליה הרמב"ם לא התייחס במפורש, אבל הסברא נותנת שבאותה מידה שבן לוי היה זכאי לסיוע משמים מפני שלפי מקומו בעם ישראל זהו תפקידו, הוא הדין לכל אדם שהגיע למקום דומה מפני נתוניו המשפחתיים והקהילתיים
ואפילו בענינים גשמיים יש ערך לנטיה משפחתית , ראה ערכין דף טז עמוד ב: "אמר ר' יוחנן: ...שלא ישנה אדם מאומנות אבותיו". וראה בספר עלי תמר מסכת ראש השנה פרק א הלכה ג: "והוי דומיא לבנו של מלך שיורש מעלתו". (וראה גם במסכת קידושין פרק ד הלכה יא שהאריך בזה והעיר: "כ"ז נאמר בדרך כלל שכשאוחז אומנות אבותיו יצליח כפי תכונות נפשו, ואם מפאת גירסא ורגילות דינקותא שראה ורגיל באומנות זו, אבל אם התנאים מחייבים שילמוד אומנות אחרת, כן יעשה")
אמת, יש לתקן את הניסוח:אנו לא חושבת שמישהו יכול לטעון שהוא זכאי לסיעתא דשמיא בגלל החברה שבה הוא נולד.
אני לא חושבת בכלל שמישהו יכול לטעון שהוא "זכאי לסיוע משמים" משום סיבה.
סיעתא דשמיא זה משהו שמתפללים עליו, ואולי גם זוכים לו (לפי המעשים?) לא איזה מין שטאנץ של "נולדתי xxx אז אני אצעד עם כל העדר, וה' יהיה חייב לי"
אני חושבת שלא כל בני לוי זכו בדיוק לאותו סיוע.אמת, יש לתקן את הניסוח:
הסברא נותנת שבאותה מידה שבן לוי זכה לסיוע משמים מפני שלפי מקומו בעם ישראל זהו תפקידו, הוא הדין לכל אדם שהגיע למקום דומה מפני נתוניו המשפחתיים והקהילתיים
אמת. ואפילו במשל שהוזכר לעיל בקשר לבנו של מלך שיורש מעלת אבותיו, אין הירושה אוטומטית. הלא הבן צריך להיות ראוי לכך, ולהיות "ממלא מקום אבותיו"חייבת להיות נקודת בחירה.
התורה אמנם מחזרת אחרי אכסניה שלה, אך אינה ירושה באופן אוטומטי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: